Bulvár

Formuláře, formuláře, formuláře...


Tak jsem – stejně jako i jistě každá osoba samostatně výdělečné činná, absolvovala nedávno nepříjemné kolečko, které se vázalo nejprve ke změně bydliště a poté ke změnám v živnosti. Co si musí OSVČ oběhat, pokud chce podnikat?

 

Jen namátkou:

 

OSVČ je povinna ze zákona oznámit okresní správě sociálního zabezpečení zahájení, znovuzahájení, ukončení samostatné výdělečné činnosti nebo zánik oprávnění vykovávat samostatnou výdělečnou činnost. Musíte hlásit všechny změny osobních údajů.

 

Na živnostenském úřadě musí podnikatel doložit doklad o tom, že nemá daňové nedoplatky, pro který musí na příslušný finanční úřad; doklad o tom, že nemá nedoplatky na platbách pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, který vám vyhotoví OSSZ; výpis z rejstříku trestů. Musíte hlásit všechny změny údajů připraveným formulářem.

 

Zdravotní pojišťovna potřebuje vaše oprávnění k podnikání (živnostenský list, koncesní listinu, apod.),  popřípadě ukončení výdělečné činnosti, vyplněný formulář přehled o příjmech a výdajích ze samostatné výdělečné činnosti a úhrnu záloh na pojistné. Současně s přehledem i doklad o dni podání daňového přiznání a doplatit ve stejné lhůtě případný nedoplatek pojistného. Pokud osoba samostatně výdělečně činná změní zdravotní pojišťovnu, je povinna předložit nově zvolené zdravotní pojišťovně doklad o výši záloh na pojistné vypočtených z vyměřovacího základu. Potřebuje také hlásit všechny změny osobních údajů.

 

Finanční úřad potřebuje vyplněný formulář o vaší registraci a výpis z rejstříku trestů. Také potřebuje hlásit všechny změny osobních údajů.

 

A jaké bylo moje kolečko?

Navštívila jsem živnostenský úřad, abych si vyzvedla živnostenský list. S ním jsem se šla přihlásit na příslušný finanční úřad. Protože jsem se přestěhovala, řekli mi, že musím začít u bývalého finančního úřadu. Jela jsem tedy přes celou Prahu tam. Velmi milá mladá paní mi během chvilky vyhotovila potřebný doklad a rozloučila se se mnou. Pak následovala okresní správa sociálního zabezpečení. Tam seděla také velmi ochotná paní, která mi oznámila, že mi ještě chybí zápočtový list z bývalého zaměstnání – kvůli nemocenskému pojištění. Cestou pro něj jsem navštívila zdravotní pojišťovnu, kde jsem se dověděla, že také potřebuji zápočtový list. Jela jsem pro zápočtový list. S ním jsem znovu navštívila OSSZ a pak zdravotní pojišťovnu. Uf!

 

Jak moc mě potěšila nedávná zpráva o tom, že na všechno bude jeden úřad! Všechno tohle papírování by si úřady měly od roku 2007 vyřídit mezi s sebou samy!

 

To těm milým dámám, které teď na úřadech všude potkávám, ztuhne brzy pod tíhou formulářů úsměv.  A bojím se, že začnou být zlé...

 

   
11.11.2005 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Komentáře:

  1. [16] wireen [*]

    Ještě, že dnes už to jde mnohem rychleji, na živnostenském úřadě už sami dávají vědět finančnímu úřadu i pojišťovně. Já jsem si dělala živnosťák a asi po týdnu už mé jméno vedl živnostenský rejstřík!

    superkarma: 0 17.11.2011, 12:36:33
  2. [15] katkaP [*]

    tak to by mě zajímalo, jak někoho může bavit papírovánbí, podle mě jsou živnostenské úřady nutným zlem, ale na druhou stranu, alespoň někdo v tomto státě pořádně pracuje

    superkarma: 0 04.07.2011, 15:41:43
  3. [14] matilda [*]

    Brnkačka! Začínala jsem začátkem 90. let. A pak jsem si dovolila v jednom kalendářním roce pracovat, otěhotnět a porodit. To byl fičák! Zejména když po mě finanční úřad chtěl zálohu na daň na další rok (z rodičovského příspěvku) a VZP s tímto případem vůbec nepočítala. Zato jsem osobně hovořila s nejvyššími z VZP té doby. Naštěstí jsem z Prahy, takže jsme jezdili s po úřadech.

    superkarma: 0 14.11.2005, 10:38:21
  4. avatar
    [12] Gedžitka [*]

    Mě se líbilo, když sem byla vyřizovat sociální dávky, že sem jen vyplnila hlavičku - osobní údaje a všechno ostatní si zjistí sami - od ostatních úřadů, tj. kolik mám mateřskou a kolik platí manžel na FÚ. Akorát tam musí člověk jít vyplnit ty papíry a podepsat se.

    superkarma: 0 11.11.2005, 17:50:14
  5. avatar
    [11] Vivian [*]

    miluju formuláře , akorát nesnáším to běhání s nima po úřadech. Internet k nim ještě asi nedorazil

    superkarma: 0 11.11.2005, 15:28:04
  6. avatar
    [9] Acinka [*]

    Žábina: viď, já taky

    superkarma: 0 11.11.2005, 11:43:33
  7. avatar
    [8] Žábina [*]

    miluju formuláře

    superkarma: 0 11.11.2005, 10:45:36
  8. avatar
    [7] Acinka [*]

    takovýhle kolečka já mám každý měsíc

    superkarma: 0 11.11.2005, 10:45:31
  9. [6] ValerieM [*]

    Mě to papírovaní baví. Akorát mě nebaví stát fronty, které se nehýbou. Nejradši mám to čekání s číslem, to alespoň vím, jak jsem na tom.

    superkarma: 0 11.11.2005, 09:23:11
  10. avatar
    [5] Gabi [*]

    Mici: už to živě vidím a budou jezdit na kolečkových bruslích

    superkarma: 0 11.11.2005, 09:08:56
  11. avatar
    [3] Mici [*]

    Gabi: tak třeba papíry odevzdáš někde na podatelně, pak se toho chopí státem placení poskoci a budou běhat tam a zpět od dveří ke dveřím a vyřizovat a vyřizovat...

    superkarma: 0 11.11.2005, 08:34:31
  12. avatar
    [2] Gabi [*]

    Hahaha, kdo trochu ví, jak fungují úřady (ať už státní správa nebo obecní správa), tuší, že takhle jednoduché to asi nebude. I jeden úřád bude mít své odbory a oddělení a ty spolu komunikovat nebudou . Vždyť počet úředníků a úřednic se nijak markatně nesníží - co by s těmi lidmi stát dělal. V současné době je specializace na určitou problematiku poměrně rozšířená, takže stejně nikdo nebude schopen zpracovat údaje komplexně.

    superkarma: 0 11.11.2005, 08:24:52
  13. avatar
    [1] Mici [*]

    tak třeba až úřady zjistí kvanta takového papírování, polovinu toho vyruší

    superkarma: 0 11.11.2005, 01:10:00

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme