Víte, kolikrát jste za uplynulý rok navštívili lékaře, jakou částku vynaložili na regulační poplatky a kolik utratili za léky? Pravděpodobně ne, ale mít přehled rozhodně není od věci. A není nic snazšího, než požádat svou zdravotní pojišťovnu o výpis z osobního účtu. Máte na to jedenkrát ročně nárok, a to bezplatně. Data potřebná pro vydávání přehledů vykázané péče za celý rok 2014 už mají pojišťovny k dispozici.

O výpis můžete zažádat osobně na pobočce vaší zdravotní pojišťovny, elektronicky (zde musíte ale splnit podmínky dané vaší pojišťovnou), nebo písemně. Stačí uvést, že žádáte o písemné sdělení údajů o zdravotní péči, která za vás byla pojišťovnou uhrazena, a připojit své jméno, příjmení, rodné číslo a adresu trvalého bydliště. Přehled vám přijde poštou domů do vlastních rukou, nebo si jej můžete po dohodě vyzvednout na pobočce pojišťovny. Požádat můžete také o vystavení přehledu za své nezletilé dítě.

„Na našich přepážkách si přehled vykázané péče ročně vyžádá kolem 100 tisíc klientů. Zájem rok od roku roste řádově v jednotkách procent,“ uvedl tiskový mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny Oldřich Tichý s tím, že se stává, že pacienti občas zjistí ve svých výpisech nesrovnalosti. Velká část z těch, na něž klienti upozorní, se prý při následném prověřování vysvětlí jako administrativní nedopatření. Stačí, když se lékař přepíše například v jedné číslici rodného čísla klienta a už vykáže péči na někoho jiného. Stejně tak prý stačí i jediný překlep v číselném kódu výkonu.

Pokud se i vám stane, že ve svém výpisu objevíte úkon, o kterém jsme nikdy ani neslyšeli, natož aby vám byl proveden, neváhejte se obrátit na pojišťovnu, která nesrovnalost prošetří.

 

lekar

Reklama