Reklama


Položila jsem Ivě podobné otázky jako všem ostatním čtenářkám, které se účastní soutěže Hubněte a krásněte. Mohu to dosvědčit, že zatím důsledně dodržuje všechna doporučení. Když jsme se sešly o víkendu v kavárně v době oběda, měla s sebou uvařený kuskus a k pití si dávala jen teplou vodu s citronem - můžete se přesvědčit na fotografii. Nejzajímavější pro ni zatím z celého programu bylo doporučení, že musí více jíst - čím více bude jíst obiloviny, tak tím více bude hubnout. To se jí hrozně líbí, protože u všech ostatních diet trpěla hlady.

„Obilovinami se Ivě pročišťuje organismus, proto má v jídelníčku zhruba 60 % obilovin, aby se jí rozhýbala peristaltika tlustého střeva, “ vysvětluje Iva Bahníková. „Je to důležité, aby se odpady neudržovaly v těle a nevytvářely bochánky na bocích a v pase. Diagnosticky se jedná o místa, která odpovídají ucpanému tlustému střevu a pomalému metabolismu.“

Jak si Iva sama vaří?
Protože dobře víte, co Iva jedla minulý týden, tak mne zajímalo, zda má čas si nějaké jídlo sama uvařit. „Jedině přes týden si stíhám udělat snídaně. Je pro mne velkou výhodou, že ostatní jídlo dostávám od studia Nine Star Ki. Protože kdybych si to měla sama vařit, tak mi to nebude tak chutnat... Musím se to teprve naučit.“
O víkendu už Iva vařila, vyzkoušela recept na zeleninovou omáčku, která je výborná na uvolnění energie jater. Může si ji dávat na rýži, kuskus nebo pohanku. Povedla se jí, jen tam dala trochu více mrkve, takže se jí podařilo omáčku udělat sladší. 

Zeleninová omáčka 
Jednu střední mrkev, malý kousek celeru, 3 střední cibule připravte k vaření a rozkrájejte na čtvrtiny. Zeleninu zalijte trochou horké vodou tak, aby byla ponořená ve vodě. Dejte je povařit na sedm minut do horké vody se solí a sojovou omáčkou. Potom vše rozmixujte a dle chuti můžete ještě dochutit sojovou omáčkou a rýžovým octem. V případě, že byste chtěly mít omáčku trochu hustější, můžete tam přidat kudzu (jednu čajovou lžičku kudza, rozmíchanou v 0,5 deci studené vody) a chvilku dovařit.

S touto omáčkou si můžete hrát podle vašich chutí. Když budete chtít brokolicovou omáčku, dáte tam místo mrkve brokolici, někdy můžete zase zkusit dýni Hokkaido. Důležitá je však cibule, která se používá na čištění ledvin. Používají se maximálně 3 druhy zeleniny a sladké zeleniny dáváme jenom zhruba 10 % celkového množství, abychom nevytvořily sladkou omáčku, jako se povedlo Ivě.

Další recept, který Iva vyzkouší, je kudzu ovocný dezert. O kudzu jsem již psala minulý týden, jen připomenu, že má úžasné posilující schopnosti a dodává energii. Doposud si Iva dávala jen lžičku tohoto prášku do vlažného čaje nebo vody. Teď si může udělat z něho i dezert, který může jíst ke snídani nebo ke svačině.

Kudzu ovocný dezert (1 porce)
Nakrájejte si ovoce, které budete s kudzem vařit. Já mám tento dezert nejraději s půlkou menšího jablka nebo s půlkou hrušky. Dejte vařit 2 deci vody, přidejte ovoce, špetku soli a 2 polévkové lžíce kudzu rozmíchané v trošce studené vody. Za stálého míchání vařte na mírném plameni, dokud se pokrm nezahustí a nezesvětlá. Poté můžete dochutit kapkou zázvorové šťávy a citronové šťávy, případně pokud budete potřebovat trochu přisladit, tak přidejte sladěnku nebo jiný slad.

Jak Iva sportovala minulý týden?
Iva hodně chodí pěšky. Protože má málo času, tak dokonce, když jde na oběd, tak většinou musí běžet. Byla už dvakrát v posilovně BBC, kde dostala nyní na měsíc vstup zdarma. Zajímalo mne, zda se trochu změnil její nedůvěřivý postoj k posilovnám. Jak se cítí při cvičení? „Je to super,  Petra mi pomůže nastavit stroje, dává na mne pozor, vím, že se mi nemůže nic stát. Po cvičení se můžu sice hýbat, ale cítím každý sval, hlavně ty zkrácený.“ O průběhu cvičení se dozvíte ještě více tento týden.

A jak zvládá Iva tento program společně se svojí prací a péčí o syna?
„Je to pro mne tlak, protože to přišlo tak nahonem, musím měnit hodně věcí, dělat si čas na cvičení, na konzultace ke stravě. Třeba musím myslet na to, že si musím vzít jídlo s sebou.“ Ale doufá, že to nyní už bude čím dál tím lepší, protože už ví, co ji čeká a co má dělat.

Iva zkusí tento týden trochu více jíst, více se hýbat a uvidíme. Doposud zhubla tři kilogramy.

Zítra zde naleznete její jídelníček na tento týden. Dopředu mohu prozradit, že tam bude dokonce svíčková omáčka. A také se dozvíte, jak jsou na tom ostatní čtenářky, které hubnou a krásní.

Další články o Ivě a jejím programu naleznete zde:

Tak toto je hubnoucí Iva
Jak hubnout díky rýži
Jak pokračuje Iva s dietou?
Přísný hubnoucí jídelníček
Iva posiluje zázvorovými obklady