Bulvár

Hrubost staré paní mě poněkud zaskočila

Tuto sobotu jsem byla účastnicí podivné události. Stala se přímo v naší ulici, kousek od našeho domu.

angry woman

V Praze začalo na chvilku zázračně sněžit. Sníh sice brzy roztál, nicméně na chodníku to klouzalo. Šla jsem se projít a neobezřetně jsem si vzala boty na menším podpatku. Hned při prvních krocích jsem sebou málem sekla, ale ještě jsem rovnováhu udržela. To se na rozdíl ode mě nepodařilo starší paní na protějším chodníků. Žuchla sebou na zem jako pytel brambor, ale nepovšimla bych si toho, kdybych nezaslechla hurónský smích opodál stojících výrostků.
V duchu jsem se za ně zastyděla a běžela jsem paní pomoct zvednout se ze země. Jaké však bylo moje překvapení, když se po zvednutí oklepala, a aniž by mi poděkovala, obrátila se směrem k mladíkům se slovy: „Parchanti zasr..., vy jste na tomto světě na úplné hov...“

Kluci se přestali smát, zůstali nad její hrubostí stejně zkoprnělí jako já. Kdoví, kdyby se nesmáli a šli jí pomoci, jestli by byla stará paní také tak sprostá. A kdo ví, jestli by to kluky vůbec napadlo.

Každopádně, já jsem zase jednou nevěděla, na čí stranu se postavit. Jediné, co mi problesklo hlavou, bylo, že vzájemná slušnost a vztahy mezi lidmi jdou opravdu tak nějak... ...do háje.

Zaznamenáváte mezigenerační zhoršení vztahů?

Možnost%
Ano56,9
Ne5,8
Je to velmi individuální37,2

Čtěte také:

 

   
24.01.2012 - Společnost - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [35] ekleinovka [*]

    Je pravda,že vztahy mezi lidmi,nejenom generační,jsou na horší úrovni než bývávalo...možná,že se mi to jeví po určitých - letitých - životních zkušenostech

    superkarma: 0 03.02.2012, 22:07:52
  2. [34] molly [*]

    Na té popisované scénce mi přijde nenormální jen jediná věc: že se paní neměla k poděkování za pomoc.

    To že se parta pubescentů tlemí všemu a všem je naprosto normální (až příjdou děti, hypotéka, daně,apod... tak je smích přejde) a nejspíš to vůbec nemyslí zlomyslně, oni nemají s padáním a vstáváním žádný problém, prostě jim vůbec nedojde že při pádu starého člověka mohou praskat kosti. A že jim paní nadala? Ona si tím jen ulevila a jako hromosvod jí přišli pod ruku (nebo spíš pod ústa ti hoši), nejspíš byla ráda že vůbec přežilaSml54

    superkarma: 3 25.01.2012, 13:32:18
  3. [33] cilani [*]

    Suzanne — #25 no, já znala dost aspoň trochu přemýšlejících děcek, i když byly v pubertě. Byť jsme chlastali, hulili, dělali bordel, když se vysypal vozíčkář na zem, posbírali jsme ho, byť jsme se jeho letu zasmáli Sml80

    superkarma: 0 25.01.2012, 08:03:55
  4. avatar
    [32] Suzanne [*]

    OlgaMarie — #30 Sml30 Velmi zdravý přístupSml67Sml67Sml67 Ono totiž nadávat na svět je velmi kontraproduktivní, ten svět se pak zdá ještě nepřátelštější, než ve skutečně jeSml22 Ale spousta lidí si to jaksi hýčká.

    superkarma: 1 24.01.2012, 22:25:53
  5. avatar
    [31] kobližka [*]

    OlgaMarie — #30 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 24.01.2012, 22:20:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] OlgaMarie [*]

    femme — #28 Oni ještě nemají zkušenost nebo rozum, že to není scéna k smíchu, znají ji jen z gagů. Holt jim to přišlo komické a věřím, že kdyby paní nepřiskočila na pomoc autorka článku, zvedli by ji a pomohli. Těm hochům nestraním, ale na tyhle babky jsem docela vysazená. Pruděj a jsou naštvané na celý svět. Oni se jí , chápej JÍ, nevysmáli, jen jim přišla ta scéna komická. Také jsem sebou švihla a ještě si rozbila koleno a mladík asi v jejich věku, když mě zvedal, se ptal: "Paní, co to nacvičujete?" a koutky mu pěkně cukaly. Já se slzami v očích se také rozesmála.

    Cukla tramvaj a moje nóbl postarší teta proletěla až úpně dozadu, kde si kecla čelem k cestujícím, nohy nahoru, sukni přes hlavu a celá tramvaj řvala smíchy. Jasně, že se pár lidí zvedlo a šlo ji pozdvihnout a teta šťastná, že se jí nic nestalo, se také smála, přestože se i zinkla. Myslíš, že začala sprostě nadávat řidiči? Vůbec ne, jen od té doby křečovitě svírá tyč.

    1. na komentář reaguje kobližka — #31
    2. na komentář reaguje Suzanne — #32
    superkarma: 2 24.01.2012, 22:13:39
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    femme — #26 pád KOHOKOLI je v jistém věku důvodem k hurónskému smíchu.

    superkarma: 1 24.01.2012, 22:10:07
  3. avatar
    [28] femme [*]

    OlgaMarie — #22  přece nemůžeš srovnávat filmovou scénu s reálnou situací Sml28 

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #30
    superkarma: 1 24.01.2012, 20:40:33
  4. avatar
    [27] femme [*]

    Dante Alighieri — #9 ich auch Sml22

    superkarma: 0 24.01.2012, 20:36:20
  5. avatar
    [26] femme [*]

    OlgaMarie — #6  nemyslím si, že pád staré paní na zem je důvodem k hurónskému smíchu nějakých přiblblých pubescentů Sml24

    1. na komentář reaguje Suzanne — #29
    superkarma: 0 24.01.2012, 20:35:45
  6. avatar
    [25] Suzanne [*]

    cilani — #23 No to bych chtěla vidět puberťáka, který by se zajímal, jestli je paní v pořádku, nota bene, když u něj je další dospělý. Prostě viděli, že je celá, že někdo pomohl, tak o co jdeSml80 Mně v osmnácti by byla nějaká upadlá paní taky k smíchu, ono v tomhle věku je (naštěstí) k smíchu kde co, kde kdo.Sml22 No a dnes jsem zodpovědná osoba, která zvedá padlé důchodce (už několikrát).

    1. na komentář reaguje cilani — #33
    superkarma: 2 24.01.2012, 19:37:34
  7. [24] cilani [*]

    cilani — #23v reálu by to těžko někdo takto vnímal

    superkarma: 0 24.01.2012, 14:53:26
  8. [23] cilani [*]

    OlgaMarie — #22 sprostě napadla hochy... Sml30 Prostě jim řekla, co si o nich myslí. Synci měli být co k čemu a aspoň se zajímat, zda je paní v pořádku, ne se z povzdálí smát - to považuji za výsměch. Ono je i namalované násilí považováno za vtip, ale v reálu by to už asi někdo takto vnímal.

    1. na komentář reaguje cilani — #24
    2. na komentář reaguje Suzanne — #25
    superkarma: 0 24.01.2012, 14:52:28
  9. avatar
    [22] OlgaMarie [*]

    Tak jsem si to přečetla znovu a kde jste četli, že se oné paní hoši posmívali nebo se jí přímo vysmívali? Žuchla sebou jak pytel brambor, tak se rozesmáli, což je pro mě pochopitelná reakce, znají tuto situaci z mnoha filmových gagů. Netvrďte mi, že jste se nikdy nezasmáli při takové filmové scéně. Mám na vás dělat bububu, jak to vychovávate děti, pokud podobnou scénu s vámi sledovali? Z ničeho neusuzuji, že by paní nešli zvednout, jen paní Alexandra reagovala rychleji. A co bylo "napřeshubu", byla ona upadlá nešťastnice, sprostě slovně napadla hochy a za pomoc nepokládala za nutné ani poděkovat.

    1. na komentář reaguje cilani — #23
    2. na komentář reaguje femme — #28
    superkarma: 2 24.01.2012, 14:19:02
  10. avatar
    [21] kuty [*]

    Suzanne — #2 Sml52

    superkarma: 0 24.01.2012, 12:47:52
  11. avatar
    [20] denkas [*]

    Rikina — #17 Ale mohlo to být i naopak.Třeba to byla "babajedu" a proto se jí ty děti smály. Sml80 nebo se jen předváděli. A je pravda,že kdo je sprostej za mlada,tak ve stáří nezačne být slušnejSml80

    superkarma: 2 24.01.2012, 12:06:18
  12. [19] Karo Líná [*]

    kozicka — #15 Bohužel si to o některých vážně myslím. Třeba o skupině žáků z místní ZŠ, kteří tráví volný čas po škole tím, že plivou kolemjdoucím na kabáty, pijou alkohol, kouří (je jim kolem 12 let), pokřikují na lidi sprosté nadávky, pak nastoupí do autobusu, kde posprejují sedadla, pak na ně naplivají a nakonec o zem rozstřískají právě dopitou láhev vodky. Ve chvíli, kdy si toho všimne řidič (nebo ho někdo upozorní), násilím otevřou dveře a zdrhnou a zdálky se hlasitě smějí, jak to těm lidem jedoucím z práce zase nandali Sml45

    To je obrázek z jednoho pražského sídliště, který jsem měla tu čest vidět už několikrát. Pro jistotu jsem si pořídila pepřový sprej, oni rostou a kdo ví, co vytáhnou v tom autobuse příště.

    superkarma: 0 24.01.2012, 11:38:03
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    Kdybych sebou v úctyhodném věku sekla na chodníku a ještě by se mi někdo v té slotě řehtal, cítila bych se ponížená až na dno svých momentálních možností. A my ženy asi bereme to ponížení hůř něž jiné rány osudu, protože se dostáváme do let či situací, kdy nám víc než pocit vlastní důstojnosti  kolikrát ani nezbývá, tak se ho držíme zuby nehty.

    Neváhala bych ani chvíli na čí straně stát. Kluci udělali chybu, že se vysmívali a ještě navíc nepomohli, i když u takto staré paní se dá očekávat, že si klidně mohla i něco zlomit a že jen tak sama nevstane. Byla sice sprostá, ale pronesla nahlas jen to, co by blesklo patrně hlavou i mě po takovém výstupu.

    superkarma: 2 24.01.2012, 11:27:52
  14. [17] Rikina [*]

    Těžko říct. Paní měla zřejmě trudné zkušenosti z dřívějška, a možná přímo s těmito konkrétními mládenci. To člověk nemůže vědět. Třeba si z ní utahovali a měli hloupé řeči průběžně půl roku předtím a teď to holt byla poslední kapka. Sml80ˇCelkově vzato, že mládež je zkažená a svět se řítí do záhuby, o tom psali již staří Řekové, takže to není úplná novinka. Sml57 

    1. na komentář reaguje denkas — #20
    superkarma: 1 24.01.2012, 11:19:50
  15. avatar
    [16] Lukáš Čejka [*]

    lidi nejsou ani lepsi ani horsi nez kdy byli a co se tyka slovniku, tak bychom se pry divili jak jadrna byla rec nasich predku treba v predminulem stoleti Sml80

    superkarma: 1 24.01.2012, 10:27:12
  16. avatar
    [15] kozicka [*]

    Karo Líná — #14 prosím, nikomu neříkej, že jeho matka zapomněla jít na potrat, něco tak hnusného jsem už dávno nečetla, fuuuj

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #19
    superkarma: 4 24.01.2012, 10:03:21
  17. [14] Karo Líná [*]

    Dante Alighieri — #9 Přesně tak, už jsem se bála, že budu jediná. A ještě bych dodala něco o tom, že je rodiče neumí vychovávat, případně že jejich matky zapomněly jít včas na potrat Sml24

    Upadnutí na ledovce není žádná legrace, starého člověka to opravdu může stát život a smát se tomu opravdu může jenom vypatlaný nevychovaný spratek. Bohužel jak tak pozoruju kolem sebe, je takových víc než dost a stále přibývají Sml68 Někteří se chovají tak, že se jich až bojím.

    1. na komentář reaguje kozicka — #15
    superkarma: 2 24.01.2012, 09:55:22
  18. avatar
    [13] Alenka0010 [*]

    Puberťáky radši nekomentuju. Ovšem chování některých důchodců je opravdu strašné....předbíhají u lékaře, přitom jsou celý den doma, a co mě neskutečně vytáčí, tak že v supermarketech u pokladen strkají do zad košíkem a ještě nadávají, že máte na pásu velký nákup. Bodejť by pak ta děcka byla vychovaná, když to vidí už u svých prarodičů. Ovšm nejsou takoví všichni, to je pravda, jen je to teď nějak víc vidět.

    superkarma: 2 24.01.2012, 09:21:52
  19. avatar
    [12] kobližka [*]

    Když ono je to těžké.Starý člověk se mylně domnívá,že má jakési "svaté právo" na slušnost,na přednost....prostě skoro na všechno.Myslím si,že slušnost patří ke každému věku,ať jsem puberťák,nebo senior.Z osobní zkušenosti vím,že když nějakého "mlaďocha" o něco slušně požádám,většinou vyhoví,nebo pomůže,ale nemůžu si myslet,že nějaké výhody jsou pro seniora jaksi zcela automatické jen proto,že je senior.

    superkarma: 4 24.01.2012, 09:21:32
  20. [11] iřka [*]

    Také si myslím,že to bude tak napůl. Setkala jsem se s ochotou i neochotou. Osobně bych klukům určitě řekla něco o špatném chování.

    superkarma: 0 24.01.2012, 09:14:57
  21. avatar
    [10] marianaant [*]

    Já si myslím, že to je individuální. Já jsem zažila situaci, že upadla stará paní o berlích a dva kluci tak kolem deseti ,jedenácti let ji pomáhali vstát, jela jsem okolo autem tak jsem zastavila a klukům jsem pomohla, kluci mi řekli kde paní bydlí a tak jsem ji tam odvezla. Jenomže to je v malém městečku. V té Praze už je to horší a taky záleží na výchově doma. Když je to parta takových těch správných puberťáků tak jeden před druhým se nechce ukázat,že má třeba slušnější vychování aby se v jejích očích nesnížil.

    superkarma: 0 24.01.2012, 09:08:59
  22. avatar
    [9] Dante Alighieri [*]

    V tomto případě jsem na straně té paní, protože kdyby se někdo smál tomu, že jsem upadla, seřvala bych ho velice podobně. Sml24

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #14
    2. na komentář reaguje femme — #27
    superkarma: 2 24.01.2012, 09:04:39
  23. avatar
    [8] enka1 [*]

    OlgaMarie — #6 Sml22Taky se někdy musím nezadržitelně smát v nevhodných siuacích, ale současně bych šla pomoci, což chlapci taky mohli udělat a s reakcí panímáš naprostou pravdu

    superkarma: 0 24.01.2012, 09:02:01
  24. [7] Anai [*]

    Draco — #5 Souhlas. Já ssebou kdysi praštila ve 26 očividně těhotná, protože mně podrazil nohy pes, kterého jsem venčila. Válela jsem se ve sněhu já i pes, přispěchala paní středního věku a vynadala mi, že tu roztomilou Dášeňku (jednalo se o foxteriéra) dusím pod tím břichem. Evidentně milovnice pejsků a odpůrce porodů. Tehdy jsem chvíli seděla na zemi, nechápala a zírala.

    superkarma: 0 24.01.2012, 08:50:08
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    Draco — #5 Dovolím si nesouhlasit. Paní měla zlost i bolest z pádu a rozhodně ji to neopravňuje si to vylít na nějaké výrostky, kterým pád přišel humorný. Dala jim úžasný příklad a vzor slušného chování? Nedala, tak co se rozčiluje.

    1. na komentář reaguje enka1 — #8
    2. na komentář reaguje femme — #26
    superkarma: 0 24.01.2012, 08:49:45
  26. [5] Draco [*]

    Je mi 30, ale kdybych byla na místě té paní, taky by mě chování těch blbečků vytočilo Sml45 Asi bych tak nenadávala (aspoň ne nahlas ;-) , ale u paní to chápu, v jejím věku je i "banální"  pád životu nebezpečný, asi byla v šoku. Bohužel puberťáci jsou zřejmě v každé době telata, takže si nevybereme.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #6
    2. na komentář reaguje Anai — #7
    superkarma: 1 24.01.2012, 07:30:12
  27. avatar
    [4] OlgaMarie [*]

    Na Václaváku těsně přede mnou upadla paní, pomáhala jsem jí se zvednout a než jsem otevřela pusu, přiskočil mladík a podal jí balíček papírových kapesníků, neboť jí tekla z nosu krev...

    superkarma: 0 24.01.2012, 07:14:25
  28. avatar
    [3] enka1 [*]

    Suzanne — #2 Sml30

    superkarma: 0 24.01.2012, 06:53:32
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Případ od případuSml22 To, co na nás řvala baba z vedlejšího domu (a jak na nás řvalaSml30) před třiceti lety, když jsme se producírovaly po trávě, to by si ani tahle důchodkyně z článku za rámeček nedalaSml23

    A moje máma byla zaskočená "sprostotou" jiné sousedky z Hané, když před čtyřiceti lety nadšeně juchala nad mým kočárkem se slovy "bože, kurvička sa narodila"Sml30 Zlatá ženskáSml22 Já to od ní chytla, nejdu pro slovíčko dalekoSml23

    1. na komentář reaguje enka1 — #3
    2. na komentář reaguje kuty — #21
    superkarma: 0 24.01.2012, 05:07:43
  30. avatar
    [1] Altamora [*]

    Z dívek, které mluví tak, že by se i dlaždič červenal, se časem nestanou roztomilé stařenky jako teta Pa z filmu Eva tropí hlouposti. Dokonce i mnoha slušným dívkám se po letech slovník změní k horšímu, třeba po tčžké nemoci, kdy jim jen nadávání pomohlo tu bolest vydržet. Pár takových znám, ale jinak jsou to zlaté ženské.

    superkarma: 0 24.01.2012, 00:10:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme