Učitelé často o dětech tvrdí, že jsou hyperaktivní, když vlastně jen normálně zlobí. Studie anglických vědců dokazuje, že jen malá část dětí a adolescentů diagnostikovaných s poruchou soustředění (ADHD) tímto syndromem skutečně trpí.

Výzkum vzbudil obavy, že děti jsou mylně diagnostikovány proto, že ruší při vyučování nebo nespolupracují s učiteli.

Jak uvádí list Daily Mail, psychiatři teď chtějí, aby se změnily metody, kterými školy mohou provádět diagnózu ADHD. Dosud se uvádělo, že až tři procenta všech dětí na základních školách trpí tímto syndromem, který způsobuje hyperaktivitu a nesoustředěnost. Učitelé, kteří pojmou podezření, že nějaké dítě trpí hyperaktivitou, dotyčného žáka pošlou na vyšetření k místnímu psychologovi, který provede další vyšetření. Velká část dětí, které jsou s ADHD diagnostikovány, také užívá lék Ritalin, který pomáhá se soustředěním a pamětí.

Studie žáků ze školy Tower Hamlets ve východním Londýně ale ukázala na problém: Jen pět z padesáti dvou žáků, poslaných za psychology v roce 2007, bylo správně diagnostikováno. I to, že mnoho rodičů dává dětem Ritalin prostě proto, aby jejich děti dosahovaly lepších výsledků v testech.

Reklama