Rodina

Hurá s miminem na kolo!

S kojencem na kolo!? Proč ne! Jste-li stejně jako já skalními příznivkyněmi delších i kratších přesunů pomocí potomka prvního, tenkrát ještě dřevěného odrážecího kola zvaného Draisina, rozhodně po příchodu dalšího člena rodiny na svět nedělejte tlustou (ani tenkou, natož tečkovanou) čáru za svou ušlechtilou zálibou.

 

Co je k tomu potřeba?

Rozhodně budete potřebovat buď vozík k tomuto účelu určený, nebo dětskou cyklosedačku. Záleží pouze na vás, od jakého věku hodláte pokračovatele rodinných tradic zasvětit do pasivní cyklistiky. Kojenec může vozík používat teoreticky od narození (asi do 5 let). Prakticky od momentu, kdy se k činu odhodláte.
Součástí výbavy vozíku bývá speciální vložka pro novorozence. Malí cyklisté v ní mají zajištěnu vhodnou polohu podobně jako v autosedačce „vajíčko“, kterou lze u většiny typů vozíků bez problémů používat. Vložka dále částečně plní i funkci ochrannou, a to především před bočními otřesy a výkyvy.

Druhou možností přepravy ratolesti je cyklosedačka, jež se prodává v mnoha provedeních. Nejzákladnější rozdělení je na přední a zadní sedačky. V těchto typech cyklosedaček zvládnou kratší vzdálenosti děti, které jsou schopny se samy posadit (vhodná je pak spíše zadní sedačka s možností opření celé plochy zad). Výrobci doporučený věk pro začátek cyklistických dobrodružství je 1 rok (max. nosnost se pohybuje kolem 20–22 kg). Pamatujte však na to, že malý výletník si musí nejen sám sednout, ale čeká ho i zvládnutí nošení povinné přilby!

   

Jak zajistit komfort

U vozíků je zajištění pohodlného cestování samozřejmostí. Neodpružené modely vám postačí na vyjížďky po upravených cestách. V případě, že vás zaskočí přechodné neplánované zhoršení terénu, pružně zavěšená sedačka a mírné podhuštění pneumatik ochrání pasažéra od nejhoršího. Pokud jste vyznavači dobrodružnějších jízd v terénu, neváhejte a zakupte rovnou odpružený typ. Vašeho potomka si bude kvalitní vozík hýčkat, neboť většina z nich bývá dvojmístná, takže je spousty prostoru pro odkládání hraček, pití i jídla (popř. sourozence). Při nepřízni počasí je tento dopravní prostředek malým uzavíratelným pokojíčkem s možností příjemné siesty na čerstvém vzduchu. Většina druhů má dokonce zavazadlový prostor, jedete-li tedy na projížďku s partnerem, nejen že ho pěkně zapřáhnete, ale ještě mu můžete naložit svoje zavazadlo (alespoň vám nebude ujíždět). Zmíněné vlastnosti vozíků oceníte především při delších cestách, tedy i několikadenních cyklotoulkách.
Slouží-li vám kolo spíše jako přibližovalo po městečku či vesnici na krátké vzdálenosti, je možné, že se budete lépe cítit s sedačkou. Ta však vašemu malému cestovateli mnoho komfortu nenabízí. Dle mého názoru a zkušeností ji ocení spíše komunikativní batolata, a to ještě za pěkného počasí. Za deštivého počasí „sedačkáři“ uvítají speciální pláštěnku na dítě v sedačce, i když dobře poslouží i kočárková pláštěnka či pláštěnkové pončo pro dospělého.
Vetší problém však nastává v situaci, kdy vám nezbedný pasažér na kole usne. Ani sklopné sedačky nezabrání tomu, aby se jeho hlavička nekývala a neposkakovala jako „na pérku“. Ono opírat se pohodlně o sedadlo s helmou na hlavě není zrovna jednoduché! Řešením je spáče na klidném místě vyndat a uložit ho. Sedačkářům proto doporučuji přibalit do zavazadla skládací karimatku a lehkou deku (dobře poslouží i teplá tatínkova mikina). 

Praktické doporučení, zajišťující cestovatelský komfort našich potomků při celodenních výletech, nám pomůže zajistit i osvědčený systém cestovaní mnoha rodičů zvaný „Od atrakce k atrakci“. Praxe je příjemně jednoduchá, střídáme jízdu s množstvím delších přestávek na pro děti atraktivních místech. Pro kojence kolem roku a batolata to jsou zejména hospůdky s přilehlým pískovištěm či hřištěm, potoky s možností brouzdání nohou a házení kamínků a lodiček apod. Rozhodně s sebou nezapomeňte kyblíček, lopatku, balón a další venku použitelné dětské nezbytnosti. Co všechno lze s dítětem vyzbrojeným malým hudebním nástrojem zažít, je na samostatný článek. Sama budu dlouhou dobu (a asi nejen já) vzpomínat na naše rodinné výlety na kolech, s batoletem nadšeně vyhrávajícím na starou foukací harmoniku.

 

Jak je to s bezpečností?

Tentokrát začnu problematičtějším druhem vozítka, a tím je bezesporu sedačka. Ta bohužel neposkytuje prakticky žádnou ochranu při pádu nebo střetu s překážkou. Jedinými bezpečnostními prvky jsou bezpečnostní pásy a nastavitelná „odkaliště“ na nohy (u zadních sedaček) s bezpečnostním páskem. Vozíky jsou na tom o něco lépe, používané materiály i konstrukce zajišťují stabilitu i při pádu rodiče a kola. K bezpečnosti napomáhají i pětibodové bezpečností pásy. Vozík je vybaven vlaječkou tak, aby byl dobře viditelný i za denního světla. Přední síťka chrání jezdce před hmyzem, drobnými kaménky a jinými nečistotami. Zkušenosti mnoha rodičů cyklistů jsou takové, že míjející automobil spíše ohrozí auta z protisměru než vás s vozíkem. Nicméně naštěstí nechodí po horách, ale po lidech, a zvláště si oblíbilo silnice. Takže pokud to není nutné, frekventované komunikace určitě vynechejte. Jízda by stejně netěšila vás ani dítě.

 

Jak je to s přilbou?

Dle zákona musí mít všechny osoby mladší 15 let při jízdě na kole na hlavě přilbu, a to nejen na silnici! „Dospěláků“ se nařízení zatím bohužel netýká, ale pokud mohu doporučit, jděte dětem příkladem, ocení to! Zmíněné nařízení se tedy logicky týká i dětí v cyklosedačkách. Překvapivé pro některé čtenářky bude, že používání ochranných přileb ve vozících povinné ze zákona není. Výrobci vozíků uvádějí, že jsou zkonstruovány tak, aby se hlava dítěte při nárazu nebo převržení vozíku nikdy nedostala do kontaktu s vozovkou nebo konstrukcí vozíku.

 

Rady, jak vybrat dětskou přilbu

» Přilba musí být pohodlná. Nemá klouzat dopředu ani dozadu, též nemá sedět těsně.

» Přilba nemá zakrývat uši.

» Řemínky na výrobku nesmí škrtit ani řezat. Řemínek musí být pod bradou, na bradě nemá co dělat.

» Kvalitní přilby mají dostatek odvětrání. Dalo by se říci čím více, tím lépe. Určitou výhodou se zdají být odvětrání krytá síťkou, v minulosti se vyskytlo několik případů, kdy do nekrytého otvoru v přilbě zabloudila vosa…

» Přilbu kupujte co nejlehčí, aby byl krk cyklisty minimálně zatěžován (hrozí křeče v zátylku). U dětí by hmotnost neměla přesáhnout 200 g.

» Nenakupujte výrobek z druhé ruky, i když se zdá být v pořádku, nemusí tomu tak být. Vnitřní pěnová struktura je konstruována tak, že se po pádu porušuje (rozdrtí), což na první pohled rozhodně nezjistíte. I okem neviditelná prasklinka narušuje ochrannou funkci.

» Návod požadujte v českém jazyce.

» Líbí-li se dítěti jeho přilba, snáze se s ní ztotožní a bude jí nosit rádo. V rámci možností nechte dítěti možnost výběru (např. ze dvou vámi vybraných).

POZOR:  Přilba, která není zapnutá, jako by nebyla! Pro malého odmítače této ochranné pomůcky platí: Není přilba, není kolo!

V případě, že jste v pokušení si myslet, že je pro děti  vození se v cyklistických vozítkách po trasách možných i nemožných otrava, navštivte například tyto odkazy: www.nakole.cz/deti/, http://www.azub.cz/cz/sztulici/index.php. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že v našem případě maximálně desetidenní cyklistická dobrodružství patří k těm nejhezčím dovoleným.  

  

Fotky vozíků zapůjčil server www.dveplusdve.cz, stejně jako půjčuje i zobrazené vozíky. Na zmíněném webu naleznete i praktické srovnání cyklosedačky a vozíku.

 

P. S.: A nemáteli-li potomka, udělejte radost svému psovi! K dostání jsou totiž i úžasné vozíky pro uondané psí společníky J!

 

Zdroj: Kolo a děti, Jiřina Lišková

          www.nakole.cz

   
11.04.2007 - Těhotenství a porod - autor: Martina Machova

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [135] Ťapina [*]

    a....: Máš v lecčems pravdu. Tohle mě hrozně vytáčelo u bývalého šéfa, netýkalo se to učení, ale zjišťování informací vůbec. Než by se podíval do sešitu, který leží před ním na stole, tak čeká, až mu někdo naservíruje informace, a ten někdo jsem měla být já (ovšem bez toho sešitu, já jsem to měla mít v hlavě). Já se taky radši učím sama, to jde totiž lehčeji a tolik se toho nezapomene. Do jazykovky chodím, protože zas tak jazykově nadaná nejsem, abych se naučila jazyk od základu sama, ale taky lezu na cizojazyčné weby a zkouším něčemu porozumět.

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:54:08
  2. [134] a.... [*]

    Olynth: No já mám holt takový širší záběr a mám ve zvyku věci vidět v souvislostech, proto mi asi nerozumíš. Jinak nesouhlasit se mnou je tvé svaté právo

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:50:48
  3. avatar
    [133] Olynth [*]

    a....: fakt ne, na to nemám. já až teď pochopila, že motáš páté přes deváté. zkus si znovu přečíst článek nahoře a debaty pod ním. jsi úplně mimo.
    tvoje výchovné metody se nesnažím analyzovat. snažím se ti říct to, že s nima nesouhlasím a že mám ke svým dětem jiný přístup.
    jinak s tím sebevzděláváním dospělých máš pravdu.

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:40:58
  4. [132] a.... [*]

    medved: Konečně se k tomu dostáváš Vždycky záleží na tom, kdo se učí a jestli se to opravdu chce naučit. Když se naučit chce, informace a cestu k tomu, jak se to naučit si prostě najde sám. Já přece netvrdím, že na všechno musí přijít sám, ale prostě požádá o radu, nechá si vysvětlit dílčí věci, se kterými si neví rady. Ale vpodstatě se učí SÁM.
    Olynth: Moje dcera se s ničím nemoří, buď ji to baví a pak se do toho pustí, nebo jí to nebaví a pak ji k tomu nepřiměju ani párem volů.A nepokoušej se analyzovat mé výchovné postupy, na to fakt nemáš

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:22:01
  5. avatar
    [131] medved [*]

    a....: s tema jazykovyma kurzama mas teda pravdu...ale to neni chyba ucitelu ale zaku...kazdy ceka na norimbersky trychtyr a neni ochotny se sam vybicovat

    Vivian: ja taky myslim, ze lyzovani je "nadstandart"...v dnesni dobe rozhodne....je to uz i docela luxusni zalezitost...ale za totace, kdy to bylo za babku fakt umel lyzovat kde kdo....

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:12:00
  6. avatar
    [130] Olynth [*]

    medved: ono je jednodušší lehnout si na deku a nechat dítě ať se moří samo než se mu věnovat a naučit ho např.plavat za podstatně kratší dobu. proto ten názor o tom, že samostudium je nejlepší cesta k úspěchu

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:11:02
  7. [129] a.... [*]

    medved: Ty zástupy učitelů a trenérů jsou převážně proto, že se každý musí nějak živit. Sama jsem se naučila plavat, lyžovat, jezdit na kole bez jakýchkoli následků. Předesílám, že nelyžuju dobře, ale v plavání a jízdě na kole jsem na tom velmi dobře.
    Mě zas zaráží naopak ten dnešní extrém, lidé docházejí 10 let na jazykové kursy a jazyk umějí pořád jen na elementární úrovni, ke všemu potřebují odborného instruktora a ani je nenapadne si věci samostatně natudovat z knih, na každou zhovadilost je třeba odborného školitele. To jsou zas věci, které dostávají mě

    superkarma: 0 12.04.2007, 20:08:39
  8. avatar
    [128] Vivian [*]

    Moje tchyně se teda taky strašně diví, že nelyžuju, a já zas nechápu, co je na tom tak strašně divnýho, když mě to neba... Já se taky nedivím, že se tchyně neumí třeba potápět...
    Jenže ona je ten typ, co se tetelí blahem, když může před lidma říct, že byli o víkendu lyžovat v Alpách... a je jí jedno, že umí jakoukoli cizí řečí sotva pozdravit.

    superkarma: 0 12.04.2007, 19:49:30
  9. avatar
    [127] Vivian [*]

    7kraska: umět plavat by člověk asi měl, to mu může i zachránit život... ale proč proboha by člověk musel umět lyžovat nebo hrát tenis?? A proč zrovna tenis a ne třeba fotbal? A proč by to vůbec musel umět, když je to čistě zájmová činnost, stejně jako lyžování nebo stejně jako třeba pletení?

    superkarma: 0 12.04.2007, 19:46:36
  10. avatar
    [126] Vivian [*]

    Bonsai: (89)

    superkarma: 0 12.04.2007, 19:43:09
  11. avatar
    [125] medved [*]

    a....: tvoje nazory me fakt dostavaji opravdu si myslis, ze clovek se nejlip nauci vsechno sam ? tak k cemu jsou ty zastupy ucitelu, treneru...podle tebe asi k nicemu

    ja jsem se treba vesmes "sama" naucila lyzovat a nasledky pocituju dodnes...az jako temer dospela jsem se musela preucovat chybne navyky a jde to ztuha kdyby mi to nekdo vysvetlil jako decku, tak lyzuju o dost lip s podstatne mensi namahou

    superkarma: 0 12.04.2007, 19:31:50
  12. avatar
    [124] Altamora [*]

    Dělají se už i skafandříčky pro mimina, aby se rodiče kvůli nim nemuseli vzdávat takového ušlechtilého koníčka, jakým je potápění? A co cepínečky, ty by nebyly?

    superkarma: 0 12.04.2007, 17:06:33
  13. [123] a.... [*]

    Olynth: Je vidět, že tohle je úplně mimo tvé chápání. Jde o to, že člověk si musí sám aktivně obstarávat informace a nepotřebuje k tomu toho zprostředkovatele, tedy učitele. Tedy nejde o to něco vynalézat, ale jen si to vynalezené dokázat sám zpracovat a utřídit, později využít. S tím ti stejně žádný učitel nepomůže.

    superkarma: 0 12.04.2007, 15:32:21
  14. avatar
    [122] Olynth [*]

    a....: pro mě vynalézat vynalezené je fakt ztráta času.

    superkarma: 0 12.04.2007, 15:10:22
  15. [121] a.... [*]

    medved: Olynth: Tak to máte holky fakt blbý, jestli vždycky potřebujete někoho k tomu, abyste se něco naučily. Když se tak podívám na sebe i na lidi, které znám, musím říct, že ty nejdůležitější věci pro svou profesi i pro život se naučili sami, bez jakéhokoli vedení. Kdo čeká pasivně na to, až bude něčemu NAUČEN má fost často žalostně bídné výsledky.

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:52:33
  16. avatar
    [120] Meander [*]

    a....: Mně je úplně jedno, kdo, co a jak se učí. Ale fakt se mi nelíbí, když mám být vinou rodičů zaostalá, protože neplavu, nelyžuju a ani jinak nesportuju. To je snad moje věc, že jsem se nenaučila plavat, lyžovat a jakkoliv sportovat, protože se mi sport od nejútlejšího věku kapitálně hnusí.

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:44:47
  17. avatar
    [119] Olynth [*]

    medved: i já

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:44:10
  18. [118] a.... [*]

    medved: Styl samouk byl prsa pod vodou, plavala jako žabka. Pak už se jen musela naučit zvedat hlavu a dýchat, to jsme doladily spolu. Styl samouk je samozřejmě styl pro běžného uživatele ne pro profesionála.

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:36:44
  19. [117] a.... [*]

    Meander: Fakt mám pocit, že člověk, když se chce něco naučit, naučí se to sám, bez vedení, bez učitele. Ale když " je učen" nemusí to na něm zanechat skoro žádné stopy. Já jsem se např. s děvenkou děsně vztekala, když jsem se jí pokoušela do hlavy vpravit angličtinu. Teď se to učí tím, že si čte cosi na internetu a ptá se mě na slovíčka.

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:32:35
  20. avatar
    [116] medved [*]

    a....: to teda ten styl samouk bych rada videla

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:31:34
  21. [115] a.... [*]

    Olynth: To jo. Já jsem jen dceři řekla: už jsi dost stará na to, aby ses v tý vodě naučila plavat, tak to zkus A tak to dělá se vším, jen řeknu nauč se to, jestli chceš poradit, poradím ti, a pak se kouknu jak ti to jde
    S něčím ale ani radit nemůžu, třeba se skoky do vody, protože skákat fakt neumím, takže tohle se naučila opravdu úplně bez cizí asistence.

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:23:06
  22. avatar
    [114] Meander [*]

    a....: Já se takhle naučila číst. Máti to zjistila, až když jsem si v kuchyni sama četla Říkanky a vyprávěnky.

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:17:48
  23. avatar
    [113] Olynth [*]

    a....: vidíš. a já hloupá chodila s dětma do vody, radila jim, pomáhala, chválila je a radovala se s nimi z každého pokroku. a přitom jsem se mohla válet na dece. budu se muset nad sebou zamyslet

    superkarma: 0 12.04.2007, 14:11:30
  24. [112] a.... [*]

    Olynth: To víš, inteligentní lidé mají pro určité věci přirozený cit. Plavat sama se naučíš tak, že to odkoukáš od jiných a pak to zkoušíš, trpělivě zkoušíš, dokud to nejde. Pak už jdeš jen říct mamince, ať se jde podívat, že ses právě naučila plavat. A tak je to i s jinými věcmi, které se můžeš naučit úplně sama.

    superkarma: 0 12.04.2007, 13:59:16
  25. avatar
    [111] Olynth [*]

    a....: já jsem od přírody blbá, proto píšu jako magor. ale ty mi, prosím, zkus vysvětlit jednu věc. jak se pětileté dítě naučí samo plavat. to ho jako necháš ve vodě a ono to nějak od ostatních okouká? a ani mu nijak neporadíš?

    superkarma: 0 12.04.2007, 13:49:15
  26. avatar
    [110] Olynth [*]

    opr.: si

    superkarma: 0 12.04.2007, 13:34:25
  27. avatar
    [109] Olynth [*]

    Nyotaimori: nejsem tak naivní. oni ani nemusí s kamarádama ven. stačí se zajít o ve škole o přestávce na záchod

    superkarma: 0 12.04.2007, 13:27:55
  28. [108] a.... [*]

    Olynth: Ty si myslíš, že kdo sportuje, je absinent a nekuřák? Tak to opravdu nejsi v obraze.
    Asi se žádným cizím jazykem nedomluvíš, protože jinak by v tom tvém náhledu na užitečnost znalosti jazyků z tebe nevypadlo to, co vypadlo...

    superkarma: 0 12.04.2007, 13:00:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [107] Meander [*]

    Olynth: Na to fakt nevím, co říct. A není to proto, že bys mě utloukla argumenty.
    medved: V pořádku. U nás se na přední místa důležitosti řadily jiné věci.

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:58:42
  2. avatar
    [105] Olynth [*]

    Meander: je dobré umět se domluvit v cizině. proto moje děti chodí soukromě na angličtinu. ale nedělám si iluze, že venku budou trávit celý čas tím, že budou s kamarádama konverzovat v cizím jazyce nebo se vzájemně zkoušet ze slovíček. venku jezdí na kole, na bruslích a nebo si jdou zaplavat. a jsem ráda, že mají tyto zájmy, protože pak je ani nenapadne zkoušet kouřit, popíjet alkohol nebo cokoliv jiného. proto by měli rodiče naučit děti tyhle základní sporty. to si myslím já

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:53:56
  3. avatar
    [104] medved [*]

    a....: je fakt, ze ja jsem jako dite sedm let protrpela v hudebce a tak jsem si tak jako rikala, ze dcera toho musi umet hromadu, ale jestli o hudbu nebude jevit zadny zajem, tak nemusi hrat na nic....a pic kozu do vazu...ji nejvic zajimaji pisnicky a tancovani a vidim, ze je vylozene hudebni typ

    ale plavat ji naucim nebo ji to nauci jini

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:38:15
  4. [103] a.... [*]

    medved: Smiř se s tím, že dítě nenaučíš všemu, co je pro tebe důležité. Já bych např.chtěla, aby z mé dcery byl distingovaný intelektuál, dělám , co můžu, ale její zájmy se ubíralí jiným směrem. Co je důležité pro mě , není bohužel důležíté pro ni.

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:35:45
  5. avatar
    [102] medved [*]

    Meander: Nyotaimori: nechtela jsem se nejak dotknout vasich rodicu to se fakt omlouvam, spatne jsem se vyjadrila

    ja osobne bych si prisla hloupe, kdybych dite nenaucila to, co povazuju za dulezity...pokud to nekdo jiny za dulezity nepovazuje a evidentne to vstipil i svym detem tak to je jeho soukroma vec

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:28:33
  6. avatar
    [100] Meander [*]

    Ups, homosexuálních. Nějak si dnes moje prsty nerozumějí s klávesnicí.

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:23:22
  7. avatar
    [99] Meander [*]

    Olka: Když budu chtít, budu přispívat pod článek o bezrukých homosexuláních sochařích - a fakt že nemusím být jedním z nich.

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:21:49
  8. avatar
    [98] Olka [*]

    Na celé věci mě nejvíc fascinuje, že pod článek s názvem "Hurá s miminem na kolo", který se hned v úvodním odstavci obrací k matkám-cyklistkám, nejvíc přispívají ti, co nemají a nechtějí mít ani mimino, ani kolo. Možná mají "hurá", že je ten článek tak zaujal?

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:17:22
  9. [97] Bellana [*]

    a....: Povinností rodičů je být mladí, krásní, bohatí, usměvaví,tolerantní a umět všechny sporty a všechny naučit své skvělé a dokonalé děti. A ještě samozřejmě musejí mít dokonalý vkus v oblékání a v hudbě a kupovat ty správné výrobky. Ty snad taková nejsi? Tak to tedy nevím, že ty málo koukáš na reklamy.

    superkarma: 0 12.04.2007, 12:01:21
  10. avatar
    [96] Evikus [*]

    Meander: Nyotaimori: ale vždyť já přece vůbec netvrdím, že MUSÍTE chodit k vodě, na koupaliště a tak.
    Já jsem si prostě opravdu myslela, že plavat umí KAŽDÝ (kromě těch co mají fobii z vody). Ne že plavat CHODÍ každý, i když ho to nebaví, ale že to UMÍ každý.
    Takže samozřejmě chápu, že nechodíte do bazénu, na koupaliště a tak, když vás to nebaví.
    Meander: uznávám, že dovednost cizích jazyků je určitě důležitější
    Nyotaimori: neboj, já tě nebudu nutit abys se mnou šla na koupaliště
    a....: není samozřejmě povinností rodičů naučit dítě bruslit, lyžovat, jezdit na kole,...ale pořád mi připadá, že to plavání je trochu něco jiného....

    superkarma: 0 12.04.2007, 10:55:33
  11. avatar
    [95] Evikus [*]

    a....: s těma Alpama - já netvrdila, že by rodiče měli naučit děti lyžovat - to sis špatně přečetla, ale s těma jazykama máš asi pravdu

    superkarma: 0 12.04.2007, 10:48:59
  12. avatar
    [93] Meander [*]

    Omouvám se, samosebou "napsala". Aby někdo neměl potíže s pochopením.

    superkarma: 0 12.04.2007, 10:34:11
  13. avatar
    [92] Meander [*]

    Evikus: Nikdy jsem nešla s klukem na koupaliště. Nechodím polonahá před cizími lidmi a můj partner to má stejně. Navíc oba nesnášíme slunce. Nikdy jsem nejela s kamarády na vodu, nemám kamarády tohoto druhu. Do aquaparku nechodím. Nevím, proč bych chodila, když se mi máčení ve vodě s cizími lidmi hnusí.
    Za základní dovednost plavání rozhodně nepovažuju. Pro mě je důležitější třeba to, že se domluvím v celé Evropě a že dovedu řídit auto s vlekem.
    Mapsala jsem to dostatečně srozuitelně i pro tebe? Nebo to mám napsat ještě jednou a pomaleji?

    superkarma: 0 12.04.2007, 10:32:56
  14. [90] a.... [*]

    Jenom nechápu, proč si zde některé dámy myslí, že naučit dítě sportu je povinností rodičů. Mě tedy nikdo plavat neučil, naučila jsem se to v sedmi letech sama, stejně tak dcera se naučila plavat sama v pěti letech. Lyžovat a jezdit na kole jsem se naučila sama též. Rozhodně z toho své rodiče neobviňuji, že by něco zanedbali. Vedli mě zas k jiným zajímavým věcem. Děti, děti...nemějte na ty rodiče extrémní nároky, vždyť to jsou taky jenom lidi, pokud chcete dělat něco, co vás baví, dělejte to sami
    Evikus: Víš co mi přijde docela zvlěštní? To, že někteří lidé mají mindrák z toho, že neumí třeba dost dobře lyžovat, ale z toho, že se v těch Alpách nedomluví žádným jazykem, tak z toho mindrák nemají..

    superkarma: 0 12.04.2007, 09:48:15
  15. avatar
    [89] Bonsai [*]

    Vivian: Ničeho se neboj.Už jsem zjistila,že rodiče (fakt i chlapi!) berou tohle všechno hrozně osobně. Mě máma vozila na předním sedátku a já byla strašně spokojená. Já mám kluka ve vozíku. Obě jsme přesvědčené, že děláme pro svoje děti v rámci možností nejlíp. A to že to děláme jinak, si vůbec neodporuje. Jsme každá v jiné situaci a podmínkách. Někteří lidé mají potřebu vést tenhle boj (já dělám všechno nejlíp) a rodičovstvím se to umocní. Ale propadnout tomu nemusíš.

    superkarma: 0 12.04.2007, 09:15:42
  16. avatar
    [88] Evikus [*]

    Olynth: jsem ráda, že tenhle názor nesdílím sama

    superkarma: 0 12.04.2007, 07:53:33
  17. avatar
    [87] Olynth [*]

    Evikus: i já souhlasím s tím, že plavat by měl umět každý. obzvlášť děti. tahle drobnost totiž může být rozhodující v otázce života a smrti.

    superkarma: 0 12.04.2007, 07:41:27
  18. avatar
    [86] Evikus [*]

    Meander: co myslíš že přeháním? Já jsem si fakticky myslela, že kromě naší tety (která se nenaučila plavat proto, že se bála vody - musela překonat menší fobii) tak že fakt plavat umí každý. Stejně jako medvědovi mi to připadá jako základní lidská dovednost. Lyžování ne, ale plavání a jízda na kole ano. Přesně jak říká, to, že se naučíš plavat přece neznamená, že tě to bude bavit a budeš muset chodit každý den do bazénu
    A netvrď mi, že si to nikdy "nepotřebovala" jak píšeš - to si nikdy nešla s klukem na koupaliště, s kamarádama nejela na vodu, nebo nešla do aquaparku? Samozřejmě chápu, že tě třeba tyto věci absolutně nezajímají a nebaví, mého manžela taky nemůžu dostat do vody - nebaví ho to, ale UMÍ plavat

    superkarma: 0 12.04.2007, 06:38:49
  19. avatar
    [85] Canadian [*]

    Vivian 78: ja bych doporucovala vytlacit take kolo no ho to totiz bude strasne bavit, jako to bavi vsecny deti, tak abys neco nezanedbala

    superkarma: 0 11.04.2007, 23:36:19
  20. avatar
    [84] Meander [*]

    7kraska: A jakpak to, prosím pěkně, souvisí se zeměpisnou šířkou?

    superkarma: 0 11.04.2007, 23:33:16
  21. [83] 7kraska [*]

    Mne docela stve, ze umim spatne lyzovat, protoze kdyz se nekdy jede s partou nebo skolou nebo partnerem na hory, tak si pripadam blbe...to moji rodice zanedbali, meli o mne strach. Plavani miluju a plavky vozim vsude. Za zakladni dovednosti, ktere by clovek mel zvladat v nasich zemepisnych sirkach, povazuji rizeni auta, lyzovani, kolo a plavani. Event. jeste tenis.

    superkarma: 0 11.04.2007, 23:28:12
  22. avatar
    [82] Olynth [*]

    Pavla_b: my jsme na kole určitě víc jak sedm víkendů za rok. investovali jsme do vozíku. v něm je malá víc chráněnější než na sedačce (ani ne před opilcem jako spíš před nepříznivým počasím), má tam spoustu hraček a relativně i pohodlí. není to o tom, že chci našlapat nějaké kilometry. je to náš životní styl do kterého zapojujeme děti od mala.

    superkarma: 0 11.04.2007, 23:15:07
  23. avatar
    [80] Meander [*]

    medved: Doteď jsem si myslela, že moji rodiče byli prima lidi. Teď vidím, že to byli pouzí pablbi obecní. Půjdu jim za trest počůrat hrob.

    superkarma: 0 11.04.2007, 22:31:57
  24. avatar
    [79] medved [*]

    teda ja jen ziram, ze je tu nekdo, kdo neumi plavat ja myslela, ze to je bezna dovednost...ze nekdo neumi lyzovat a bruslit...OK, to se jeste mozna da pochopit, ale plavani jsem mela pocit, ze umi vsichni

    a dceru rozhodne naucim plavat a jezdit na kole a lyzovat a bruslit...a jestli ji to nebude bavit, tak se tomu v dospelosti nemusi venovat ani minutu, ale prisla bych si jako pablb obecny, kdybych dite nenaucila takovy zakladni veci prijde mi to na urovni myti rukou nebo tak neco....

    superkarma: 0 11.04.2007, 22:15:19
  25. avatar
    [78] Vivian [*]

    Kristova noho, to je zas diskuse... Fakt jsem zvědavá na porod, jestli kromě dítěte a placenty nevytlačím nedopatřením třeba taky kus mozku... Koukám, že se to občas stává :-)

    superkarma: 0 11.04.2007, 21:43:28
  26. avatar
    [77] PERSEFONA [*]

    femme: Syn má rok a půl a čte si cestou leporela .

    superkarma: 0 11.04.2007, 21:01:26
  27. [76] puca [*]

    popravde jsem si az do pozdni dospelosti myslela, ze bruslit a plavat umi kazdy, jelikoz jsem neznala nikoho, kdo by to neumel

    co se tyce kola tak me nikdo v zadne sedacce ani voziku nevlacel, neb rodice sportu prilis neholduji. zato jsem si vozeni na kole uzila do sytosti na vejsce, kdy me kamaradi a moji chlapi pomerne dlouho vozili na stangli a to i docela daleko a se slusnym prevysenim - rikala jsem tomu tenkrat jezdit na kolo. postupem casu mi zacalo pripadat neustale balancovani na stangli prilis namahave tak jsem si poridila kolo a od te doby jezdim sama a rada, do te doby nee

    superkarma: 0 11.04.2007, 20:20:17
  28. avatar
    [75] Meander [*]

    Evikus 55: To drobátko přeháníš, ne?

    superkarma: 0 11.04.2007, 19:53:11
  29. avatar
    [74] Kuře [*]

    Evikus: Asi takhle - umět plavat je při mém životním stylu celkem nepodstatné, nicméně jsem se to naučila. Hnána právě tou představou, že by se mohlo topit nějaké dítě (i cizí) a já bych jenom bezmocně koukala. Kdybych to ale neuměla, tak by mne to neomezovalo. V podstatě máme takový životní styl, že moje umění či neumění plavat je nepodstatné.
    Pokud to tebe a tvé děti baví (nebo bude bavit), pak je to fajn zábava a fandím ti. Já zase se svýma dětma jezdím na koni a spousta lidí se křižovala, že Kuba ve svých 18ti měsících seděl sám nahoře a ten kůň (ó hrůza!!) klusal.

    superkarma: 0 11.04.2007, 19:36:08
  30. [73] a.... [*]

    Evikus: Opravdu není třeba všechno zkoušet, abys zjistila, že tudy pro tebe cesta nevede. Člověk to instinktivně cítí, co se mu bude líbit a co ne. KdyžZa předpokladu, že se zná. Není to jen v tom sportu, ale ve všem. To je třeba jedna z největších chyb rodičů, když řeknou dítěti: " tady na tý škole se ti bude líbit.... hrát na klavír, chodit na tenis se ti bude líbit".Dítě už třeba úplně přesně předem ví, že se mu tam líbit nebude, protože ho zajímají úplně jiné věci.

    superkarma: 0 11.04.2007, 19:18:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme