Zdraví

Fotoseriál cvičení – balanční cviky


Balanční cviky nám aktivují nejhlouběji uložené svaly v našem těle. Jsou zaměřené na koordinaci našeho těla, rovnováhu a na posílení hlubokých svalových struktur.

Samotné cvičení spočívá v tom, že udržujeme nestabilní polohu těla, a tím dochází k posílení svalů.
Jednotlivé cviky je nutné provádět technicky správně a je vhodné je volit podle náročnosti pro každého z nás.
Tyto cviky posilují velmi komplexně naše tělo a učí nás se soustředit na daný pohyb.

Tématem příštího článku budou cviky zaměřené na posílení svalstva zad.

 

 1. Balanční cviky



Výchozí poloha: V kleče, kolena jsou rozložena v úrovni kyčlí, ruce kolmo k rameni. Břicho je zpevněné, pánev v podsazení. Hlava v prodloužení páteře (nezakloněna).
Konečná poloha: Zvedneme ruku do úrovně ucha – ramena jsou vždy stažena do strany a vzad (lopatky přitahujeme k sobě). Protilehlá noha je zpevněná a zvednutá v úrovni kyčlí.
Je nutné dbát na správné postavení těla – neprohýbat záda, nezaklánět hlavu, nevytahovat ramena směrem k uším.
Opakujeme 4 x na každou stranu s výdrží 6 až 10 vteřin. Během výdrže pravidelně dýcháme.

 



Cvik číslo 1 je možné obohatit o několikanásobné přitažení kolena směrem k hrudníku, a poté opětovné natažení nohy (viz foto 1). Přitažení kolena opakujeme 5 x.

 

2. Balanční cviky


Jsme v kleče, kolena jsou rozložena v úrovni kyčlí, ruce kolmo k rameni. Břicho je zpevněné, pánev v podsazení. Hlava v prodloužení páteře (nezakloněna).  Pod jedno koleno si vložíme overbol a druhou nohu zvedneme do úrovně kyčlí.
Je nutné dbát na správné postavení těla – neprohýbat záda, nezaklánět hlavu, nevytahovat ramena směrem k uším.
Opakujeme 4 x na každou stranu s výdrží 6 až 10 vteřin. Během výdrže pravidelně dýcháme.

 

3. Balanční cviky

Jsme v kleče, kolena jsou rozložena v úrovni kyčlí, ruce kolmo k rameni. Břicho je zpevněné, pánev v podsazení. Hlava v prodloužení páteře (nezakloněna). Pod jednu dlaň vložíme overbol. Zvedneme ruku do upažení – ramena jsou vždy stažena do strany a vzad (lopatky přitahujeme k sobě).
Je nutné dbát na správné postavení  těla – neprohýbat záda, nezaklánět hlavu, nevytahovat ramena směrem k uším.
Opakujeme 4 x na každou stranu s výdrží 6 až 10 vteřin. Během výdrže pravidelně dýcháme.

 

4. Balanční cviky


Pod hýždě a pod paty si vložíme overbol (pod paty je možné místo overbolu dát podložku).
Je nutné dbát na správné postavení celého těla - záda jsou rovná (ne kulatá), ruce v upažení, ramena stažena do strany a dolů (lopatky přitahujeme směrem k sobě), hlava v prodloužení páteře, pánev v podsazení.
Opakujeme 4 x s výdrží 6 až 10 vteřin. Během výdrže pravidelně dýcháme.

 

5. Balanční cviky



Sedíme na balonu s rovnými zády. Pánev je podsazená, břicho zpevněné, hlava v prodloužení páteře. Nohy jsou od sebe na šířku boků. Mezi stehenní a holení kostí je zhruba pravý úhel. V upažení udržujeme rovnováhu, jedna noha je lehce přizvednuta od podložky.
Opakujeme 4 x na každou nohu s výdrží 6 až 10 vteřin. Během výdrže pravidelně dýcháme.


6. Balanční cviky


Výchozí poloha: Ležíme na zádech, ruce volně položené podél těla. Balon je pod patami. Hlava v prodloužení páteře, zpevněné břicho, pánev je podsazená a položená na zemi.
Konečná poloha: Spodní část těla zvedneme nad podložku (po dolní úhel lopatek) a držíme rovnováhu. Celé tělo je stále zpevněné.
Opakujeme 4 x s výdrží 6 až 10 vteřin. Během výdrže pravidelně dýcháme.

Autorka je profesionální trenérkou fitness. Pravidelně každou středu odpovídá on-line na Vaš dotazy v poradně.

   
30.01.2007 - Zdraví - autor: Markéta Breníková

Komentáře:

  1. [14] Jarkkka [*]

    Balanční cviky jsem zkoušela, byly docela fajn, ale po nějaké době mě přestaly bavit.

    superkarma: 0 16.01.2013, 20:28:52
  2. avatar
    [13] Clerenc [*]

    Amálie: moc děkuju, nebyla jsem si jistá, jestli ten úhel má být větší nebo roven 90°. 65 cm mi bude naprosto vyhovovat:-)
    Jěště jednou díky

    superkarma: 0 31.01.2007, 08:52:50
  3. avatar
    [12] Amálie [*]

    Clerenc: V každé prodejně zdravotnických pomůcek ti poradí.

    Jinak platí pravidlo, že po dosednutí na míč musíš mít v koleni úhel větší, než 90st. Mám při svých 172cm výšky míč 75cm, moje máti při 164cm hopsá na míči 65cm.

    superkarma: 0 30.01.2007, 14:54:07
  4. avatar
    [11] Clerenc [*]

    Doctu se nekde jak vybrat spravnou velikost gymnastickeho mice? Kdysi jsem to vedela, ale mozek chradne:-(
    Diky

    superkarma: 0 30.01.2007, 14:24:34
  5. avatar
    [10] Amálie [*]

    Na gymbalonu jsem se včera ve fitku parádně protáhla po 20minutkách na běhacím pásu. A doma na něm sedávám u notebooku.

    superkarma: 0 30.01.2007, 14:06:49
  6. avatar
    [9] marketa.brenikova [*]

    marketa.brenikova: šmarjá! Drží!

    superkarma: 0 30.01.2007, 13:11:47
  7. avatar
    [8] Meander [*]

    marketa.brenikova: Koukám, koukám. Jestli on se nedrží i nehty...

    superkarma: 0 30.01.2007, 12:35:31
  8. avatar
    [7] Meander [*]

    Na balon jsem si sedla a okamžitě jsem si málem zlámala vaz. Nikdy víc.

    superkarma: 0 30.01.2007, 12:32:58
  9. avatar
    [6] malenina [*]

    SENSITIVESKIN: Najdeš ho v horní liště v odstavci Tělo

    superkarma: 0 30.01.2007, 10:52:47
  10. avatar
    [5] marketa.brenikova [*]

    SENSITIVESKIN: neměl tu být, bude asi zítra - ten šotek se nás drží zuby nechty

    superkarma: 0 30.01.2007, 09:18:06
  11. avatar
    [4] SENSITIVESKIN [*]

    Tak se mi zdá, že se tady vytratil článek o té přeoperované "kočce"....nebo jsem slepá?

    superkarma: 0 30.01.2007, 08:18:49
  12. avatar
    [3] Janecka [*]

    Natalka:taky mě to nepřipadá jako profesionál.trenérka ,

    superkarma: 0 30.01.2007, 08:15:32
  13. avatar
    [2] SENSITIVESKIN [*]

    Natálka73: hm, abychom se nedivily

    superkarma: 0 30.01.2007, 07:56:45
  14. [1] Natálka73 [*]

    Ale na těch fotkách není doufám Autorka profesionální trenérka fitness tedy podle rukou a postavy na to nevypadá

    superkarma: 0 30.01.2007, 07:50:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme