Bulvár

Hledáš-li pomocnou ruku, najdeš jí na konci svého ramene!

Každou chvíli to člověk vidí v televizi, každou chvíli o tom čte v novinách.
Je divákem v hledišti sedícím si v teple domova.

Já jsem se však před několika dny stala jednou z hlavních postav takového dramatu. Nedobrovolně jsem si zahrála, v současné době oblíbenou hru na Jižním Městě „Ulov si svou ženskou aneb loupežné přepadení po česku“.
Scénář byl dokonale naplánovaný a hlavní postavy připraveny k akci. A tak jsem přišla nejen o kabelku, doklady a mobil, ale i o iluzi, že budu-li řádně a zplna hrdla křičet, přispěchá mi některý rodný bratr na pomoc…

Hluchota a slepota je v současné době zřejmě rozšířená civilizační nemoc.
Vzhledem k tomu, že jsem děvče vcelku bojovné, nehodlala jsem se vzdát svých osobních věci hned v prvním dějství a zadarmo. Dva chlapy, kteří se velmi rychle přiblížili v neosvětlené části sídliště, jsem postřehla dostatečně včas na to, abych jim nastříkala slzný plyn do očí. Ten jsem však s sebou, bohužel, neměla.
Tak jsem stačila jen sama sebe ujistit: „Holka je to tady, teď nebudeš jen pasivním divákem na Nově, ale tuhle hru budeš improvizovat zcela premiérově“.

První myšlenka, která mi bleskla hlavou, když jsem ucítila cizí ruku na svých ústech, byla, že to musím a chci přežít.
Přesto, nebo právě proto, jsem se snažila bránit a křičet, ale byla jsem stržena na zem. Úder do obličeje mě pak přesvědčil o tom, že ten nový mobil v kabelce a tři stovky nestojí za to, aby mě tu veřejně někdo zabil. Hru rušili pouze neplatící diváci, venčící své psy, kteří mi za můj herecký výkon posléze ani nezatleskali.
Stojící v bezpečné vzdálenosti 50 metrů celý incident pozorovali, aniž by kdokoliv z nich buď hrdinsky přispěchal na pomoc (to jsem ani nečekala) nebo aspoň mobilem zavolal policii či snažil se slovně útočníky vylekat. Po incidentu pak bez rozloučení opustili hlediště.

Kolikrát jsme si s kamarádkou říkaly, že by nás zajímalo, jak bychom v takové situaci zareagovaly. Zda budeme stát jak sloup, který nedostane ze sebe ani hlásku a nechá se obrat až na kost, či najdeme v sobě sílu bránit se.
Já už teď vím, jak na tom jsem, ale nebolí mě ani tak ztráta peněz či mobilu, nebo úder pěstí, který jsem za svou snahu vyinkasovala, ale zjištění, že hledáš-li pomocnou ruku, najdeš ji na konci svého ramene.

Přesto chci stále věřit tomu, že se najdou lidé, kteří dokážou v nouzi druhému pomoci. Jen přeji těm „svým“ neplatičům, aby se neocitli někdy příště v podobné situaci, protože jak dobře všichni víme, život nikomu nedává nic zadarmo….     

      
   
29.01.2004 - Společnost - autor: Pavla Pudilová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [59] Ťapina [*]

    Mě teda docela překvapuje, že se tady už dvakrát objevil příspěvek typu "kdyby se mnou nejela moje spolužačka, kdyby se mnou nebyl můj přítel, tak tam ležím dodnes" Jak to víte? To je snad jasné, že když s vámi jede někdo, kdo vás zná, tak vám nejdřív pomůže on, to čekáte, že lidi odstrčí vašeho přítele a budou se k vám cpát? Sorry, ale když vidím, že se udělalo špatně někomu, kdo tam není sám, tak se k němu nehrnu.
    Taky bych mohla vyprávět takový příběh. Jednou se mi kvůli nízkému tlaku udělalo špatně tak, že jsem sebou švihla na ulici, a kdybych nepadla téměř do náruče sousedce z domu, tak tam možná ležím dodnes. Né, tak to rozhodně ne. Prostě tam sousedka byla, znala mě, tak mi pomohla první. Kdyby tam nebyla, tak by mi nejspíš pomohl ten pán, co tam vedle opravoval auto (a který mě pak taky dovezl těch pár ulic domů), nebo ta paní, co šla s nákupem za mnou.

    superkarma: 0 31.01.2004, 10:51:48
  2. avatar
    [56] next_way [*]

    s tim alkoholem to je tezke clovek se kolikrat boji aby mu ten dotycnej neublizilk nebo tak neco ale kdyz vidim mladeho cloveka tak se snazim pomoct a mimochodem vim ze kdyz z vas tahne alkohol nemusi to znamenat ze jste alkoholik ale ze mate cukrovku.. takhle muj byvali pritel malem neprezil kolaps.. odpadl pred VS kolejema.. nastesti ho nasel spolubydlici a zavolal zachranku.. ale bohuzel i ja mam zkusenosti s tim ze kdyz je vam nejhur vsichni sde radeji otoci..

    superkarma: 0 31.01.2004, 00:04:55
  3. avatar
    [53] Vivian [*]

    Já se vždycky tak rozčílím, když tohle čtu... hlavně příspěvek 33 mě teda nas*al. Některý lidi jsou tak hnusně bezohledný . A člověk je proti nim v tu chvíli bezbrannej, prostě nemá slov a neví, co dělat, jak se bránit.
    Bezohledé báby z MHD stejně jako lidi "nic-nevidím-nic-neslyším" bych stavěla ke zdi

    superkarma: 0 29.01.2004, 20:51:28
  4. avatar
    [52] medved [*]

    me kdyz srazilo auto tak se nade mnou hned srotil dav lidi a kazdy se mi snazil pomoct a bylo to v praze...ja z toho ovsem radost nemela, byla jsem akorat nastvana, ze jsem sebou placla do louze a mam spinavy kabat a ty lidi me jeste ocumujou

    superkarma: 0 29.01.2004, 14:34:04
  5. avatar
    [48] werka [*]

    mam-ča: Jde o tom, jak moc se dá těm senzacechtivým bosorkám věřit ...

    Jinak přidám něco optimističnějšího - desetiletého syna mé známé se se pokusil asi 16tiletý výrostek okrást o mobil. Na onom inkriminovaném JM. Dokonce se mu to téměř povedlo, nicméně všimli si kluci z gymplu, kteří tam byli i s profesorem a na milého zlodějíčka uspořádali hon,povedlo se jim ho obklíčit a chytit. takže ne všichni jen koukají ...

    superkarma: 0 29.01.2004, 12:54:14
  6. avatar
    [47] *Kotě* [*]

    Mili: ještě že si nedokážu ani představit, o čem vlastně mluvíš...

    superkarma: 0 29.01.2004, 12:51:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] mam-ča [*]

    Na našem sídlišti jsou dva věžáky plné policajtů a vojáků z povolání. Na hřišti mezi nimi před cca 15ti lety znásilnil a zabil nějaký kluk holku. Ta dívka volala o pomoc a z okna na ní volal nějaký chlap (voják ? policista ?) .."jen si to užij k...o, pořádná holka se o půlnoci netoulá..".
    Znám to jen z vyprávění, bydlím o kus dál a touhle dobou už spíme, ale "soudná stolice" - senzacechtivý sněm místních bosorek to šířil, jako lidovou slovesnost.
    A pak se dovolávejte Policie...

    superkarma: 0 29.01.2004, 11:58:08
  2. avatar
    [43] Ťapina [*]

    *Kotě*: To si prostě nedovedu představit. Nebyla jsem svědkem ničeho tak vážného, ale párkrát jsem zažila, jak někdo zakopl při vystupování z tramvaje, flákl sebou na ledu, nebo tak - a VŽDYCKY se našlo pár lidí, kteří přišli, zeptali se "Jste v pořádku?", pomohli vstát, sebrat rozsypané věci. Vždycky. Tak mě napadá, jestli lidi nejsou lhostejnější v Praze - tak nějak zvyklejší na podobné výjevy.

    superkarma: 0 29.01.2004, 11:51:57
  3. avatar
    [42] *Kotě* [*]

    Před několika lety mě v Praze na velmi frekventovaném přechodu v centru srazilo auto. Přecházela jsem na zelenou, ale tomu tvorovi se zjevně nechtělo zastavovat jen proto, že má červenou, tak prolítl křižovatkou jak ďas. Naštěstí už jsem byla skoro u chodníku, takže mě lízl jen bokem a odhodil na chodník. Měla jsem "jenom" nějaké modřiny,vyražený dech - a vyhozený ramenní kloub. A co myslíte, jak to dopadlo? Chvíli jsem tam ležela na obrubníku, pak jsem nabrala dech, a rameno jsem si v slzách (děsně to bolí) musela nahodit sama u kandelábru. Ještě na mě koukali jak na exota. Samozřejmě se mi to nepovedlo dobře, musela jsem na ortopedii a měsíc jsem chodila s postrojem. Fakt mě hřálo, jak jsou ti lidi u nás všímaví a jak každému ochotně pomohou.

    superkarma: 0 29.01.2004, 11:49:13
  4. avatar
    [39] k@tchabinka [*]

    no ja sem si takhle loni omdlela na zastavce tramvaje a nebyt meho pritele, ktery mi vytahl jazyk .. tak mate holky o jednu graficku min :) a ne ze by na te zastavce nebyli lidi .

    superkarma: 0 29.01.2004, 10:46:03
  5. avatar
    [38] Lhasa [*]

    Ťapina: Taky mě napadlo, co bych asi dělala. Říkala jsem si, že bych se snažila tvářit se, že to nejsem já, třeba se otočit zády a pak z plna hrdla zařvat "Bacha, policajti jedou!". Ale nezažila jsem to, tak fakt nevím

    superkarma: 0 29.01.2004, 10:32:13
  6. avatar
    [35] Ťapina [*]

    Tak přemýšlím, co bych asi dělala, kdybych se ocitla v roli jednoho z pejskařů. Sice bydlím v klidné čvrti plné důchodců, ale možnost tu je. A nevím. Jedno je jisté, mobilem bych policii taky nezavolala, protože ho s sebou na venčení nenosím, stejně jako nejspíš i ostatní.

    superkarma: 0 29.01.2004, 10:24:51
  7. avatar
    [32] Lhasa [*]

    Mili: Taky s tebou souhlasím... Pokud mají policajti a soudy takovou pověst, jakou mají, lidi se budou BÁT pomáhat

    superkarma: 0 29.01.2004, 09:51:48
  8. avatar
    [31] Žábina [*]

    Souhlas s Milli.....když vám za to,když někomu pomůžete,ještě hrozí popotahování po soudech - ....
    Ale i lhostejných lidí je pořád hodně....

    superkarma: 0 29.01.2004, 09:37:14
  9. avatar
    [30] Simba [*]

    S tím "pomoz si sám" to je pravda. Zrovna předevčírem přepadli dva tmavší spoluobčané jednoho známého. Doufám, že na to dlouho nezapomenou, protože ten známý je trenér bojových sportů ... Vyřešil je rychle oba a zavolal policii.

    superkarma: 0 29.01.2004, 08:58:27
  10. avatar
    [28] Luciš [*]

    Když je zloděj cizí a chce jen peníze a mobil, tak z toho má dotyčná šok a po měsíci je už v normálu. Ale my jsme měli syna souseda, a když mi bylo 14 let, tak mě začal obtěžovat. Došlo to až tak daleko, že mě zranil v obličeji a mám v obočí deset stehů. A co myslíte, jak to dopadlo? U soudu nedostal ani podmínku, další tři roky v tom domě bydlel, já jej potkávala. A jak jsem chodila na střední školu a musela se do nekonečna omlouvat z výuky kvůli soudům, tak jsem získala pověst největší běhny a k.... (do skoro 20ti let nevinná)
    Jsem tím poznamenaná dodnes, ale děkuji bohu, že to nedopadlo ještě hůř.

    superkarma: 0 29.01.2004, 08:24:55
  11. avatar
    [26] Charmed [*]

    Je velice diskutabilní, zda-li někomu pomoci či nikoliv. Pokud pomůžete, můžete dopadnout mnohem hůře, než ten, komu pomáháte. Možná si ještě někdo vzpomene na případ, kdy přispěchal jeden pán na pomoc napadenému a stalo se, že toho darebáka ten dobrák nějak bodl. Jak to skončilo? Nikdo toho pána dobráka nepochválil za to, že se snažil pomoci, byl odsouzen za ublížení na zdraví. A co pak? Pokud budu mít psa, který pokouše ty darebáky, co napadli výše zmíněnou paní, odnesu to já - za nepřiměřenou obranu, protože pes je považován za věc, ne za zvíře. Jaký je tedy správný postup? Někomu pomoci a být přitom za to potrestán? Nebo nic neudělat? Nebo jen zavolat policii? Nebo počkat, až to přepadení přejde a pak dotyčné osobě pomoci s tím, že dříve to prostě nějak nešlo?

    superkarma: 0 29.01.2004, 08:20:18
  12. avatar
    [20] šája [*]

    Anonym: Doufejme, že ne. Aspoň já to nedělám...Když jsem nedávno slyšela v noci venku křik, šla jsem se aspoň mrknout, co se děje. Byli to jen opilci a hádali se

    superkarma: 0 29.01.2004, 07:50:16
  13. avatar
    [18] šája [*]

    Nazdar teroristky, hlásí se ranní směna
    Už mě taky přepadli, tramtarará, mám to za sebou...Ono se říká, že u nás se každý stane obětí násilného testného činu 1x za deset let. Jak to vypadá, zrovna mi dobíhá další termín. Když mi bylo 17, vracela jsem se ani ne tak pozdě večer odněkud ze cvičení a protože nejel ten správný autobus, musela jsem jinou linkou. Pak jsem to měla domů 15 minut pěšky mezi tmavýma barákama. Najednou šel proti mně chlap, ještě jsem si stačila v duchu říct, bože, ten je hnusnej...a už jsem ho měla za krkem. Paradoxně před školkou, kam jsem chodila jako malá. Ječela jsem jako fúrie a jen jsem se modlila, aby mi nemlátil hlavou o beto. O kabelku mu evidentně nešlo.Najednou se začala rozsvěcovat okna, lidi začali volat a jeden pán na mě volal z balkonu, jestli nechci doprovodit. Násilním utekl a já v šoku došla domů. Do deseti minut u nás byli policajti (zřejmě mě musel z těch lidí někdo znát nebo sledovat) a vyptávali se. Mohla jsem jim je říct, že byl malej, špinavej a smrděl.
    A co z toho plyne? Je to sice už 15 let, ale tehdy mi pomohli, snad nejsou lidi úplně lhostejní...

    superkarma: 0 29.01.2004, 06:47:49
  14. avatar
    [17] kosmokosmo [*]

    ja si chci taky ponotovat....kdyz uz jsem zamorskej teror a ani o tom nevim...pritom ja...takovej

    superkarma: 0 29.01.2004, 05:39:19
  15. avatar
    [16] ZuKo [*]

    Galadriel: jenže to už budu v pelíšku

    superkarma: 0 29.01.2004, 05:02:52
  16. avatar
    [15] Dudlajlama [*]

    Tak, to uz si tu notujeme tri , pockej, az nastoupi ranni smena, dostaneme vilagos, jak zamorske, tak domaci .

    superkarma: 0 29.01.2004, 04:52:40
  17. avatar
    [14] ZuKo [*]

    Galadriel: já bych nechtěla na furt, ale jen na chvíli, ale zase ti musím dát za pravdu...

    superkarma: 0 29.01.2004, 04:38:56
  18. avatar
    [13] Dudlajlama [*]

    Vidis, a ja zase nekdy radsi domaci, kazdy chce to, co nema .

    superkarma: 0 29.01.2004, 04:37:33
  19. avatar
    [12] ZuKo [*]

    Galadriel: jsem domácí trochu teroristko , někdy bych radši byla zámořská

    superkarma: 0 29.01.2004, 04:27:53
  20. avatar
    [11] Dudlajlama [*]

    Zuzco, ty jsi zamorska ci domaci? Ja jsem sice zamorska, ale jenom trochu, v USA jsou zamorstejsi a taky vetsi teroristi .

    superkarma: 0 29.01.2004, 04:22:34
  21. avatar
    [10] ZuKo [*]

    Galadriel: no vidíš, zase musím (s tebou)souhlasit

    superkarma: 0 29.01.2004, 04:09:28
  22. avatar
    [9] Dudlajlama [*]

    Hele, vy dve, notujte si tu jak chcete, ja s vami ale nemuzu............(napnute?)........ nesouhlasit . V CR se zacina stavat zrejme zvykem, ze chlapi se dokazi do krve dorubat v hospode pro kazdy krivy pohled, krive slovo. Nasadit ale sve pesticky za spravedlnost ci pomoc nekomu v nouzi, to uz je horsi. Nerikam, ze bych sla sama proti dvema chlapum, ale vsechno je lepsi nez stat a dokonce se v klidku divat . Da se prece ruzne jecet a prinejmensim zavolat policii. Hruza, jak ti nasi hrdinove mizi . Na druhou stranu, pomoci nekomu a pak celit zalobe pro neprimerenou ochranu taky jednomu chuti neprida. Moji znamou kdysi prepadl chlapek, zmlatil ji, vyrazil predni zub, shodil do prikopu, vse sledovala jedna "visacka" za zaclonou v nedalekem dome, ta policii zavolala. Ostri hosi dorazili, znamou odvezli na stanici, sepsali protokol a poslali ji v soku a v noci pesky domu. Nic moc sranda, vzhledem k tomu, ze prepad se odehral kousel od jejiho domu a ona musela znovu masirovat skoro pres cele mesto.

    superkarma: 0 29.01.2004, 03:55:19
  23. avatar
    [8] ZuKo [*]

    Eva_Fl: hele terore, tak já už toho nechám, ať maj prostor i nesouhlasy, ale ty by musely být z jiné planety

    superkarma: 0 29.01.2004, 01:28:22
  24. avatar
    [7] Eva_CZ [*]

    Zuzana: protoze my si tady souhlasime, bude cela nasledujici debata v tomto duchu!

    superkarma: 0 29.01.2004, 01:26:54
  25. avatar
    [6] ZuKo [*]

    Eva_Fl: teď budeme nařčený, že si tu souhlasíme, ale já si nemůžu pomoct, je to fakt tak

    superkarma: 0 29.01.2004, 01:23:20
  26. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    Zuzana: jen aby!

    superkarma: 0 29.01.2004, 01:20:42
  27. avatar
    [4] ZuKo [*]

    Eva_Fl: aha, tak už jsem v obraze , ale já jsem teď v práci a názor mám svůj, svůj a svůj

    superkarma: 0 29.01.2004, 01:04:46
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Zuzana: protoze tady myslim ze Tapajska napsala, ze se pod clankem nejdrive objevi prispevky ,,zamorskeho teroru", ktere pak ovlivni cely prubeh diskuze.
    Takze vy, ktere mate ted noc a vetsinou ctete prispevky za dalsich 6 a vice hodin, jste neschopne vlastniho nazoru, vlastni myslenky a pokud je reakce ze zamori negativni, cela CR a Slovensko a co ja vim, kdo dalsi sem chodi v evropskem case, se k nasim nazorum hromadne prida.
    Tak a uz vis!

    superkarma: 0 29.01.2004, 01:02:03
  29. avatar
    [2] ZuKo [*]

    Evo, proč seš teror? Jinak máš pravdu, je to děs

    superkarma: 0 29.01.2004, 00:54:08
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    To je silene... Ta totalni lhostejnost me snad stve jeste vic nez kradeze, vloupani, podvody - a vsechen ten dalsi hnus, ktery uz CR povazuje za normos!

    Zamorsky teror.

    superkarma: 0 29.01.2004, 00:33:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme