Zdraví

Hříchy v našem stravování

Nedávno jsem se seznámila s výbornou bylinnou kosmetikou, prodávanou léčitelkou, která bylinkám velice rozumí, léčí jimi a nedá na ně dopustit. Když si na mě konečně udělala trochu času, vyptala jsem se jí, jak se ona dívá na to, jak se dnešní lidé vlastně stravují.

 

A paní Bartková se rozpovídala o tom, proč jsme jako národ na předních místech ve výskytu rakoviny tlustého střeva.

 

Jedním z největších hříchů nás, českých lidiček, je to, že máme ve zvyku do sebe cpát takzvaně „páté přes deváté“. Úplně nejlepší příklad je paní, která na podnikovém rautu obchází švédské stoly, v ruce veliký talíř, na který si skládá střídavě hromádky sladkých zákusků, slaných sušenek, pečiva, kousky grilovaného masa, zeleninu i ovoce.Takhle své tělo jen pomatete a zanesete si do něj plísně a čpavek.

 

S uzeninami a masem celkově bychom to neměli také přehánět. Nejzdravější z masa jsou jednoznačně ryby a drůbeží maso. Všechna ostatní masa jsou pro náš organismus hůře stravitelná. Nehledě k tomu, že uzeniny jsou prokazatelně rakovinotvorné a velice nezdravé.

 

Myslíte si, že jíte zdravě, když si na svůj talířek k masu, místo přílohy dáte kopec zeleninového salátu? Není to tak v případě, že maso i zeleninu jíte dohromady. Nejprve byste měli sníst zeleninový salát, nechat jej uležet v bříšku asi půl hodiny a až potom se pustit do masa. Pokud si pauzu neuděláte, spotřebuje váš žaludek všechnu energii na zpracování salátu a na maso nedojde, takže ve vás „leží“ zbytečně dlouho.

 

Pamatujte si také, že při každém jídle byste měli váš žaludek zaplnit asi jen do dvou třetin. Sami určitě víte, že když máte plný žaludek, cítíte, že to není až tak v pořádku. Jídlo vás tlačí, jste po něm unavení.

 

V jídle si také dávejte pozor na tvrdý sýr. Ten je nejlepší jíst nastrouhaný, protože jinak ho pořádně nedokážete pokousat a žaludek má velké problémy jej strávit.

 

Víte, jak často byste měli chodit na „velkou“? Určitě minimálně dvakrát denně. Poprvé nejlépe ráno, před nebo po snídani a potom kdykoliv během dne. Ani v tomto případě nejsou dobré žádné extrémy. Není v pořádku, pokud máte stolici sedmkrát denně, ale ani pokud nejdete na záchod pět dní. Obojí značí, že ve vašem těle není něco v pořádku.

Ideální stolice nemá být ani řídká, ani trhaná, ani příliš tuhá (bobky).

 

Co je důležité, i když to tak nevypadá, je to, v jakém prostředí jíme. Jíte při televizi, čtete si při jídle noviny, nebo se hádáte s manželem? Tak to je všechno špatně. Jíte ve stresu, takže vaše tělo v klidu netráví a zanáší se.

Najděte si na jídlo čas a jezte v pohodě. U jídla se nerozčilujte, nehádejte, nečtěte a nedívejte se na televizi.

 

Máte-li malé dítě, zapomeňte na to, že je budete nutit do jídla. Tím v něm vytvoříte odpor k jídlu, a  když se přece jen nají, jí ve stresu, a tělo opět není schopno trávit. Hlídejte pouze, jestli vaše děti dost pijí a věřte, že budou jíst tolik, kolik budou potřebovat.

 

Poslední, o čem bych se chtěla zmínit, je kojení. Pokud není kojící maminka zdravá, má v sobě plísně, jasně je předává přes mateřské mléko miminku. Potom se není co divit, že i když by kojení mělo miminka chránit před alergiemi a různými nemocemi, mnohdy tomu tak není. Je to proto, že do miminka se dostává všechno z maminky, tudíž i plísně.

 

A jak se dá zaplísněné a jinak znečištěné tělo vyčistit? Zázračné je v tomto případě přírodní antibiotikum, tea tree olej, který můžete užívat vnitřně, ale i zevně na nejrůznější nemoci a bolístky. Je ovšem důležité se o takovéto léčbě poradit s odborníkem, lékařem nebo léčitelem.

 

Dbejme proto na to, co jíme, jak to jíme a pečujme o své zdraví. A není to jen o klasické medicíně, ale i o léčbě pomocí bylinek. Věřte nebo ne, takové bylinky leckdy pomůžou i tam, kde už si klasická medicína neví rady.

 

Z povídání léčitelky Daniely Bartkové sestavila

              
   
18.09.2003 - Zdraví - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [102] arjev [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 18.09.2008, 12:19:26
  2. avatar
    [101] Ťapina [*]

    Tak jsem byla na rautu a snažila se tím řídit, ale moc se mi to nedařilo. Kdybych začala zeleninou, tak by na mě žádné dobrůtky nezbyly

    superkarma: 0 09.12.2003, 18:49:12
  3. avatar
    [100] Ťapina [*]

    Na velkou dvakrát denně mi přijde moc. Když jdu dvakrát, tak už pátrám po tom, co jsem jedla, jestli to nemůže být nějaký problém.

    superkarma: 0 30.11.2003, 09:49:24
  4. avatar
    [99] Ťapina [*]

    Vivian: Tak nám nech trošku toho nezdravého životního stylu.

    superkarma: 0 22.11.2003, 15:59:51
  5. avatar
    [98] Vivian [*]

    Ronnie: neumřela to spíš umřeš dřív, když se své závislosti nezbavíš.

    igi: tvůj problém

    superkarma: 0 17.10.2003, 17:37:06
  6. [97] Ronnie [*]

    no, nevím, já bych bez kafe asi umřela...

    superkarma: 0 05.10.2003, 14:30:14
  7. avatar
    [94] Sanofi [*]

    sorry.....PŘEVEZLA.....

    superkarma: 0 29.09.2003, 18:10:24
  8. avatar
    [93] Sanofi [*]

    Eva_Fl: Hmm, ořevezla jsi mě. Máš pravdu, jsou tu, jen mají jiný sáčko. Čistá pravda

    superkarma: 0 29.09.2003, 18:08:02
  9. avatar
    [92] Vivian [*]

    omyl - káva bez kofeinu je zdravotně mnohem závadnější nebezbečnější, jelikož průmyslové odstraňování kofeinu probíhá za pomoci chemických látek, z nichž některé byly nedávno prokázány jako karcinogenní... to už si radši dej obyčejný kafe...

    superkarma: 0 23.09.2003, 14:33:48
  10. avatar
    [90] Eva_CZ [*]

    Piškotka: no jestli jde jen o to, rada na letisti pockam!

    superkarma: 0 21.09.2003, 15:39:22
  11. avatar
    [88] Eva_CZ [*]

    Sanofi: jak nejsou? Vy jste nekam odsoupli? Ja jsem myslela, ze prevlekli saka a sedej tam dal.
    Tak se asi pletu...
    Pozdravuj Spidlu!

    Trava je tady zelenejsi, je svezi, cista....

    superkarma: 0 21.09.2003, 12:20:39
  12. avatar
    [87] Vivian [*]

    jste mladý a je vám možná fajn, ale všechno se sčítá... a vaše tělo vám jednou vrátí všechny ty prohřešky, kterými jste se na něm podepsali... a už vám tak fajn nebude.

    vyplatí se trochu myslet na to, co do sebe cpu, a ne se bezmyšlenkovitě a bez ladu a skladu krmit vším, co mi přijde pod ruku.
    podívejte se kolem sebe a všimněte si, kolik je mezi námi nemocných a obézních lidí...
    není jich zrovna málo, co?
    a místo toho, aby se o sebe starali a přistupovali k vlastnímu zdraví rozumně a zodpovědně, stěžují si "odborníkům" a nechávají se vykrmovat prášky, které jim nikdy nepomohou...

    je to smutný, ale lidi prostě ponesou důsledky všech svých činů, i co se týče šíleného stravování...

    btw.- stolice 2x denně není nutná, ale rozhodně nevadí, 1x denně je normální...

    superkarma: 0 21.09.2003, 00:28:06
  13. avatar
    [86] Fifinka [*]

    Sunny, prosím, ta bylinná kosmetika....je to ta, co myslím já?

    superkarma: 0 21.09.2003, 00:19:36
  14. avatar
    [85] Vivian [*]

    dobrý článek

    superkarma: 0 21.09.2003, 00:19:00
  15. avatar
    [84] Fifinka [*]

    mira: ono asi zálěží, kdo k tomu oleji čichá...mýmu to smrdí strašně, a já to celkem můžu... nevadí mi to.

    superkarma: 0 21.09.2003, 00:17:53
  16. avatar
    [83] Sanofi [*]

    Eva_Fl: Ale tady už soudruzi nějakej ten rok nejsou Apropo,v USA je i tráva zelenější?

    superkarma: 0 20.09.2003, 16:01:05
  17. [80] tventula [*]

    Tak to já si dám radši maso se zeleninou,než přílohy.

    superkarma: 0 19.09.2003, 08:33:48
  18. avatar
    [76] Eva_CZ [*]

    Jestli je v CR nadmerny vyskyt rakoviny streva, tak by vam soudruzi laskave mohli dotovat aspon bila masa : drubez a ryby.
    Protoze jist v CR zdrave = jist tam draze a nevim o mnoha lidech, kteri si mohou dovolit obedvat lososa... Na zelenine.
    Dotovat potraviny by laskave mohli z dani na cigaretach a alkoholu.
    No jo, jenze Spidlov....

    superkarma: 0 18.09.2003, 22:23:00
  19. avatar
    [75] Kopicka [*]

    Když ten Tea Tree olej tak děsně páchne...

    superkarma: 0 18.09.2003, 22:00:51
  20. avatar
    [74] Ťapina [*]

    Exupery: Pozor, v moči čpavek není. Tam je močovina a až když moč někde stojí, tak ji bakterie přemění na čpavek.

    superkarma: 0 18.09.2003, 21:22:43
  21. avatar
    [72] janinkab [*]

    Ta paní léčitelka by mě moc zajímala. Nebylo by možné zveřejnit nějaký kontakt?

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:35:18
  22. avatar
    [71] janinkab [*]

    O plísních jsem nedávno někde četla. Je to dost velký zdravotní problém, i když vypadá banálně. Příznaky plísní v těle jsou dokonce i urputné bolesti hlavy. A je dost velký problém je vůbec v těle zjistit.

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:34:19
  23. avatar
    [70] janinkab [*]

    Někdo tady napsal, že u rodičů se vaří smetanové omáčky. U nás doma si máma vždycky zakládala na masové polívce s velkými mastnými oky. Je mi z toho šoufl jen při vzpomínce/na omáčky i polívky/.

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:32:00
  24. avatar
    [69] Andula [*]

    Houserop: nemyslím, že se dá jednoznačně říct, kdo má depresi, nejí... Moje zkušneost z blízkého okolí je jiná.

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:10:15
  25. avatar
    [68] Exupery [*]

    To je nějaký divný. Že má jíst salát před jídlem jssem už slyšela, myslela jsem, že je to kvůli tomu, aby si tím člověk trochu zaplnil žaludek a pak už tolik nežral Já myslím, že jím dost zdravě, ale ne proto, že se o to snažím, ale prostě mi tak chutná. Maso jím vyjímečně, v z 90% kuře. Přílohy mi k němu nechutnají, klidně sním když grilujeme 25 dkg masa bez ničeho. Tak dvakkrát do roka dostanu chuť na buřty s cibulí, taky bez chleba. Ale myslela jsem, že zelenina je k tomu naopak zdravá. Čpavek se asi v těle nějak tvořit musí, protože v moči je ho dost, ale že by vznikal kombinováním jídel? Stolice 2x denně mi přijde v pohodě, s tím problémy nemám, asi to bude pivem To je asi jediný nezdravý, co do sebe leju, páč 6 za večer už asi není tak zdravý
    A když jsem byla dítě, tak jsem nechtěla jíst vůbec a kdyby mě máma občas nepřinutila, asi bych umřela hlady. Zkusila to, nenutit mě. A dva dny jsem nejedla nic. Prej, já už si to nepamatuju

    superkarma: 0 18.09.2003, 17:26:48
  26. avatar
    [67] houserop [*]

    Terezz: Pokud jses schopna pri depresich jist, tak nemas depresi. To co mas Ty je proste smutna nalada. Depresich je nedostatek energie - a nejenom pro radost a jidlo ale i nedostatek energie smutnit...
    Jinak to mam asi stejne, jenom kdyz jsem nervozni tak chodim na zachod. Verily byste, ze jsem pred jizdama u ridicaku sla behem 2 hodin 30x?

    superkarma: 0 18.09.2003, 16:40:19
  27. avatar
    [66] Brett [*]

    Pravda je, ze co je zdrave neni zase az tak moc dobre. Ale i zelenina se da upravit velmi hezky jak pro oko tak pro zaludek. Souhlasim s tim, ze kdyz se clovek preji (a zejmena vecer) pak nemuze usnout a ma pocit kameni v brise. Take si myslim, ze skladba stravy je ovlivnena vekem. Starsi lide uz nepotrebuji tolik jist a staci jim jednodussi skladba stravy. Zatim se pocitam k tem, ktere velmi casto provadeji dietni nekazen, ale kdyz je to takove dobre!

    superkarma: 0 18.09.2003, 16:39:49
  28. avatar
    [65] ireda [*]

    můj názor je, že tělo si řekne samo na co má chuť, nějaké odpírání něčeho " co není zaručeně zdravé" u mě neplatí

    superkarma: 0 18.09.2003, 15:41:59
  29. avatar
    [64] Andula [*]

    A Tee Tree Oil se vnitřně moc nedoporučuje, mimo jiné proto, že jsou na něj někteřílidé alergičtí. Já ho tedy občas používám, dokocne jsem ho používala i vnitřně, ale na vlastní riziko, hodně zředěný a s vědomím toho.

    superkarma: 0 18.09.2003, 15:09:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [63] Andula [*]

    My jsme doma vzdali pokusy sladit nějak celkově jídelníček. Můj muž je nejspokojoenější (a zárove'n se cítí nejlépe) když jí jednou denně, asitak v devět večer, obří porci jídla, zejména masa. J8 potřebuju jíst několikrát denně spíše méně a maso pro mně moc není, s výjimkou "rybišek" a drůbeže. Ale třeba chuť na kafe míváme ve stejnou dobu!

    superkarma: 0 18.09.2003, 15:06:06
  2. avatar
    [62] Sama [*]

    Já bych bez masa nemohla existovat. Maso , zeleninu jím z donucení. Jestli to nebude mou krevní skupinou

    superkarma: 0 18.09.2003, 14:27:20
  3. avatar
    [55] Gabi [*]

    Myslela jsem, že pití kombuchy bylo módou tak před 20 lety . Všichni pořád hledáme nějaký zázračný preparát, ať už je to kombucha, chrom, ovosan nebo nějaký postup (dělená strava, vegetariánství, vegantsví). Ale asi žádný univerzální postup na věčné mládí a zdraví neexistuje, jinak bychom už ho za ta staletí asi našli. Bohužel lidstvo má tendenci vše hnát do extrémů

    superkarma: 0 18.09.2003, 12:38:00
  4. avatar
    [49] Petrana [*]

    Stejně jako Meri, klidně sním maso samotné. Když přijedu k rodičům, kde se vaří hodně klasická česká jídla, tak třeba knedlo, vepřo, zelo nemůžu...to pak prospím celou neděli. Stačí mi "jen" maso a zelí. Je to lepší, nejsem pak jak ospalej balon.

    superkarma: 0 18.09.2003, 11:21:24
  5. avatar
    [47] ValinaK [*]

    mně tedy nedělá problém sníst samotné maso - třeba z grilu

    superkarma: 0 18.09.2003, 11:14:49
  6. avatar
    [46] Ťapina [*]

    No jo, ale co už taky na tom rautu. Když je příležitost

    superkarma: 0 18.09.2003, 11:08:52
  7. avatar
    [40] Lhasa [*]

    sunny

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:42:13
  8. avatar
    [39] ivusa [*]

    Vidím, že to stravování je stále žhavé táma. Nejspíš se zase shodnem na tom starém známém: všeho moc škodí a žádný extrémismus není dobrý. Taky jsem četla, že když si dáte 3 čtverečky čokolády, tak je to lepší než se psychicky ubíjet tím, že prostě nesmím.
    Mimochodem Acinko: jak dlouho piješ kombuchu? Pěstuješ ji a nebo kupuješ?

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:32:49
  9. avatar
    [38] Gabi [*]

    Trošku zmatený článeček, kromě uzenin bych to neviděla tak černě. A plísně - to je sice smůla, jak moc škodí, ale potom je jediné řešení: absolutní desinfekce vně i uvnitř těla /tee tree asi nepomůže) a na zbytek života se přestěhovat do izolace.

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:32:26
  10. avatar
    [37] šája [*]

    Mersi: Fakticky se to dá, třeba takové kuřátko...Pamatujete si někdo pohádku O Honzovi a Barušce? Copak si dali bratři od kouzelného ubrousku? KUŘE..KACHNU...HUSU!!! No nic, to jen na okraj. Jinak vidím, že o článku si většina myslí to, co já - naprostý blábol a úlet .

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:22:21
  11. avatar
    [36] Mersi [*]

    Vitamín: to hovorili preto, že mäso je drahé. Aj ja si to pamätám.

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:14:15
  12. avatar
    [35] Mersi [*]

    Ja kľudne zjem mäso same, nejako si ho viem lepšie vychutnáť. A moja mamina ma v detsve nútila si k mäsu vždy niečo dáť, že ako tak môžem jesť.
    Pokial viem tak malo by sa jesť zelenina a ovocie pred ťažkými jedlami, lebo keby to bolo naopak tak kým sa spracuje mäso, tak zelenina sa tam pokazí. Ale neviem o 1/2hod intervaloch.

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:09:20
  13. avatar
    [34] Acinka [*]

    Stravování nezměním, jím na co mám chuť, kombinuju to , jím v klidu. A kdyby náhodou něco, tak to zapiju kombuchou a ta už si poradí

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:04:38
  14. avatar
    [30] emma [*]

    2x denně na velkou? kde to vzala? 90% doktorů, výživářů, léčitelů, babek kořenářek a já nevím koho vám řekne, že v pohodě je 1x denně.
    a ta zelenina + maso je názor velice ošemetný. jak tu někdo řekl - těžko někdo sní samotný flák masa. a hlavně vláknina ze zeleniny odbourává cholesterol!! nicméně strava by měla být právě pestrá! kde přišla na to, že obloženým talířem (ok, dejme tomu bez těch sladkostí) vzniká v těle čpavek??
    celý to zní jako léčitelskej blábol (řeči nijak neodůvodněné). sorry, sunny!

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:43:46
  15. [29] Lapcikova [*]

    Každý radí něco jiného, já se snažím jíst zdravě, ale stále mám zdravotní potíže. Nyní jím vše v rozumné míře a najednou se vše zlepšilo.

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:38:27
  16. avatar
    [28] Agátka [*]

    Ferdicka: ty jejich recepty se mi zdají pro Českou Republiku nereálné, ale zkoušela jsem od nich- myslím že ze to jmenuje zeleninová omeleta- je tam mrkev,brambory.. a ta je super.

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:33:03
  17. avatar
    [24] Agátka [*]

    rel: ano máš pravdu jsou to Harvey a Marilyn Diamond knížky se jmenují Fit pro život. Je to zajímavé si to přečíst, je to jejich styl života, ale mě to nevyhovuje.

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:50:48
  18. avatar
    [22] ValinaK [*]

    Někdo si řekne - pořád dokola to samé, ale kdo se nad tím opravdu zamyslel a své stravovací návyky změnil? S generací mých rodičů žádné varovné články a bilboardy nehnou

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:40:20
  19. avatar
    [17] Aja [*]

    Sunnynko, ten článek se ti fakt povedl...co s tím vším si teď počneme...

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:33:03
  20. avatar
    [16] Agátka [*]

    Něco podobného jsem četla od nějakých amerických manželů, vydali několik knih, mám je doma, ale nemůžu si vzpomenout na jejich jméno.

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:29:39
  21. [15] helip [*]

    Pěkný článek, ale nic nového pod sluncem, stále to samé, hodně zeleniny, žádné salámy. Ale podívejte se do obchodů, největší výběr je právě v salámech, a saláty, nabídka je přímo žalostná, těch s majonézou a salámy je dost, ale když chcete např. zeleninový, čočkový, mrkvový, tak se na vás dívají, jako že jste spadla z višně.

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:18:37
  22. avatar
    [12] Wiki [*]

    Taky jim na co mam chut, ale asi se podivam aspon na principy delene stravy, jak to tady tak ctu

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:06:19
  23. [11] Jaňula [*]

    Tak to já jím vše na co mám chuť a stravu nedělím. Musím se tedy hlídat kvůli váze, abych nějak moc nepřibrala, ale zatím jsem zdravá a následky mého stravování zatím nejsou žádné. No, možná se to ve stáří projeví.

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:56:44
  24. avatar
    [9] šája [*]

    Lenice: Maximální souhlas. Na masu, sýrech a zelenině se mi po dětech podařilo shodit 20 kg a založit si nový stravovací styl.Cítím se skvěle, je mi fajn a ten váhový úbytek je sám o sobě pro organismus přínos. Tak co je na kuřeti se zeleninou nezdravého? Nic se nemá přehánět a člověk má s mírou jíst to, na co má chuť. Klidně i čokoládu...

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:37:28
  25. avatar
    [8] Lenice [*]

    U nás uzeniny opravdu nevedeme, spíš sýry. Překvapilo mě, že tvrdý sýr jedině nastrouhaný. A taky to, že nemůžu jíst zeleninu zároveň s masem. Nevím, jak bych v práci vysvětlila, že potřebuji půlhodinové přestávky mezi jednotlivými částmi jídla. To by se jim tu asi moc nelíbilo.

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:30:18
  26. [7] zindule [*]

    U nás je z uzeniny pouze drůbeží prsní šunka.

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:01:41
  27. avatar
    [6] LenkaT. [*]

    Ale podle Kořínkové se maso a zelenina dohromady můžou. Podle článku ne. Ono to třeba podle někoho jiného bude zase jinak. Kdo ví ?

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:01:08
  28. avatar
    [4] Landriel [*]

    Lucylle: Mně to teda přijde normální, třeba i 4x, když se člověk víc nají.

    superkarma: 0 18.09.2003, 00:40:55
  29. avatar
    [3] Sama [*]

    Lucylle: tobě to nepřipadá normální? No mojí mamince asi také ne

    superkarma: 0 18.09.2003, 00:22:03
  30. avatar
    [1] Lucylle [*]

    No potes!Dvakrat denne na velkou?

    superkarma: 0 18.09.2003, 00:06:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme