Bulvár

GAIA nesouhlasí s ministryní Parkanovou

Prohlášení ministryně obrany Vlasty Parkanové o tom, že podporuje americkou protiraketovou základnu v České republice, je v přímém rozporu s projektem Quo vadis, femina? -  vize žen o trvale udržitelném životě, který podpořila Evropská unie prostřednictvím Evropského sociálního fondu.

Ženy v politice prosazuje ředitelka Agentury GAIA Marie Haisová od roku 1995, kdy zorganizovala první českou ženskou konferenci na téma Růže mezi trním aneb ženy v politice a veřejném životě. Jedním z motivů bylo otevřít prostor ženám, aby se podílely na strategickém rozhodování a na moci. Aby však opět „revoluce nepožrala své děti", považuje za nutné zdůraznit svá očekávání vůči těm ženám, které se do politiky dostanou a ovlivňují veřejné mínění.

Očekává, že do politiky vnesou povědomí o ženských hodnotách, jakými je pozitivní přístup k životu, láska, péče, starostlivost, důraz na bytí, nikoliv vlastnění, vnímání ve vztazích a souvislostech, smysl pro rovnost oproti hierarchické nadřazenosti, porozumění na základě empatie a intuice. Dárkyně života ví, jak je těžké dát a vypiplat život a jak snadné jej zabít. To byl také jeden z důvodů vzniku projektu Quo vadis, femina? - vize žen o trvale udržitelném životě, kde klade otázku: Bude společnost naslouchající ženám místo do stíhaček investovat do výchovy k míru, toleranci a respektu k sobě navzájem, k přírodě a zázraku života ve všech jeho formách? První česká ženská ministryně obrany Vlasta Parkanová prohlásila, že je pro vybudování americké protiraketové základny.

O mužích v sukních už toho bylo napsáno dost. Ženy, ve snaze o vyrovnání se mužům, je imitují a jdou proti ženským principům, mezi které patří i citlivější a šetrnější zacházení s přírodou, s lidskými, časovými a finančními zdroji. Na zbrojení a tzv. obranu se ve světě vydává tolik peněz, že jen desetina z nich by vyřešila globální ekologické a sociální problémy. Roztočená kola největšího z byznysů, kterým je zbrojařský, tak podporuje další z investic, byť v zájmu tzv. obrany. Oč jde ve skutečnosti? O nechutnou servilnost českých politiků a dnes i političky vůči americké politice, velmi podobné loajalitě k ruské komunistické politice či německé nacistické, hluboce urážející a ponižující příslušnici českého národa, kter! á by ráda považovala Čechy za kulturní, sebevědomý a vzdělaný (!) národ.

Česká země žije v míru, obyvatelstvo je mírumilovné, i přesto, že jsou lidé permanentně štváni jedni proti druhým. Za daleko efektivnější obranu by Marie Haisová považovala investice do posílení českého sebevědomí, učení tolerantnosti, respektu k názoru druhých a komunikaci.


Politička nebo žena? Toť otázka... 

   
15.01.2007 - Společnost - autor: Eva Jedelská

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] Meander [*]

    folkart: Děkuju Bohu, že tě neznám. I když, už jsem párkrát v životě byla v kravíně a možná jsem tě tam zahlédla. S tlamou v napaječce.

    superkarma: 0 16.01.2007, 10:20:26
  2. [45] tornado-lou [*]

    kristepane. zensky myslete trochu! diskuse jestli zakladna jo nebo ne nepatri na zensky magazin ale odbornikum a pochybuju, ze to nektera z nas je a pani Haisova to zcela urcite neni. a melo by se v ni zrgumentovat a ne vykrikovat "ja tu nechi amiky kdyz sme tu mely tak dlouho rusy". copak to je argument?
    stejne je to mnoho povyku por nic. cokoliv co parkanova zatim rekla ma nulovou vypovidaci hodnotu, jelikoz je ministryni ve vlade, ktera nema duveru a tezko ji dostane

    superkarma: 0 16.01.2007, 09:13:50
  3. avatar
    [42] bonda [*]

    JÁ PROSTĚ NECHCI TADY ŽÁDNOU ZÁKLADNU! Ale naši politici se nikoho ptát nebudou, oni prostě vždycky museli a musí a budou muset lézt do prdele, jen občas se ta prdel vymění.

    superkarma: 0 15.01.2007, 21:09:24
  4. avatar
    [41] folkart [*]

    odbornice nejsem, ale v jistých službách se pohybuji už dost dlouho abych o tom něco věděla, takže k plotně si jdi se svými výplody sama :-)

    superkarma: 0 15.01.2007, 20:48:42
  5. avatar
    [40] Vivian [*]

    folkart: nebyl to náhodou nezávislý dokument Michaela Moorea s názvem Fahrenheit 9/11?

    superkarma: 0 15.01.2007, 20:48:09
  6. avatar
    [38] Vivian [*]

    Samík97: když ta základna bude tady, tak bude asi těžko chránit Ameriku... p-ř-e-m-e-j-š-l-e-j. Měla by chránit střední Evropu, kdyby sem náhodou nějaký magor chtěl poslat raketu nebo něco na ten způsob... ale to se nám nemůže stát, viď

    superkarma: 0 15.01.2007, 20:32:22
  7. avatar
    [37] folkart [*]

    Meander: Neznáš mě a o tomhle nic nevíš, tak si nech své choré výplody

    superkarma: 0 15.01.2007, 20:09:01
  8. avatar
    [36] Ťapina [*]

    Samík97: Z vesmíru nikdo útočit nebude

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:49:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [35] Meander [*]

    Samík97: Dej si vlažnou, heřmánkovou lázeň.

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:18:28
  2. [34] Samík97 [*]

    Naše malá zemička, sotva viditelná z vesmíru bude chránit mocnost USA????????Není to výplod chorého mozku???KDU ČSL jsem nevolila a volit nikdy nebudu!!!!!!

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:16:46
  3. avatar
    [33] Meander [*]

    folkart: To ti stačí dost málo na utvoření si názoru.

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:15:34
  4. avatar
    [32] folkart [*]

    Vivian: nevím přesně jak se to jmenovalo, přinesl to manžel, ale zjistím to a dám vědět. Nicméně tam byly záběry z bezpečnostních kamer a bylo to fakt zajímavý

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:14:41
  5. avatar
    [31] Vivian [*]

    folkart: co to bylo za nezávislý dokument?

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:04:20
  6. avatar
    [30] folkart [*]

    pí Parkanovou respektuji jako ženu zdravého rozumu, ale jsem stejného názoru jako pí Haisová. Proč bychom tady měli mít nějakou americkou základnu, myslím že máme svých starostí dost a další nemáme zapotřebí, nehledě na to, že pokud by se něco stalo obrátí se to proti nám, ne proti američanům, protože základna se bude nacházet na našem území. Stačil mi nezávislý dokument o 11.září a vím co si o tom mám myslet, tam bylo nejasností a divných náhod které ukazují na možnost zinscenování samotnými tajnými agenty USA až dost.

    superkarma: 0 15.01.2007, 19:00:07
  7. avatar
    [29] Dášule [*]

    Přestože osobně nesouhlasím s raketovou základnou, nesouhlasím ani s uvedeným článkem. Rozhodně si nemyslím, že paní Parkanová nebude dobrou ministryní obrany jen proto, že ona se základnou souhlasí a já ne. Nic mě nedovede rozčílit k nepříčetnosti víc, než nějaké kecy o ženských hodnotách v politice. Paní Parkanouvou uznávájí i vojáci z povolání. Prokázala totiž, že když jí o něco jde, umí být razantní. /A určitě nebue střílet v letadle./

    superkarma: 0 15.01.2007, 18:19:31
  8. avatar
    [28] aiša [*]

    tot otázka ale já osobně zbrojení nepodporuji ale jinak tam je v článku spousta keců s kerejma nesouhlasím

    superkarma: 0 15.01.2007, 17:15:42
  9. avatar
    [27] Vivian [*]

    Jakanovka: a co si o tom myslíš ty?

    superkarma: 0 15.01.2007, 16:56:31
  10. avatar
    [26] _zelvicka_ [*]

    Jakanovka: možná rozumí, možná nerozumí, ale rozhodně bych ji nenazývala "babou", je to podle mně docela chytrá ženská. Ale názor může mít každá jiný

    superkarma: 0 15.01.2007, 16:51:37
  11. avatar
    [24] Jakanovka [*]

    Baba jedna Parkanová,rozumí tomu jak koza petrželi.

    superkarma: 0 15.01.2007, 16:35:04
  12. [22] tornado-lou [*]

    a kdyz Kuchtova (radoby ministryne skolstvi!) prohlasila, ze by chtela odstavit Temelin, tak to proslo bez povsimnuti. o tom si GAIA nemysli nic?

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:57:13
  13. avatar
    [21] Meander [*]

    Vivian: Díky. Napíšu si to na monitor.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:50:56
  14. avatar
    [20] Rybulka [*]

    Já osobně teda na tu základnu názor utvořenej zatím nemám, ale tenhle článek mě dojal! Nazývat někoho "mužem v sukních" atd. jenom proto, že nezastává stejný názory jako já, tak to je fakt moc

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:50:51
  15. avatar
    [19] Veroniké [*]

    A jeje... tyto "darkyne zivota" by mely navstivit dr. Chocholouska Mi to pripomina slavne "Jihoceske matky"

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:50:46
  16. avatar
    [18] Vivian [*]

    Meander: ten první kývá, druhý vrtí

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:50:02
  17. avatar
    [17] gwen [*]

    pajda: Souhlas.
    Já jsem pacifista jen v dobách míru. Ta organizace GAIA je nejen exremistická, ale i totalitní.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:44:54
  18. avatar
    [16] Meander [*]

    Rikina: Svatá pravda. Dala bych sem kývajícího smajlíka, ale ony se mi nehýbou a já se nechci splést, abych nebyla za Bulhara.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:44:30
  19. [15] Rikina [*]

    Meander: v tomto případě jde o to, jaké názory by měla zastávat POLITIČKA. To je asi rozdíl, dle článku soudě. "Očekává, že do politiky vnesou povědomí o ženských hodnotách" - a běda, jak ne. Tu poslední větu o "učení tolerantnosti, respektu k názoru druhých a komunikaci" by si měla paní Marie Haisová pověsit nad psací stůl, a dvakrát přečíst, než začne psát cosi o tom, jaké názory by měly zastávat političky.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:40:13
  20. avatar
    [14] pajda [*]

    A stejně budu raději živej ozbrojenec než mrtvej pacifista...a nechápu, proč by se ženská měla dobrovolně pasovat na to druhý.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:39:25
  21. [13] tornado-lou [*]

    Meander: proste zoufaly. je tam vsechno co se zenam vycita, absence jakychkoliv faktu, neschopnost argumentace, mnoho povyku pro nic, smesovani naprosto nerelevantnich veci... o nacionalismu nemluve.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:31:07
  22. avatar
    [12] Meander [*]

    Upozorňuji na příspěvek č. 7, který vnáší světlo do temných vod této debaty. Tady nejde o základnu nebo o stánek s kebabem nebo o cokoliv podobného. Jde o to, že pošahaná organizace pošahaných ženštin žvaní cosi o tom, jaké názory by ŽENA, dárkyně života a kdovíčehoještě měla a neměla zastávat.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:30:25
  23. avatar
    [11] catcat [*]

    Bohamýho, když nebude základna - OBRANNÁ - bude se snáze zabíjet, milostivá paní dárkyně je pak dárkyní kanonenfutru

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:25:55
  24. avatar
    [8] Meander [*]

    tornado-lou: Děsné, že? Smála bych se, kdyby to nebylo tak k pláči.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:20:45
  25. [7] tornado-lou [*]

    Muronn74: o tom ten clanek vubec neni. nejde tady o to jestli zakaldnu ano nebo ne, ale o to, ze zena(!) je pro raketovou zakladnu(o hruzo), kdyz prece raketova zakladna je hracka pro muze kteri investuji do valek, zatimco darkyne zivota, empaticky a intuitivne obdivuji zazrak zivota.

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:20:04
  26. [6] tornado-lou [*]

    tak takhle straslivej blabol jsem dlouho necetla. fakt nemam slov

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:16:39
  27. avatar
    [5] Meander [*]

    Muronn74: Myslíš, že jinak by se sem nestrefili?

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:16:04
  28. avatar
    [3] Vivian [*]

    Meander: taky nechápu, proč by politička jen proto, že je ženského pohlaví, musela zastávat nějaké určité názory, o kterých si nějaká organizace myslí, že by je žena MĚLA zastávat...

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:02:18
  29. avatar
    [2] Vivian [*]

    No newim, ale tady asi nejde (jen) o Ameriku, ale o ochranu celé střední Evropy, ne? A jestli lze protiraketovou základnu nahradit posilováním českého sebevědomí, o tom by se asi dalo pochybovat...

    superkarma: 0 15.01.2007, 15:01:00
  30. avatar
    [1] Meander [*]

    Nechápu, proč někdo považuje za nutné zabývat se bláboly od extrmistické ženské organizace.

    superkarma: 0 15.01.2007, 14:59:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme