Rodina

Henkel motivuje děti k udržitelnému chování

Udržitelnost, slovo, se kterým se Češi setkávají stále častěji. Rozumíme mu však? Nejedná se o žádný vědecký termín, ale o způsob života, který pomůže planetě Zemi přežít déle v dobré kondici. Chovat se udržitelně může každý. Právě proto se společnost Henkel rozhodla zrealizovat edukativní projekt Šampioni udržitelnosti, který má zábavným způsobem dětem vysvětlit, jak se chovat lépe s ohledem na budoucnost naší planety.

Henkel

Vědci zjistili, že již v roce 2050, tedy za méně než 40 let, budeme při současném stylu života potřebovat pět takových planet, jako je Země. Je proto potřeba si říci, jak se při každodenních činnostech chovat udržitelněji. Věděli jste například, že průměrný Čech vyprodukuje ročně 320 kg odpadu a z toho recykluje pouze 46 kg? Přitom začít od sebe oddělovat papír, plasty, sklo, kov či baterie je velmi jednoduché. Z vytříděných surovin je poté možné opět vyrábět nové produkty a výrazně tak šetřit přírodní zdroje. Poměrně velká je i spotřeba vody. V České republice připadne na jednoho člověka 50 370 litrů vody za rok. V Africe přitom stačí pouhých 18 000 litrů. Pokud například zkrátíme dobu našeho sprchování o pouhou minutu, ušetříme 5 500 litrů vody. Elektrickou energii můžeme šetřit například díky optimálnímu osvětlení a důslednému zhasínání v místech, kde světlo nepotřebujeme. Dosáhneme tím úspory 80 kWh, produkci oxidu uhličitého tím snížíme o celých 90 kg. A příkladů by se našlo mnohem více, podívejte se například na stránku projektu www.sampioni-udrzitelnosti.cz.

Henkel„Udržitelné chování se netýká pouze dospělých, naopak, jeho základy by si měly osvojit již děti. Právě jim by totiž mělo na budoucnosti naší planety záležet nejvíce. Rozhodli jsme se proto zrealizovat projekt, který bude děti zábavnou formou vzdělávat a motivovat k zodpovědnému chování. Vychovávat z nich Šampiony udržitelnosti,“ říká Jaroslava Haid-Járková, generální ředitelka Henkel ČR a globální Ambasadorka projektu Šampioni udržitelnosti.

Speciálně vyškolení zaměstnanci společnosti Henkel, tak zvaní Ambasadoři udržitelnosti, nabízí základním školám osobní návštěvu, v rámci které seznámí děti s každodenními zvyklostmi, jak šetřit energii, neplýtvat vodou, třídit obaly a snižovat objem odpadu. Program v rozsahu jedné vyučovací hodiny je prioritně určen žákům 3. až 4. tříd. Děti v tomto věku mohou svým příkladem ovlivnit chování svých rodičů, prarodičů i kamarádů k trvalejší udržitelnosti našeho okolí.

Projekt Šampióni udržitelnosti vznikl v české pobočce společnosti Henkel minulý rok a jeho myšlenka šířit udržitelné chování natolik zaujala, že překročila hranice našeho státu. Nyní jde o celosvětový projekt s přesahem na všechna oddělení nadnárodní korporace Henkel za účasti jeho nejvyšších představitelů i členů Henkel rodiny, tedy samotných zakladatelů firmy.

Henkel

   
30.08.2013 - Rodina - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme