Bulvár

Gerontofobie


Musím vám napsat o svém problému se starými lidmi. Upřesníme si termíny. Staří lidé mohou být pro někoho třicátníci, a tak jsem to, jsouc jedním z nich, samozřejmě nemyslela. Staří lidé jsou dva druhové:

      a) hezounké babušky a děduškové ve slabikáři ilustrovaném Helenou Zmatlíkovou. Babušky mají obrovské hlavy v puntíkatých šátcích, mile se usmívají, obvykle třímají mísu koláčů a vlastní několik zvířátek. Nemají žádný specifický pach a obvykle bydlí na vsi. To je taková zajímavá skutečnost, kterou se snaží naše slabikáře udržovat při životě, i kdyby čert na koze jezdil. V první třídě se prostě dozvíte, že staroušci bydlí v chaloupce, vlaštovky na drátech a vítr fouká po strništi. Strniště je posečené pole, pro ty, kdo také jako já bydlí dost daleko od polí i od lavice v první třídě. 

      Málem bych zapomněla na dědečky. Ti bydlí samozřejmě v chaloupce s babičkou. Mají také velkou kebuli, krásné bílé a úplně čisté vousy, hezké záplatované, ale čisté oblečení a obvykle sedí na zápraží (takové často střechou ještě překryté místo před chaloupkou, je tam lavička) a bafají z fajfky. Je to celé dost v rozporu s našimi vlastními prarodiči, ale s tím se musíte prostě vyrovnat hned při vstupu do 1. A, stejně jako se šikanou. Nakonec taky jsou tam kytičky s pěti okvětními lístky a žlutá cestička, tak co. A ještě něco. Ve slabikáři se babičky a dědečkové chovají hezky nejen ke kočičkám, Ferdovi s Honzíkem a předsedovi družstva, ale i k sobě navzájem. Neuvěřitelné.

      b) nezkrotné zombie zaklesnuté do největšího nákupního vozíku v obchodě "s obsahem 2 housky" řítící se se skelným výrazem mezi regály a častující neuvěřitelnými nadávkami každého, kdo kříží jejich trajektorii.
       Rekordmani ve sprintu o dvou berlích, kteří doběhnou každou tramvaj.
      Ti, kteří ráno čekají, až otevřou obchoďák, ale až vy půjdete z práce, taky tam budou.
      Ti, kterým patří každé sedadlo, i to jediné obsazené - vámi.
      Zasmrádlí dědkové uplivující před vámi na chodník cosi, co už dlouho tahali z bércového vředu dole.
      Obludné balíky kynoucí přes dvě sedadla kupé pro rodiče s dětmi (to je součást vagónu označeného piktogramem Rodiče s dětmi. Má vám to zajistit, že děti nebudou nasírat zbytek vlaku, nebude jim nikdo kouřit pod nos a s pomocí jídla, hraček a diazepamu se dostanete z bodu A do bodu B i bez auta. Tedy pokud necháte kočárek hned u hajzlíku, protože se do vozu pro rodiče s dětmi nevejde :o))
      Staří lidé jsou ti, co vstávají ve dvě ráno, a protože vám nemohou odpustit, že vy můžete spát, dají se do luxování, vyhazování lahví, hlasitého rozhovoru se sousedem na chodbě a odklízení sněhu pomocí ruchadla... aby vám druhý den sdělili, že zase slyšeli to vaše dítě.
      Jsou to ti magoři, kteří vás přehlasují na schůzi bytového družstva, takže okna se nebudou měnit, protože dole u nich jsou ještě dobrá a když táhne, dá se tam nacpat hadr.
      Jsou to ti týpci, co vás maminka učila, že je máte pustit do dveří, ale vy to vůbec nepoužijete, protože se tam narvou první. Když si nejsou jistí, jestli je ve vchodu volno, preventivně ho před vstupem prošťouchnou holí.
      Jsou to podivné dvojice, které kráčí zásadně s desetimetrovými rozestupy 50 let spolu, každý sám.
      Jsou to ti, kterým když něco vadí, hrozivě stojí nad vámi a mlčí výmluvněji než Krakonoš nad Trautenberkem. To sedadlo u okna je jejich, to místo před vámi ve frontě je jejich, to kupé je jejich, ten chodník je jejich... Jsou úplně nemohoucí a zoufalí, a tak v běhu k tomu Jejich dosahují neuvěřitelných časů, které by Květa Jerijová nenacvičila ani s třífázovým tréninkem.

A teď se ptám. Kde jsou tedy naši vlastní prarodiče? Bydlí v chaloupce, z komína vystupují šedá kolečka a u komína se hřeje vrabeček? Je to třetí skupina? Nebo jsou skutečně ve skupině b, když se nedíváme? Každý z nich... tedy skoro každý... má přece nějakého toho vnuka, vnučku... nás?! Nebo tihle ne?

Doufám, že mi v tom uděláte jasno. A nezkoušejte na mě ty historky o tom, že jste tuhle potkali moc hezké a hodné důchodce, (15)kteří se vedli za ruku a poděkovali vám za uvolněný vchod do pekařství! Kolik takových jste potkali? No tak...
   
03.03.2006 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [98] tomáš [*]

    Moje babička byla moc obětavá a pracovitá, a také jsme ji všichni měli rádi (kdysi jsem tu napsala o ní i příspěvek). Bývalí tchánovci také byli OK (i když se po rozvodu samozřejmě jejich chování ke mě změnilo) a moji rodiče také stárnou aktivně (75). Vaše nadsázka se hodí na chování přítelovy matky (77). Znám ji už přes 15 let a vždycky byla žlučovitá, pomstychtivá, pomlouvačná a kdyby byla pohyblivější, jistě by se "uplatnila" více i venku...Teď zůstala nemohoucí (po klinické smrti), téměř denně ji někdo z příbuzných navštěvuje a snaží se jí pomáhat a zpříjemnit pobyt v léčebně. A co slýcháme? S tou a tou sestrou se pohádala, téhle vynadala, a když jsou na ni takoví (proč asi??), tak jim klidně nas..re do postele, ať to musí uklízet a umývat jí...No, jaká bývala, taková je stále...ale jestli její život byl takto lepší, než těch slušných, to nedokážu posoudit. Myslíte, že si ti křiklouni vydobudou opravdu něco lepšího než pohrdání ostatních?

    superkarma: 0 06.03.2006, 13:52:15
  2. [97] tanecnice [*]

    No,ja jsem si to vazne chtela precist,ale uz po par vetach to pro me bylo moc silny kafe, takovej proslov 15letyho nenavisti plneho pankace, tak nevim, jsi zena,vazne?

    superkarma: 0 06.03.2006, 05:42:09
  3. avatar
    [96] Kekka [*]

    Lenka: potkala jsem takový manželský pár nedávno (na podzim). Byli skutečně jak z pohádky. Byli čistí a svým způsobem krásní.Přišli k našemu domu, kde je širokodaleko jediná lavička, a když jsem procházela okolo, zeptali se jestli mi nebude vadit, když si tam chvilku sednou na sluníčku. Byli velice milí a usměvaví.

    superkarma: 0 05.03.2006, 15:27:34
  4. avatar
    [95] fialinka [*]

    Článek je fakt vtipně napsaný... moje babi je super, rozhodně žádná staromódnost nehrozí... ale prarodiče z druhé strany, ti byli prostě staří a tak trošku divní odjakživa, co si dokážu vzpomenout. Někdy si vyčítám, že s nima nemám vřelejší vztah a vídáme se minimálně (bydlíme v jednom městě), ale na druhou stranu, vždyť to bylo na nich, aby nějaký vztah se svými vnučkami vybudovali.. A tak doufám, že si z toho něco zapamatuju a budu jako ti starší lidi, které obdivuju.

    superkarma: 0 05.03.2006, 13:45:58
  5. avatar
    [94] giorgina [*]

    Vim že to byla trochu nadsázka ale naštvalo mě to.Neházím všechny mladé do jednoho pytle a sama s tím nemám žádný problém protože si ho mepřipouštím a snažím se brát lidi vždy z té lepší stránky.Ale znám hodně mladých a jak se říká v partě je síla a myslím že kdyby si takový důchodce stěžoval rodičům tak ho ještě seřvou.A to jsem myslela tím že nepomýšlejí že budou taky staří.A někteří důchodci jsou na tom opravdu špatně.A můžete mít náhled na svět sebeoptimističtější když máte tak na nájem a základní věci tak vás humor přejde.

    superkarma: 0 05.03.2006, 11:54:51
  6. avatar
    [90] LudPa [*]

    Nejsou všichni takoví,ale tohle mám pořád v paměti.Vřítila se do lékárny a už ode dveří se dožadovala přednostního obsloužení,mohlo jí být kolem šedesáti,sotva se pohybovala a měla hůl.A už se hlava nehlava drala dopředu a sprostě nadávala,jaká je ta dnešní mládež nevychovaná.Při vstupu zapomněla pozdravit.Byla okamžitě obsloužena,zanadávala na ceny a bez poděkování a pozdravu hrdě odkráčela středem,zatímco hůl zůstala u pokladny.Úplně zapomněla kulhat.

    superkarma: 0 04.03.2006, 19:29:31
  7. avatar
    [89] Suzanne [*]

    karkule: to je pro mě škoda - souhlasím, zhovadilost.
    Moje babička si v 85 letech nechala ušít novou garderobu a poslouchala vážnou hudbu z cd. Tvrdila, že se má jako prase v žitě - kupovala si zásadně dobrou čokoládu, máslo, šunku a jilemnický housky, protože si prostě dopřávala to, co ráda. Potrpěla si na pěknej porcelán, hedvábí a čokolády, takže jsme vždycky věděli, co jí ve svátek udělá radost Jediné její úspory byly na funus, svojí výší nás všechny překvapily, takže jsme si na babiččinu počest ještě pěkně poseděli a vyprávěli si o ní humorné historky. Bylo jí 90, když odešla. Takhle si představuju i svoje stáří.

    superkarma: 0 04.03.2006, 18:40:06
  8. avatar
    [88] Suzanne [*]

    Dášule: 83

    superkarma: 0 04.03.2006, 18:34:30
  9. avatar
    [86] mam-ča [*]

    karkule: Dlouho jsem tuhle shánčlivost staroušků nechápala, a štvalo mě, že dárek, který jsem dala babičce, putoval dál, třeba k sestřenici. Pak jsem se na čas ocitla v situaci, kdy pro mě cesta „do města“, koupit někomu dárek, byla nepřekonatelná překážka. A obdarovat jsem chtěla. Tak jsem stejně, jako kdysi naše babi, udělala probírku vlastních „cenností“, a nějakou jsem překvalifikovala na dárek.
    Stejně tak jsem nechápala úspory „na horší časy“. Zastávala jsem názor, že peníze jsou k tomu, abychom si jejich prostřednictvím zpříjemňovali život. Pokud máš jistotu každoměsíční výplaty, není co řešit. Ale ani to nemusí být napořád.
    A naši prarodiče, i mnozí rodiče, vyrostli v nejistotě. Moje babička nepatřila k nejchudším, ale dědeček byl nemocný. Pokud měl mít odpovídající lékařskou péči, stálo to spoustu peněz.
    Také v době nemoci nemohl pracovat, a žádná „nemocenská“ nebyla.
    Teď už chápu, proč staří lidé schraňují, mnohdy nesmyslně, majetek, peníze a někdy i veteš. Je to znak nejistoty. Nejsou si jisti, jestli zítra budou mít na činži, na doktory, na chleba…
    A tak se nezlob na babičku, že nestojí o zájezd k moři. Třeba neví, jak se chovat v letadle, v hotelu, nebo se jen bojí, aby jí někde v cizině, kde se nedomluví, nezastihla nějaká nemoc stáří.
    A tu čokoládu si babička schovává proto, že kdykoli se na ni podívá, má radost, že si na ní vnučka vzpomněla. Nějakou záruční lhůtu neřeší…

    superkarma: 0 04.03.2006, 16:43:07
  10. [85] karkule [*]

    giorgina: nemyslím, že dnešní důchodce = žebrák, protože kdykoliv ukazují v TV nějakého podvodníka, tak ožebračil ubohého důchodce o 100.000, co měl v kuchyni v hrníčku. Podvodníci dobře vědí, že zkoušet to na mladou matku s 2 dětmi na mateřské nemá cenu, i kdyby mu naletěla, doma má 200 Kč do konce týdne. Taky jsem litovala jednu starou tetičku, jak to pro ní musí být těžké, kupovat jen to nejlevnější a pak jsem zjistila, že má na knížce 600.000.

    Na důchodcích mě nejvíc štve věta: to je pro mě škoda. I když jim chcete udělat radost a zaplatit jim dovolenou nebo je pozvat do pěkné restaurace, tak se dozvíte, že se vlastně bojí letadla a že kuře doma je taky jídlo, ať si to radši šetřím. Slavnostně slibuju, že až budu důchodce a někdo mi bude chtít třeba koupit čokoládu, tak si jí neschovám 2 roky ve skříni, až jí projde záruční lhůta /a potom jí omylem věnuju původnímu dárci k narozeninám/, ale ještě si poručím tu nejdražší Lindt.

    superkarma: 0 04.03.2006, 16:23:51
  11. avatar
    [84] mam-ča [*]

    Dášule: Dík, napsalas to i za mě. Taky nemám problém s lidmi, bez rozdílu věku. Stačí slušně požádat, poděkovat, a vlídným úsměvem se taky nic nepokazí.

    superkarma: 0 04.03.2006, 12:39:56
  12. avatar
    [83] Dášule [*]

    giorgina: Patřím k té starší skupině na ženě. Myslím, že ono "veden k úctě ke stáří" má i svůj opak. I mládí si zasluhuje úctu. Úcta je věc vystupování, morálky ne roku narození. Nejvíc ze všeho mi vadí na mých vrstevnících jejich přesvědčení, že věk jim dává právo na tykání. Ve svém zaměstnání jsem se setkala s mnoha lidmi a vykat čerstvému absolventovi ZŚ jsem považovala za slušnost. Pokud to byl známý, požádal o tykání sám, pokud ne, byl pro mě "pane Vy". Vzhledem k tomu, že většinu dne prosedím u knížek nebo u počítače motám se mladým v trolejbuse jen když musím k lékaři. Tam si člověk čas nevybírá. Nezažila jsem babičku klátící se nad mladým člověkem. Že si někdo v narvaném trolejbuse nevšimne, kdo stojí na druhém konci, to je možné. Pokud někdo nedokáže SLUŠNĚ požádat o místo, ať stojí. Mladého muže /16 let/, který stojí u dveří a já nemohu nastoupit můžu seřvat, že stojí tak blbě a je slepej a nevidí lidi nebo jej slušně poprosit, aby ustoupil, že vystupuji příští stanici, jestli by mě nechal stát u dveří, že bych se potřebovala držet té tyče. A když mu řeknu "prosím Vás" a usměji se, vyhoví a někdy se ještě omluví. Je to všechno věc slušnosti. Ale zase si uvědomte, mladé dámy, že jestliže dnes vy nevedete pochopit, že lidé bydlící v přízemí mají také nárok na slušné bydlení a nevedete děti k tomu, aby se v paneláku chovaly ohleduplně, budete to jednou vy, kdo se nevyspí, protože starý člověk spí spíš roztroušeně, a budete to vy, komu budou cizí děti řvát pod okny a budete polykat prášky.

    superkarma: 0 04.03.2006, 11:50:27
  13. avatar
    [82] Agnes X [*]

    giorgina: Nesouhlasím s tebou
    Proč by ses měla stydět?? Copak nejde o nadhled a vtip?
    Ale no tak, sama určitě víš, že to není možný brát do slova....někdo má takové zážitky s důchodci, někdo s polišmenama, někdo s ufounama

    Manx: S těma prachama bych to neviděla takhle růžově. Mám známou důchodkyni a její důchod je velký výsměch To je tak na toaleťák

    superkarma: 0 04.03.2006, 11:42:30
  14. avatar
    [80] giorgina [*]

    Za takto napsaný článek bych se styděla.

    superkarma: 0 03.03.2006, 23:41:24
  15. avatar
    [79] giorgina [*]

    Já už jsem věkem spíše k tomu stáří a jímá mě hrůza že bych byla taková ale i z těch postojů a názorů některých mladých.Myslím že dnešní honba za penězi vytěsnila dobré vztahy mezi lidmi.A většina dnešních dětí není vedená k úctě ke stáří.Ale lituju ty rodiče který používají názvy bába a dědek a jiné výrazy až zestárnou jak se k nim dětičky budou chovat to teprve sklidějí.Možná že to bude tím že dnešní důchodce se rovná žebrák a žádná radost protože na to musejí být peníze a proto ta honba za co nejlevnějším a mrzoutství.

    superkarma: 0 03.03.2006, 23:39:52
  16. avatar
    [78] Agnes X [*]

    super článek .... si jich nevšímám
    Jen občas mě z mé ignorance probere vozík v zádech či hůl přes holeň

    superkarma: 0 03.03.2006, 21:24:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [77] Suzanne [*]

    Tak jsem asi spadla z Marsu Mezi důchodci nepotkávám víc kreténů než v jiných věkových kategoriích A dlužno říci, že se na mě většina lidí usměje, když se na ně usměju já.

    superkarma: 0 03.03.2006, 19:41:40
  2. avatar
    [75] Meander [*]

    Moje babi doopravdy bydlela v chaloupce a měla kočky a slepice a psa a husy. A můj děda doopravdy seděl na lavičce před verandičkou a bafal z fajfky. A doopravdy byli hodní na sebe i na druhé.

    superkarma: 0 03.03.2006, 17:08:10
  3. avatar
    [74] Alisa [*]

    Dobře napsáno. moji prarodiče jsou ti milý z a), co potkávám na cestě kamkoliv b), protože už nás předem nenávidí za naše mládí!!

    superkarma: 0 03.03.2006, 17:01:58
  4. avatar
    [73] Ťapina [*]

    Já jsem náhodou měla babičku z chaloupky s šátkem a buchtama a dědečka na zápraží. Jenomže jsem si jich moc neužila A zkušenost je taková, že mnoha starým lidem dělá problémy smířit se se svým věkem - pak jsou z nich ti, o kterých je druhá půlka.

    superkarma: 0 03.03.2006, 16:31:38
  5. avatar
    [72] Lilinka [*]

    fakt super článek

    superkarma: 0 03.03.2006, 16:07:29
  6. avatar
    [71] mam-ča [*]

    Článek je bezva, moc jsem se nasmála. Ale beru ho jako veselou nadsázku.
    Jen žasnu nad tou spoustou netolerance v příspěvcích. Z vás – netolerantních jednou budou ty protivné báby a prudící dědkové. Sobeckost a nenávist k bližním nemá žádnou souvislost s věkem.

    superkarma: 0 03.03.2006, 16:05:39
  7. avatar
    [70] RenataP [*]

    Jeremi: Jé, to jsem nedávno taky viděla babičku s dědou, jak si v neděli vyšli na poklidnou procházku a DRŽELI SE ZA RUCE !!!!
    Tiše jsem si povzdychla a ještě se za nimi otočila - fakt mě to dostalo.....
    Jéžiš, ale tohle jsem psát neměla, co Leni ?

    superkarma: 0 03.03.2006, 15:34:32
  8. [69] Tobbi [*]

    Salazarka Zmijozelová: Jo. Přesně. Jsem ráda, že si toho všiml i někdo další. Já to řeším tím, že se tam na to místo u okýnka prostě násilně nacpu! Nejlepší hláška je: já jedu jenom kousek V důchodcovské řeči: kousek = přes půl Prahy.

    superkarma: 0 03.03.2006, 15:32:36
  9. avatar
    [68] Jeremi [*]

    Žábina: Jestli ano, tak jsem na sebe pyšná, že mám takovou fantazii.

    superkarma: 0 03.03.2006, 15:12:26
  10. avatar
    [67] Žábina [*]

    Jeremi: a nebyl to sen ?

    superkarma: 0 03.03.2006, 14:39:42
  11. avatar
    [66] Žábina [*]

    pohodarka: č.54 -

    superkarma: 0 03.03.2006, 14:39:19
  12. avatar
    [65] Jeremi [*]

    Náhodou tuhle jsem viděla u nás u hřbitovů, jak policajti vysazovali z auta staříka se stařenkou. On se opíral o hůl, ale galantně podal babce dlaň, pomohl jí přes obrubník a povídá "To byli ale hodní chlapci, viď? Jen jsme se zeptali na cestu a oni nás sem i dovezli." Taky jak ze slabikáře. I ty policajti ostatně.

    superkarma: 0 03.03.2006, 14:31:49
  13. avatar
    [64] Sirikit [*]

    Tak mě napadá ... jakým směrem by se asi ubírala diskuse, kdybychom tu všechny nadávaly na věčně rozjívené, uřvané a nepořádné haranty? Většina z nás děti má a je to zcela normální, že každá máma si o svých dětech myslí jen to nejlepší, zkrátka a dobře, takové to "moje děti jsou vychované, milé, roztomilé, zkrátka nej a nedej bože, aby si o nich někdo myslel opak".

    superkarma: 0 03.03.2006, 14:30:31
  14. avatar
    [63] gerda [*]

    Markýza: jestli své děti učíš nazývat seniory tituly "dědek", "bába", pak jsi pro ně skutečně udělala maximum, aby se jim staly v dospělejším věku hrozbou

    superkarma: 0 03.03.2006, 14:16:57
  15. avatar
    [62] Markýza [*]

    Sirikit 47: hele "milá dámo" -- já jsem svoje děti anučila, aby se dědkům a bábám braly z cesty, protže je od nich nečeká nic dobrýho, a taky že jo - a yblo by to na dlouho, takže se naučily jim uhýbat, nevšímat si jich a jít jim z cesty -- no ale v tom případě jim ani nijak nepomůžou.
    MMCh žádat po třináctiletém pubošovi před partou kámošů, aby někomu pomohl s taškou je neskovalá pitomost, když to jindy nedělá. Moji kluci nosí tašky bez říkání, a posledně, když jsem šla z obchodu a ani jsem si nevšimla, že tam je a sám od sebe přišel a tu tašku vzal a odnesl až domů.

    superkarma: 0 03.03.2006, 14:02:32
  16. avatar
    [61] Markýza [*]

    sqělé, naprosto výstižné, hezky podané


    obávám se, že moji prarodiče patřili okrajově k té druhé skupině -- teda když jsem se nedívala

    superkarma: 0 03.03.2006, 13:52:16
  17. [60] r1911 [*]

    blondy_k: Bydlím v paneláku v přízemí a říkám na rovinu, že řvoucí děti mi pod okny taky vadí, stejně tak věčně rozcapené vchodové dveře, ono totiž v přízemí dost táhne a co si kdo povídá pod okny je bohužel taky dost slyšet, natož když si tam hraje banda dětí. Mimochodem, v našem vchodě děti nechodí, ony jen lítají, dupou a řvou... Rohožku použije snad každý 5. člověk a my v přízemí holt ať se snažíme udržet čisto před bytem. Asi přesídlím někam na samotu.

    superkarma: 0 03.03.2006, 13:50:47
  18. avatar
    [58] Vivian [*]



    moji prarodiče, vlastně už jen babičky, jsou asi něco mezi... ale prababička byla jako babuška z nějaké knížky

    superkarma: 0 03.03.2006, 13:04:57
  19. avatar
    [56] alko [*]

    Sirikit: Napsala jsi to moc hezky. Je to všechno o tolerantnosti a výchově k ní.
    Nějak si nedovedu představit dnešní středoškolačky deroucí se do tramvaje a halasně obsazující volná místa, jako vlídné, milé a tolerantní stařenky - tak daleko má fantazie nesahá.

    superkarma: 0 03.03.2006, 12:06:00
  20. avatar
    [55] gerda [*]

    a všimli jste si, že je to tady dnes trošku jako Jedová chýška? Příspěvek od paní Šindrbalové o Putinovi, teď tady jedujeme o důchodcích...

    superkarma: 0 03.03.2006, 12:03:07
  21. avatar
    [54] pohodarka [*]

    a vite, ze si myslim, ze jini budeme, minimalne mentalitou uz jsme uplne nekde jinde nez soucasne stari. a ano, demence muze delat hodne, ale i to, co je dlouha leta ovlivnovalo a to nas neovlivnuje a s prominutim travit dny shanenim levnejsiho rohliku, tak to fakt nebudu...jenze oni to snad maji geneticky dane, cely zivot nekde neco shaneli...tehdy, protoze to nebylo, ted protoze to je nekde levnejsi...ale nerikam, ze neznam plno skvelych starych lidi, jenze lenka nechtela, abychom o nich psali, tak nepisu

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:55:27
  22. avatar
    [53] floo [*]

    DDolores: já jsem to ale nezobecňovala, ale psala jsem o konkrétním obchodě, kam chodím nakupovat, jak to chodí ve špáru nevím...

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:36:43
  23. avatar
    [52] bivena [*]

    damanka: Teda né že bych se stále chtěla zastávat důchodců, ale ono se dá v suprech a hyprech ušetřit a ne jen na nákupu. Po páté hod. je teď v zimním období tma, takže ušetří za světlo a teplo.

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:33:21
  24. avatar
    [50] Kelly [*]

    ... ohleduplnost dělá divy ...

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:27:07
  25. avatar
    [49] floo [*]

    Sirikit: tak to je určitě pravda, taky netvrdím, že jsou tací úplně všichni, samozřejmě když vidím starého člověka automaticky vstanu a pustím, v tom nevidím problém - to je slušnost, ale když nastoupí do autobusu baba, která vypadá jako velikonoční vajíčko s 20cm podpatky na nohou? Já nevím, proč si všichni myslí, že staří mají nárok na všechno. Určitá slušnost by se měla pro projevit i z jejich strany....

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:26:57
  26. avatar
    [47] Sirikit [*]

    Teď mě možná budete kamenovat, ale... začnu z jiného soudku a z opačného konce. Ona totiž tolerance člověka k člověku nepřichází sama, člověk k ní musí být vychováván. Ruku na srdce, milé dámy. Která z vás dokáže vysvětlit svým dětem, aby daly přednost babičce s holí nebo dědovi, co se tak tak šourá, protože má bolavé nohy. Já vím - někdy jsou ti staří opravdu nesnesitelní, stařecká demence promění dříve milé lidi v cosi, co lze jen snášet jen se zaťatými zuby. Ale - budete-li před svými dětmi dštít oheň a síru na ty "příšerný báby a dědky", jak myslíte, že se jednou vaše děti budou chovat k vám nebo k vašim rodičům. Asi stejně, jako nedávno tak dvanácti-třináctiletý chlapec, když ho jeho babička (nebo snad prababička) požádala, aby jí pomohl nést tašku, jen odbroukl - "babi nevopruzuj.." a poodešel k partě kamarádů. Napadlo mě, jak by se asi líbilo jemu a třeba i jeho rodičům, kdyby babička (tehdy třeba ještě v produktivním věku) na nějakou jejich žádost - třeba o pohlídání nebo něco podobného, odpověděla stejně. Je třeba se trošku zamyslet, milé dámy a doufat, že až my dojdeme do toho věku, nejenže budeme jiné, ohleduplnější, ale že se k nám i naše mladší okolí bude chovat jinak a ohleduplně.

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:20:09
  27. avatar
    [46] bivena [*]

    floo: Až si budeš užívat důchodu tak zjistíš, že máš o hodně míň času než když jsi chodila do práce.

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:19:32
  28. avatar
    [45] gerda [*]

    floo: víš, ono to bude tím, že třetina národa je prostě... stará. S tím se budeš muset smířit.

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:17:19
  29. avatar
    [44] floo [*]

    bivena: aha, tak to mě nenapadlo, že každý český důchodce je celé dopoledne u lékaře, a do obchodu jde zrovna když je tam nejvíc lidí, protože v tom obchodě, ať tam jdu jakýkoliv den, je těch starých lidí většina....a to podotýkám, že se jedná pouze o jeden obchod.
    Ale to je jen jeden problém, o kterém jsem psala.

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:15:57
  30. avatar
    [42] floo [*]

    gerda: no páč na to mají více času, pak nebudou v obchodech takové fronty a lidi nebudou tak nervní, mmch. mi připadá, že to dělají naschvál, pomalu každý druhý ve frontě je důchodce se dvěma houskama, přitom je vedle smíšené zboží

    superkarma: 0 03.03.2006, 11:12:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme