Bulvár

Homosexuálové - vzhůru na radnice!


Sněmovna přehlasovala prezidentské veto k zákonu o registrovaném partnerství homosexuálů. Jsem pro a byla jsem pro. Jen se mi nelíbí způsob, jakým byl zákon prosazen. Názory, zda umožnit párům stejného pohlaví „uzákonit“ svůj vztah, se různily a čím dál tím více argumenty nabývaly na razanci. Nevznikla debata, ale boj. Už v něm nešlo o to, zda umožnit lidem, kteří chtějí trochu jiný „svazek“, než je tradiční manželství – muž, žena. Stala se z něj politická záležitost. A střílelo se ostrými. Ano, mohli jsme se od jistého lidoveckého poslance dozvědět, že homosexualita je nakažlivá, sňatky mezi těmito lidmi jsou zvrácené, škodí dětskému pohledu na vidění vztahu mezi dospělými. Druhá strana odpovídala diskriminací 4% menšiny u nás, ošizením stejných práv, jako mají svazky mezi heterosexuály.

To už zaznělo mnohokrát předtím. Díky tomu, že pan prezident se vyjádřil proti a odmítl zákon podepsat, se ještě prohloubila krize mezi Hradem a Strakovou akademií. Premiér Paroubek označil novou zákonnou normu za jeden z klíčových bodů sociální demokracie. Ostře se ohradil proti prezidentovi a šel si tvrdě za svým. Tak jak to on umí. Při hlasování ve Sněmovně nesměl chybět ani jeden z poslanců ČSSD. A neexistovalo, aby jeden z nich zvedl ruku proti. Sociální demokraté v tomto nesmějí mít svůj názor. Předseda řekl: zákon bude, tak ho odsouhlasíme. Zvedlo pro něj ruku 101 poslanců ze 177 přítomných. I těžce nemocný poslanec ČSSD Robert Kopecký, který sotva stál na svých nohou, se dostavil. Právě jeho hlas byl rozhodující. Zákon prošel, tou nejtěsnější většinou, jaká je možná. Jen, aby mu za to ministr Rath nestrhl nemocenské dávky, že v pracovní neschopnosti chodí do práce.

Že si protiřečím? Ne, přeji homosexuálům, aby mohli vést život dle liberálních norem demokratické společnosti. Jen mi vadí, jakým způsobem jim to bylo umožněno. Nátlakovou metodou ze strany nejvyšších míst. Ať tak či tak, jděte se zaregistrovat, čtyřprocentní spoluobčané. Vy máte své svazky před sebou, my tu děsivou anabázi za sebou. Páni poslanci se mohou začít hádat kvůli jiným věcem. I Klaus s Paroubkem. Vždy se něco najde.

Co zákon řeší

  • upravuje vznik a zánik svazku lidí stejného pohlaví
  • partneři a partnerky budou uzavírat svazek prohlášením před matričním úřadem
  • svazek lidí stejného pohlaví se bude zapisovat do občanského průkazu
  • partnerům stejného pohlaví zaručí nárok na informace o zdravotním stavu druhů
  • lidem stejného pohlaví umožní dědit stejně jako manželům
  • počítá se vzájemnou vyživovací povinností druhů stejného pohlaví


   
17.03.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [165] TESSA [*]

    mě teda vůbec nevadí homosexuálové a lesby jsou to lidé jako my
    tak proč by neměli mít stéjná práva.A zákon o registrovaném partnerství mi vůbec netrhá žíly. Někdy tito lidé mají k sobě větší úctu než heterosexualové.tak dopřejme jim to na světe jsme tu jen jednou tak proč ne

    superkarma: 0 23.03.2006, 09:59:09
  2. [164] Jenka2 [*]

    paní Marie: vy znáte řešení každého problému. Kdyby se to týkalo vašeho vnoučete, léčila byste ho jak? Skotskými střiky nebo klystýrem???

    superkarma: 0 20.03.2006, 16:40:07
  3. [163] a.... [*]

    emma: kočičko milá..homosexuálové mi nevadí ani v nejmenším..znám teda spíš muže a všichni jsou velmi milý..ženu znám jen jednu a je to snad nejhodnější ženská, jako jsem v životě poznala. Vadí mi pouze arogantní hulváti bez rozdílu sexuální orientace
    Nevadí mi ani zákon o registrovaném partnerství-je mi úplně lhostejný, neb se mě vůbec nedotýká. To, co mě vadí, je ta bouřlivá diskuse kolem něj, ta bouře ve sklenici vody.Tento zákon ve svém výsledku využije maximálně 1% naší populace a z toho důvodu si myslím, že bychom měli věnovat pozornost zákonům pro naši společnost daleko podstatnějším. Kromě toho se nemohu ubránit pocitu, že hlavním účelem prosazení tohoto zákona je získání volebních preferencí pro soudruha Paroubka a být na místě homosexuálů, cítím se poněkud zmanipulována

    superkarma: 0 20.03.2006, 15:31:52
  4. avatar
    [162] emma [*]

    a....: p.s. diskusi jsem otevřená vždycky, demagogii nikdy

    superkarma: 0 20.03.2006, 15:13:44
  5. avatar
    [161] emma [*]

    a....: 1) neřekla jsem jí, že je blb. řekla jsem... ale to je fuk, kdo chce překrucovat, překroutí...
    2) jestli si myslíš, že všichni homouši jsou stejný a mě bereš jako reprezentativní vzorek, tak promiň, ale to se musím . já ti vadim, protože ti homosexuálové vaděj nebo ti vaděj homosexuálové, protože ti vadim já?

    superkarma: 0 20.03.2006, 15:13:18
  6. avatar
    [160] Luciš [*]

    Vivian: ovšem pravdou je, jestli jsou naše soudy stavěné na víc občanských sporů, jen rozvod manželství dnes někde trvá i dva roky. Když budou soudy zahlcené navíc spory RP, atmosféře v torzech rodin s dětmi to moc nepřidá. A státu by mělo jít především o děti a jejich blaho . A těmi "důležitějšími" spory, kterými se poslanci měli zabývat v první řadě jsem myslela i snažší adopci dětí, protože ta si svá práva jako dospělí nevyřvou a před volbama nikdy nikoho plné kojeňáky a DD nezajímaly

    superkarma: 0 20.03.2006, 14:33:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [159] Vivian [*]

    a....: Bohužel není pravda, že se "všechno" dá upravit smluvně podle Občanského zákoníku, kromě toho je to poměrně složité a drahé, takže je jednoznačně výhodnější a jednodušší, když to vše upravuje jediný zákon Cílem Zákona o RP rozhodně není zvyšování společenské prestiže této menšiny, zákon jim především usnadňuje partnerský život, když jim umožňuje uzavírat legitimní svazky pojící se s některými výhodami, které byly dosud vyhrazeny pouze heterosexuálům (čili jedná se o krok k jejich zrovnoprávnění)

    Homosexuálové nejsou jistě o nic méně tolerantní než heterosexuálové, slečně emmě jen možná došla trpělivost, i homosexuál je "jen" člověk

    superkarma: 0 20.03.2006, 12:42:09
  2. [158] a.... [*]

    Avilka: koukám, že slečna emma umí jako jediný protiargument uvést, že jsi blb...mě už také tak v jedné diskusi na toto téma nazvala , vždycky jsem se domnívala, že homosexuálové jsou poměrně tolerantní a vstřícní diskusi, začínám mít pocit, že jsem se velmi mýlila
    Jen tak naokraj...zákon považuju za úplně zbytečný(neb vše, co je v něm požadováno lze vyřešit notářskými smlouvami event. novelou občanského zákoníku) a o tom, že je špatně vytvořený už taky bylo napsáno dost..
    Jeho cílem je patrně jen zvýšení společenské prestiže homosexuálů(...a kromě toho..posbírání politických bodů před volbami)
    Tím, že homosexuálové budou mít svůj vlastní zákon, si ovšem větší vážnosti ve společnosti nezískají, kdo je bral doposud,bude na ně nahlížet stejně a ti, kteří je odmítali, budou mít tu averzi úplně stejnou.Vážnost si holt lidé musí získat jiným způsobem,než jí prosazovat zákonem .

    superkarma: 0 20.03.2006, 10:53:58
  3. avatar
    [157] Mylady [*]

    Dok: já s tebou souhlasím!

    superkarma: 0 20.03.2006, 10:34:41
  4. avatar
    [156] Avilka [*]

    karlik: Keď som si všimla paragraf o vyživovaní, tak byť tá "menej" majetná celú registráciu využijem pre zvýšenie si životnej úrovne.

    superkarma: 0 20.03.2006, 07:59:58
  5. avatar
    [155] karlik [*]

    Meander: A já jsem zvědavej kolik se jich pohrne k rozvodovejm soudům neboť klasický vztah drží alespoň jakž takž pohromadě alespoň péče o děti a tyhle?

    superkarma: 0 19.03.2006, 23:36:32
  6. avatar
    [154] Avilka [*]

    Vivian: A komu čo neprajem? Ja som si len dovolila Emmu upozorniť na všeobecnú def. manželstva a už som neprajná?
    Neboj, utišovať ma nemusíš, pretože tradičné manžetsvo homosexuálne páry nikdy nevytvoria.

    Mne nevadí, že homosexuáli si nejak dohodnú legislatívne určité podmienky súžitia, ale vadí mi u niektorých, že tu svoju homosexualitu dávajú tak obscentatívne najavo. Ako by to bola vec globálneho významu.Že na jedej strane volajú po tolerantnosti ale im samym , hlavne v disusii, chýba.

    superkarma: 0 19.03.2006, 20:21:29
  7. avatar
    [153] Avilka [*]

    emma: Keby si čítala bez emócii a s hladnou hlavou tak by si si prečítala, že nedokonála je príroda a nie homosexualita. A ťapine som napísala, že nesúhlasím ani s pojmom omyl. Ach jaj, zas tu niekto čita každú druhú vetu a vytvára si domienky.

    superkarma: 0 19.03.2006, 20:15:57
  8. avatar
    [152] Avilka [*]

    emma: Ja ti len napísala, že nemáš presný pojem, čo je manželstvo a za tým si stojím. Hodím ti sem čo je manželstvo:

    Manželství obvykle přináší práva a povinnosti manželům, které se týkají výchovy dětí, společného vlastnictví, sexuálního chování, příbuzeneckých vazeb, členství v kmeni, vztahu ke společnosti, dědictví a lásce. Ve specifických případech manželství též ustanovuje právní otcovství dítěte ženy nebo právní mateřství dítěte otce. Manželství je tradičně jedním z požadavků na založení rodiny, o což se opírá i fungování společnosti. Manželství tedy neslouží pouze manželskému páru, ale též zájmům dětí a společnosti, jíž jsou součástí.

    K tomuto si každé náboženstvo a spoločnosť ešte dodefinovala svoje podmienky. Npr. v židovstve, islame a kresťanstve to bola podmienka pre sexuálny život, v Starom zákone sa doslovne hovorí, že ide o zmluvu za pokračovanie rodovej línie.

    Takže historicky sa aj vyvýjali zákony, ktoré sa manželstva týkali.

    superkarma: 0 19.03.2006, 20:10:42
  9. avatar
    [151] Vivian [*]

    Avilka: přej a bude ti přáno Já myslím, že tebe ani tvou rodinu vztahy homosexuálů rozhodně nijak neohrozí, ne?

    Meander: ono se tam nehrne ani moc heterosexuálů...
    Ale to je přece fuk... hlavní je, že konečně smějí, že na to konečně mají právo (Právo, ne povinnost ... ale už slyším ty řeči, jestli jich nebude dostatečný počet )

    superkarma: 0 19.03.2006, 18:50:26
  10. avatar
    [149] Meander [*]

    Jsem zvědavá, kolik se jich na ty radnice pohrne

    superkarma: 0 19.03.2006, 17:42:58
  11. avatar
    [148] emma [*]

    Avilka: ad dokonalost: to byla poznámka k tvému komentáři, že homosexualitu bereš jako nedokonalost

    superkarma: 0 19.03.2006, 17:18:06
  12. avatar
    [147] emma [*]

    Avilka: tak nevim, jestli jsem blbá já nebo ty píšeš, že rodina je chráněna zákonem proto, že má plodit děti, což je jeí funkce. tak se ptám, proč jsou zvýhodněny i "rodiny", které děti nemají?? anebo, pokud tedy heterosexuální bezdětné páry mohou žít v manželství chráněném státem a homosexuální bezdětné páry nemohou?
    zvýhodnění tady snad už byla několikrát zmíněna - od informací, dědění, vyživovací povinnosti, daňové úlevy, až po půjčky atd...

    superkarma: 0 19.03.2006, 17:17:01
  13. avatar
    [146] Avilka [*]

    emma: Emma,díki,nevim síce v akom smere bereš tú dokonalosť, ale pochvala od iných poteší.

    Aké zvýhodnenie máš konktétne na mysli?

    superkarma: 0 19.03.2006, 15:17:26
  14. avatar
    [145] emma [*]

    Avilka: no, hlavně, že ty patříš mezi ty "dokonalé"
    neodpověděla jsi na moji otázku: pokud je rodina státem zvýhodněná z důvodu ochrany dětí a pokud funkcí rodiny je plodit děti, PROČ jsou zvýhodněny i svazky, které děti nemají? a jsou zvýhodněny třeba 50 let (podle toho, jak manželství trvá..) a jiné svazky, které TAKÉ děti nemají zvýhodněny nejsou? cítíš ten rozpor??

    superkarma: 0 19.03.2006, 12:27:18
  15. avatar
    [142] Avilka [*]

    Beruška Elliah: aha, to s tučniakmi je zaujímavé. Oni to vajíčko šlohnú samici?

    Suzzane: preto som Ťapine napísala, že v tomto prípade slovo omyl mi nepasíruje. Vlastne inými slovami píšem to čo ty. Ak naviažem na teba, tak sa to dá aj tak pochopiť, že Boh skúša obe skupiny- homosexuálov ako sa vysporiadajú so sťaženými podmienkami oproti "normálu" a heteroxesuálov, ako príjímu jedincov, ktorí sú iní.

    Ono vo všeobecnosti ( a tým nemyslím len sexuálnu orientáciu) každého, kto vyčieva nad priemer má okolie tendenciu srovnať.

    superkarma: 0 18.03.2006, 23:01:22
  16. avatar
    [141] Suzanne [*]

    Avilka: no jo, to nerozlousknem.
    Mimochodem - nevěřím v Boží omyly Věřím, že vše je dokonalé a homosexualita je Božího původu. Jde o to, jak zrale se postavíme k odlišným jedincům. Můj názor, samozřejmě.

    superkarma: 0 18.03.2006, 22:19:30
  17. avatar
    [139] Avilka [*]

    Ťapina: Ale mne sa skôr páči výraz "rarita" alebo "výnimočnosť". Slovo omyl vo mne skôr vyvoláva asociáciu niečoho, čo je špatné, pokazené. A to sa mi tu nehodí, hlavne u ľudí, pretože poznám medzi nimi niekoľko fakt šikovných ľudí. A úplne supr je môj masér - homosexuál. S tým sa môžem pobaviť aj o týchto veciach bez toho, aby sa urazil.

    A je homosexualita aj u mačiek?

    superkarma: 0 18.03.2006, 14:26:43
  18. avatar
    [138] Ťapina [*]

    Avilka: Homosexuálové jsou prakticky v každém živočišném druhu. Myslíš, že jsou to všechno omyly?

    superkarma: 0 18.03.2006, 13:58:10
  19. avatar
    [137] Avilka [*]

    Ťapina: ále prd. Príroda akurát zariadila, že sú hold aj neplodní jedinci s heterosexuálnym zameraním, ktorí sa o mláďatá bez rodičov ( ja len dúfam, že vieš ako vznikajú deti )postarajú.
    No a pretože príroda je nedokonalá, tak tu máme aj homosexulálov. Teraz len záleží na tom, ako sa s nimi tá ktorá historická doba a spoločnosť vysporiada.

    BTW ja napísala príroda a v závorke mená bohov - niekto totiž verí že to tu zariadil Boh, niekto Budha, niekto Veľký Manitua a niekto to prosto označí príroda.

    superkarma: 0 18.03.2006, 13:49:21
  20. avatar
    [136] Avilka [*]

    Suzanne:
    Ja neviem aké je to precento. Slovo mnohé v matematike znamená že je ich viac ako jeden ale súčasne to nie je 100% jav. Dokonca ty sama si použila slovíčko mhoho.
    Vieš, ono to hoodne závisí od ľudí, ktorí ten manželský zväzok tvoria. Ak doň vstúpili dvaja, ktorí sa fakt majú v dobrom a zlom, tak vydržia aj bez potomkov, prípadne si nejaké adoptujú. V mojej bývalej práci sa rozviedli 5 kolegovia/kolegyne - dva nemohli mať deti, dvakrát tam bol chlast a raz nevera. Tak neviem

    superkarma: 0 18.03.2006, 13:37:24
  21. avatar
    [135] Suzanne [*]

    Dok: ať čtu, jak čtu, tvému ach jo nerozumím. Ostatní jsem pochopila, nicméně nesouhlasím.

    Způsob nátlaku je možná v demokracii zarážející. Ale říkám si ZAPLAŤPÁNBŮH, že už je to vyřešené.

    superkarma: 0 18.03.2006, 09:36:40
  22. avatar
    [134] Suzanne [*]

    Avilka: "BTW ten argument o neplodých manželoch je mimo mísu - mnohé sa totiž rozpadávajú práve pre neschopnosť mať potomstvo"

    Trochu demagogie nikdy neuškodí, že? Bylo by zajímavé zkusit, v kolika procentech je toto důvodem k rozpadu manželství. Vsadím se, že to není mnoho, a že lidé, kteří se milují, se kvůli téhle věci obvykle nerozcházejí. Příliš mnoho rozvedených párů s dětmi a příliš mnoho pevných bezdětných dvojic.

    superkarma: 0 18.03.2006, 09:33:51
  23. avatar
    [133] Ťapina [*]

    Avilka: Přírodu do toho nepleť, ta to vymyslela úplně jinak, než Bůh, Jahve nebo Budha Té jediné došlo, že když jsou na světě mláďata bez rodičů, měli by být taky rodiče bez mláďat, aby se případně dali dohromady - a stvořila homosexuály

    superkarma: 0 18.03.2006, 08:32:51
  24. avatar
    [132] Avilka [*]

    Pri prvej diskusii o RP sem dala *kotě* link na dobrý článok tuším v idnes. Neviem to v archíve najsť.

    superkarma: 0 18.03.2006, 00:30:08
  25. avatar
    [131] Avilka [*]

    emma: Presne, úlohou manželstva je plodiť deti a vytvoriť všetky legislatívne a právne , socialne , majetkové a neviem aké podmienky pre výchovu detí a tým pádom o zachovanie populácie, resp. ludského rodu. Preto sa rodine a rodovým zväzom prikladal taký význam.( + to čo napísal dok). A hold príroda ( Boh, Jahve, Budha - doplnte si tam čo chcete)to zariadila tak, že bez správneho zasunutia penisu do vagíny potomok nebude a rod nebude pokračovať. Takže z tohoto uhľu pohľadu je homosexuálny vzťah bezvýznamný. Preto aj historicky boli obdobia, keď bola určitá spoločnosť k homosexuálom dosť brutálna.
    A rovnako aj k "neplodným" ženám - v minulosti. BTW ten argument o neplodých manželoch je mimo mísu - mnohé sa totiž rozpadávajú práve pre neschopnosť mať potomstvo. Dnes ale je možnosť umelého oplodnenia alebo adopcie deti.

    Docela by ma zaujímal Emmin a Vivian názor, akú funkciu plní manželstvo.

    superkarma: 0 18.03.2006, 00:17:17
  26. avatar
    [128] emma [*]

    Vivian: no - myslím, že homosexualitou se neztrácí plodnost já bych potřebovala spíš povolit spermabanku to spíš chudáci gayové

    superkarma: 0 17.03.2006, 22:46:14
  27. avatar
    [127] Vivian [*]

    emma: jestli je funkcí manželství chov dětí, tak vám ještě budou muset povolit adopce , abyste konečně mohli naplňovat jeho funkci... A určitě ji budete naplňovat líp než státní chovné ústavy...

    superkarma: 0 17.03.2006, 22:35:23
  28. avatar
    [126] emma [*]

    Avilka: a jaká je funkce manželství?? plodit děti?? a co lidi, co děti nemají/nechtějí/nemůžou mít?? to nevadí, že jsou v manželství (a mají tedy všechny jeho "výhody"), hlavně se "správně" zasunují penis do vagíny?? sorry, ale tohle neuznávám!

    superkarma: 0 17.03.2006, 22:24:07
  29. avatar
    [125] Avilka [*]

    EAX: Ono je fakt, že štátny rozpočet napĺňajú hlavne dane z chlastu, cigariet a prosperujúcich firiem, čo točia milióny. Ale ani prašulky za kolky, notárske poplatky nie su na zahodenie. A štát ich / u nás/ nie len zvyšuje, ale vzhutuje, na čo ich ešte zavedie. To len malá technická naokraj..

    superkarma: 0 17.03.2006, 22:12:32
  30. avatar
    [124] Avilka [*]

    emma: v prvom rade si ujasni, čo je manželstvo, jeho funkcia nejak máš v tom hokej. Manželstvo homoxexuálov..

    superkarma: 0 17.03.2006, 22:06:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme