Přečtěte si, jaký názor má na vše, co se týká restauračního života, čtenářka s nickem Ivásek. A přikládá i jednu roztomilou fotografii kávových gurmánů ))
Ahoj ž-inky, gurmánky!
Do restaurací chodím ráda a ráda také jím. Co na tom, vždycky jdu do restaurace s přesnou vidinou toho, co si dám – stejně vždycky skončím u salátu nebo u „dietního“ kuřecího J Stejně tak můj přítel, který po sáhodlouhém rozhodování vždycky zvolí guláš (z jakéhokoliv masa, na jakýkoliv způsob).
Do snobských restaurací nechodím – je mi líto té hromady peněz, co bych tam nechala (byla jsem v jedné takové jednou, byla jsem pozvaná a ne že bych se tam cítila „komfortně“). Necítím se tam dobře, nemám ráda, když se kolem mě komíhá číšník a při každém zvednutí očí je hned u mě a ptá se, jestli mi něco nechybí… chybí! klid na jídlo… Mnohem raději mám ty klasické „zaflusané čtyřky“, kde to má aspoň tu správnou atmošku a kde za málo peněz je hodně muziky (a to, prosim pěkně, velmi kvalitní).
Někdy se stává (a kdo to nezažil?), že personál dává dost okatě najevo, jak ho šíleně prudí, že hosty musí obsluhovat – mno, já občas svou práci taky dělám s odporem, ale koneckonců jsem za ni placená, že? Pokud dojde k tomu, že se obsluha chová arogantně a nevidím ochotu, potom se chovám stejně a restaurace může zapomenout, že nechám tipko :)
Bez placení z restaurace zásadně neodcházím, ale pokud čekám na zaplacení dýl, než čtvrt hodiny, potom se zvedám z místa a to by člověk nevěřil, jak rychle dokážou s tím účtem přiběhnout J zřídka se stává, že by „seznam“ zkonzumovaných jídel, uvedený na účtu, nekorespondoval s tím, co se skutečně snědlo a vypilo. Stalo se mi párkrát, že restaurace si do účtu přidala nějakou položku, a když jsem účet „reklamovala“, tak se mnou jednali stylem „si nepamatuješ, cos měla na jídlo?!“. V tom okamžiku je restaurace z mé strany odsouzena k záhubě a nikdy se tam nevracím – sice blbá položka kolem 50 korun, ale pokud to udělají u každé druhé větší skupiny strávníků, potom je to pro restauraci docela výnosný business J
Když mi jídlo nechutná, potom ho vracím – bez milosti! J Stává se mi to docela často spíš u nápojů, resp. u kávy, na kterou mám poměrně vysoké nároky… A pokud mi nechutná, tak jednoduše vracím… Občas se stává, že se se mnou personál dohaduje, že káva je v pořádku a nic ji nechybí, ale já na to mám názor jiný. Pokud má káva barvu vymáchané hadry na zem a je bez pěny a bez chuti, jsem nemilosrdná! J Ke kávě se váže tematická fotka s chlapečky panem Mufem a panem Krtkem, kteří nikdy nesmí u debužírování chybět! J
Jo, možná si řeknete, že dělám zbytečně „pupínky“, ale pokud si za něco zaplatím, tak chci aspoň trochu kvality a na jídle si pochutnat – a navíc, trocha revolty mě baví! :)
Ivásek
pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven
pan Krtek a pan Muf na kafi :)
______________________
Děláte dobře. Pokud jídlo nechutná, tak rozhodně vrátit – ale pozor, další už raději neobjednávat. Tušíte, jak to dopadá :)
Děkuji za Váš příspěvek i milou fotografii a přeji dobrou chuť ke všemu, co si kde dáte.
Saša
Téma dne 12. června 2012: Obsluha v restauracích
- Chová se k vám personál hezky nebo vám naznačuje, že obtěžujete?
- Jaké máte zkušenosti, když jdete s dětmi nebo se svými čtyřnohými mazlíčky?
- Máte nějaký rekord v čekání? Ať už při objednávce nebo při placení?
- Odešly jste někdy bez placení?
- Vrátily jste někdy nechutné jídlo?
- Máte vy sama pracovní zkušenosti v oblasti restauračního zařízení?
- Máte rády letní zahrádky?
- Byla jste někdy v opravdu snobské restauraci?
- Anebo naopak, v té nejhorší špeluňce?
- Porovnejte zážitky.
Těším se na vaše příspěvky.
Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz
Jednu ze čtenářek odměním pěkným dárkem: kometikou zn. GABRIELLA SALVETE
A když bude v Praze, tak ji pozvu na pivo :)
Nový komentář
Komentáře
já už také vrátila jídlo, a dokonce číšník nechápal proč, povídám mu, že pokud to sní on, klidně to zaplatím, ale nakonec přinesl jiné a bylo dobré
Trefa:kdyz si dam v restauraci ,jidlo nebo piti,preju si aby to bylo v poradku.pokud ne hned si zavolam vedouciho a vse vratim.jsme lide a ne dobytek.
Já jednou vrátila v lepší restauraci v ČB nějaké zapečené těstovinové jídlo. Už si přesně nepamatuji jaké. Seděli jsem na obědě, klidně pojídali a najednou narazím v jidle na pořádného červa. Jsem celkem silné nátury, ale tohle bylo moc. Nechtěla jsem ostatním kazit oběd, ale všimli si, že nejím. No a s červíkem se seznámilo celé osazenstvo stolu. Pak jsem si zavolala obsluhu a jídlo vrátila. Po chvíli za mnou přišel číšník a ptal se, jestli si dám něco jiného. Asi tušíte, jak to dopadlo. Nedala! A v té restauraci jsem už víckrát nebyla.
LudPa — #18 když já si nemyslím, že by mi chyběla asertivita.. když mi něco nechutná, tak to přece nebudu jíst a nebudu mlčet jenom proto, že někdo druhej to třeba "přetrpí".. když mi dají na talíř tvrdý, oschlý, okoralý maso (rozuměj: upečený před dvěma dny a jenom ohřátý v mikrovlnce), tak to prostě jíst nebudu
s obsluhou se nehádám - slušně řeknu, že s tím jídlem není všechno v pořádku, vysvětlím proč a většinou sklízím "úspěch" v podobě omluvy a nabídky nové porce
Asertivita vám chybí, asertivita.Nemusíte se hádat.Jenže vlastně taky záleží, kdo je na druhé straně.
Také si potrpím na dobrou kávu, ale nejsem taková hrdinka, abych jí vrátila, radši nevypiju, ale zaplatím.
je to pravda, že bychom měli dostat pořádné kafe a jídlo, když si za to platíme celkem velké peníze !!
Dante Alighieri — #13 taky se snažím vyhýbat, ale kde není zbytí...
Tak to smekám, klobou dolů, když mi v restauraci nechutná jídlo, tak ho nejím, ale zaplatím. Neumím se s nima hádat
Ivásek — #12 No vidíš, taky ses to musela odnaučit.
Já se obecně snažím vyhýbat nepříjemnostem. A reklamace jídla, když chci navíc usilovat o to, abych to nemusela platit, je určitě nepříjemnost přímo nemalá.
Dante Alighieri — #11 a proč bys to nemohla udělat?
já se odnaučila poníženě prosit za prominutí, že mi to nechutná, protože to je zfušovaně uvařený... přece se nebudu já omlouvat za to, že kuchař neumí vařit, nebo vaří ze zkažených potravin
nene, hezky pěkně vracím
Ivásek — #9 Já asi začnu. Nedávno jsem dostala kyselý brambory a ani jsem necekla.
A to je prostě na pěst, když se těšíš na jídlo a pak ti přinesou nějakej humáč.
Nic podobného se mi nestalo,ale nejlepší je káva doma a ze svého hrnku,ta mi chutná nejlíp.
Dante Alighieri — #7 věříš, že mám dojem, že mi ho naúčtovala? matně si vybavuju, že jsem jí snad řekla, že to nemůže myslet vážně... asi myslela, ale nepochodila
stejnej problém mívám s vínem - naposledy jsem se přela s číšníkem o tom, jestli je odrůda Tramín to samé, co Tramín červený (poté, co mi místo Tramínu červeného donesl Tramín) - on tvrdil ano, já tvrdila ne (byla jsem si 100% jistá, že rozdíl tam je)... nenechal si to vysvětlit, tak jsem ho u toho nechala s vědomím, že pracuje v pivovaru a má rozumět pivu
ale jinak se vážně v restauracích moc nepřu
Také vracím jídlo,pokud je nekvalitní,syrové maso,přesolené apod
Přinesou s omluvou jiné
Chovám se vždy velmi slušně při vracení nechutných jídel
Ivásek — #6 A musela si to kafe platit?
magic11 — #4 ta káva, kterou jsem "reklamovala", byla hnus fialovej! chtěla jsem presso (lungo = klasický "český" presso, nikoliv ristretto)... dostala jsem hrnek, kterej byl celej pocákanej od kávy, kávy bylo v hrnku po okraj (!!!), pěna žádná, chuť šla asi na vandr a mlíčko se tam už nevešlo... když jsem to ochutnala, tak se mi pusa zkřivila, protože to nebylo pitelný... když jsem slečně servírce říkala, že tohle vedle kávy ani neleželo a že se omlouvám, že to pít nebudu, tak se cítila dotčená, že přede mnou tu kávu vařila deseti lidem a že ani jeden si nestěžoval...
od té doby si všude dávám jen ristretto, piccollo, kde je v hrnečku malé množství silné kávy a který si užiju!
Tiež sa mi pár krát stalo, že som jedlo reklamovala, ale
kávu ani čaj nie, hoci sa stalo, že som raz čaj vôbec nevypila
Ivásek — #3 já taky, domů jsem pořídila kávovar a kávu beru jen od DoubleShootu, u kterých jsem byla i na kávovém kurzu. Jen na návštěvách "cizí" kávu nepiji