Tento týden jsem byla s Ivou na zázvorových obkladech. Sešlo se nás ve studiu Nine Star Ki ten večer sedm, kteří se chtěli prohřát, uvolnit si záda a především posílit slabé ledviny. 

Přišly jsme, lehly jsme si na karimatky a Petra Škvorová a Iva Bahníková, naše odbornice na Ivin hubnoucí program, nám přikládaly ručníky namočené v horké vodě s vylouhovaným zázvorem na záda. Nejdříve dolů na ledviny, a když se energie rozproudila, tak postupně po celých zádech.

Jak nám řekla Iva Bahníková: „Zázvorové obklady posilují ledviny, močový měchýř a pohlavní orgány. Tím uvolňují bolesti zad a krční páteře. Pomáhají také lidem, kteří mají problémy se studenými končetinami, kde rychle zaberou. A vhodné jsou i při onemocnění průdušek.“

Vřele je vám doporučuji. Je to úžasný pocit, když můžete jen tak hodinu v klidu ležet, poslouchat příjemnou hudbu a nechávat se opečovávat a nahřívat horkým ručníkem. Podívejte se  na fotografii, jak si to užívala Iva.

 


Jak připravit zázvorové obklady?
Protože jsou velmi snadné na přípravu, popíšu vám postup, pro ty z vás, které by si je chtěly doma vyzkoušet. Doporučuji je dělat ve dvojici. Vždy jeden bude obkládat druhého, potom si vodu trochu přihřejete a vystřídáte se.

 

Příprava zázvorových obkladů

Nastrouhejte 20 dkg čerstvého zázvoru, který vložíte do bavlněné světlé a čisté ponožky, kterou už nebudete nosit. Dejte vařit 5 litrů vody, když je voda vařící, stáhněte plamen a vložte ponožku se zázvorem na dobu 7 minut. 
Nyní vezmete jeden středně velký ručník a vložíte ho do horké vody, a potom pomocí vařečky, abyste se nespálili, ho pečlivě vyždímáte. A nyní jdeme přikládat na záda. Pozor, musíte ručník přikládat velmi zlehka a postupně, pokud vám ten, koho ošetřujete, nedovolí ho přiložit úplně na záda. Je to velmi důležité, abyste ho nespálili. Potom tento ručník přikryjete ještě jedním větším suchým ručníkem, aby se teplo déle udrželo. Obklad zůstává na těle tak dlouho, dokud je horký. Potom se ihned namočí do horké zázvorové vody a opět se přiloží. Začínáme přikládat dole na ledvinách, kde opakujeme přiložení alespoň pětkrát, a potom postupně přikládáme na celá záda.


Doplněk k jídelníčku Ivy
Řada z vás diskutovala tento týden jídelníček Ivy, dokonce některé z vás ho považují za naprosto škodlivý a drastický. Takže slibuji, že vám příští týden napíšu více o tomto způsobu stravování, který nyní Iva zkouší a učí se ho.

Důležité však je, že se Iva cítí dobře. Zažila totiž diety, při kterých se cítila strašně unavená a slabá a musela pít velké množství kávy. „Jsem překvapená, že mne úplně přešly chutě, mám pocit, že jím dost a nemám vůbec hlad. A hlavně za celou dobu jsem si vůbec zatím nemusela dát kafe, které normálně piju.“ Iva nyní dostává od studia Nine Star Ki zdravé obědy, které jí pomohou překlenout dobu, než se sama naučí si jídlo připravovat.
 

A co jí nejvíce chutnalo tento týden? „Úžasné byly tortilly s výbornou mexickou zeleninovou směsí a potom mne hodně překvapila pohanka, upravená jako výborný salát. I když možná, kromě suché rýže, mi teď chutná všechno, co jím.“

 

Takže držte Ivě palce, tento víkend jde opět do posilovny a uvidíme, zda si zkusí přes víkend uvařit nějaké nové jídlo.

 

 

Další články o Ivě a jejím programu naleznete zde:

Tak toto je hubnoucí Iva

Jak hubnout díky rýži

Jak pokračuje Iva s dietou?

Přísný hubnoucí jídelníček
 

Reklama