Od té doby, co existuje diktát štíhlé linie, je na světě i velké množství diet. Ty se většinou točí okolo jednoho druhu potravin (například banánů, vajíček). Dietu doktora Atkinse držely desetitisíce slavných, méně slavných i obyčejných lidí. Mnohým z nich tato dieta způsobila potíže se žlučníkem a ucpala cévy. Ukázalo se totiž, že se vyznačuje obrovským množstvím tuků. Není bez zajímavosti, že sám její zakladatel trpěl srdečními problémy a nadváhou…

Hvězdy z Hollywoodu zase jeden čas vynášely do nebes Hollywoodskou dietu. Ani ta však nebyla velkou spásou. Nedodržovala totiž jednu ze základních podmínek hubnutí, a to vyšší frekvenci jídel. Svého času byla v módě také dieta, která upřednostňovala pouze sacharidy. Taková jídla hubnoucího sice rychle napumpují energií, ale za cenu kolísavé hladiny cukru v krvi, následného podráždění spojeného s častou chutí na další sladkost…  A kolotoč tloustnutí se opět roztáčí. Sečteno a podtrženo: tyto diety jsou poměrně drahé, po jídle následuje velmi brzo pocit hladu, přichází jo-jo efekt, a když už něco ubude, pak je to svalová tkáň a nikoliv tukové „polštářky“.

Pokud však do svého jídelníčku zařadíte jídla založená na vysokém obsahu bílkovin, můžete se už velmi brzy těšit na pozitivní změnu. Tělo se vám začne tvarovat dle vašeho toužebného přání… Jak už jste se mohli dočíst v minulém článku, právě bílkoviny zajišťují zachování svalové hmoty. Bílkoviny mají nejlepší schopnost na dlouhou dobu zasytit. Na dlouhou dobu také dokáží zabránit pocitům hladu. Není proto divu, že jsou hlavním zdrojem energie pro sportovce.

Abyste nemuseli zdlouhavě počítat kalorie a vyváženost složení, je tu pro vás program Diet+. Jídlo jednoduše ohřejete v mikrovlnce nebo vodní lázni – a máte hotovo. Tento rychlý způsob oceníte zvláště v práci, kde na dlouhé vyvařování nebývá čas ani prostor.

Jak hubnout s Diet+

Pokrmy Diet+ pokrývají čtyři z pěti denních jídel: teplé obědy a večeře a mezitím sladké dietní svačinky. Výjimku  tvoří pouze snídaně, ke kterým se doporučují cereálie, celozrnné pečivo a jogurt nebo nízkotučný sýr. Lehký a výživný oběd nebo večeři v prvních týdnech zajistí těstoviny a těstovinové rýže Diet+ zalité různými druhy chutných omáček s kuřecím nebo sójovým masem (např. kung-pao, kari, žampionová, pomodore, bolognese, čtyř sýrů). Těstoviny a rýže jsou připravovány podle originální receptury tak, aby obsahovaly méně sacharidů a více bílkovin. Ty jsou sem dosazovány právě prostřednictvím sóji. Ke svačině si můžete dát vysokobílkovinové kakaové či citronové sušenky Diet+. V dalších týdnech se tato strava nahrazuje nízkokalorickými jídly připravovanými doma podle receptů, které pro program Diet+ připravili odborníci na stravování.

Tím, že jíte málo nebo jen ty „správné“ věci, ale samozřejmě jen tak nezhubnete. Ruku v ruce s každým programem na hubnutí jde také pohyb. Nejinak je tomu i v případě Diet+. Součástí redukčního programu je pravidelná pohybová aktivita. Doporučují se návštěvy fitness center, hodiny aerobiku nebo aquaaerobiku nejméně dvakrát týdně, doplněné každý den o hodinovou procházku. Cvičit můžete ale také doma na podložce – pomáhá zkrátka jakákoliv pohybová aktivita, při které se vám zvýší tep a která trvá nejméně 40 minut.

 

Nejlépe to jde ve fázích

Tak, a to je vše? Ale kdepak – redukční program Diet+ se skládá ze čtyř částí. Tou první je útok na současný jídelníček, stravovací návyky a vůbec celkový životní styl. Během této fáze je třeba zhruba dva týdny konzumovat jídla Diet+ a začít se pravidelně hýbat. Poté následuje cca 4týdenní fáze zeštíhlení, kdy se těstoviny a těstovinové rýže kombinují s doma připravenou stravou podle zásad zdravé výživy. Pravidelný pohyb je přitom samozřejmostí. Finální fáze probíhá ve znamení stabilizace snížené váhy a trvalého snížení hmotnosti, ovšem opět za předpokladu, že dodržujete i pohybový režim.

Nikdo však není dokonalý. Pokud by se vám stalo, že byste v průběhu programu „zhřešili“ a předepsaný jídelníček nedodrželi, je nutné vstoupit do fáze vyrovnání. Během této fáze se dostanete zpět do režimu redukčního programu. Musíte v něm ale setrvat dvakrát déle, než jak dlouho jste jej porušovali.

Co radí odborníci:

„Významnou roli hraje samozřejmě psychika a vnitřní motivace zhubnout a sníženou váhu si udržet,“ říká Mgr. Pavel Suchánek, odborník na výživu z Laboratoře pro výzkum aterosklerózy pražského IKEM. „Prvním vodítkem pro hubnoucí mohou být obecná pravidla a doporučení. Nezbytné je dodržovat pět vyvážených potravinových chodů, bez výjimek. Neméně významný je však také pitný režim. Představuje 2,5 až 3 litry tekutin denně. K pití se doporučuje minerální nebo pramenitá voda, ředěné džusy nebo ovocné a bylinkové čaje. Během diety byste měli zapomenout na sladká jídla, vypustit cukr, dorty a sladké dezerty. Výjimku tvoří jen sušenky Diet+,“ dodává.

Co vám pomůže sníženou váhu si udržet:

  • Mějte po ruce vždy: čerstvou zeleninu a ovoce, cereálie, luštěniny, které obsahují vlákninu. Jezte je pravidelně.
  • Vyhněte se nárazovému mlsání.
  • Nakupujte vždy s plným žaludkem.
  • Nákupy jídla si plánujte dopředu.
  • Pokud možno se vyhýbejte sladkým a alkoholickým nápojům včetně koktejlů a piva.
  • Dejte jídlu jeho čas – mozku trvá 20 minut, než přijme signál, že je tělo syté.
Reklama