Bulvár

Hypotéku si nemůžeme dovolit, toužíme po miminku


Celý život žiji v paneláku, v šestém patře z dvanácti, a většinou sousedů znám a zdravím každý den. Nikdy mě ani nenapadlo, že bych chtěla žít v domečku, protože si myslím, že na sídlišti mají děti větší možnost se skamarádit.

Můj bratr se před mnoha lety přiženil na malé město, vlastně vesnici, do domu rodičů své ženy. Dnes mají dvě děti, které když musí zůstat třeba kvůli nemoci doma, nemají si s kým hrát, žádné kamarády v okolí. A navíc ani se svým bydlení není bratr se ženou spokojený, chtěli by do bytu nebo domku, hlavně pryč od rodičů. Ale to je o něčem jiném.

I já jsem se nedávno vdala, bydlíme zatím s manželem u mých rodičům v tom starém panelákovém 3+1. A když s mužem mluvíme o společném bydlení, on chce domek a já byt. Nejraději bych podkrovní byt s šikmou střechou, manžel by chtěl domeček se zahradou a velkým hafanem.

Oba ale víme, že nám zatím bude stačit malý byt 1+1, protože oba moc toužíme po miminku, a to bychom si s hypotékou už dovolit nemohli. Snad se nám oběma naše přání brzo splní.

Ono stejně není tak důležité, kde a v jak velkém prostoru bydlíte, ale s kým tam bydlíte. K čemu vám bude domek se zahradou a pěti pokoji, dvěma koupelnami a bazénem, když v tom luxusu budete úplně sami.

Hezký den všem

slonbidlo


Slonbidlo,
nepíšete náhodou o mé situaci...přítel touží po tom stejném jako ten váš a já po tom, co vy. Jen toho psa chceme oba :-). Máte pravdu, že není důležité, kde bydlíte, ale s kým. Jen je strašné, že člověk ve chvíli, kdy chce dítě, musí se vzdát svého snu o bydlení...protože v Česku nemá šanci financovat obojí.
 

Jak jste na tom vy? Zadlužili jste se kvůli bytu na mnoho let dopředu?
Řešili jste také dilema, zda miminko nebo bydlení?
napište na: redakce@zena-in.cz

   
12.05.2006 - Společnost - autor: Iveta Šafránková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [98] risina [*]

    renike: a ostatní. Pořád stavíte do protikaldu "byt v panláku na sídlišti" a "domeček/dům". Nějak vám tam vypadávají byt yv estarých činžovních domech, rozdělených vilách atd. V takovém bydlím a jinam bych nechtěla ani za nic - je to podle ěm ta nejlepší varianta. A když už, tak možná radši do paneláku, než do rodinného domu.

    superkarma: 0 14.05.2006, 11:18:07
  2. avatar
    [97] Suzanne [*]

    Svý rodiče miluju, jsou zlatí, ale pokud by mi nehrozilo bydlení pod mostem, nikdy bych s nimi nebydlela. A i v té situaci jen přechodně - max.měsíc.

    superkarma: 0 12.05.2006, 18:49:49
  3. avatar
    [95] Meander [*]

    Tercie: Takhle se dohodnout, tak tu stavbu budu průběžně sabotovat

    superkarma: 0 12.05.2006, 16:02:04
  4. avatar
    [94] Tercie [*]

    My jsme se dohodli tak, že nejdřív postavíme dům, a pak bude miminko. Už máme základy, takže snad už to nebude dlouho trvat

    superkarma: 0 12.05.2006, 15:57:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [91] Meander [*]

    Tak nevím. Mně je někdy malý i můj 1+1.

    superkarma: 0 12.05.2006, 15:28:07
  2. avatar
    [88] renike [*]

    slonbidlo: tak hezky den..ja jdu na

    superkarma: 0 12.05.2006, 14:29:14
  3. avatar
    [86] renike [*]

    slonbidlo: docetla jsem diskuse..torchu jste se odbocily tak drzim palce at to vyresite
    (ja bych se nevdavala za muze kdo je tak malo se mnou na to ja nejsem )

    superkarma: 0 12.05.2006, 14:21:38
  4. avatar
    [84] renike [*]

    slonbidlo: a kdo si stezuje??ja jsem napsala jen svuj nazor proto je clanek ne?

    superkarma: 0 12.05.2006, 14:07:36
  5. avatar
    [83] renike [*]

    slonbidlo: no discusi jsem jeste kompletne nedocetla,ale taky jsem resila nejdriv bydleni(1+1,pak 2+kk,3+1 a ted domek konecne) a taky jsme se museli z vlastni finance(kdyz nemas bohatich rodicu jinak to nejde)...ale verim,ze miminko a hypoteku si da resit a zvladat najednou (alespon na mensi byt)

    superkarma: 0 12.05.2006, 14:06:29
  6. avatar
    [80] dasal [*]

    slonbidlo: máš pravdu, je to 1300. Já jsem nereagovala přímo na článek s tím docela souhlasím, ale spíš na tvé reakce pod ním - 26., 37. a 43.
    Jinak - nic ve zlém, neber si to osobně, to je odvěký boj mezi podnikateli a zaměstnanci .

    superkarma: 0 12.05.2006, 14:01:28
  7. avatar
    [78] renike [*]

    jo a 2.vec: bych uz vubec nechtela bydlet s rodicu v 1 byte(ani v dvougeneracni)..nejdriv bych resila bydleni(soukromi)a pak planovat deti a spolecni zivot

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:58:47
  8. avatar
    [77] renike [*]

    slonbidlo:sama sobe protirecite:
    1.mit domek neni luxus..kdo vi jaky je rozdil bydlet v byte na ubohem sidlisti a v domecku v hezke prirode-tak nenusi 2x rozmyslet co bude chtit
    1.nac domek,kdyz tam budete bydlet sami?vzdyt prave pisete,ze chcete mit mimi(a mozna ne jenom 1 dite)
    2."Snad se nám oběma naše přání brzo splní"..jak si to predstavujete,kdyz mate obe jine plany a sny?meli by jste se nejdriv dohodnout a udelat kompromis,protoze pak vas zivot bude peklo-bud vy nebo vas manzel bude nestastnej:vy v domecku nebo on v byte
    tot je muj nazor

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:55:18
  9. avatar
    [76] Dása [*]

    Ťapina: U mě to bohužel zařídit nešlo Nic jiného nezbývalo. Ale myslela jsem si, že to budu špatně snášet v pubertě, ta proběhla v pohodě, až když jsem cítila, že už chci mít vlastní život a nechci poslouchat rodiče, tak pak to byl teprv mazec

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:52:42
  10. avatar
    [74] Ťapina [*]

    Dása: Já jenom párkrát, když si mysleli, že jsem ještě malá a spím tvrdě. O to to bylo horší, protože jsem poprvý sotva matně tušila, co tam vlastně provádí No a zařídila jsem si to tak, abych po škole už u rodičů nebydlela, motivace byla převeliká On byt fakt pro dvě generace dospělých lidí není.

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:45:23
  11. avatar
    [73] Dása [*]

    slonbidlo: To si asi teď , že jsi vůbec něco psala, viď? Ale dnešní doba v tomhle mladým nepřeje. Souhlasím s Tebou.

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:45:15
  12. avatar
    [72] Vivian [*]

    slonbidlo: a nevyplatil by se vám spíš paušální odečet než čarování s nákladama?

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:45:00
  13. avatar
    [70] Ťapina [*]

    dasal: Minimální zdravotní + sociální vyjde asi na 2500, a každý samozřejmě neplatí minimální. To platím teď já, protože jsem ještě neměla ani korunu zisku a hned tak mít nebudu.

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:43:46
  14. avatar
    [69] Dása [*]

    Ťapina: No já taky v 18 vypadla na kolej, o to to bylo horší, když jsem se po 3 letech vrátila Nic spešl uspořádanýho jsme neměli, bylo to u nás stejný jako u vás. Ale člověče, já co se sexu týče nikdy nic neslyšela, neviděla. Do dneška nechápu, jak a kde to ty naši dělali

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:43:11
  15. avatar
    [67] dasal [*]

    Bridgetj: tady šlo spíš o to, že slonbidlo píše, že (chudák) živnostník si nemůže vzít hypotéku, protože na rozdíl od zaměstnance platí vysoké daně. Tak se snažím dokázat, že to tak není.

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:29:58
  16. avatar
    [66] Žížala [*]

    dasal: ježiši článek je přece o něčem jiným

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:21:25
  17. avatar
    [65] dasal [*]

    slonbidlo: protiřečíš si - píšeš, že nízké daně platí proto, že max snižuje náklady, ne proto, že málo vydělá. A když už, min zdravotní je cca 1000, sociální nebude víc, takže proč dalších 3500?

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:19:39
  18. avatar
    [63] Ťapina [*]

    Dása: Do 26 let Já byla ráda, když jsem v 18 vypadla na kolej Ono záleží na tom, jak se to zorganizuje, někdo třeba i ve 2+1 vyčlení jeden pokoj pro děti a druhý pro rodiče, my jsme byli všude hromadně. Jistě si dovedeš představit třeba sexuální život mých rodičů, když jsem spala (nebo třeba zrovna nespala ) vedle

    superkarma: 0 12.05.2006, 13:11:05
  19. avatar
    [60] Dása [*]

    Ťapina: já bydlela taky s rodiči a bráchou ve 2+1 do svých téměř 26 a tak strašné mi to nepřišlo Dalo se to zvládnout. Nejhorší to bylo, když jsem si začala vydělávat s cítila jsem se samostatná a soběstačná...to už se mi poslouchat nechtělo

    superkarma: 0 12.05.2006, 12:42:00
  20. avatar
    [57] Ťapina [*]

    slonbidlo: Možná s malým, ale až vyroste? Žila jsem s rodiči ve 2+1 a přišlo mi to malý (o vlastním pokoji jsem si mohla nechat jenom zdát, spaní s rodiči v ložnici, přes den s rodiči v obýváku, jídlo s rodiči v kuchyni, učení u zapnuté televize Teď bydlím ve 2+1 s přítelem a jsem rozhodnutá, že než bude dítě, tak bude větší byt, aspoň o jeden pokoj.

    superkarma: 0 12.05.2006, 12:37:48
  21. avatar
    [55] dasal [*]

    slonbidlo: průměrná mzda v ČR je +- 16 000 Kč. Já při HMP 17000 zaplatím na odvodech 3500. Předpokládám že tvůj muž nenosí, při vypětí, které popisuješ, domů 13500 měsíčně? Navíc píšeš, že většinou platíte daně ještě nižší, takže promiň, ale opravdu si nemáš na co stěžovat.

    superkarma: 0 12.05.2006, 12:29:57
  22. avatar
    [52] Vivian [*]

    A jak se budete s dítětem těsnat v jednom pokoji? Nebylo by lepší, když už si budete brát úvěr, si rovnou koupit větší byt, kde byste měli vy i děti vlastní prostor?

    superkarma: 0 12.05.2006, 12:16:58
  23. avatar
    [49] kareta [*]

    Gabi: tak to já ty lichváře chápu , nechápu ty dlužníky . Jo na blbosti se dá vydělat

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:45:01
  24. avatar
    [48] dasal [*]

    slonbidlo: 40 tisíc - ročně předpokládám? Tak to určitě zaplatíš méně než klasický zaměstnanec (samozřejmě by bylo třeba porovnat i příjmy) který často taky aby si vydělal, tak maká 10-12 i více hodin denně, není často s rodinou, bydlí po ubytovnách, aby ušetřil, dělá i víkendy atd..., a navíc si musí ze svých příjmů platit i auto, pohonné hmoty, telefony atd., což si samozřejmě na rozdíl od živnostníka nemůže zahrnout do nákladů.

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:43:36
  25. avatar
    [46] Dása [*]

    slonbidlo: Tak to se omlouvám, to je opravdu dost. Já zdaleka nejsem průměrný zaměstnanec, spíš podprůměrný a platila jsem za rok 2005 půlku. A to s takovým příjmem manžela a přidáním tvého přijmu je takový problém získat hypotéku?

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:40:33
  26. avatar
    [45] Gabi [*]

    kareta: já zase nechápu lichváře tipu provident. Jaktože něco takového může v evropských státech přežívat ...
    Praha je s byty opravdu vyhlášená, to je problém od totáče, každý se snažil držet více bytů než obýval a zároveň se řešily nadměrné metry, přitom ještě v 80. letech bylo hodně bytů tzv. 3. a 4. kategorie. Naštěstí se hodně staví, ale pořád je to asi málo, s regulací to nepůjde, polovina bytů kupuje "na kšeft" - tj. draze pronajmu nebo se ziskem po 2 letech prodám.

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:38:16
  27. avatar
    [42] Gabi [*]

    Dása: jo, jen jsem nevěděla, co myslíš tím "podnikatel" - ti klasičtí, drobní, toho zaplatí dost. A to ještě nedávno měli mnohem horší podmínky pro posyktnutí hypotéky. Takže rozdíl zaměstnanec a podnikatel při poskytování hypotéky byl a je. Min. v množství požadovaných dokladů.

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:33:48
  28. avatar
    [40] Dása [*]

    slonbidlo: čemu říkáš dost velké daně? Přibližně.

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:31:20
  29. avatar
    [39] kareta [*]

    Gabi: Myslím, že zrovna Praha by zrušení regulovaného nájmu potřebovala jako sůl, ceny by trh upravil.
    Spotřebitelské úvěry odsuzuji. Banky mě ovšem dráždí všeobecně- jsou drahé a neposkytují služby jako na "západě", jen nás dojí. nemluvě o Home Kreditech a providentech a jiných Šajlocích.

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:31:12
  30. avatar
    [38] Dása [*]

    Gabi: na pásce to neuvidím, ale já to vím, neboj. Ale tohle nemá s poskytováním úvěrů a hypoték nic společného. Tam se bere pouze příjem zaměstnance a když si ho snaží podnikatel co nejvíc úmyslně snížit, je to jen a jen jeho problém, protože to má svoje negativní stránky, které ale většině lidem nedochází

    superkarma: 0 12.05.2006, 11:29:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme