Bulvár

Indigové děti. Žijí mezi námi.

Už delší čas se zabývám fenoménem indigové barvy. Všude na světe lidé zjišťují, že existuje stále více dětí, které se chovají nápadně jinak a už se nepřizpůsobují tak snadno všeobecné normě jako generace před nimi…

Co je to indigové dítě

Každý z nás má svou životní barvu. Životní barva je jako naše barevné roucho. Můžeme ji vidět v auře a každá barva se spojuje s určitými vlastnostmi a povahovými rysy.

Dítě s indigovou životní barvou má nové, často nezvyklé částečně komplikované osobnostní a charakterové vlastnosti, které přesahují rámec průměrné společnosti.

Název „Indigové dítě“ je odvozen od indigové barvy a jsou tak označovány děti nového věku. Jejich posláním je sjednocovat svět a dělat ho lepším a krásnějším.

Jsou to právě ty děti, které např. zasáhnou, když se rodiče hádají, s cílem usmířit je. Jsou to děti, které si žádají na všechno pravdivé odpovědi a pokud je nedostanou ztratí důvěru…

Jak poznáte dítě nového věku

Je to dítě velmi uvědomělé, otevřené, které se dokáže vcítit do ostatních. Tím pádem ho lze také snadno rozrušit, takže se může stát bojácným nebo se může začít cítit poražené.

Potřebuje málo spánku, ve škole se často nudí a má svoje osobní přesvědčení, které nemůže nikdo změnit. Touží po vědění, ale žádá pravdivé odpovědi. Ihned vycítí prolhanost, a když ho někdo do něčeho nutí, izoluje se nebo začne vzdorovat.

Dalším zajímavým úkazem je i to, že tyto děti mají odmala kontakt s duchovním světem. Proto si častokrát povídají se svými neviditelnými kamarády.

Hyperaktivita - problém indigových dětí

Indigové děti trpí hyperaktivitou. Ta se projevuje tak, že dítě je neustále v pohybu, neumí klidně posedět a neumí se ani klidně chovat. Dále má nápadný nedostatek koncentrace, na vnější podněty reaguje spontánně, neuvědoměle a někdy bezohledně. Má obrovskou touhu mluvit a dělá mnoho věcí najednou.

Tyto vlastnosti způsobují dítěti a pochopitelně i rodičům školní problémy. Učitelé nevědí, že mají v třídě indigové dítě, a tak jeho chování berou nechápavě a negativně.

Rodiče ze strachu z neúspěchu pak často problém řeší přes psychologa nebo léky, které tlumí a zpomalují chování a reakce dítěte.

Tímto způsobem se potlačují danosti a dětská přirozenost a v dospělém věku se z dítěte stane normální, průměrný člověk…

Jak přistupovat k fenoménu indiga

Fenomén indigových dětí si začali hromadně uvědomovat v USA a v Číně, kde se tyto děti běžně umísťují do speciálních, alternativních škol.

Indigové děti by se neměly v žádném případě potlačovat. Právě naopak. Měly by mít dostatečný prostor a prostředí, které mu naslouchá. A to jim právě poskytuje otevřený školní systém, který možno znáte pod názvy “Montessory, Waldorfské školy nebo Eutonie“.

V mnoha školách v USA otevírají malé třídy pro 7-10 žáku, kde na ně dohlíží tým speciálních pedagogů. Zajímavostí je Tchaj-wan. Určité tchajwanské školy už před několika lety přešly k tomu, že nechávají vyučovat děti samotné. Před nedávnem jsem zaznamenala podobný případ - 6letý mexický chlapec přednáší na lékařské fakultě…

Když víte nebo cítíte, že máte doma indigové dítě, věnujte mu maximální pozornost a individuální péči. Byla by hrozná škoda potlačit jeho přirozenost a nadprůměrné schopnosti, které mají svůj specifický význam…

Zdroj: Carolina Hehenkamp, Fenomén indigové barvy

   
26.05.2006 - Společnost - autor: Natálie Rolková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [77] fructia [*]

    Radši mít děti nebudu, co kdyby potom nebyly indigové?

    superkarma: 0 30.05.2006, 11:07:21
  2. [76] free [*]

    Nevím jestli mám zrovna indigové dítě, ale moje dcera je od narození jiná... dělá všem jenom radost svým otevřeným, citlivým přístupem a každý s kým se seznámí, si ji zamiluje. už v dětství nám ji chtěli na dovolené sousedovi děti ukrást, aby jim neodjela. A to mě kvůli zdravotním komplikacím nutili k interupci. Cítím ji jako dar. Má v sobě slunce. Má sedmnáct a zatím ji to velikánské otevřené srdce zůstává. Snad zůstane navždy.... jenom se bojím jejího střetu se zlími lidmi, zatím nikoho nepotkala.

    superkarma: 0 29.05.2006, 13:24:48
  3. avatar
    [74] Andula [*]

    Z_U_Z_U: hele, ale to asi fakt není hyperaktivní

    superkarma: 0 28.05.2006, 22:02:28
  4. avatar
    [73] Z_U_Z_U [*]

    david.lister: ani náhodou... nadělá bordel jak celá mateřská školka, když chce. tváří se že neumí do pěti počítat.... jen je vychovanej a citlivej a to je v dnešní době bohužel fakt výjímečné...

    superkarma: 0 28.05.2006, 21:27:49
  5. avatar
    [72] Ťapina [*]

    david.lister: Liga výjimečných

    superkarma: 0 28.05.2006, 20:37:35
  6. avatar
    [71] svetluszka [*]

    david.lister: ...ženy-in musí jistojistě mít in-děti, ne?..

    superkarma: 0 28.05.2006, 20:05:57
  7. avatar
    [68] Andula [*]

    risina: že by?

    superkarma: 0 28.05.2006, 17:03:28
  8. avatar
    [67] risina [*]

    Andula: Možná když si budeš řkat, že naní jen "oybčeně" hyperaktivní a nadprůměrěn inteligentní, ale vlastně indigový a předurčený měnit svět, tak ti bude líp .

    superkarma: 0 28.05.2006, 11:57:03
  9. [66] Tobbi [*]

    Andula: Jasně. Ale on ten článek totiž vyznívá jako indigové=výjimečné.

    superkarma: 0 27.05.2006, 23:03:42
  10. avatar
    [65] Andula [*]

    Tobbi: ad 63 to si nemyslím, jakkoli si o svých dětech myslím, že jsou úžasné, indigovými bych je nenazvala

    superkarma: 0 27.05.2006, 22:07:52
  11. [64] Tobbi [*]

    Andula: Asi jo. Pro některé mámy je to pohodlná výmluva, proč při řádění dítka nezasáhnout (Stejně by to nemělo cenu, je hyperaktivní)

    superkarma: 0 27.05.2006, 21:35:46
  12. [63] Tobbi [*]

    damanka: To bude asi tím, že málokterý rodič o svém dítěti řekne, že NENÍ intuitivní, od malička osobnost, talentované, nedělá, co nechce, ale zároveň trochu divoké. Pak jsou všechny děti indigové.

    superkarma: 0 27.05.2006, 21:34:23
  13. avatar
    [62] Andula [*]

    Tobbi: poznat hyperaktivní dítě od rozmazleného spratka je někdy těžký a nejhorší jsou rozmazelné hyperaktivní děti
    Ale pokud matka řádění dítěte nijak neřeší ani se mu nesnaží pomoci a není přitom evidentně na pokraji sil, což někdy matky adhd dětí jsou , pak bych sázela na tu rozmazlenost.

    superkarma: 0 27.05.2006, 20:59:04
  14. [61] Tobbi [*]

    Aha. Teď jsem si přečetla diskuzi a koukám, že už se tu moje otázka řeší...

    superkarma: 0 27.05.2006, 20:46:54
  15. [60] Tobbi [*]

    Zajímalo by mne, jak se pozná hyperaktivní dítě od rozmazeného spratka? Po tramvajích běžně lítají ječící děti, kopou do sedaček, houpou se na tyčích a když se matce někdo odváží něco říct, dostane se mu přednášky, že nechápe hyperaktivní nezvladatelné děti... To samé v příbuzenstvu. Haranti lezou člověku po hlavě, ale "jsou hyperaktivní a to holt musíš chápat." Tak by me zajímalo, jestli ad a) jsem na prahu epidemie hyperaktivity, ad b) jsem zapšklá a nechápu děti, ad c) je hodně rozmazlených spratků.

    Článek jsem bohužel nepochopila. Je to někde mezi mysticizmem a psychologií. Je celkem pochopitelné, že každý rodič považuje svoje dítě za výjimečné. Protože pro něj prostě výjimečné je. Vždyť je jeho.

    superkarma: 0 27.05.2006, 20:44:47
  16. avatar
    [59] Helik [*]

    koukám,že Natálka četla čtvrteční Květy

    superkarma: 0 27.05.2006, 19:03:27
  17. avatar
    [58] Andula [*]

    Z_U_Z_U: napsala jsi, že je to pohodové dítě a to ti skutečně hyperaktivní, s diagnozou ADHD nebývají
    svetluszka: někdy na první i druh pohled hodně těžko, nicméně jsou na to přesná diagnostická kritéria. A pokud mluvíe o hysperaktivitě, většinou se tím myslí porucha chování, pozornosti a to doplněné hyperaktivitou.

    superkarma: 0 27.05.2006, 18:55:33
  18. avatar
    [57] svetluszka [*]

    šája: Andula: jak se pozná divoký dítě od hyperaktivního..?..

    superkarma: 0 27.05.2006, 18:02:21
  19. avatar
    [55] Z_U_Z_U [*]

    Andula: on je... myslím že se to nevylučuje... lítá, blbne, nevydrží minutu v klidu, ale pořád je usměvavé sluníčko, tulidlo a s každým kamarád.

    superkarma: 0 27.05.2006, 15:56:14
  20. avatar
    [54] šája [*]

    damanka: tak já bych to i klidně přiznala, ale teď už na něj mám i "papír", takže jsem na tom jako andula

    superkarma: 0 27.05.2006, 15:53:38
  21. avatar
    [53] Andula [*]

    risina: moje starší dítě je bohužel asi jen hyperaktivní a nadprůměrně inteligentní, indigového na něm neshledávám nic

    superkarma: 0 27.05.2006, 11:54:16
  22. avatar
    [52] risina [*]

    Takže nadprůměrně inteligentním dětem s prvky hyperaktivity se teď říká indigové? To jsou věci...

    superkarma: 0 26.05.2006, 19:52:29
  23. avatar
    [51] Andula [*]

    Z_U_Z_U: máš asiúžasné dítě, ale nejspíš vůbec není hyperaktivní, to spíš indigové. O hyperaktivním dítěti asi fakt nikdo neřekne, že je pohodové

    superkarma: 0 26.05.2006, 17:31:43
  24. [50] Kaliban [*]

    Echmmmmm - Marianna z minulého týdne?

    superkarma: 0 26.05.2006, 14:33:45

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [47] tornado-lou [*]

    no hlavne ze budeme mit brzo krasnejsi a lepsi svet, kdyz mame ted tolik indigovych deti.

    superkarma: 0 26.05.2006, 12:33:33
  2. avatar
    [46] Ch.Z. Kochanská [*]

    Malenka: no ty jsou vůbec nejhorší!!

    superkarma: 0 26.05.2006, 12:12:42
  3. avatar
    [45] Malenka [*]

    Nyotaimori: A co geopatagonní?

    superkarma: 0 26.05.2006, 11:35:55
  4. [43] Rikina [*]

    Meander: mně to připomnělo knížku "Modří lidé", autor - snad - Pavel Bagrjak (hrůza, jak si nic nepamatuju - možná je to někdo úplně jiný ). Ruskou, celkem zábavné čtení.

    superkarma: 0 26.05.2006, 11:02:33
  5. avatar
    [42] Meander [*]

    Tohle už jsem četla snad před půl rokem na doktorka.cz. Už tehdy mě to dohnalo k slzám. Jsem myslela, že jsou indigové od modřin

    superkarma: 0 26.05.2006, 10:47:20
  6. [41] Lindaa [*]

    Z_U_Z_U: Tak s tvou poslední vetou se nedá nez souhlasit, tak to má být i kdyz prijdou okamziky, kdy jsou zralý na pretrzení vejpul.

    superkarma: 0 26.05.2006, 10:42:41
  7. avatar
    [40] Z_U_Z_U [*]

    mám také hyperaktivní dítě... malému je rok a půl a je "jinej" je neskutečně komunikativní a podle okolí, dětské doktorky a všech abnormálně pohodové dítě. Nehledám v tom nějakou odlišnost, ale pr´tousek dokáže naprosto přesně vycítit náladu a "jinakost" lidí. Byli jsme u známých, mají slepou tetu. Seděla mezi ostatními, ničím se ho nesnažila zaujmout, neměla hůl nebo cokoli čím by se odlišovala.... sundala jsem malého z kočárku, šel, opatrně ji pohladil po tváři, sedl si k ní a žvatlal jí, hladil většinou je jako z divokých vajec, ale když je mi třeba špatně, aniž bych to jakkoli dávala najevo, okolí si nevšimne, ale Maxík se okamžitě zklidní, hladí mě, nebo si přinese hračky a hraje si v dohledu ode mne naprosto v klidu. je neustále usměvavej, s každým komunikuje, mezi prvními slovy bylo " dobýden a kuju"..... musím přiznat, že jsem na něj hodně hrdá

    superkarma: 0 26.05.2006, 10:35:07
  8. avatar
    [39] Landriel [*]

    Nyotaimori: proč barvit? víš něco o auře?

    superkarma: 0 26.05.2006, 10:30:42
  9. [34] Rikina [*]

    Souhlas s wolf.manem. Jinak mám dojem, že lidstvo obecně je na cestě ke zkáze, a podobné úžasné teorie to jenom urychlují.

    superkarma: 0 26.05.2006, 10:06:29
  10. avatar
    [33] Gabi [*]

    Já tomu nějak nerozumím - článek je nějaký divný.
    Pokud jde děti s nadprůměrnými schopnostmi - prostě nadané děti (věda, technika, hudba, jazyky, ...), to není žádná novinka. Stačí se ohlédnout do historie lidstv a. A věnovat dětem "individuální péči" je snad samozřejmé - všem

    superkarma: 0 26.05.2006, 10:05:21
  11. [31] Lindaa [*]

    Landriel: encyklopedie se dají sehnat i zamerené na jednotlivé obory - to jí bude chvíli trvat, nez vsechno nastuduje, my jsme meli encyklopedii svetových dejin, dejin Dánska, zemepisnou a lidské telo. Hlavne ji neuc dopredu císt, psát apod. protoze pak se bude ve skole nudit o to víc a zacnou ti doopravdy sedivet vlasy - to je z vlastní zkusenosti. Pokud se bude chtít ucit, zkus neco co není ve skole - cizí jazyk napr. spanelstinu, gymnastiku....Mimochodem kombinace cokolády a cerveného vína dokáze zázraky - teda ne na detech, ale na jejich stastných rodicích.

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:48:13
  12. avatar
    [30] Landriel [*]

    Lindaa: jo a zaplať pánbůh za internet, to máš pravdu, vzpomínám si, jak jsem hledala na netu fotky netopýrů, nebo baktérií... - btw. teď je její nejoblíbenější "pohádka" Byl jednou jeden život...

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:39:53
  13. avatar
    [29] svetluszka [*]

    od narození malýho mám dojem že je taky hyperaktivní, ale poslední dobou se mi zdá, že je zapla%t pánbů spíš jenom divokej.... ....Dokáže si už těd třeba hrát sám, bez nějakýho lítání a sedí u toho třeba i půl hodiny.... .
    Tak doufám, že se nepletu a malej je "normální průměrný dítě"...

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:38:00
  14. avatar
    [28] Landriel [*]

    Lindaa: takovou encyklopedii jsem jí samozřejmě koupila, jenže jí to jaksi nestačí...

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:37:30
  15. avatar
    [25] RenataP [*]

    Bóbika: ale je to zas náročný pro rodiče, to je síla...
    Ale taky se utěšuju tím, že je to lepší, než pecka, kterou posadíte na koberec, obložíte hračkami a šmitec...

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:24:07
  16. [24] Lindaa [*]

    Landriel: Vydrz bude hur. Nejlepsí dárek je v tomto veku detská encyklopedie - jsou v ní vysvetleny záhady lidstva srozumitelneji a tobe to ulehcí vysvetlení
    Čokoládka: U nás volby nastestí nejsou a slecne je taky 12, takze politika jí zatím moc nebere, zato 20 výrocí Cernobylu mi dalo zabrat, dokonce si natocila asi 4hodinový porad z Discovery a studuje to. Vysvetlit jí, jak velký bratr SSSR vsechno zatloukal je nad lidské síly. Pred tím jsme resili sopky a jak fungují, kdy, kde , jak vybuhla která sopka a následky. Mezitím byl na programu Kolumbus - ztroskotala jsem ve 3hodiny ráno na otázce jak se jmenovaly vsechny 3 lodi. Zaplatpámbu za internet.

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:23:15
  17. avatar
    [21] Landriel [*]

    Editka: Lindaa: Čokoládka: přesně - tyhle děti jsou prostě "osobnostmi" od narození - naše je nesmírně paličatá, co nechce, to prostě neudělá a není v ničí moci ji k tomu jakkoliv přesvědčit. Na druhou stranu je hrozně nadaná, pohybově, výtvarně, všechno ji zajímá - ve 4 letech si nejraději prohlíží zeměpisný atlas a různé encyklopedie, na všechno se vyptává do podrobností, včetně existence Boha a různých souvislostí, všechno si pamatuje a hrozně rychle chápe, možná až příliš, má spoustu energie, nepotřebuje skoro spát, ale pro rodiče je to fakt náročné. Navíc tak nějak podvědomě chápe i "dospělé" záležitosti, a ptá se na ně, což je někdy fakt problém, jak ji neodbít a přitom to vysvětlit přijatelně pro ni...

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:13:07
  18. avatar
    [18] RenataP [*]

    šmankote a dá se to poznat i u ročního dítka???? Náš je v lecčem nějak napřed a svéhlavý je dost....
    Jestli bude stejnej koumes jako já, tak potěš koště

    superkarma: 0 26.05.2006, 09:02:12
  19. [17] Lindaa [*]

    Clánek je hodne strucný a pripadá mi ze je stlácaný dohromady z ruzných zdroju. Ale na druhou stranu mi dává aspon cástecnou odpoved na mou dceru. Holka je jiná nez ostatní deti. Ona nemá cas na spaní, jídlo apod, protoze na svete jsou tisíce jiných zajímavejsích vecí. Ve skole se nudí, protoze jí stací vysvetlit vec 1x pak udelá príklady, vsechny úkoly a zbytek hodiny sedí s nohama na stole a cte si, coz ucitel nepochopí. A vecne ukecaná, o vsem diskutuje, ucitelku pri výkladu kritizuje, ze nemá správné informace, které jsou lehce dostupné na internetu atd - to bych tu mohla vypisovat celý román. Bezne sleduje televizi, cte pri tom knízku a jeste telefonuje. Snazím se aby si vybila energii sportem, ale ona si tím spís dobíjí baterie. Je to jak píse Cokoládka - je to osobnost, snazím se jí v tom podporovat, ale já opravdu potrebuji 8 hodin spánku, abych mohla fungovat, a její diskuze nejlépe o pulnoci jsou vycerpávající.

    superkarma: 0 26.05.2006, 08:56:54
  20. avatar
    [16] Kadla [*]

    Taky mám doma jednoho takového prcka, už je mu 12...

    superkarma: 0 26.05.2006, 08:52:15
  21. avatar
    [12] RenataP [*]

    Taky mě tohle docela zajímá. Článek v podstatě souhlasí s tím, co jsem o tom již četla, ale jedno mi nejde do hlavy....
    Když je dítě hyperaktivní, nezvladatelné apod....kde je pak teda ta jeho "vnitřní moudrost a klid", kterým je tak vyjímečné?
    MMCH - mám pocit, že jsem ve své době byla taky indigová , ovšem byla jsem potlačena a tak jsem bohužel normální a děsně stydlivá

    superkarma: 0 26.05.2006, 08:32:09
  22. avatar
    [11] christee [*]

    A kromě toho nesouhlasím s tím, že pro hyperaktivní děti je vhodná Waldorfská škola. Protože potřebují pevný řád a ten tam není. Vím to, protože jedno takové mám doma.

    superkarma: 0 26.05.2006, 08:07:07
  23. avatar
    [10] christee [*]

    Taky jsem to četla v tom časopisu a tam mi to připadalo srozumitelnější....

    superkarma: 0 26.05.2006, 08:04:26
  24. avatar
    [9] Lotka [*]

    To jsou bývalí hipísáci, ne?

    superkarma: 0 26.05.2006, 07:46:06
  25. avatar
    [8] Landriel [*]

    Malenka: náročné...

    superkarma: 0 26.05.2006, 07:29:46
  26. avatar
    [7] I-vet [*]

    Světluško, víč proč jsi zmatená??

    Tenhle článek totiž vyšel minulý týden v tisku v časopise - ale mnohem obsáhlejší...podle mého názoru ho autorka jen opsala, silně proškrtala až z něho zbyl jen blábol, který nemá hlavu ani patu...

    superkarma: 0 26.05.2006, 07:21:07
  27. avatar
    [6] Malenka [*]

    Landriel: popis v psychologické literature nezni tak mysticky... Jaké to je, mít doma takovou ? Zatím jsem o tom jen cetla.

    superkarma: 0 26.05.2006, 07:20:05
  28. avatar
    [5] Landriel [*]

    Léthé: Nyotaimori: nojo, ale na naši to sedí...

    superkarma: 0 26.05.2006, 07:07:37
  29. avatar
    [4] svetluszka [*]

    ...jsem z toho jaksi zmatená... ...budu si to muset přečíst ještě aspoň dvakrát, a třeba mi docvakne, o čem to je...

    superkarma: 0 26.05.2006, 05:42:15
  30. avatar
    [2] Léthé [*]

    Nyotaimori:copak? , ty nevěříš na indigové kindrharanty? ... tak si jdi přečíst tu ptákovinu o babičkách, co koušou v galerii .

    superkarma: 0 26.05.2006, 02:09:19

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme