Bulvár

Interrupce ANO - interrupce NE

 

Už v minulých vydáních jsme se zlehka dotkli problematiky interrupce, která byla dost diskutována. Chtěla jsem psát na toto téma a myslím, že nastal ten správný čas. Potvrdila mi to i aktuální „drsná kampaň na potraty“, kterou jste už  možná zaregistrovali.


Interrupce- věčně živé téma


Otázka nechtěného těhotenství je stará jako lidstvo samo. Vývojem společnosti se pochopitelně zdokonalila i oblast medicíny, která v některých státech přistoupila na legalizaci interrupcí. Tak jako všechno to, co je kontroverzní, i zde se vytvořily dva extrémní proudy názorových orientací: interrupce zakázat, nebo interrupce povolit.


Drsná kampaň na potraty

Svůj striktní názor před několika dny vyjádřila organizace Hnutí pro život. Neznámý dárce organizaci poskytnul 5 milionů korun na billboardovou kampaň, která bojuje proti potratům.

Na billboardu najdete ruku plodu po interrupci provedené v desátém týdnu těhotenství, která je utržena kousek za zápěstím. Pod tímto obrázkem se nachází optimistický obraz, který představuje mladé lidi. Obraz je doprovázen textem ,,Žiješ, protože tě tví rodiče chtěli.“

Fotografie plodu po interrupci:

Obrázek 1: interrupce v 8. týdnu těhotenství

Obrázek 1: interrupce v 11. týdnu těhotenství

Obrázek 2: interrupce v 22. týdnu těhotenství

Většina české populace na kampaň reagovala pobouřeně. Experti na reklamu se vyjádřili, že kampaň je na české poměry drsná, předpokládají, že lidi osloví. Politici se jednoznačně shodli v tom, že stát by neměl zákonem potraty omezovat.

Jen pro informaci uvedu, že počet potratů v české republice už 18 let klesá - ve srovnání s rokem 1998 klesl 4,5krát a loni bylo nejméně potratů v porevoluční historii - 25tisíc.


K dnešnímu tématu přikládám i obrázky, které jsem našla na stránkách organizace Hnutí pro život.


Jaký je váš názor na interrupce?
Jste pro, nebo proti?

Co si myslíte o státech, kde není interrupce legalizována?
Nechali byste si nechtěné dítě?

Jaký je váš názor na „drsnou kampaň“ a organizace typu Hnutí pro život?
 
Vaše názory a postřehy posílejte na adresu o životě: redakce@zena-in.cz   

Příspěvky odměníme speciálním přípravkem Juvelin, pro komplexní výživu kůže J
Tak pište!!!  

   
29.05.2006 - Společnost - autor: Natálie Rolková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [368] ALISKA [*]

    pro i proti Sonya: souhlas

    superkarma: 0 05.08.2006, 14:20:21
  2. avatar
    [367] erKa [*]

    Sonya: souhlasím

    superkarma: 0 01.08.2006, 13:00:59
  3. [365] Elleny [*]

    Nikdo nemá právo rozhodovat za mě a o mém těle. Nepopírám je to nehumánní zákrok, ale proč jej nepodstoupit, když je to opravdu zapotřebí ? Toto rozhodnutí je věc každé ženy a ne politiků ani papeže, jako představitele církve.
    Je snad málo "odložených", nechtěných dětí, málo týraných, dokonce zabitých, pohozených dětí ??? Nelidské je zveřejňovat "interupční obrázky" ať už na Internetu, nebo bilboardech. Je to věc přísně soukromá ! Páni politici by měli zvážit zákon o bezplatné antikoncepci. Odpadly by interupce. Mnoho žen nemá finanční prostředky na drahou antikoncepci a osvěta je vůbec velmi malá i v dnešním 21. století.
    Mě osobně 3x selhala antikoncepce (tělísko) a místo dvou chtěných dětí bych měla 5, které bych asi nedokázala uživit.
    Nesmí se na interupci pohlížet jako na vraždu a zakazovat ji.

    superkarma: 0 01.06.2006, 10:12:46
  4. avatar
    [363] Asdareel [*]

    Vivian (351): Ano a právě proto je dotyčná kampaň proti potratům potřebná, právě kvůli existenci takového přístupu k potratům, který zmiňuješ. Prostě je třeba jasně říct: "Chceš jít na potrat? Dobře, je to tvé právo. Ale podívej se dobře, co děláš, aby ses nemohla vymlouvat, že si necháváš odstraňovat jen nějaký shluk buněk."

    superkarma: 0 31.05.2006, 09:21:27
  5. avatar
    [362] Vanily [*]

    Teda,ta Danluk je ale....myslím,že v jejím případě měla jít její matka na potrat...protože,jestli to všechno myslela vážně a není provokatér,tak je buď retardovaná nebo silně omezená a netolerantní osoba.Já ne interupci byla v 19 letech.Teď mám syna a na potrat bych už asi nešla,prostě bych si říkala,jaké by to moje dítě asi bylo...i ted si říkám,jaké by bylo...pro žádnou normální ženu to není jednoduchá věc a nikdo,ani Danluk,nemá právo řešit,proč to dělá..

    superkarma: 0 30.05.2006, 18:47:55
  6. avatar
    [361] ANAJKA [*]

    Dášule: Mě to prostě deptá když vím že je to v mnoha případech zbytečné,ale už toho nechám,stejně s tím nic nuedělám Měj se pěkně

    superkarma: 0 30.05.2006, 18:05:48
  7. avatar
    [360] Dášule [*]

    ANAJKA: Ale na tom jsme se shodly všechny, že by se měla používat antikoncepce. Jenže téma je interupce ano nebo ne. Ale i ty, které antikoncepci používají mohou stát před touto otázkou.Čili neřešme otázky antikoncepce. Kdysi dávno, ještě za komisí to v jedné okresní nemocnici dělali tak, že souhlas s interupcí byl vázán na zaplacení tělíska. Dávali to hned při interupci. Ženské, které nepoužívají antikoncepci v době, kdy o ní ví každá dívka opouštějící ZŠ a jdou raděj na potrat stejně nepoučíš. Prostě IQ, prostředí apodobně.

    superkarma: 0 30.05.2006, 17:34:57
  8. avatar
    [359] ANAJKA [*]

    Dášule:Ty se pleteš já to jen dodala,přesto si myslím že je antikoncepce dostatečně spolehlivá,spíš bych ale řešila kolik těch žen co jdou na interrupci nějakou ochranu měly!!!Já bych jí nikomu nevymlouvala,ale rozhodně bych jí nedoporučovala a myslím si že by měla být jako poslední řešení situace...nejsem pro zákaz interrupce,ale proto aby jich bylo co nejméně a rozhodně jsem nikde nepsala,že nejlepší je s nikým nesexovat!

    superkarma: 0 30.05.2006, 16:29:31
  9. [358] Jannninka [*]

    Já s potratem nesouhlasím, ale pokud je zakážeme, budou to ženy stejně podstupovat někde pokoutně a ohrozí to i její život. Zakázat potraty neznamená, že se nebudou dělat. Nebo je budou podstupovat jenom bohatí v zahraničí, kde to bude povolené. To ale není řešení.

    superkarma: 0 30.05.2006, 16:17:13
  10. avatar
    [356] Kuře [*]

    Dášule: Třeba když by další prodlužování těhotenství zabilo matku. já sama jsem si na doktorech "vydyndala" ještě týden, když se mi sypalo zdraví v prvním těhotenství. Hrozilo mi selhání ledvin, ležela jsem na kapačkách a byla tak slabá, že mě sestřička na záchod vodila a v noci mi rovnou nosila mísu. Týden bylo podle primáře děsný riziko, ale pokud by nenastalo zlepšení, tak po tom týdnu bych musela na potrat. Nebo riskovat smrt.

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:11:03
  11. avatar
    [355] Audrey [*]

    Asi to tady zaznělo, ale proč tu dávají fotku dítěte ve 22. týdnu, když se u nás dělají potraty do 12. týdne?

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:50:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [354] Dášule [*]

    Alenka0010: Nechápu dost dobře, co tím "není na výběr" myslíš.

    superkarma: 0 30.05.2006, 12:47:09
  2. avatar
    [352] Alenka0010 [*]

    Tak ty fotky jsou docela hustý. Někdy ale není na výběr

    superkarma: 0 30.05.2006, 10:17:23
  3. avatar
    [351] Vivian [*]

    ANAJKA: myslím, že těch, které berou interrupci jako antikoncepci, už není zdaleka tolik, co dřív. Dnes funguje osvěta, máme široký výběr dostupné antikoncepce...
    Nepopírám, že pořád existují ženy, které jdou na interrupci skoro jako na odstranění zubního kamene (nadsázka), ale ta tendence je naštěstí sestupná, ubývá jich
    Bohužel jsem se s takovými ženami setkala a docela mě z nich mrazilo...

    superkarma: 0 30.05.2006, 08:53:39
  4. avatar
    [350] Dášule [*]

    ANAJKA: Tvoje příspěvky se mění. Nejdříve to vypadalo, že kdo používá antikoncepci neotěhotní. Potom jsi přiznala, že to lze, ale antikoncepce se má kombinovat. Zřejmě nejlepší je brát prášky, manžel mít kondom a pro jistotu nesouložit. O tom, že interrupce není antikoncepce tady mluvíme všechny, ale to nic nemění na to, že právo na konečné rozhodnutí, jestli chce být matkou má jen žena a nikdo nemá právo jí do toho mluvit. A také NIKDO nemá právo jí dát najevo, že interupcí udělala něco špatného a ohrožovat její psychické zdraví. To by mělo být žalovatelné. Ať už je to ten blbec, co vyřvával pod okny porodnice a rušil i matky a mimina nebo militantní část Hnutí pro život. Mě osobně se to už netýká, při operaci mi byly odebrány vaječníky i děloha, ale týká se to mé dcery a mé nedávno narozené vnučky. A nechci, aby jim někdo kecal do života. Snažím se, abych to nedělala ani já.

    superkarma: 0 30.05.2006, 08:31:33
  5. avatar
    [349] ANAJKA [*]

    Já chci jen říct že interrupce není antikoncepce a to by jsme si měly uvědomit!!!!Říkám interrupci ano,ale jen s vážných důvodů!!!!!

    superkarma: 0 29.05.2006, 22:21:29
  6. [348] hexehexe [*]

    Vzhledm k tomu, že jsem svobodná a svéprávná, nemá nikdo právo mi říkat co smím nebo ne. A už vůbec ne ti, kteří ve jménu Boha vraždili a upalovali a dnes przní malé děti.

    superkarma: 0 29.05.2006, 22:00:10
  7. [346] Lyrix [*]

    Já osobně jsem pro interupci. Nevím proč by se měla zakazovat u nás tak jako třeba v Polsku. Ze statistik jde vidět, že počet interupcí klesá a kdyby se u nás zakázali, tak by se ženy snažily sami o potrat a některé by to odnesli i životem. Je to na rozhodnutí každé ženy a jejího partnera.
    Drsná kampaň Hmutí pro život je zajímavá ale myslím, že nic neřeší.

    superkarma: 0 29.05.2006, 21:40:31
  8. avatar
    [345] ANAJKA [*]

    Vivian: O.K. já to beru vím že se to může stát,ale trošku mě zaráží že jsou ženy které byly i vícekrát na interrupci,to mi říkej že jim třeba 5x selhala antikoncepce

    superkarma: 0 29.05.2006, 21:09:57
  9. avatar
    [344] Vivian [*]

    ANAJKA: to ví snad každej, že se dá antiko kombinovat. Ale ani kombinovaná není stoprocentní. Dokonce ani sterilizce není stoprocentní. Stoprocentní je snad jedině sexuální abstinence.

    superkarma: 0 29.05.2006, 21:00:35
  10. avatar
    [341] ANAJKA [*]

    Vivian: Dášule: antikoncepce se dá zlatička kombinovat pokud to nevíte a taky je potřeba dodržovat pokyny vím že může selhat je to v upozornění na příbalovém letáku číst umím

    superkarma: 0 29.05.2006, 20:14:04
  11. avatar
    [340] Vivian [*]

    K té statistice: V roce 2005 bylo zaznamenáno 31 000 ukončených těhotenství (ku 93 000 živě narozených dětí), z toho cca 21 000 interrupcí a zbytek spontánních potratů.

    Interrupce = umělé předčasné ukončení těhotenství
    Potrat (abortus) = spontánní předčasné ukončení těhotenství

    superkarma: 0 29.05.2006, 19:31:37
  12. avatar
    [339] Dášule [*]

    Osobně si myslím, že téma interupce ano nebo ne a pokud ano, jestli má spourozhodovat partner je věčné, vděčné, nevyřešitelné. Je to záležitost přesvědčení a žádný argument na kterékoliv straně není tak silný, aby přesvědčil. Ani na ženě nebylo řečeno nic nového. Ale nutno přiznat, že je jen málo témat, která tak jistě zaberou a vyvolají tak velkou diskusi.

    superkarma: 0 29.05.2006, 19:21:26
  13. avatar
    [338] Dášule [*]

    ANAJKA: Žádná antikocepce není 100% a může selhat. Mají že, které sice dítě plánují, ale ne právě teď, být trestány za selhání antikocepce?

    superkarma: 0 29.05.2006, 19:16:32
  14. avatar
    [337] Vivian [*]

    ANAJKA: ledaže by někdo vynalezl stoprocentně spolehlivou antikoncepci

    superkarma: 0 29.05.2006, 19:15:46
  15. avatar
    [336] ANAJKA [*]

    Myslím si že kdyby se ženy lépe chránily interrupce by nebyly ani potřeba,ale pokud by došlo k těhotenstvý při znásilnění jsem samozřejmě pro nebo pokud by dítě mělo nějakou těžkou vývojovou vadu

    superkarma: 0 29.05.2006, 18:57:03
  16. avatar
    [335] Vivian [*]

    Myslím, že možnost volby by každopádně měla zůstat, ať už s interrupcemi souhlasíme nebo ne. Bylo by špatné, kdyby odpůrci chtěli rozhodovat za všechny lidi. Každý má svou pravdu

    superkarma: 0 29.05.2006, 18:15:09
  17. avatar
    [334] Evik8 [*]

    Tie obrázky su strašné a viem,že je to smutné,ale som za legálne potraty.Každá žena má právo rozhodnúť sa,či chce miminko alebo nie a nesúďme nikoho,pretože ak sa niekto rozhodne pre potrat,dôvod pozná najlepšie tá dotyčná.Len nedávno môj kolega mal radosť z toho,že im o rodiny pribudne nový člen.Jedného syna už majú a tak dúfali,že buú mať dievčako,aj keď by brali aj chlapcaBohužiaľ jeho manželka sa nakoniec rozhodla pre potrat,pretože výsledky plod.vody ukázali,že dieťa bude na 100%postihnuté a tak sa o tom doma bavili.Jej rodičia s ňou už pol roka nehovoria,pretože sú kresťania a podľa nich mala dieťa na svet priniesť tak či tak a potom dať do ústavu...Takže je toto fér??Porodiť a dať dieťa do ústavu?? Myslím,že ich rozhodnutie bolo správne...Preto nechaj rozhodnutie na každej z nás!

    superkarma: 0 29.05.2006, 17:47:10
  18. avatar
    [333] Kacule [*]

    Danluk: Proč mají lidi hypotéky??? Protože by asi neměli kde bydlet ty chytrá...nebo si snad myslíš, že až ty se rozhodneš, že chceš bydlet sama a ne s rodiči, tak příjdeš na Bytový odbor a oni Ti v klidu dají do půl roku byt????? A budď v klidu taky bydlím ve Slezsku a hypotéku máme, protože čekat 8 a více let na státní byt se nám nechtělo....

    superkarma: 0 29.05.2006, 17:43:37
  19. avatar
    [332] skolacka [*]

    Gabi 192 tak pod to bych se podepsala

    superkarma: 0 29.05.2006, 16:16:22
  20. avatar
    [329] Z_U_Z_U [*]

    slonbidlo: v tom je právě vidět že neznáš život v takovýhhle místech... o naší sousedce jsem coby desetiletá neustále slýchala jak se pelešila s bratrem svého přítele... stalo se to když jí bylo dvacet, v tu dobu už byla v důchodu. A stačilo říct místním, víš, to je ta co se pelešila s bráchou toho svého a každý věděl o koho jde. Dost se divím, že tam ještě neupalují.... děsné. Když jde o něco takhle závažného, musela by se odstěhovat, což si většina z nich zase neumí představit... vážně je to neskutečné...brrrrr

    superkarma: 0 29.05.2006, 15:58:22
  21. avatar
    [327] Z_U_Z_U [*]

    slonbidlo: já si to myslím taky...ale tím že jsem život tam zažila, rozumím tomu co cítila...jeden druhému tam vidí do talíře, lidi tam jinak žít ani neumí... pro někoho kdo to nezažil nepochopitelné, ale jak se něco stane, ví to celé město a lidi se podle toho k tobě chovají...slušnej středověk

    superkarma: 0 29.05.2006, 15:46:56
  22. avatar
    [325] Z_U_Z_U [*]

    Asdareel: ono se jinak rozhoduje když žiješ v centru Prahy kde bývá každej každýmu ukradenej..ale na malých městech by dotyčná byla do konce života kamenovaná za to, že se zbavila miminka a rozumné důvody proč ho dala k adopci by nikoho nezajímaly....

    superkarma: 0 29.05.2006, 15:28:14
  23. avatar
    [324] Asdareel [*]

    Z_U_Z_U: Tak to je fakt síla, i když je fakt, že třeba pražské okrajové čtvrti jsou vlastně taky takovým malým městem žijícím samo pro sebe...

    superkarma: 0 29.05.2006, 15:22:39
  24. avatar
    [323] Z_U_Z_U [*]

    Asdareel: slonbidlo: ono to bude tím že jsem dost dlouho žila na malém městě a bohužel vím jak tam lidé přemýšlí... jako zákon tam platí : a co tomu řeknou lidi?? Neumíte si představit co jsou lidi schopni udělat jen je aby okolí nepomluvilo. Na malých městech to tak prostě chodí a asi to ani jiné nikdy nebude. Vím spolehlivě o jednom případu z nedávné doby kdy si tam ženská jen aby sestřičky v nemocnici někomu neřekly... pokusila udělat potrat sama a skončila na jipce....

    superkarma: 0 29.05.2006, 15:19:10
  25. avatar
    [321] Aktij [*]

    danluk: 233- teprve dočítám, ale toto mě naprdlo: a proč máš hypotéku . To jsi fakt tak blbá, nebo co, víš, oni se vyskytují i lidi, co mají snahu se o sebe sami postarat a nečekat s nataženou rukou, co jim kdo dá. A plakat, že se nájemné zvedá

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:49:04
  26. [320] Zdenka04 [*]

    Ilyon souhlas už jsem to tu taky psala podobně takové důvody jsou na místě a taky jaká se naskytne situace je toho víc každá žena si musí uvědomit co si může dovolit je to pořád dokola . prostě jsem pro legální potraty . než nějaké černoty to je můj názor ,který nevnucuji nikomu a hlavně né danluk

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:44:47
  27. [319] Zdenka04 [*]

    holky a přece danluk svůj věk neřekla a neodpověděla nic na co na co byla tázáná myslím ,že to bude chlap

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:39:01
  28. avatar
    [318] Kuře [*]

    danulinka: a jak to chceš zařídit? Teda tu volbu otce. Matka podstupuje riziko, matka podstupuje potíže. Otec může z pouhého rozmaru říct" "A já ti potrat nepovolím". Bohužel to dítě je v těle matky. Je na morální výši těch dvou, jestli to je záležitost obou, nebo ne. Pokud jde o normální vztah, pak se dohodnou. Jeden ustoupí,nebo mají stejný názor. Pokud jde o vztah, kde to skřípe, pak rozhodne kdo, soud? Je to moc těžké. Co když matka bude dítě chtít a otec ne? Pak požene soud matku na potrat? Co když to odmítne? Půjde bručet? Brrrrr, tady se dá zabřednout do hnusných úvah.

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:34:25
  29. avatar
    [316] Ada1 [*]

    Meander: a taky aby jim to vydrzelo

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:33:04
  30. avatar
    [315] Meander [*]

    danulinka: Ono to totiž asi bude tak, že kdyby se ti tatínkové tak hrnuli do té otcovské role, nebylo by těch interrupcí zdaleka tolik

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:28:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme