.

Gay Tomáš: „Jednou jsem to s holkou zkoušel...“

Vztahy

Gay Tomáš: „Jednou jsem to s holkou zkoušel...“

V dnešní době pojem homosexualita již není nic zvláštního, jako tomu bývalo kdysi dávno, stejně ale existuje určité procento lidí, kteří homosexuály stále odsuzují nevybíravým způsobem. Ale proč? Vždyť jsou to naprosto stejní lidé jako my.

V mém okolí je spousta gayů a mám mezi nimi i pár přátel, které bych neměnila. Proto, když jsem si říkala, s kým dalším udělám rozhovor, napadl mě můj kamarád Tomáš, který je homosexuál. Já jsem nikdy ani myšlenkou nepřemýšlela nad tím, že by byli tito lidé nějací jiní, divní. Prostě je beru jako běžnou součást lidstva, ale je fakt, že v poslední době mi tedy přijde, že jich je mnohem více než jen čtyři procenta, jak se stále tvrdí.

Když jsem zavolala Tomášovi, jestli by šel do rozhovoru, hned souhlasil a ještě ten den jsme se domluvili na schůzce. Sešli jsme se v roztomilé cukrárně, kam přišel i se svým psem Karlem, kterého si vzal z útulku. Sedli jsme si, objednali si kávu se zákuskem a já se začala vyptávat.

11

Kdy a jak si zjistil, že si gay?
Plně jsem si to uvědomoval asi ve svých dvanácti letech, a přišlo to tak nějak naprosto přirozenou cestou. Já jsem si to nicméně uvědomoval už odmalička, kdy mojí největší dětskou úchylkou byly barbíny. Když jsem to poprvé řekl mamince, to mi mohlo být něco mezi třinácti, čtrnácti lety, tak ta mi v podstatě řekla, že si to myslela už od školky. Načapala mě, jak jsem seděl v kruhu jenom s holkama, kde jsme si hráli všichni s panenkami.

Byl jsi z toho nějak rozhozený, když si zjistil, že to máš vlastně „jinak“?
Vůbec ne, protože já jsem to v podstatě nebral jako něco jiného.

Když si řekl svým rodičům, že si gay, jak reagovali? Byla špatná reakce?
Ono se to začalo řešit v době, kdy se naši čerstvě rozvedli, takže jsem to říkal rodičům odděleně, což bylo trošku jednodušší. Matka byla v podstatě v pohodě, nebo respektive alespoň se tak tvářila, ale úplně v pohodě to samozřejmě nebylo. No a u táty, tam teda byly nějaké narážky, jestli jsem si jistej, jestli to není jenom nějaká mladická úchylka, ale ve své podstatě to vzal dobře. Neodsuzoval mě, ale musím říct, že jsme se pak o tom už nebavili nějak podrobně, bral to jako hotovou věc.

1

Co v pubertě? Bylo to pro tebe těžké období? Dělali si z tebe srandu?
Ne, nedělali. (Tomáš se začal hrozně smát.) Já jsem měl výhodu v tom, že jsem byl tlustý, takže spolužáci spíše měli narážky na to, že jsem extrémně tlustej, a to, že jsem gay, na to už nezbyl prostor. :-)

Tvůj první partner, vzpomínáš si na něj?
To byl spolužák ze třídy a nějak to přišlo prostě samo.

Tebe nikdy nenapadlo, že bys třeba mohl být bisexuální? Zkoušel jsi to někdy s holkou?
Jednou jsem to s holkou zkoušel, to přiznávám. Ale osobně si myslím, že bisexualita neexistuje. Prostě bisexualita je jenom úchylka, kdy je člověk hodně nadrženej a s prominutím by šel s čímkoliv, co je zrovna po ruce.

Takže mi chceš vlastně říct, že když třeba muž o sobě tvrdí, že je bisexuální, v podstatě je vlastně gay?
Je to skrytý gay, který pouze omlouvá to, že je gay, a nechce to přiznat.

Mě by zajímalo, jak se poznají dva gayové? Máte nějaké signály? Nebo jak poznáš, že ten druhý je taky na kluky?
Přeskočí taková ta chemie a musí tam být jiskra. Znamení tam určitě není. :-) Je to naprosto to samé jako u heterosexuálů. Jak pozná kluk, že se té holce líbí? Prostě tam musí něco proběhnout, a to samé je i mezi dvěma kluky. Samozřejmě se může stát, že jsou gayové, kteří to oficiálně zapírají, ale prostě my to poznáme. :-)

Vnímáš na svou osobu nějaké narážky, protože si gay?
Vůbec. Samozřejmě lidi urážejí, ale otevřeně do očí ti to nikdo neřekne.

3

Ještě v dnešní době se najdou tací, kteří odsuzují homosexualitu jako nemoc, co ty na to?
Člověk se prostě už tak narodí, takže pokud řekneme, že se rodí přímo nemocný, tak to už je pak věc zákona, jestli bychom náhodou neměli provádět interrupce atd. Tohle mi prostě přijde jako vážně šílené.

Jak u vás dvou mužů funguje domácnost? Nemíchají se tam ty dva chlapské elementy?
Naprosto stejně jako u heterosexuálů. Ti dva lidi si prostě musejí sednout, myslím tím na život i na volný čas, a prostě se doplňují. Vždy u jednoho v té společné domácnosti převažuje taková ta ženská stránka, že se stará o tu domácnost, více vaří, a ten druhý prostě více pracuje a vydělává. Ale samozřejmě to může být „fifty-fifty“. Prostě je to naprosto stejné jako v každé domácnosti bez rozdílu pohlaví. I u heterosexuálů máš v dnešní době, že ten chlap zůstane v domácnosti, když ta ženská více vydělává.

Já stále slýchávám z různých stran, že to máte v sexu rozdělené jako taťka s mamkou, je to tak?
Taťka s mamkou? :-) V podstatě ano.

Ty máš teď přítele a mě by zajímalo, jak tě přijali jeho rodiče?
Úplně v pohodě, až velmi překvapivě. Na to, že jsou z malé vesnice, tak to bylo naprosto perfektní.

Kdyby tady v ČR byla povolena adopce pro páry stejného pohlaví, šli byste do toho?
Určitě! A věříme v to, že to brzy bude umožněno.

„Stále shledávám osobním zklamáním, jak lidé dávají volný průchod vyjádření svého znechucení nebo názoru, který se staví proti způsobu, jakým se dva lidé rozhodnou milovat jeden druhého. Myslím, že to je opravdu nešťastné.
Heath Ledger
   
11.07.2014 - Láska a vztahy - autor: Markéta Škaldová

Komentáře:

  1. [23] MagdaN [*]

    cilani — #21 souhlasím s Tebou, raději milující táta s tátou či máma s mámou, než nemilující a zlí máma s tátou ... a že jich je ( např. Kuřim .....)

    superkarma: 0 16.08.2014, 08:14:09
  2. avatar
    [22] catcat [*]

    No, k tomu citátu: shledávám osobním zklamáním, že mi neustále někdo nutí způsob, jakým se chce milovat jeden druhého. Sml80 zrovna tak by mne nebavilo, kdyby si třeba tady v práci sedly a začaly vykládat, jak si to večer rozdají a kolikrátSml57

    superkarma: 1 15.07.2014, 14:43:52
  3. [21] cilani [*]

    Davidek — #5 já doufám, že ano. Rozhodně je pro dítě lepší fungující model táta+ táta, než nefungující model matka+otec...

    1. na komentář reaguje MagdaN — #23
    superkarma: 0 14.07.2014, 14:34:28
  4. [20] slávenka [*]

    nemám vůbec nic proti homosexuálním párům, jen ta adopce.....Sml23toť můj názor..

    superkarma: 0 13.07.2014, 12:05:32
  5. avatar
    [19] Davidek [*]

    To snad ani neni citat .. rekl bych spis blabol ..

    Heath Ledger ja tve zklamani nesdilim ..

    superkarma: 0 12.07.2014, 00:52:40
  6. avatar
    [18] risina [*]

    Lydia001 — #17 Citát je to krásný, ale ten překlad je úděsný Sml80.

    superkarma: 0 11.07.2014, 23:26:43
  7. [17] Lydia001 [*]

    Uplne se mi nelibilo jak mluvil o zenskych a muzskych pracech, ale to uz je jeho vec. Jinak proti homosexualum nic nemam, jsou to lidi jako kazdy jiny! Jinak se mi moc libil citat Heatha Ledgera!!

    1. na komentář reaguje risina — #18
    superkarma: 0 11.07.2014, 16:31:44
  8. [16] Zuza70 [*]

    Nevím o žádným v mém okolí.

    superkarma: 0 11.07.2014, 16:20:25
  9. avatar
    [15] kobližka [*]

    gerda — #14 Sml22 Souhlas.

    superkarma: 0 11.07.2014, 15:51:34
  10. avatar
    [14] gerda [*]

    Takové ty řeči, že někdo zná párek gayů a jacíže jsou to úžasní lidé mi připadají jako chlubení se tím, že někdo zná úžasnou rodinu Romů...prostě se z toho dělá exotikaSml3. Normální to bude, až se o tom vůbec nebude mluvit ani psát, protože zatím je to spíš pózaSml80.

    1. na komentář reaguje kobližka — #15
    superkarma: 3 11.07.2014, 15:49:44
  11. avatar
    [13] kobližka [*]

    No,"úžasná" je ta otázka ohledně sexu a rozdělení rolí na taťa a mamka Sml68....bože po tomhle oslovení by se mě teda do sexu nechtělo s nikým!

    superkarma: 1 11.07.2014, 15:26:26
  12. avatar
    [12] paníliška [*]

    V mém okolí je zase dost heterosexuálů, což takhle udělat rozhovor s některým z nich? Sml57

    superkarma: 1 11.07.2014, 15:21:12
  13. [11] Danulka K. [*]

    mám několik přátel gayů - jsou to prima,přímí a rovní kluci...

    superkarma: 0 11.07.2014, 14:46:33
  14. avatar
    [10] Kadla [*]

    Rikina — #9 Zcela souhlasím Sml22

    superkarma: 0 11.07.2014, 12:26:44
  15. [9] Rikina [*]

    Kromě toho, že bisexualita skutečně existuje, to se pán mýlí, když tvrdí, že nikoli, nemám námitek. Pán hovoří celkem rozumně, a vypadá, že to má srovnané. Adopci bych párům stejného pohlaví klidně povolila, on je kolem toho takový cirkus, tolik všelijakých pohovorů, papírování a trvá to, že kdo to nemyslí vážně, tak tím nejspíš ani nedokáže projít. Sml80 Navíc je naprosto běžné, že se o děti starají jen ženy (rozvedené, svobodné matky, často  s pomocí babiček, tet a kamarádek ), které přitom ani lesby nejsou, tak nevidím důvod, proč by to nemělo být stejně běžné i u mužů. Valná většina mužů se dokáže o děti postarat stejně dobře jako ženy, s výjimkou kojení, a to se dá řešit. Sml57

    1. na komentář reaguje Kadla — #10
    superkarma: 2 11.07.2014, 09:33:00
  16. avatar
    [8] Brixik [*]

    No jo, ale jsou všichni šťastní a hlavně ti dva chlapi si těch dětí neskutečně váží, nejsou pro ně totiž samozřejmostí. A mají dost kontaktů se ženami, i když jsou to tety. Svět se mění a s ním asi i pohled na tradiční rodinu.

    superkarma: 0 11.07.2014, 09:21:55
  17. avatar
    [7] Davidek [*]

    Nahradni matka z Ameriky .. to zni zajimave (:-))

    nicmene spolecenstvi - otec/otec rodinu netvori .. deti co se v tom "seskupeni" objevi at uz adopci ci jinym pricinenim jsou v tom samozrejme nevinne ..

    superkarma: 0 11.07.2014, 09:12:10
  18. avatar
    [6] Brixik [*]

    Můj spolužák ze gymplu mají s partnerem své vlastní děti, dvě holčiky, řešili to nějak přes umělé oplodnění a náhradní matku v Americe a musím říct, že lépe fungující rodinu snad neznám.

    superkarma: 0 11.07.2014, 08:53:24
  19. avatar
    [5] Davidek [*]

    Otres .. a jeste blaboli o adopcich - no to urcite

    tatko s mamkou .. doufam ze to nikdy nepovoli

    1. na komentář reaguje cilani — #21
    superkarma: 0 11.07.2014, 08:42:45
  20. avatar
    [4] enka1 [*]

    gerda — #2 Taky bych na takovou otázku odpovídala zmateněSml80

    superkarma: 0 11.07.2014, 08:32:10
  21. avatar
    [3] Žofie [*]

    Letos na dovolené jsme se týden sešli s dvěma chlapíky. Bezvadní kluci, super parťáci, prima týden. Vážně pohodoví lidičky. Jsem ráda, že jsem se s nima poznala Sml22

    superkarma: 0 11.07.2014, 06:59:57
  22. avatar
    [2] gerda [*]

    No jo, čekala jsem něco objevnějšího, tohle všecko se dá předpokládat...ale nepochopila jsem jeho myšlenku o nemoci a interrupcíchSml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #4
    superkarma: 0 11.07.2014, 06:50:36
  23. [1] lidicka [*]

    Měla jsem možnost strávit několik dní na návštěvě u gay páru. Bylo tam strašně fajn, cítila jsem se tam v pohodě, uvolněne, lépe než v jakékoli hetero domácnosti. Sml22

    superkarma: 0 11.07.2014, 05:54:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme