snidane

Vánoce se mnohdy stávají záminkou pro obžerství. Ale všichni víme, jak se přes svátky nabraná kila těžce shazují, jak dokáže potrápit podrážděný žlučník nebo přecpaný žaludek. Nepřestávejme na to myslet, a snažme se i během svátků myslet na zdravou životosprávu.

Chcete vědět, jak bude na Vánoce snídat redakce? Udělali jsme pro vás malou anketu.

Dana S.
Já vůbec nedělám rozdíl v tom, jestli jsou svátky, nebo ne. Snídám celý rok v podstatě stejně. Nejraději chleba s burskou pomazánkou a ostružinovým džemem. K tomu vždycky ovocný čaj. O štědrém dnu se snažím dodržovat tradici a nejím nic. Ne snad proto, abych viděla zlaté prasátko, ale abych měla dostatek místa v žaludku na kapra a salát. Už teď se mi sbíhají sliny jen při té představě.

O vánočních svátcích si dopřávám ke kafíčku cukroví, pokud mi ho někdo dá, protože nepeču, nebo vánočku. Většinou kupovanou. Na domácí, kterou jsem měla vždycky ráda, si musím nechat zajít chuť, protože jsem ji vždycky dostávala od tchyně, a té už se do pečení moc nechce.

Míša K.
Budu pojídat vánočku a zbytky od večeře a pochutiny. Například chlebíčky. Na ty se pokaždé těším právě na snídani. Vánočku peču vlastní. Ke kávě ji pak mažu máslem a medem. Žlučník mám v pohodě.

Věrka F.
Doufám, že budu snídat v klidu. :) Nezáleží mi ani tolik na rozmanitosti snídaně, ale v jaké atmosféře snídaně probíhá. Takže doufám, že budu snídat déle než dvě minuty, jak je tomu celý rok (v tomto čase do sebe většinou při malování naliji kávu). Když už snídat, tak dlouze a v klidu. Určitě nepohrdnu vajíčky na cibulce a fresh džusem. Ovšem, má snídaně je ideální kolem 11. hodiny. I když stávám s malou kolem sedmé, dřív nejsem schopna sníst vůbec nic .

Klára K.
Snídaně o svátcích bude plná pohody a bez stresu. Miluju, když můžu dlouze snídat v pyžamu a lebedit si, že nikam nemusím spěchat. Vzhledem ke svátečnímu obecnému obžerství ale budu snídat střídmě – bílý jogurt, cereální sušenky nebo lupínky a čaj. Nemusím se přecpávat hned ráno, že?

Také doufám, že sleze sníh a led a že se budu moci proběhnout a vydat ze sebe nějaký adrenalin, energii, protože jinak budu plakat, co jsem to zase přibrala za nechtěná kila.

Kuba K.
Očekávám, že docela normálně. Ačkoli mám rád cukroví, jsem (co se jídla týče) denní a večerní typ. K snídani do sebe jenom rychle něco hodím, když to zrovna stíhám, anebo pomalu, když mám na to čas, ale nikdy to není nic velkého. Vychutnávání si snídaně vlastně moc neznám - jsem totiž po ránu v malátném či kvapném stavu. A tak si slastné chvilky s vánočním cukrovím nechám pěkně na večer.

Kačka V.
Jak? Pořádně! Kafe a cukroví, salát a kapra. :)

Klára M.
O vánočních svátcích jsou snídaně opravdu „podivné“ a jejich složení se podstatně liší od snídaní, které mám normálně během roku. Vlastně někdy nesnídám vůbec, protože jsem od večerního hodování tak s odpuštěním přežraná, že na druhý den ráno nemůžu jídlo ani vidět a povzbudí mě až vůně oběda. Když snídám, dávám si zpravidla bílou kávu a k ní – no jo, přiznám to – talířek s cukrovím.
Pětadvacátého a šestadvacátého prosince většinou ještě přidám vánočku, kterou už tradičně peču já. Mám recept po babičce, který je i s poznámkami dlouhý na dvě Á čtyřky… zkrátka výroba takového rodinného klenotu, jakým babiččina vánočka bezesporu je, není rozhodně nic jednoduchého – přípravy předlouhé, postup výroby náročný a výsledek – značně nejistý. Ale peču je s láskou (většinou dělám dvě), protože když se povedou, chválí celá rodina, a já mám konečně příležitost se pořádně dmout pýchou. :)

Eva S.
Přešla jsem režim racionálnější stravy. Takže sice neslibuju, ale doufám, že si to nepokazím a nebudu do sebe cpát cukroví, salát, chlebíčky a všechny ty dobroty hlava nehlava. Rozhodně nebude u mojí snídaně chybět horký černý čaj s notnou dávkou citronové šťávy. Určitě si aspoň jednou dopřeju k snídani sváteční vánočku, ale jinak budu koukat spíš po těch zdravějších variantách. Tradičně nakoupíme na Vánoce hodně ovoce, tak to vidím na nějaký dobrý vitaminový salát. Moje maminka si vždycky nakrájí na kostičky jablka, banán, pomeranče a všechno smíchá s bílým jogurtem. Je to neuvěřitelně dobré.

Tip Ženy-in na chutnou a vyváženou snídani: Balení sušenek BeBe Dobré ráno, kelímek nízkotučného jogurtu, pomeranč nebo jablko a šálek horkého čaje.

Reklama