1. Dostatek vody!

Nejdůležitější ze všeho je dodržovat pitný režim. Domněnka, že pokud budeme méně pít, tak pocení omezíme, je mylná. Potit se budeme pořád stejně, a navíc hrozí dehydratace. Obzvláště v teplých dnech je třeba myslet na to, abychom měli dostatečný příjem tekutin. Nejlepší je mít stále na očích lahev s vodou, díky tomu nebudeme na pití zapomínat.

2. Vhodné potraviny

Nejen pitným režimem můžeme dosáhnout toho, abychom měli v těle dostatek vody. Doporučuje se do jídelníčku zařadit také potraviny bohaté na vodu. Ty není v tomto období těžké sehnat. Vhodné jsou melouny, jahody, listový salát, okurky, cukety nebo třeba rajčata. Možností je mnoho. Jezte zeleninové a ovocné saláty, tělu tak dodáte nejen vodu, ale i vitamíny. Do jídelníčku se také doporučuje zařadit ořechy a libové maso.

3. Už žádné koláče

Pokud chceme být okouzlující a dobře se cítit, pak naprostým základem je i dodržování hygieny. Ani s postavou 90-60-90 si nebudete připadat jako sexbomba, pokud budete mít na tričku velké koláče od potu. Do kabelky si proto přibalte kvalitní antiperspirant - například Rexona Pink Blush. Jeho speciální složení poskytuje nepřetržitou ochranu před pocením a nepříjemným zápachem po dobu 48 hodin. Navíc vás překvapí svojí příjemnou květinovou vůní, která se každým pohybem znásobuje. Zároveň je šetrný k citlivé pokožce podpaží, protože neobsahuje alkohol.

4. Nákupy s dvojím cílem

Při návštěvě obchodního centra se vyhněte výtahům a raději vyběhněte schody. Zapojíte přední stranu stehen a vytvarujete si pevný zadeček. Svaly můžete naplno procvičit i při menším nákupu do domácnosti. Klasický malý košík lze totiž použít jako činku. Pevně uchopte ucho košíku a zvedejte ho nahoru a dolu. Pokud je váš nákup natolik objemný, že nejde zvednout, stačí košík oddálit od těla a nést jej. Soustřeďte se na rovná záda, nenaklánějte se a střídejte strany. Procvičíte jak svaly na pažích a zádech, tak i šikmé břišní.

5. Obývák a kuchyň místo fitka

Uklízení sice nepatří mezi oblíbené činnosti, ale i luxování a vytírání může být přínosné. Popadněte hadici nebo mop a pusťte se do toho. Namísto popocházení můžete udělat několik výpadů. Pro ty, komu myčka na nádobí neušetří čas a umývají nádobí „po staru“, mohou ke cvičení využít i stání u dřezu. Opláchněte vždy dva talíře a potom si udělejte dva dřepy. I žehlení může být efektivní. U žehlicího prkna střídejte vzpřímený postoj s výpony na špičky.

6. Vyzvedněte si svoji odměnu

Jestli všechny naše rady pečlivě dodržíte, proč se za to neodměnit? Existuje velké množství různých aplikací, které kontrolují, jak moc se hýbete. Proto si vyberte takovou, která vaší snahu bude pečlivě počítat a nabídne vám poté za to nějakou odměnu. Stáhněte si např. novou aplikaci Rexona MoveCount, ve které získáte za všechen čas strávený jakýmkoliv pohybem virtuální měnu.  Za tu si následně budete moci „koupit“ speciální odměnu - limitované edice sportovních tenisek, kosmetické balíčky, sportovní kameru GoPro Hero či za mnohé další. Více informací o aplikaci najdete na www.movecount.cz

7. Smějte se

Víte, že intenzivním smíchem můžete spálit až 120 kalorií za hodinu? To je podobná hodnota, jako kdybyste šli hodinu svižnou chůzí. A výhodou je, že při silném smíchu se posiluje břicho – aktivují se vnitřní šikmé svaly břišní, které jsou nezbytné pro vypracování tzv. pekáče buchet. Smích také podporuje krevní oběh a představuje dobrý trénink pro srdce a cévy. A krom fyzických účinků působí samozřejmě také blahodárně na psychiku, neboť se při něm vylévají do mozku příznivé hormony. Smích sice nenahradí sport a pravidelný pohyb, ale rozhodně přispívá ke spalování energie, posilování svalů břicha a oběhové soustavy či celkové psychické pohodě.
 

Reklama