Reklama

Těhotenství není nemoc, a tak není důvod seknout s veškerými aktivitami ve chvíli, kdy vstoupíte do jiného stavu. Těhotenství je přírodou dokonale naprogramovaný proces, s nímž se nastávající matky snadno vypořádají. Takže? Nebojte se hýbat a cvičit zvesela dál. Bezpečně.

Říká se, že žena, která aktivně cvičila před otěhotněním, by v tom měla pokračovat. A ženy, které se naopak příliš nehýbaly, by se do nějakého jemného cvičebního programu pustit měly.

cvičení

Obecně platí zásada, že by maminka neměla dělat nic, na co nebyla před těhotenstvím zvyklá. Naopak – nemusí se vzdávat věcí, na něž je její tělo zvyklé. Záleží ale na tom, ve které fázi těhotenství zrovna je. První trimestr je čas, kdy by maminka měla být více opatrná. Ovšem i to má příroda hezky zařízené. Býváme unavené, anebo dokonce trpíme nevolnostmi. Je to signál se stáhnout a odpočívat. Je to čas hnízdění a vše ostatní může jít stranou,“ vysvětluje Eva Kašíková, lektorka cvičení pro těhotné a maminky z tělocvičen Monkey´s Gym.

Pod cvičením si nemusíte představovat zvedání činek, úplně bohatě postačí procházky nebo třeba plavání. Ale nebude-li mít váš lékař námitek, půl hodiny lehčí fyzické aktivity s vámi udělá zázraky. Vyhýbejte se zbytečným otřesům během cvičení a vyhledejte kurzy a lekce, které jsou vedeny opravdu zkušenými lektorkami.

Druhý trimestr bývá nejpříjemnější částí těhotenství. Nevolnosti či únava většinou zmizí a je to i čas, kdy se nastávající maminky mohou zase trošku dostat do kondice. Nejpřínosnější je využít tohoto období ke stabilizaci pánve a zad, naučit se vnímat pánevní dno, umět ho aktivovat, a stejně dobře ho i zrelaxovat, tedy uvolnit – to je to, co budeme potřebovat u porodu.

 Naučte se vnímat své tělo

Během celého těhotenství je nejdůležitější poslouchat své tělo a dopřát mu to, o co si řekne. Nenuťte se do cvičení přes únavu, ani se nepřemáhejte, nezvedejte těžké závaží a neporovnávejte se s jinými těhulkami.

Ve třetím trimestru už byste měla mít alespoň maličko naposilováno, zpevněný pevný hluboký stabilizační systém páteře. V míře, která vyhovuje vašemu tělu, můžete posilovat dále, ale spíše více odpočívejte, protahujte se, vnímejte své tělo a stále vědomě uvolňujte pánevní dno.

„Několik týdnů před porodem můžete zařadit večerní rituál, kdy si třeba zapálíte příjemnou aroma svíčku a pustíte si relaxační hudbu – klidně každý večer tu stejnou. Hezky na ni může po porodu reagovat i miminko. A vnímáte jen sebe, děťátko a uvolňujete oblast pánevního dna – pomocí soustředění se do této oblasti a pomocí dechu, případně i s využitím „balónku“. Můžete připojit i masáž hráze. Hlavně by vám ale mělo být vše příjemné a měla by to být opravdu chvilka, kdy všechno necháte být a jen relaxujete,“ doplňuje Eva Kašíková.

 

 

Mohlo by vás zajímat: