Reklama

hummus s makrelou

Hummus je studený pokrm připravený z cizrny, který pochází z arabských zemí. Název je odvozen od arabského názvu pro cizrnu. Jeho příprava je velice jednoduchá. Jsou to smíchané a rozmixované suroviny - vařená cizrna, tahini (pasta ze sezamového semínka), citronová šťáva, olej, sůl a česnek. Tyto základní suroviny se dají ještě dochutit různým kořením - výborný je hummus s trochou sladké papriky nebo s tymiánem.

Základní hummus se také výborně hodí pro přípravu dalších pomazánek, do kterých můžete přidat maso nebo zeleninu podle chuti, nechat celé kousky nebo také rozmixovat.

Hummus má díky použitým surovinám vysoký obsah vitaminu C, železa, kyseliny listové a vitaminu B6. Má také vysoký obsah vlákniny a proteinů.

Základní hummus

  • 200 g doměkka uvařené nebo konzervované cizrny
  • 2 lžíce citronové šťávy
  • 2 propasírované stroužky česneku
  • 100 ml tahini - pasty ze sezamových semínek
  • sůl podle chuti
  • asi 2 lžíce olivového oleje
  • podle potřeby asi 3 lžíce vody

Uvařenou nebo konzervovanou cizrnu scedíme. Spolu s citronovou šťávou, česnekem, tahini a olivovým olejem dáme do kuchyňského mixéru a rozmixujeme dohladka. Podle chuti přidáváme sůl. Pokud je směs příliš hustá, přidáváme po lžících vodu, ale pozor, ať to nepřeženete.

A takový základní hummus jsem měla připravený. K němu v lednici uzenou makrelu. Stačilo makrelu obrat od kostí a kůže, rozmačkat vidličkou a přidat k hummusu. Dochutila jsem ještě lžící dijonské hořčice a trochou soli. Pomazánka byla hlavně pro děti, takže jsem si odpustila pepř, který bych jinak určitě přidala.

Výborné je, když k základní pomazánce přidáte na kostičky nakrájenou sterilovanou papriku, nebo tak trochu méně zdravé kousky lehce osmahnuté anglické slaniny. A co třeba kukuřice? Nebo nasekaná uvařená brokolice?

Znáte hummus? Přidáváte k němu něco na dochucení? Nebo máte rádi ten nejjednodušší?

Dobrou chuť přeje elly.