„Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie IKEA.

Peter Tichý, lídr projektu, dodává: „Chceme oslovit nové zákazníky a více jim přiblížit značku IKEA. Formát pop-upu nám dává jedinečnou možnost více se zaměřit na jednu konkrétní oblast našeho sortimentu, na design, vitalitu a poskytnout zákazníkům praktické plánovací studio přímo v centru hlavního města.“ IKEA Point poskytne zákazníkům téměř 800 m2 inspirace zaměřené na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. Zákazníci zde mohou s pomocí odborníků z řad IKEA pohodlně plánovat své kuchyně, šatní a úložné systémy a obývací stěny. Kromě plánování bydlení a inspirace je jim k dispozici i příjemná kavárna v prvním patře IKEA Point.

Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. Zákazníci zde najdou novinky v sortimentu, limitované kolekce i ikonické produkty, které však v prostředí pop-upu vystupují v novém světle. „Prostředí IKEA Point je velmi monochromatické. Rozhodli jsme se pro zachování betonových prvků, barvu do prostoru přinesou pouze výrobky IKEA. Můžeme se tak rychleji přizpůsobovat potřebám a přáním našich zákazníků. První patro je věnované inspiraci, která se bude pravidelně obměňovat, aby v něm zákazníci vždy našli něco nového,“ popisuje vizuální koncept Klára Hausenblasová, interiérová designérka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. V plánovacím studiu jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru.

Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích. „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený.  Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ uvádí Peter Tichý.
Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.

Reklama