Bulvár

Hledám práci, dokud je čas

Babička nastoupila po učení do zaměstnání, ve kterém vydržela až do doby, než odešla do důchodu. Do dnešní doby tak zná jen model stálé práce na mnoho let.

Mamka vystřídala zaměstnavatele až po roce 1989. Rodiče zkusili na chvíli výhody nového režimu a pustili se do soukromého podnikání. Po několika letech byli donuceni se tohoto již nepříliš výhodného způsobu vydělávání peněz vzdát a hledali si novou práci.

A já? Jsem jiná než moje babička, která nedokáže pochopit, jak je možné, že mladí lidé tak často mění zaměstnání. Byla mnoho let zvyklá na jednu a tutéž činnost, stálý plat a téměř žádné jiné možnosti. Je složité vysvětlit jí, že pracovní trh je rozsáhlý a je dobré si vybrat, dokud to jde. I když to není vždy tak jednoduché…

Osobně jsem zatím měnila práci dvakrát. Ani jednou to nebylo lehké. Vždy mě čekalo mnoho měsíců rozhodování, zda vůbec dělám dobře.

Poprvé jsem se rozhodla vyměnit zaměstnání za studium. S podepsáním výpovědi jsem se vzdala pravidelného měsíčního platu a stala se opět závislou na brigádách za nepříliš vysoký obnos peněz.

Podruhé bylo mé rozhodnutí o mnoho těžší. Měla jsem okolo sebe lidi, se kterými jsem si rozuměla. Šéfovou, se kterou jsme si vyšly vstříc a vždy našly společnou řeč. Jenže jsem si během roku uvědomila, že to není práce, která mě naplňuje natolik, abych se jí věnovala i do budoucna.

Také jsem si řekla, že jestli mám někdy možnost pracovat na tom, co mě baví, pak je to právě v tuto chvíli. Až budu mít děti, nebude mé rozhodování tak jednoduché, jako je tomu dnes. Pak si budu muset uvědomit, že je tu někdo důležitější než já. Dítě neodloží své potřeby do doby, než si v hlavě srovnám svoje požadavky. Bude chtít jíst, něco koupit, s něčím si hrát. A já budu potřebovat pracovat.

Při změně zaměstnání si také často vzpomenu na mnoho svých známých, kteří nebydlí v Praze, kde je pracovní nabídka velká. Kvůli životu na menším městě jsou nuceni přijmout i takové místo, které není zrovna nejlépe placené a podmínky práce nejvhodnější. Ale musí zaplatit byt, koupit si jídlo a žít…

A tak dokud jsem mladá a bezdětná hledám práci... dokud je čas a možnost.

Napište mi zkušenosti s odchodem ze zaměstnání:

Dnešní téma
Odchod ze zaměstnání
Dala jste výpověď?
Kolikrát?
Z jakého důvodu?

Co rozhodlo?
Vztahy na pracovišti
Chování zaměstnavatele
Místo práce
Plat, podmínky

Proč nedáte výpověď?
Co nebo kdo vám brání?
Čeho se při ztrátě zaměstnání nejvíce bojíte?

Dostala jste výpověď?
Z jakého důvodu?
Oprávněně nebo neprávem?

Musela jste někomu dát výpověď?

Napište:
redakce@zena-in.cz

   
30.05.2006 - Společnost - autor: Iveta Šafránková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [88] Meander [*]

    Kiwi: Jsem z Plzně. Ze zapadákova pocházím a proto, že to je zapadákov, už tam nežiju

    superkarma: 0 01.06.2006, 10:28:07
  2. avatar
    [86] Meander [*]

    Kiwi: Ve 4:30 bych nevstávala ani za 20000,-

    superkarma: 0 31.05.2006, 10:53:00
  3. avatar
    [84] narciska [*]

    Holky, nevite o nekom, kdo hleda nekoho (asistentku apod.) s italstinou v Brne? hledam jak vztekla a nic :-( Kdyztak napiste vzkazik!

    superkarma: 0 30.05.2006, 21:56:36
  4. avatar
    [83] pajda [*]

    Vivian: jo, to je můj případ. Na kurzu, kam mě poslal zaměstnavate¨l, problémy nemám, spíš mi vadí, že jedeme pomalu, ale v běžném hovoru bych asi měla potíže. je to i o aktivní slovní zásobě, ale i o tom, že mám zábrany mluvit v jazyce, který 100% neznám - češtinu mám "osahanou".

    superkarma: 0 30.05.2006, 17:01:49
  5. avatar
    [82] Vivian [*]

    see: domluvit se s angličtinářem při vyučování je asi něco jinýho než domluvit se s Angličanem při obchodním jednání...
    Já byla v angličtině premiant třídy a v praxi jsem pak stejně používala ruce, nohy, než jsem se naučila ten jazyk používat v běžném dorozumívání

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:45:28
  6. [80] a.... [*]

    jajynka: o tom věku netřeba dumat, stačí vlézt do nějaké větší nemocnice a rozhlédnout se ale jestli myslíš, že triviálnosti potřebují odborné diskuse...

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:38:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [79] jajynka [*]

    a....
    diskuze byla o nahraditelnosti a nenahraditelnosti špičkových chirurgů.
    Věk, ve kterém obyčejný lékař vyzrává v lékaře neobyčejného, je předmětem pro vysoce odbornou diskuzi. A jelikož jsem pouze nahraditelný smrtelník a nikolivěk odborník v oblasti chirurgie, ponechávám si svůj původní názor a končím tuto jistě smysluplnou debatu. papa

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:29:27
  2. avatar
    [78] Vivian [*]

    Luciš: státní rozpočet přece nemá příjmy jen z daní zaměstnanců. Kromě toho jsem nikde nepsala, že bych daně živnostníkům zrušila
    Příklad: kdybych měla jako zaměstnavatel dát někomu 18000 hrubého, budou moje celkové náklady na toho člověka činit každý měsíc přes 24000,- Kč, ale dotyčný zaměstnanec z toho dostane jen cca 13,5 tisíce...
    Daňové zatížení je tady prostě takové, že to ekonomiku akorát škrtí...

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:13:40
  3. [77] a.... [*]

    jajynka: opravdu špičkovým chirurgem se člověk stává až hluboko po 40, no a kolem 60 ho už zas ty síly opouštějí(ta chirurgie je totiž i fyzická práce ), takže v tomto věku je už dost obvyklé zůstat na jednom pracovišti. Než se ovšem k tomuto bodu své kariéry dostaneš, je opravdu žádoucí to zkusit na více místech.Chirurgie je běh na dlouhou trať. Nebo ty znáš nějakého "špičkového chirurga", kterému by bylo 30???

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:07:23
  4. avatar
    [76] Luciš [*]

    Vivian: no možná, že existují takoví soukromníci (má zkušenost, že čím menší a čím míň kvalifikované zaměstnace potřebují, tím horší, lepí se to polovičními úvazky a dohodami o provedení práce), ale zajímalo by mě, kde by se do státního rozpočtu nahrnulo tolik peněz potřebných na "rozjezd ekonomiky", jestli se tomu takhle dá říct po skoro sedmnácti letech snažení pouze z daní od zaměstnanců

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:04:20
  5. avatar
    [75] korytar [*]

    Já jsem loni dokončila školu a od prosince pracuji a nelíbí se mi tady. Pořád se rozhoduji jestli mám odejít. Bojím se toho, že v příštím zaměstnání to bude ještě horší a tak pořád doufám, že se to tady zlepší.

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:04:18
  6. avatar
    [74] Vivian [*]

    see: pokud člověk nikdy anglicky nemluvil, tak to těžko může umět... To by bylo jako v tom vtipu: Umíš plavat? - Nevím, já to ještě nezkoušel.
    Člověk může rozumět anglicky tak dobře, že si v pohodě přečte knihu v originále, ale to ještě neznamená, že se v angličtině domluví Jedině mluvením získáš aktivní slovní zásobu.

    superkarma: 0 30.05.2006, 15:00:49
  7. avatar
    [73] jajynka [*]

    a....
    on kdyby tě operoval nějaký lehce nahraditelný chirurg namísto toho špičkového chirurga (který má oprávněný pocit své jedinečnosti a nenahraditelnosti) a něco by pak nedejbože nebylo v pořádku, myslím si, že bys rychle změnila na tyhle hodnoty názor !!!!
    A proč by neměl špičkový chirurg zůstat věrným jedné nemocnici - cožpak ta nemocnice tímto pak nezískává to nejlepší jméno??? A co tahkle pocit příslušnosti a věrnosti k hodnotám , které si člověk na jednom místě léta budoval???

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:58:10
  8. avatar
    [71] pajda [*]

    Mě spíš fascinují jazykové požadavky. 100% česká společnost, nabízející zboží na českém trhu a vyrábějící ze 100% českých komponent hledá účetní s aktivní znalostí AJ/NJ enbo RJ a to není kec, to je reálný inzerát. Bohužel je to všude skoro stejné. Těžko někomu vysvětlím, že sice přečtu a přeložím bez problémů anglický text (jako pracující ve sféře výpočetní techniky - nejen ve školství - musím), ale že nevím, jestli umím anglicky mluvit, protože jsem to od vysoké nikdy nepotřebovala...dokonce jsem se dočkala reakce "Ale vždyť jste dělala konzultantku!!!" a že jsem nabízela účetnictví po Brně a tam se běžně v angličtině nekonverzuje dotyčnému vůbec nedošlo...

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:38:18
  9. [70] a.... [*]

    gerda: je tak naokraj..i špičkový chirurg JE nahraditelný

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:19:23
  10. [69] a.... [*]

    gerda: konkrétně: špičkový chirurg by určitě neměl celý život trčet v jedné nemocnici, měl by vystřídat více pracovišť a pokud možno stáže v zahraničí...tak si to představuju já, protože jinak by z dotyčného absolventa-medika nikdy špičkový chirurg nebyk

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:17:56
  11. avatar
    [68] gerda [*]

    a....: možná si nerozumíme. Že by takový špičkový chirurg získal zkušenosti za dva roky? A až by je měl, tak by měl odejít do reklamní agentury? No, ale to jen tak na okraj

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:14:21
  12. [67] a.... [*]

    gerda: každý je nahraditelný..a nejlépe ten, kdo si o sobě myslí,že bez něho to tam nepůjde . Pokud někdo má jen úzkou specializaci, je to jeho chyba, že šel do pro sebe tak nevýhodných podmínek

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:11:29
  13. [66] a.... [*]

    alko: v soukromé sféře máš plat dohodou, teď sice pracuju zas ve státní, takže podle tabulek . Vpodstatě pracuju v oboru, ale náplně práce jsou si velmi vzdálené.

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:08:53
  14. avatar
    [65] gerda [*]

    a....: víš, jsou ale úzké specializace, kdy je člověk dost těžko nahraditelný. V tom případě je setrvání na místě docela pochopitelné...

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:05:37
  15. avatar
    [63] alko [*]

    a....: Já jsem na svém posledním místě už 18. rok a neustále se něco mění. A nejsou to jen kosmetické úpravy. Takže se vždycky nedá říct', že člověk sedí na jednom místě z pohodlnosti.
    A jak je to u tebe s odborností? Střídáš jen zaměstnavatele v jednom oboru nebo zásadně měníš i obory? Protože i platové podmínky se řídí vzděláním v oboru.

    superkarma: 0 30.05.2006, 14:02:32
  16. avatar
    [62] Lilinka [*]

    Meander:

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:56:15
  17. avatar
    [61] Meander [*]

    readerss: Možná je výhodou i jiná než záporná hodnota IQ

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:54:13
  18. avatar
    [60] Vivian [*]

    Luciš: myslíš, že všichni soukromníci dávají jen minimální mzdu? Že nikdo nedává "víc než musí"?
    Jde to, ale dře to. Živnostník by třeba rád dal svým lidem víc, pokud je s nimi spokojen, ale o to víc by musel dát státu na daních a odvodech. Pak se div, že je taková nezaměstnanost, když si (zvlášť v chudších regionech) každý pořádně rozmyslí, jestli se mu vyplatí zaměstnávat lidi. Kdyby ty peníze nemusel cpát státu a mohl je dát těm lidem, měli by se líp zaměstnanci i živnostníci.
    Nejlepší způsob, jak dát lidem víc peněz, je NEBRAT jim je . Socialismus je utopie.

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:45:31
  19. [59] a.... [*]

    gerda: dnes to už tak nefunguje, že by na tvé zapracování někdo extra mrhal energii. Zapracovat se musíš sama a když to nezvládneš, tak tě ve zkušební době vykopnou Ten špatný obrázek si o tobě spíš dnes udělá zaměstnavatel, když mu řekneš, že jsi seděla bez postupu 20 let na jednom fleku . Asi to o tobě vypoví, že nejsi zrovna ambiciozní,nemáš ráda změny a těžko se přizpůsobuješ novým podmínkám.

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:44:14
  20. avatar
    [58] jajynka [*]

    gerda: souhlasím na 100%

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:41:09
  21. avatar
    [57] gerda [*]

    damanka: dřív se takovým lidem říkalo fluktuant. Občanky byly listové a když se zaměstnavatel podíval dovnitř, kde se to červenalo razítky, už si předem o kvalitě uchazeče udělal obrázek. Já vím, teď je trend střídat zaměstnání, ale dá se něco dělat pořádně, když se po roce uteče? V náročném povolání trvá dlouho, než se člověk zapracuje a je škoda, když se na něj zbytečně vyplýtvá energie. Věrnost podniku nebo firmě - to by mělo být plus pro toho člověka, ne nálepka neschopnosti.

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:33:10
  22. avatar
    [56] jajynka [*]

    Jsem ve svém třetím zaměstnání od maturity, z toho státní podnik, ve kterém jsem pracovala byl zrušen vlastně hned po revoluci (v té době jsem byla na MD ). Opravdu vím ze své vlastní zkušenosti, jak se špatně shání pracovní místa. Mám dvě děti - již větší, ale manža je velmi pracovně vytížen a vrací se z práce i pozdě v noci a má nepravidelnou pracovní dobu, proto nemůžu ponechat drtivou část dne děti bez dozoru, přestože jsou již poměrně velcí (a to si teď nijak nefandím), přesto mě ještě potřebují.

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:31:46
  23. avatar
    [55] Kelly [*]

    ... v naší firmě se pracovní turistika moc neschvaluje. Než se dotyčný seznámí s problematikou a zapracuje, chvíli to trvá a musí se do něj od jiných zaměstnanců investovat čas ... což je kolikrát problém. A pokud za 2-3 roky si takový zabalí kufry, sotva se "ohřál" - a pro nás je to spíš doba, kdy je absolutně samostatný ... je problém. Musí se nanovo ...

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:28:27
  24. avatar
    [54] Luciš [*]

    Vivian: to bych chtěla vidět, kdy bude soukromník platit lidem víc než by musel daně a odvody by se snížily a platy by zůstaly stejné jen do státního rozpočtu by odváděli pouze zaměstnanci mrkněte se do západních států, kolik jsou odvody a daně po firmy, nemyslím tím na Slovensko

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:16:02
  25. [53] a.... [*]

    damanka: když tam vydrží jen pár týdnů nebo měsíců, tak jeo to opravdu dost podezřelý. Na druhou stranu...někteří jsou takoví"věční hledači" a žádná práce je na dlouhou dobu neuspokojuje, chtějí začít zas něco jiného, nového...

    superkarma: 0 30.05.2006, 13:02:33
  26. avatar
    [50] Ch.Z. Kochanská [*]

    Taky u nás ve firmě už půl roku potřebujeme doplnit tým o jednoho technika se znalostí němčiny (v Brně) a zatím nic moc. Nejlepší dosavadní kandidát je mladý Afghánec, který vystudoval techniku v Německu!!

    superkarma: 0 30.05.2006, 12:51:23
  27. avatar
    [48] jajynka [*]

    ... ještě se vracím k těm jazykovým požadavkům. Plně souhlasím s readerss
    Jsme přece v Čechách! Mám 19-ti letou praxi v obchodní sféře a to jak v nákupu tak i v oddělení prodeje, a protože bych chtěla podobnou věc dělat i nadále, budu se muset "na stará kolena" začít učit jazyk, ale z čeho, že? - nic není zadarmo (jazykové kurzy jsou dosti drahou záležitostí a ta hromadná výuka mně opravdu nevyhovuje. Lektor se vždy "chytí" toho nejzdatnějšího a začátečníci jdou stranou), a můj plat se skutečně s platy pražskými nedá porovnat

    superkarma: 0 30.05.2006, 12:50:37
  28. [46] a.... [*]

    readerss: jo znám víš, to chce začít pracovat na sobě místo stálého stěžování si na objektivní příčiny toho, že jsem loser..

    superkarma: 0 30.05.2006, 12:45:51
  29. avatar
    [45] jajynka [*]

    ...mno zrovna takovýto případ řeším. za 2 měsíce asi rozšířím řady nezaměstnaných. Ono se všechno lépe řekne ne udělá.Bydlím v malé vesnici a za prací jsem vždycky dojížděla a ono vstávat každý den ve 4.30hod za každého počasí za 12000tis. hrubého - no fakt nic moc. Tady u nás o slušnou pracovní příležitost nezakopneš... Mám z toho docela hlavu, ale pevně věřím, že se mi něco povede. Tak...tak mi třeba držte palce

    superkarma: 0 30.05.2006, 12:42:14
  30. avatar
    [43] Vivian [*]

    Lenika: vypadá to tak...

    superkarma: 0 30.05.2006, 12:33:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme