zij

Paní Stanislava, Lucie a Vlasta se rozhodly nečekat se snižováním váhy až na nový rok. Novoroční předsevzetí jim totiž, stejně jako mnohým z nás, nikdy dlouho nevydržela.

Po mnoha pokusech o snížení váhy, při kterých vyzkoušely téměř vše, od dělené stravy, přes tukožroutskou polévku až po různé doplňky stravy, se obrátily na portál ŽijZdravě.cz, aby jim odborníci na obezitu, dietologii, psychiku a pohyb pomohli najít optimální cestu za trvalým snížením kilogramů. Cestu, kterou se můžete nechat inspirovat i při vlastním hubnutí!

Motivací to začalo...

Hubnutí začíná v hlavě. Teprve tehdy, pokud jsme pevně rozhodnuté, že se svojí váhou něco chceme udělat, se můžeme pustit do boje s přebytečnými kilogramy. Co motivovalo paní Stanislavu, Vlastu a Lucii? Šlo hlavně o zlepšení zdravotního stavu, potřebu cítit se lépe a typicky ženské „moci si kupovat a nosit pěkné oblečení".

Krátkodobé diety nám dlouhodobě snížit váhu nepomohou

Pokud chceme zhubnout dlouhodobě, týdenní, měsíční či jiné krátkodobé diety nám nepomohou. To si ostatně všechny účastnice reality show na vlastní kůži už několikrát vyzkoušely. Tou správnou cestou k trvalému snížení váhy je postupná úprava stravovacích a pohybových návyků a celého životního stylu.

Je třeba nastavit takovou redukční dietu, která bude respektovat náš zdravotní stav, aktuální příjem a výdej energie a chuťové a pohybové preference. Správná redukční dieta musí obsahovat optimální poměr sacharidů, bílkovin a tuků, nesmí být příliš přísná a měla by chutnat. Pokud nám jídelníček redukční diety nechutná, nové stravovací návyky nám dlouho nevydrží.

Redukční jídelníček je o hledání zdravějších alternativ

Úprava jídelníčku všech účastnic začala pravidelným zapisováním aktuálního energetického příjmu a výdeje. Na základě zápisků mohly nutriční terapeutky určit, jaké mají Stanislava, Vlasta a Lucie stravovací návyky a jakých se dopouští nejčastějších chyb. Přestože je každá z našich účastnic jiná, objevily se hodně podobné problémy:

  • nepravidelné stravování,
  • malá konzumace ovoce a zeleniny,
  • častá konzumace uzenin nebo sladkostí,
  • nedostatečný pitný režim,
  • významný rozdíl ve stravování během všedních dní a víkendů.

Po odhalení chyb nastala další fáze, během které se nutriční terapeutky spolu s účastnicemi snažily najít zdravější alternativy a uzpůsobit jejich jídelníčky tak, aby byly dlouhodobě udržitelné. Nový jídelníček je o cca 1 500-2 000 kJ na den chudší a obsahuje takové potraviny, které účastnicím chutnají nebo alespoň nevadí.

Pohyb - pro každou účastnici něco jiného

Pohyb ke snižování váhy jednoznačně patří. Bez něj je sice možné nějaké to kilo shodit, ale aby bylo hubnutí opravdu efektivní, bez pohybu to nepůjde. V oblasti sportování se naše účastnice liší - poštovní doručovatelka, paní Lucie, má pohybu dostatek. Její problém tkví hlavně v tom, že nemá dostatečně posílený organismus a měla by se na to v budoucnu zaměřit.

Paní Stanislava si oblíbila Schwinn cycling. Instruktor rekondičního centra jí doporučil, aby zvýšila efektivitu svého cvičení tím, že zařadí také posilovací cviky před každou hodinou. Paní Vlasta naopak kvůli svým zdravotním problémům cvičit příliš nemůže. Proto jí rekondiční instruktor doporučil pracovat s tepovou frekvencí, cvičit s vlastní vahou, na gymballu a samozřejmě také chůzi.

Inspirace na dosah

Pokud si i Vy říkáte, že je na čase změnit něco ve svém životě, inspirujte se snažením
paní Lucie, Vlasty a Stanislavy prostřednictvím stránek ZijZdrave.cz a zamyslete se nad tím, jestli má opravdu cenu nechávat si snižování váhy až na nový rok.

Reklama