Reklama

Ženy přibírají na váze sice po většinou stejných prohřešcích, ale jiným způsobem. Proto se musí lišit i způsob, kterým se budou kil navíc zbavovat.

Zásadní chyba je pořád stejná: tloustne ten, kdo jí moc a nevydá přijatou energii ve formě pohybu. Nicméně, drobné rozdíly mezi muži a ženami jsou. Příklad? Mirka a Pavel jsou spolu deset let, oběma je kolem třiceti a oba ke své nespokojenosti váží asi o deset kilo více než v době, kdy se poznali. Přitom se oba alespoň  trochu hýbou, baví je jízda na kole a pěší turistika, takže je zřejmé, že kila navíc mají zejména z jídla. Tady už ale lze vysledovat drobný rozdíl.

"Můj muž rád jí a rád jí hodně, takže pro něj není problém dát si třeba v deset druhou večeři, když na to přijde. To mě by nenapadlo. ale zase dokážu sníst čokoládu na posezení, když mě vytočí on, šéf nebo děti," svěřuje se Mirka. Její zkušenost potvrzují i lékaři. Muži vesměs přibírají proto, že dlouhodobě jedí více, než by bylo záhodno. Ženy se většinou více kontrolují, ale zato ve stresu nebo ve smutku na nějakou tu kalorii nehledí.

Ještě více se nicméně musí lišit způsob, jakým ženy a muži hubnou. Samozřejmě, existuje určitý počet žen, které mají mužskou postavu a tuk se jim ukládá stejně jako mužům, tedy zejména v oblasti břicha a pasu, a naopak existují muži s ryze ženským způsobem ukládání tuku. Ale takových lidí je výrazná menšina. Většina žen s kily navíc patří mezi takzvané hrušky a muži zase mezi jablka. Přičemž mužský typ obezity je výrazně zdraví nebezpečnější, protože tuk uložený v břichu s sebou nese vyšší rizika cévních a srdečních chorob, cukrovky, infarktu... Na druhou stranu se mužům hubne snáze.

"Na muže většinou platí ony klasické rady, tedy více pohybu a méně jídla ... a hubnou, u žen je to většinou složitější," říká lékař René Vlasák z Centra preventivní medicíny. Ženy to podle něj mají mnohem těžší, zvláště pokud už absolvovaly kolečko dieta, hubnutí, ještě přísnější dieta... Tím se totiž ženský, již od přírody pomalý metabolismus ještě více zpomaluje, a hubnutí se tak stává ještě obtížnějším. "Ženy s vyloženě ženským typem obezity se často vůbec nepřejídají, cvičí, ale přesto se tuku na stehnech a bocích nemohou zbavit," vysvětluje lékař. Podle něj je třeba u těchto žen velice pomalu měnit metabolismus, pomoci může více dobře voleného pohybu a také lymfatické masáže, které z těla odvedou přebytečnou vodu a zároveń také povzbudí metabolismus.

Patříte mezi jablka, nebo hrušky? Čtěte příští článek přílohy Hubněte se žena-in!, kdy se k tématu vrátíme a přineseme i konkrétní tipy na hubnutí právě pro vás