Zdraví

Fotoseriál cvičení - uvolnění svalů v oblasti krku

 

Na základě čtenářských dotazů, které mi zasíláte do Poradny, jsem se pro vás rozhodla připravit sérii fotočlánků. Témata článků budou zaměřena na vaše konkrétní potíže týkající se bolestí šíje, zad a vytvarování některých partií těla.
Články budou sestaveny tak, aby si každý vybral cviky, které může cvičit doma nebo ve fitnesscentru. Součástí každého článku bude i strečink dané svalové partie.
Těším se na vaše reakce a ráda napíši další článek dle vašeho zájmu o konkrétní téma. 
Tématem příštího článku budou uvolňující cviky páteře.

 

Uvolnění svalů v oblasti krku

   Bolesti svalů v oblasti krční páteře jsme zažili zřejmě všichni. Tento velmi častý problém je způsoben stresem, dlouhodobým sezením u PC, atd.
   Bolestivost svalů v této oblasti se dá zmírnit nebo úplně odstranit správným cvičením zaměřeným na uvolnění určitých svalových skupin, a je vhodné tento efekt podpořit masáží. 
   Níže je uvedeno několik protahovacích cviků na uvolnění těchto partií.

 


1. Výchozí poloha

Turecký sed s rovnými zády nebo sed na židli (balonu), ruce volně položené dlaněmi na kolena. Záda jsou rovná, pánev podsazená, hlava v prodloužení páteře.Temeno hlavy je vytažené směrem vzhůru a brada kolmo k hrudníku. Ramena jsou rozložena do strany a stažena dolů. Plynule dýcháme.

 

 


2. Uvolnění svalů v oblasti krku

Turecký sed s rovnými zády nebo sed na židli (balonu). Hlava je vytažena temenem vzhůru, ramena rozložena do strany a stažena dolů. Rameno na protahované straně se fixuje pomocí úchopu za koleno. Druhá ruka překrývající ucho táhne hlavu do čistého úklonu. Brada zůstává i během úklonu svým středem nad hrudní kostí. Provedeme nádech a s výdechem hlavu ukloníme. Protažení by mělo trvat 20-30 vteřin a plynule během něj dýcháme. Protahujeme vždy každou stranu 2 x .

 

 

3. Uvolnění svalů v oblasti krku

Turecký sed s rovnými zády nebo sed na židli (balonu). Hlava je vytažena temenem vzhůru, ramena rozložena do strany a stažena dolů. Plynule otočíme hlavu do strany – brada a krk svírají stále pravý úhel (hlavu nepředsouváme). V protažení setrváme 20-30 vteřin a plynule během něj dýcháme. Protahujeme vždy každou stranu 2 x .

 

4. Uvolnění svalů v oblasti krku

Turecký sed s rovnými zády nebo sed na židli (balonu). Hlava směřuje temenem vzhůru, ramena jsou rozložena do strany a stažena dolů. Při protahování svalů na pravé straně leží levá ruka těsně pod pravou klíční kostí na prvních žebrech. Hlava nejprve narotuje diagonálně doleva, a pak následuje šikmý záklon. V protažení setrváme 20-30 vteřin a plynule během něj dýcháme. Protahujeme vždy každou stranu 2 x .

 

5. Uvolnění svalů v oblasti krku

Turecký sed s rovnými zády nebo sed na židli (balonu). Hlava směřuje temenem vzhůru, ramena jsou rozložena do strany a stažena dolů. Levou rukou se chytíme za temeno hlavy a bradu stáhneme do půlky klíční kosti. Nezvedáme ramena. V protažení setrváme 20-30 vteřin a plynule během něj dýcháme. Protahujeme vždy každou stranu 2 x .

 

 


6. Uvolnění svalů v oblasti krku

Turecký sed s rovnými zády nebo sed na židli (balonu). Hlava směřuje temenem vzhůru, ramena jsou rozložena do strany a stažena dolů. Propleteme prsty rukou na temeni hlavy s lokty volně visícími dolů. Bradu lehce stáhneme směrem k hrudníku. Nezvedáme ramena. V protažení setrváme 20-30 vteřin a plynule během něj dýcháme. Protahujeme vždy každou stranu 2 x .

Autorka je profesionální trenérka fitness, www.trener-fitness.cz, její poradnu najdete na našich stránkách ZDE. 

   
09.01.2007 - Zdraví - autor: Odborný článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [41] ZUTOJAMA [*]

    tak tohle provozuji pravidelně,moc mě to pomáhá také .Ale chce to pravidelně ne až už je moc páteř ztuhlá.Doporučuji

    superkarma: 0 14.01.2007, 14:19:39
  2. avatar
    [40] sarce [*]

    zrovna jsem docvičila. V práci sedím 8 hod u počíatče a doma po večer ještě pletu,takže krční páteř dostává zabrat

    superkarma: 0 13.01.2007, 19:55:18
  3. avatar
    [38] blesksoft [*]

    cvičím a stejně mi to moc nepomahá asi už jsem moc stará a ztuhlá

    superkarma: 0 10.01.2007, 10:03:12
  4. avatar
    [37] edith1975 [*]

    tak jsem si v sedě zacvičila, nebo spíše procvičila

    superkarma: 0 09.01.2007, 23:33:42
  5. avatar
    [36] renata.mi [*]

    marketa.brenikova: díky za odpověd´ už se těším

    superkarma: 0 09.01.2007, 22:40:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [35] vora [*]

    a bude pokračování?
    Cvičím - tedy to zkouším - několikrát denně. Tyhle cviky už znám a pomáhají.
    Všem můžu jen doporučit.

    superkarma: 0 09.01.2007, 21:23:01
  2. [34] Martíšek [*]

    tyto cviky znám,jsou dobré..

    superkarma: 0 09.01.2007, 21:01:56
  3. [31] Marie Hýblová [*]

    Tyto cvičení dělám na rehabilitaci,ale na židli bez opěrátka

    superkarma: 0 09.01.2007, 16:02:17
  4. avatar
    [29] Láska [*]

    Musím zkusit,bolí mě celá páteř

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:57:40
  5. avatar
    [28] femme [*]

    mně už od 30ti prorokují doktoři velké bolesti zad a zatím nic ale né, že by mě to mrzelo

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:51:42
  6. [27] 1anicka [*]

    Já mám problém s celou páteří

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:43:55
  7. [26] AKNAHOJ [*]

    superkarma: 0 09.01.2007, 13:21:45
  8. avatar
    [25] honuska [*]

    Mě bolí záda v kříži, za krkem zatím ne.

    superkarma: 0 09.01.2007, 13:12:40
  9. [23] jhrobarova [*]

    Hlavně je potřeba neskončit po prvním cvičení a vytrvat !!!!

    superkarma: 0 09.01.2007, 12:44:32
  10. avatar
    [22] aiša [*]

    tak to je cvičení akorát na mě

    superkarma: 0 09.01.2007, 12:43:05
  11. avatar
    [21] Medvidek4 [*]

    snažím se takto protahovat

    superkarma: 0 09.01.2007, 12:30:34
  12. avatar
    [20] Věrulinka [*]

    pastel.ka:mě taky od PC ,ale cvičení může být účinné.

    superkarma: 0 09.01.2007, 12:13:18
  13. avatar
    [19] pastel.ka [*]

    také mě bolívá za krkem, začnu se protahovat...

    superkarma: 0 09.01.2007, 11:57:39
  14. avatar
    [18] Janecka [*]

    Takhle se protahujeme na závěr aerobicu

    superkarma: 0 09.01.2007, 11:38:38
  15. avatar
    [17] Horáča [*]

    Dooost dobrýýý.

    superkarma: 0 09.01.2007, 11:28:01
  16. [16] FAXÍK [*]

    dobré cvičení pro tělo

    superkarma: 0 09.01.2007, 11:16:32
  17. avatar
    [15] kouzelnice [*]

    večer třeba zkusím

    superkarma: 0 09.01.2007, 10:06:22
  18. avatar
    [14] Heisy [*]

    mně bolí už dva dny... tak se aspon v práci nebudu nudit

    superkarma: 0 09.01.2007, 09:18:50
  19. [13] Natálka73 [*]

    díky zrovna se mi to hodí ,jak celý den sedím u pc tak mě bolí za krkem

    superkarma: 0 09.01.2007, 09:16:41
  20. avatar
    [12] Aja [*]

    Taky si tak protahuju krční páteř v práci

    superkarma: 0 09.01.2007, 08:32:16
  21. avatar
    [11] pajda [*]

    Na rehabilitaci mi říkali, že tyhle cviky nemají smysl bez uvolnění hrudní páteře...tedy bez asi šesti dalších. Ale jinak to je přesně ta sestava, která mi docela pomáhá...

    superkarma: 0 09.01.2007, 08:21:35
  22. avatar
    [10] olafka [*]

    tlustoprdka: není třeba čekat do večera, cvičím v kanceláři sedíce na židli několikrát denně vždycky si dám pauzu od účtování a procvičím krk

    superkarma: 0 09.01.2007, 08:19:43
  23. avatar
    [9] tlustoprdka [*]

    Taky celej den sedím v práci na prd*li a protáhnutí páteře si určitě zasloužím . Hned se na to večer vrhnu...

    superkarma: 0 09.01.2007, 07:54:42
  24. [8] jithule [*]

    zkusím problémy mám a dost velké -díky

    superkarma: 0 09.01.2007, 07:53:54
  25. [7] Olca [*]

    tak tohle by mi mohlo trošku pomoci, uvidíme

    superkarma: 0 09.01.2007, 07:53:33
  26. [6] standa1 [*]

    Je to dobrý, ale pouze tyto cviky nestačí.

    superkarma: 0 09.01.2007, 07:49:18
  27. avatar
    [5] marketa.brenikova [*]

    renata.mi: ještě ne, stále jsme v přípravách - ale všechno bude!

    superkarma: 0 09.01.2007, 07:20:09
  28. avatar
    [4] JasiS [*]

    tak to je něco pro mě, problémy s páteří mám

    superkarma: 0 09.01.2007, 07:13:44
  29. avatar
    [3] Zuzana N. [*]

    superkarma: 0 09.01.2007, 06:42:41
  30. avatar
    [1] renata.mi [*]

    huráá,cvičení!
    už byla možnost se zapojit do hubnoucího programu?? nějak jsem to nepostřehla

    superkarma: 0 09.01.2007, 05:40:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme