Vztahy

Hanka: Cukroví nepeču, koupím ho

Zatímco v řadě domácností to už v těchto dnech voní vanilkou a skořicí, v domácnosti Hanky to voní nejvýš desinfekčními a mycími prostředky, tu a tam spojené s vůní vánoční svíčky. Než by pekla vánoční cukroví, to radši dvakrát vygruntuje celý byt.

Příběh Hanky a jejího (ne) pečení vánočního cukroví

cukroví

Hanka má byt jako ze škatulky. Všechno dokonale sladěné, uspořádané, na zemi nenajdete ani smítko a kuchyňská linka se sporákem pomalu hážou prasátka, jak jsou vyleštěné. A tak zůstávají i o Vánocích.

Hanka na vaření, natož na pečení, nikdy moc nebyla. Už na střední škole snila o tom, že si najde bohatého manžela, se kterým se bude stravovat převážně po restauracích, protože pobyt u plotny doslova nesnáší. Tuto averzi získala už v dětství od své matky, která dávala velmi okatě najevo, jak trpí tím, že musí vařit, a jak ji to nebaví. Na Vánoce nepekla, cukroví jim nosila babička.

Když se Hanka seznámila se svým budoucím manželem Petrem, hned na prvním rande mu hlásila, že nevaří, že to neumí, a ani se to nemíní učit. Vaření ale bylo to poslední, co v tu dobu Petra zajímalo. Navíc jeho maminka, oproti Hančině skvělá kuchařka, vařila a pekla moc ráda a pokaždé ji těšilo, jak u ní nevěstě chutná.

Zhruba po roce známosti se Hanka s Petrem vzali. Petr měl (a dodnes má) dobré a výnosné zaměstnání a také Hanka měla dobrou práci. Tak jim přišlo celkem normální, že doma si uvařili nanejvýš čaj a jinak se stravovali po restauracích. Petr ji k vaření nenutil, myslel si, že až přijdou děti, tak stejně bude muset vařit.

To se ale splet. Když se jim narodili o dva roky později kluci, dvojčata, Hanka uvařila nanejvýš sunar, ale tím její veškeré kuchařské umění skončilo. Obědy si nechává dovážet s tím, že to vyjde levněji. A co se týká vánočního cukroví, od toho tu byla dlouhou dobu Petrova maminka. A když už ji pak pečení cukroví zmáhalo a Hance řekla, ať se nezlobí, že už toho má hodně, žádný problém, Hanka šla a cukroví koupila.
Jenže nikdy nebylo jako to „od maminky“ a Petr jí to rok co rok vyčítá, že by mohla zkusit aspoň rohlíčky.
„Zbláznil ses? Víš, jaká je to piplačka? Viděla jsem to u tvé mámy. Kdo by pak umýval tu kuchyň?“

Ta ostatně zůstane nedotčena i letos na Štědrý večer, každý rok totiž chodí i s oběma kluky na slavnostní večeři do nedaleké restaurace. Dělají to tak už sedm let, od doby, kdy začali kluci chodit do školy. Předtím trávili Vánoce u tchyně.
A potom přijdou domů, rozbalí si honosné vánoční dary a malinkou krabičku kupovaného cukroví, po které se jen zapráší.
Holt, jak si to kdo zařídí, taková to má. Hlavně že nejsou po stole drobky. :)

Čtěte také:

   
04.12.2012 - Láska a vztahy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [116] jithule [*]

    já peču ráda, ale začínám až zítra

    superkarma: 0 09.12.2012, 18:40:57
  2. [115] xxxicht [*]

    OlgaMarie — #106 sneci se dají koupit v makru už pripravení.Stačí je šoupnout do trouby a pak-dobrou chutSml67

    superkarma: 0 08.12.2012, 08:32:38
  3. [114] xenie [*]

    to se dalo čekat, že se tu na ni sesypete a budete se předhánět, kdo má čeho víc ukuchtěno ... a není to čirou náhodou jen jejich věc ? zas mají doma klidnou mámi která se jim může věnovat, než vzteklou fúrii která je odhání z kuchyně :)

    superkarma: 0 07.12.2012, 18:57:32
  4. avatar
    [113] hardy [*]

    Peču jen vanilkové rohlíčky a slepovaná kolečka. To je u nás nejoblíbenější vánoční cukroví.Sml16

    superkarma: 0 07.12.2012, 17:44:32
  5. [112] honzule8 [*]

    to koupené, není tak dobré, jako domácí

    superkarma: 0 06.12.2012, 14:36:27
  6. [111] ellienka [*]

    já peču jak divá, doma bordel.. Ostatní mi radí, ať toho pečení nechám, oni to přeci nejedí - ale ještě není cukroví dozdobeno a už ho kusy chybí Sml54

    superkarma: 0 06.12.2012, 11:11:44
  7. avatar
    [110] nelysek [*]

    To cukroví chápu, proč ne, ale tu slavností večeři by mohla uvařit... zvlášť kvůli dětem. Ta restarace mi přijde neosobní.

    superkarma: 0 04.12.2012, 23:23:12
  8. avatar
    [109] peetrax [*]

    ala 312 — #107 protože jejich matka doma nevaří a nepeče? A co když mají spolu jiné aktivity, na které naopak vzpomínat budou? Aha?

    superkarma: 0 04.12.2012, 22:53:06
  9. avatar
    [108] arminka [*]

    Sml16 nepeču ho hodně, ale aspoň trochu od každého ...

    superkarma: 0 04.12.2012, 22:46:45
  10. avatar
    [107] ala 312 [*]

    No tak to nechápu, takhle bych nechtěla žít, děti nebudou mít na co vzpomínatSml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #109
    superkarma: 0 04.12.2012, 19:10:51
  11. avatar
    [106] OlgaMarie [*]

    Rikina — #99 Jednu znám, tam si sedneš a misku šneků ti rovnou přinesou s jídelním lístkem. Bohužel to není v ČR. Když ještě existovalo ESO, tak jsem je tam kupovávala k různým domácím oslavám. Děti je milovaly, tchýně dělala fuj a děti byly rády, že na ně víc zbude.Sml52 Vlastně nevím, kde se teď dají koupit ony plechovky a sáček ulit.

    1. na komentář reaguje xxxicht — #115
    superkarma: 0 04.12.2012, 19:04:30
  12. avatar
    [105] ladouch [*]

    Mě kupované cukroví nechutná.Sml23Sml23

    superkarma: 0 04.12.2012, 18:43:55
  13. [104] jithule [*]

    peču

    superkarma: 0 04.12.2012, 18:05:18
  14. avatar
    [103] daska59 [*]

    Když vidím někde nablýskanou kuchyň, hned je mi jasné, jak se její majitelé stravují Sml30

    superkarma: 0 04.12.2012, 17:23:31
  15. [102] jukl [*]

    jak si to kdo udělá, tak to má...

    superkarma: 0 04.12.2012, 17:17:42
  16. avatar
    [101] gerda [*]

    Rikina — #99 tak začni šetřit.Sml57Sml52

    superkarma: 0 04.12.2012, 16:32:01
  17. [100] Rikina [*]

    Máš pravdu, předsedo! Sml30 Našla jsem šnekobraní :

    http://bmprofit.cz/hlemyzd2.php

    Chovají to na farmě. To jsou věci. Inu, člověk se pořád učí... Sml57

    superkarma: 0 04.12.2012, 16:29:56
  18. [99] Rikina [*]

    gerda — #97 Sml22 tak tos mě uklidnila. Píšu si - příležitostně prověřit vánoční šneky. Jsem zvědavá, jestli najdu hospodu, kde je servírují...

    1. na komentář reaguje gerda — #101
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #106
    superkarma: 0 04.12.2012, 16:24:58
  19. avatar
    [98] gerda [*]

    SNÍŽEK — #93 chtělo by to slyšet i děti. Pokud jsou na tohle od mala zvyklé jako na normu, nechybí jim to. Ostatní děti jim naopak můžou závidět to stolování s obsluhou.Sml80

    superkarma: 1 04.12.2012, 16:14:47
  20. avatar
    [97] gerda [*]

    Rikina — #95 já nevím, kde je berou, ale určitě na ně nejdou s kabelou do lesaSml52 neboj, to budou určitě nějací sterilní šneci za tím účelem vypěstovaní v terariu....nebo ve šnekariu

    1. na komentář reaguje Rikina — #99
    superkarma: 0 04.12.2012, 16:13:37
  21. avatar
    [96] SNÍŽEK [*]

    Altamora — #85 ani já nevařím teplé večeře,jen obědy pokud nejsem v práci,denně taky neuklízím,ani to po 12-hodinové směně nejde,jdu i na přesčas a to už doma nic nedělám.Nejsi podle mne líná-proč,jsme pracující ženy.Ale pokud mám čas tak ráda ukuchtím něco dobrého a hlavně jsem se snažila kvůli dětem.O co požádaly to jsem jim upekla a uvařila.Když chtěl manžel něco dobrého,snažila jsem se mu vyhovět a on mi i pomáhal.Každý to má jinak Sml80

    superkarma: 0 04.12.2012, 15:50:51
  22. [95] Rikina [*]

    gerda — #83 Sml30 no tak to já bych i do Zlaté husy zašla, o to nic, ale to pořád neřeší problém, kde vzít v prosinci čerstvého šneka. Že by dělali tradiční pochoutku z nějakýho polotovaru či dokonce snad šneků zmrzlých, to by mě zklamalo. Sml57 

    1. na komentář reaguje gerda — #97
    superkarma: 0 04.12.2012, 15:48:04
  23. [94] Rikina [*]

    SNÍŽEK — #81 proč chudáci děti - čím se jim ubližuje? Sml80 A líná paní rozhodně být nemusí, nevařit nerovná se nedělat nic, může mít milion jiných činností a ve výsledku za sebou víc práce, než by měla za celý den u sporáku.

    superkarma: 2 04.12.2012, 15:43:50
  24. avatar
    [93] SNÍŽEK [*]

    gerda — #84 ano,to říkala dopředu,ale že jí teď není líto dětí a kvůli nim nezměnila názor,to nepochopím Sml23

    1. na komentář reaguje gerda — #98
    superkarma: 0 04.12.2012, 15:41:29
  25. [92] ax [*]

    gerda — #90 špatně jsi mě pochopila, nebo jsem to možná napsala málo srozumitelně. - já mám pro nevaření pochopení. ale přijde mi, že ten, kdo ten článek psal, očekává, že Hanku budou všichni odsuzovat.

    superkarma: 1 04.12.2012, 15:29:07
  26. avatar
    [91] gerda [*]

    Lyoness — #88 já třeba peču po celý rok, tak pro nikoho není mimořádná událost, že u nás voní pečivo. Třeba teď peču vánočku.Sml80

    superkarma: 0 04.12.2012, 15:23:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] gerda [*]

    ax — #89 tak to se spletla, proč by ji odsuzovaly?Sml80 Podle mě se zachovala čestně: dopředu oznámila, co lze od ní čekat a to také plní. Má prostě jiné priority, možná se plně věnuje dětem a rozvíjí jejich schopnosti jinak. Dítě si pamatuje jiné věci, než každodenní teplý žvanec na talíři a napulírovaná okna.Sml80Sml57

    1. na komentář reaguje ax — #92
    superkarma: 1 04.12.2012, 15:22:21
  2. [89] ax [*]

    Nemůžu se zbavit dojmu, že námět k článku dala nějaká metráková slepice, která své kamarádce závidí, že se vdala líp než ona, proto ji tu popisuje jako neschopnou kozu, která umí uvařit jen sunar, a očekává, že ji tu všichni odsoudí.

    1. na komentář reaguje gerda — #90
    superkarma: 1 04.12.2012, 15:14:29
  3. [88] Lyoness [*]

    hubajda — #87 Tak treba s nimi chodi lyzovat a sankovat a cte si s nimi...

    Kdyby s nimi pekla cukrovi, byla by akorat nastvana, neslo by ji to, vsude bordel a vysledek nic moc...

    1. na komentář reaguje gerda — #91
    superkarma: 1 04.12.2012, 15:11:01
  4. avatar
    [87] hubajda [*]

    Altamora — #75 ja jsem doma a varim rada a s laskou ale mas pravdu ze to peceni s detma je moc hezke a prave o tohle ta pisatelka prichazi byt krasne voni vanilkou a spolecne si uzivaji vanocni cas nerikam ze musi pect mraky cukrovi ale aspon jeden druh by mohla stacilo by to aj kdyby testo koupila apak sedla aj s klukama a pekla urcite by to jeji muz hodne ocenil a kluci maj krasnou vzpominku na vanoce

    1. na komentář reaguje Lyoness — #88
    superkarma: 0 04.12.2012, 15:00:54
  5. [86] zzandaa [*]

    Já nevím, ale pro mě je vaření i radost. Je fakn, když mě přítel pochválí, jak mu chutná a že by si rád dal ode mě to a to... neumím si představit stravovat se z dováženého jídla a ještě to cpát dětem...

    superkarma: 0 04.12.2012, 14:38:58
  6. avatar
    [85] Altamora [*]

    SNÍŽEK — #81 Taky jsem  "líná žena" podle tvého pojetí pracovitosti. I kdyby se všichni stavěli na hlavu, teplé večeře nevařím a vařit nebudu. Ani denně neuklízím a do budoucna se tomu rovněž nehodlám věnovat. Ale chodím do práce a mám za to odpovídající odměnu (ne snad, že bych nepřivítala vyšší, ale nestěžuji si). Pokud by můj muž chtěl raději hospodyňku, nebránila bych mu v odchodu. Opravdu bych nechtěla žít s člověkem, který by na mně nejvíc oceňoval práci v domácnosti. Moje tchyně bohudík není typická česká mamina, tak v tomto směru jsem s ní nikdy neměla ani ten nejmenší problém.

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #96
    superkarma: 3 04.12.2012, 14:38:32
  7. avatar
    [84] gerda [*]

    SNÍŽEK — #81 proč? Vždyť od začátku hlásila, že kuchtu dělat nemíníSml80

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #93
    superkarma: 2 04.12.2012, 14:13:23
  8. avatar
    [83] gerda [*]

    Rikina — #80 snad by ses nesnížila ke sběru těchto plžů osobně?Sml58 To musíš zajít do restoránu, nejlépe do Zlaté husy, a tam si za trochu peněz tradiční pochoutku poručitSml52.

    1. na komentář reaguje Rikina — #95
    superkarma: 0 04.12.2012, 14:12:21
  9. avatar
    [82] SNÍŽEK [*]

    teda takovou nevěstu bych nechtěla Sml23

    superkarma: 0 04.12.2012, 14:06:58
  10. avatar
    [81] SNÍŽEK [*]

    divím se že s tak línou ženou ten chlap vydržel a chudáci děti Sml31

    1. na komentář reaguje gerda — #84
    2. na komentář reaguje Altamora — #85
    3. na komentář reaguje Rikina — #94
    superkarma: 0 04.12.2012, 14:05:43
  11. [80] Rikina [*]

    gerda — #78 ...v prosinci šneky? Sml57 To už jsou na zimu zalezlí... Sml26

    1. na komentář reaguje gerda — #83
    superkarma: 0 04.12.2012, 14:00:58
  12. [79] Trefa [*]

    Trefa:pani Hanicka by se naucit varit mela.a ja bych nikdy cukrovi na vanoce nekupovala.je skoda ze je tak pohodlna.at mi to promine.

    superkarma: 0 04.12.2012, 13:58:44
  13. avatar
    [78] gerda [*]

    Když na to majíSml80 Co je normální pro jednoho, je divné pro druhého. Prostě si dělají tradici po svém. Já taky nechodím na šneky a někdo si bez toho Štědrý den nepředstaví. Kupované cukroví nemusí být špatné, stačí sledovat inzeráty...

    1. na komentář reaguje Rikina — #80
    superkarma: 1 04.12.2012, 13:56:38
  14. avatar
    [77] Altamora [*]

    OlgaMarie — #76 To není. Je i o tom, že každému člověku přiznává právo dělat věci tak, jak je dělat chce (pokud tím neporušuje zákon) a nedělat je jen proto, že se to sluší a patří na dobře vychovanou ženu či naopak nesluší na správného muže. Kdo z nás očekává, že muž bude vlastníma rukama stavět svůj dům? Málokdo. Prostě mu přiznáváme právo rozhodnout se, zda to udělá sám nebo za to zaplatí. U prací v domácnosti se ale tak nějak předpokládá, že je žena bude dělat, i když je dělat nechce. Jinak se do ní ostatní pustí, že je špatná manželka a matka. I ona má právo se rozhodnout, že za tyto práce raději někomu zaplatí. Tím není ani méně ženou, ani automaticky špatnou manželkou a matkou. A zase na druhou stranu je třeba ocenit ženy, které se plně věnují péči o děti a domácnost a nedělat z nich "pipiny", "slepice" a já nevím, jak ještě jsou posměšně nazývány. Ona to není snadná práce, když se má dělat pořádně.

    superkarma: 2 04.12.2012, 13:10:47
  15. avatar
    [76] OlgaMarie [*]

    Altamora — #74 Také jsem feministkou a k feminismu se hlásím, jen mě mrzí, že se obecně o feminismu málo ví. Feminismus není o tom, jaké si feministka udělá s rodinou Vánoce.

    1. na komentář reaguje Altamora — #77
    superkarma: 1 04.12.2012, 12:59:55
  16. avatar
    [75] Altamora [*]

    hubajda — #65 Já vařím docela ráda a ráda peču na Vánoce a s malými dětmi jsem si to ještě více užívala. Prostě to byla  zábava a krásně to všude vonělo. Ale jídlo jako takové nepřeceňuju a neodvozuju hodnotu ženy a matky od toho, jaká je kuchařka a uklízečka. Už Matějček blahé paměti tvrdil něco v tom smyslu, že méně škodí nepříliš zdravé jídlo podávané v klidu než sebezdravější jídlo podávané uštvanou a nervózní matkou. Sml16

    1. na komentář reaguje hubajda — #87
    superkarma: 1 04.12.2012, 12:44:48
  17. avatar
    [74] Altamora [*]

    Rikina — #67 Já feministka jsem se už ozvalaSml58

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #76
    superkarma: 0 04.12.2012, 12:39:04
  18. [73] Lyoness [*]

    Rikina — #59 tak tak...

    Varit neco umim, ale vazne me to nebavi... Piplat se s necim, co behem pul hodiny zmizi, jakoby nebylo...

    Pres tyden chodim na obedy, o vikendu je vrcholem omeleta stokrat jinak... Nebo si objednam pizzu. Jednou za mesic mam zachvat a hodim si kus masa na panev...

    Nebo udelam strudl...

    Kuchyn mam krasnou - uz v tom byte byla.Nebudu ji bourat jen proto, ze v ni moc nevarim Sml58

    Cukrovi taky nepecu. Nebavi me to a nehodlam travit to malo volneho casu necim takovym jen proto, ze jsou vanoce a ze se to tak ma... Prispeju segre a ta upece i pro me... Asi bych nekupovala - to fakt neni dobre. Ale vzdy by nektera z kamaradek upekla.. Za uplatu samozrejme.

    superkarma: 0 04.12.2012, 12:21:58
  19. avatar
    [72] Hanula [*]

    Sml16já také nepeču, nikdy jsem na to nebyla - ale dostávám od známých dost cukroví - nekupovala bych... tak díky všem mým známým "cukrářkám"...

    superkarma: 0 04.12.2012, 11:53:28
  20. avatar
    [71] pajda [*]

    Není mi jasné, co je na tom špatně. Sama vařím ráda, ale večeří v restauraci nepohrdnu. Péct mě nebaví, i když umím. U nás se to rozhráblo tak, že pro známou, která má cukrárnu, upravujueme webovky. Takže dostáváme luxusní krémové minizákusky, které bych doma nikdy neupekla - a zbytek je jednodušší a rychlejší koupit, než prostát týdny u válu, pak u trouby, a pak - bohužel - vytahovat jakési divné zmrzlé patvary z marázku ještě v srpnu. Škoda času, práce a surovin. Něco jiného, kdyby se všechno snědlo hned, ale to u nás nehrozí. Peču štrúdl a dokud jela pekárna, tak štolu. pekárna ale odešla do věčných lovišť a novou přinese možná Ježíšek...

    superkarma: 1 04.12.2012, 11:41:16
  21. [70] DCOlga [*]

    Tak toto nic pro mě. Nemusím denně vyvářet, ale stravovat se jen po restauracích taky ne. K čemu má pak tu kuchyň?

    superkarma: 0 04.12.2012, 11:36:25
  22. avatar
    [69] hubajda [*]

    Rikina — #68 no muze to tak byt ale nemusi to se nikdo nedozvi

    superkarma: 0 04.12.2012, 11:27:41
  23. [68] Rikina [*]

    hubajda — #66 myslím, že ty vánoce u tchyně trávili všichni, ne že by k ní jenom dali děti. Sml80

    1. na komentář reaguje hubajda — #69
    superkarma: 0 04.12.2012, 11:21:21
  24. [67] Rikina [*]

    Nedá mi to se nezeptat, kde zase jsou všechny místní feministky? Sml80 Sml57 Vždyť je tu valná většina diskuze o tom, že ženská patří k plotně. Sml30 

    1. na komentář reaguje Altamora — #74
    superkarma: 0 04.12.2012, 11:18:59
  25. avatar
    [66] hubajda [*]

    myslim ze zas tolik casu klukum nevenuje kdyz napise ze kluci trávili Vánoce u tchyně a pak jak sly do skoly tak je brala sebou do restaurace ja bych nemohla dat dceru na vanoce ke tchyni a byt sama bez deti na vanoce je to dost divne

    1. na komentář reaguje Rikina — #68
    superkarma: 0 04.12.2012, 11:17:19
  26. avatar
    [65] hubajda [*]

    Altamora — #61 ja jsem rekla ze by jako zenska mohla uvarit na napect misto aby mela doma sterilni prostredi je me lito tech deti mas pravdu ze je pro deti lepsi kdyz jde mama s detma na bazen a podobne ale ja si myslim ze zrovna tahle ne nevim treba se pletu ja mam radeji domaci jidlo a myslim ze je to aj pro deti zdravejsi a ze deti ji stale jen po restauracich tak to take neni hezky priklad pro deti do budoucna nepoznaji to kouzlo kdyz se sejde rodina u stolu a povidaji si co se za den stalo pekne v klidu a ne nekde v zahulene restauraci (treba chodi do nekuracke)

    1. na komentář reaguje Altamora — #75
    superkarma: 0 04.12.2012, 11:11:54
  27. [64] magic11 [*]

    ajajaj, na štědrý den se jít najíst do hospody? Možná pro osamělé zoufalece, ale i tak mi přijde uhlé

    superkarma: 0 04.12.2012, 10:58:06
  28. avatar
    [63] marianaant [*]

    Taky bylo období kdy jsem cukroví nepekla ,děti nebyli už doma , vnoučata ještě nebyla. Teď zase peču a ráda.

    superkarma: 0 04.12.2012, 10:51:42
  29. [62] MaVy [*]

    já bych to neviděla tak strašněSml23,no tak nevaří,místo cukroví můžou chroupat sušené ovoce,aspon nepřiberou,vím,že jídlo je důležitý,ale není snad nejdůležitější,třeba si víc hrajou,tráví čas společně,chodí ven  a není půl dne uvázaná u plotny,já vařím a peču ráda,ale kolikrát bych kuchyn zavřela a šla si hrát se synem ven

    superkarma: 0 04.12.2012, 10:38:46
  30. avatar
    [61] Altamora [*]

    hubajda — #2 Sml80Copak se dobrá máma pozná podle toho, že smejčí, vyvařuje a peče? Není důležitější, aby s dětmi provozovala jiné aktivity? Podle mě je lepší máma, která s nimi jede na bazén, na hory, na výstavu, která si s nimi kreslí, maluje, modeluje, staví, čte, povídá a hraje karty. Když k tomu stihne i to vaření a pečení, tak je to jen bonus. Jídlo se u nás příliš přeceňuje.

    1. na komentář reaguje hubajda — #65
    superkarma: 2 04.12.2012, 10:34:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme