.

Hřáli jsme si na prsou hada. Přepsali jsme na dceru dům a teď nás chce vyštvat

Vztahy

Hřáli jsme si na prsou hada. Přepsali jsme na dceru dům a teď nás chce vyštvat

Manželé Eva a Láďa se na stará kolena dočkali nevděku od své jediné dcery. Když potřebovala zástavu na hypotéku, přepsali na ni dům, ale se zlou se potázali. Místo aby dcera byla ráda a své rodiče na rukou nosila, vyhrožuje jim vystěhováním

Eva s Láďou už jsou v důchodu, a místo aby si užívali zaslouženého odpočinku a klidného soužití, strachují se o střechu nad hlavou.

A tak to vypadalo nadějně.

rodičeKdyž se před několika lety vdávala jejich dcera, chtěla koupit s manželem byt. Jejich příjmy však na hypotéku nestačily a tak požádala rodiče, zda by jí nemohli ručit domem. Ochotní rodiče chtěli své jediné dceři pomoc, a tak na ni dům přepsali s tím, že jim v něm zaručí dožití. Dcera souhlasila a byt koupila.

Narodilo se jim dítě, ale v tu dobu manžel přišel o práci, takže se mladé rodině opět nedostávalo financí.

A tak šla dcera za rodiči s nápadem: „Máte starý dům a já nový byt. Co kdybych prodala byt, za peníze zrekonstruovala dům a postavila bydlení v podkroví? Budeme bydlet všichni pohromadě a já vám pomůžu s domem a se zahradou“. Rodičům se nápad zalíbil a pochvalovali si, že budou mít vnoučátko a dceru na blízku. Koneckonců, už mají svá léta, důchod se blíží a pomocná ruka bude zapotřebí.

Jak si dcera naplánovala, tak zrealizovala. Na půdě nechala postavit útulný podkrovní byt, rodiče bydleli v přízemí a všechno vypadalo idylicky. Dceřin manžel si našel práci ve městě, takže i finanční situace se začala lepšit.

Jenomže klidné soužití netrvala dlouho.

Manžel si kromě práce našel i milenku a začaly hádky. Dcera se rozvedla a svou zlost a zklamání si začala vybíjet na rodičích.

Úplně se změnila a začala rodičům vyčítat, že za celou situaci můžou oni. Manžel od ní odešel, protože nechtěl bydlet s tchyní a tchánem. Neměli dostatek soukromí a kdesi cosi.

Dcera dostala další nápad.

Spálit za sebou mosty, prodat dům a začít úplně jiný, nový, lepší život! Co bude s rodiči, ji vůbec nezajímá. Dům je přece její, a že v něm mají břemeno dožití? Určitě existuje způsob, jak ho zrušit. A když ne, noví majitelé si s nimi už nějak poradí.

Rodiče zůstali jako opaření. „To máme za všechno, co jsme pro ni udělali? Jak je možné, že se z naší hodné dcery stal takový sobec bez kousku citu? Kde jsme udělali chybu?“

Čtěte také:

   
10.12.2015 - Láska a vztahy - autor: Dana Haklová

Komentáře:

  1. avatar
    [27] SNÍŽEK [*]

    ani vlastnímu dítěti se nedá věřit,proto jsem synovi dům nedala-chtěl ho prodat.

    superkarma: 0 10.12.2015, 17:25:51
  2. avatar
    [26] Eva_CZ [*]

    Pentlička — #9 nejsou. Porad verim tomu, ze lidi nejsou svine. Neposuzuj jen podle Ceska, kde se tak hodne idi chova. Presto si myslim, ze dobro je v kazdem. Krome Herminy Koudelove.Sml24

    superkarma: 0 10.12.2015, 16:48:52
  3. [25] slávenka [*]

    Pentlička — #9přesně takSml22

    superkarma: 0 10.12.2015, 16:14:40
  4. [24] spavec [*]

    jiti — #19 Na mě to dělá dojem, že dcera už s něčím podobným kalkulovala předem. To jen rodiče si namlouvali, že vše bude dobré a že budou mít dceru i vnouče v domě, slíbila jim přece pomoc.

    Ovšem dcerunka určitě nepočítala s tím, že jí manžel uteče za milenkou. Nikdo nemůže mít všechno.

    Zklamání je kruté, málokdy vidíme svoje děti správnýma očima. Je těžké si přiznat a připustit, jak to je. I když v nadpisu článku to připouštějí, hřáli si na prsou hada.

    Doporučila bych právníka a dceru vydědit. Dar lze myslím požadovat i zpět, ale nevím, ty naše zákony Sml3 Navíc je tam komplikace s tou hypotékou. Mají ale jeden druhého, přeji hodně sil.

    superkarma: 0 10.12.2015, 15:48:56
  5. avatar
    [23] Mickey Mouse [*]

    Kadla — #22 Souhlas! Už při sjednávání úvěru/hypotéky udělali chybu, že dcerunce věřili a neporadili se s právníkem. O skutečném stavu věcí se dnes můžeme jen dohadovat.

    Břemeno dožití o hodně snižuje cenu nemovitosti, ale prodeji domu nebrání. Možná by starouškům bylo lépe, kdyby dcera odešla s drobnými z prodeje a oni by řešili vztahy s novým majitelem. S cizím to často jde lépe než s příbuznými.

    superkarma: 1 10.12.2015, 15:07:26
  6. avatar
    [22] Kadla [*]

    Hlavně nechápu, proč na dceru přepisovali dům, když potřebovala hypotéku. Ručit se dá i nemovitostí rodičů (přítel to tak má), takže je pitomost, že na ni ten dům přepsali, když nemuseli.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #23
    superkarma: 1 10.12.2015, 13:57:55
  7. avatar
    [21] paníliška [*]

    Ale obávám se, že tihle rodiče sice brečí, ale sami a dobrovolně zruší i to věcné břemeno, aby dcerunce ten prodej usnadnili. Sml24

    superkarma: 1 10.12.2015, 13:38:38
  8. avatar
    [20] paníliška [*]

    V článku je dost nejasností, aleTy nemá smysl řešit. Jediná rozumná rada už zazněla - najít právníka.

    superkarma: 0 10.12.2015, 13:36:18
  9. avatar
    [19] jiti [*]

    spavec — #8 Asi fakt záleží na povaze. Třeba mne to problém nečiní Sml80

    1. na komentář reaguje spavec — #24
    superkarma: 0 10.12.2015, 13:14:14
  10. avatar
    [18] jiti [*]

    To je ale pěkná blbost přepsat střechu nad hlavou někomu jinému. Ani vlastnímu dítěti NE!

    superkarma: 0 10.12.2015, 13:13:09
  11. avatar
    [17] gerda [*]

    kareta — #16Má si najít bohatého mecenáše, výrobní prostředky přece máSml57

    superkarma: 1 10.12.2015, 12:54:13
  12. avatar
    [16] kareta [*]

    lindulka — #15 některé banky to umožňují, akorát to víc jak o polovinu sejme hodnotu nemovitosti a musí to být přesně vymezené ve smlouvě.

    gerda — #11 jo, zemřela cca ve 120 letechSml52. Kupec byl nějakej neš´tastný právník či coSml57. A to byla tuším kuřačka...asi ten dehet nějak konzervuje či co...Sml24

    Jinak barák s hypotékou a věcným břemenem je prakticky neprodejný. Dcera by měla leda tak na garsonku.Sml80 To jsou ta přehnaná očekávání...vydělá leda na jurtu ale chce vilku s bazénem nebo byt s vrátným.

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 0 10.12.2015, 12:31:40
  13. [15] lindulka [*]

    Nějak se mně to zdá celé divné. Už jenom dostat hypotéku na dům kde je věcné břemeno je v dnešní době skoro nemožné. Věřte, že vím co říkám, celou anabázi jsem sama postoupila. Asi rodiče nejsou napsaný na katastru jako věcné břemeno. A jak už zde padlo někdy je lepší řešit věci právně než si pouze stěžovat.

    1. na komentář reaguje kareta — #16
    superkarma: 0 10.12.2015, 11:46:07
  14. avatar
    [14] gerda [*]

    Rikina — #12Máš pravdu, je tam.

    superkarma: 0 10.12.2015, 10:44:41
  15. [13] Rikina [*]

    Jinak od čeho jsou právníci? Sml80 Už to měl mít nějaký na stole. Brečet, že "to máme za všechno" nic nevyřeší. Pokud dceři dům darovali, dar lze požadovat zpět. Otázka je, jak je to s tou hypotékou. Koupit starý dům, byť i rekonstruovaný, na kterém je hypotéka a ještě i věcné břemeno, to se nikdo moc nepohrne. To by dům musel být na nějakém hodně zajímavém místě, nebo mít nějakou jinou výhodu, která by to převažovala. Nicméně nechat to tak a čekat, co se stane, eventuálně si zoufat, to je nejhorší možný přístup.

    superkarma: 2 10.12.2015, 10:39:12
  16. [12] Rikina [*]

    gerda — #4 Ale jo, o vnoučeti je řeč.

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    superkarma: 0 10.12.2015, 10:34:07
  17. avatar
    [11] gerda [*]

    OlgaMarie — #7A já si vzpomněla na případ z Francie, kdy si jeden taky koupil barák s babičkou a ta ho nakonec přežilaSml52

    1. na komentář reaguje kareta — #16
    superkarma: 2 10.12.2015, 09:11:45
  18. avatar
    [10] gerda [*]

    Pentlička — #9Tohle se kupuje jako investice, ne na bydlení, takže by mohli mít i ten klid.

    superkarma: 0 10.12.2015, 09:11:01
  19. avatar
    [9] Pentlička [*]

    Věcné břemeno, pokud je zapsáno v katastru nemovitostí, je věcné právo vázané na nemovitost, nikoli na osobu vlastníka nemovitosti. Tzn. že i když dcera dům prodá, věcné břemeno bude trvat. Bez souhlasu rodičů zrušit nelze, jedině, že by dcera k tomu rodiče ukecala, ale snad tak hloupí nejsou. Dům s věcným břemenem se bude dost těžko prodávat, protože kdo si koupí dům, v němž bydlí jiní lidé? I když pokud mají samostatný byt, i to lze a také je možné, že nový vlastník domu by jim začal velmi znepříjemňovat bydlení, lidé jsou svině.

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    2. na komentář reaguje slávenka — #25
    3. na komentář reaguje Eva_Fl — #26
    superkarma: 3 10.12.2015, 08:32:30
  20. [8] spavec [*]

    Ona se někdy odmítá těžko žádost o pomoc i cizím, natož vlastnímu dítěti. Jen o výchově to není, když je někdo svi*ne, tak ho můžete vychovávat jak chcete a se zlou se potážete.

    Sml15

    1. na komentář reaguje jiti — #19
    superkarma: 2 10.12.2015, 08:28:20
  21. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    Znám příběh, kdy mladí manželé koupili domek s "babičkou". Když jsem šla kolem, ptala jsem se jí, jak se má. Řekla mi, že se nikdy tak dobře neměla a vyprávěla mi, jak i jí natáhli ze studně vodovod do seknice, jak to a tamto a jak jí je s nimi veselo, přestože jí prodej domku kdekdo rozmlouval.

    1. na komentář reaguje gerda — #11
    superkarma: 4 10.12.2015, 08:09:45
  22. [6] bobani [*]

    někde se ve výchově stala chyba

    superkarma: 0 10.12.2015, 07:34:21
  23. avatar
    [5] gerda [*]

    gerda — #4A ještě jedna možnost: zaregistrovala jsem případy, kdy se prodává nemovitost s nájemníkem. S podmínkou jejich dožití v ní. Je hrozné prodat si střechu nad hlavou, ale kdyby to bylo právnicky ošetřené, senioři by si mohli najít kupce, získat tím peníze pro dceru, dcera by se mohla odstěhovat hóóódně daleko a mohl by být pokoj. Pomoc na stáří se od ní dá čekat velice těžko.

    superkarma: 0 10.12.2015, 06:25:09
  24. avatar
    [4] gerda [*]

    Teprve teď jsem si všimla, že jsou rodiče vedeni coby věcné břemeno v domě. Tak v tom případě bych tedy zůstala v klidu. Ten, kdo porušuje dobré mravy soužití, je dcera. Čili jí v krajním případě hrozí vystěhování. O vnoučeti není v článku řeč, asi na ně ještě nedošlo. Mladá paní je problémová, spolužití s ní nebude žádný med a na stará kolena čekat dennodenně nějaké nové peklo?!Sml80 Každý cizí člověk by k nim byl možná slušnější a jestli by to nakonec nebylo lepší?Sml80Sml80 Rodiče by si mohli sami hledat lidi, kteří by o koupi mohli mít zájem a vybrat si tak solidní (možná dobré známé), aby spolu později vycházeli dobře. Taky záleží, jak je dům rekonstruovaný, jestli je samostatné bydlení pro každý byt, anebo mají společný vstup a další prostory...každopádně je tragické, když dítě místo pomoci vlastní rodiče deptá. Toto se táhne historií lidstva od antiky, nic novéhoSml15

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    2. na komentář reaguje Rikina — #12
    superkarma: 1 10.12.2015, 06:22:21
  25. avatar
    [3] gerda [*]

    Velká série chyb - a začalo to tím, že pro dcerunku od začátku snášeli i modré z nebe. Vždycky bylo po jejím. Nenaučila se řešit problémy jinak, než za pomoci rodičů. V tomto bych se obrátila na právníka, jestli se to ještě nedá nějak finančně zachránit - myslím tím možnost zůstat bydlit v domě, který byl dříve jejich. Vztahy se už zachránit nedají.Sml15

    superkarma: 2 10.12.2015, 06:15:03
  26. [2] spavec [*]

    Podobný případ znám, chodim do LDN a tam lze vyslechnout i horší případy. Babičku strčí do léčebny a byt uz prodávají. Taky napsala byt na vnučku a že se jí takto odvděčil synacek, strašné. Někdy je snad fakt lepší nic nemít

    Sml15

    superkarma: 1 10.12.2015, 04:44:44
  27. [1] slavuska [*]

    smutnéSml15Sml68

    superkarma: 0 10.12.2015, 00:48:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme