Proč je správné dodržování pitného režimu důležité a potřebné zvlášť pro ty z nás, kteří redukují svou váhu, nám vysvětlila odbornice na slovo vzatá. PhDr. Iva Málková ze společnosti STOB.

„Dostatek tekutin je nutný pro fyziologické pochody v organismu. Napomáhá vylučování toxických látek z organismu a pravidelným pitím dostatečného množství tekutin předcházíme suché kůži a prospíváme našim ledvinám.

Pro ženy, které se rozhodly zhubnout, je příjem tekutin zvlášť důležitý. Platí totiž známé pravidlo, že hlad je převlečená žízeň. Proto by se každá žena měla pokaždé, když pocítí hlad nebo chuť, nejdříve napít. Často se stává, že chuť i hlad po chvíli odezní.

Měli bychom si ale dávat pozor na to, CO pijeme. Pokud někdo vypije 2 litry Coca-Coly denně, tak v podstatě přijímá celodenní energetický příjem, doporučený při hubnutí. Slazené limonády jsou vlastně jen nositeli tzv. prázdných kalorií.

Ani extrémy nejsou vhodné. Tělo má rádo rovnováhu, a proto bychom měli pít přiměřeně potřebám organismu. Nadbytek tekutin také není vhodný, ale rozpětí je poměrně široké. Ve vedrech a při velké fyzické námaze můžeme požít klidně až pět litrů tekutin denně.

Voda sice tvoří 60-70 % našeho těla, to znamená, že člověk, který váží okolo 70 kg, má v sobě 40-50 litrů vody. Přes toto množství jsme však na ztrátu vody velice citliví a její nedostatek je pro organismus daleko nebezpečnější než nedostatek potravin.

Většinou pijeme velmi málo, protože tělo již přestalo potřebu pít signalizovat. Již v dětství poznalo, že tyto signály jsou marné. I když tělo signalizovalo potřebu tekutin, bylo zrovna vyučování, nebo nám rodiče zakazovali před jídlem pít a pod. Tělo poznalo marnost svého počínání, a tak signály přestalo vysílat.
Důsledkem toho většina lidí pije velmi málo, což může způsobit řadu zdravotních problémů a zpomaluje to i proces hubnutí.

Pocit žízně bychom neměli nikdy podceňovat. Dokonce bychom mu měli předcházet, tedy nečekat na dobu, kdy vznikne. Pít bychom měli mnohem dříve. Ideální je, můžeme-li tekutiny doplňovat plynule po celý den. A ne až večer vše najednou.
Nejčastější chybou je, když vypijeme po ránu pouze kávu. Káva odvodňuje, takže jsme dehydratovaní celý den. V zásadě se dá doporučit vypití 2-3 litrů nekalorických tekutin za den, když je vedro nebo sportujeme tak i více. Důležité rovněž je, dodávat tělu tekutiny rovnoměrně v průběhu celého dne.“  

             
Reklama