.

Flegmatik: má žena žárlí. Absolutně nechápu...

Vztahy

Flegmatik: má žena žárlí. Absolutně nechápu...

Je žárlivost kořením vztahu, či nikoli? A kdo vlastně určuje hranice, kdy je či není chorobná? I kdyby existovaly tisíce příruček, nejlepším vodítkem na naše chování je reakce partnera. Na tomto místě by se možná slušelo citovat nějakého odborníka, jenže to by byla teorie. 

Co takhle uvést konkrétní příklad? Seznámím vás s příběhem mé kamarádky Jany. Bezvadná ženská, tolerantní, pohodová, inteligentní. Ovšem pouze do chvíle, dokud do hry nevstoupí jiná ženská. Předmětem sporu mezi ní a jejím partnerem dnes už není to, zda on by jí byl či nebyl nevěrný a jestli koketoval s kolegyní v práci víc, než je zdrávo.

Předmětem sporu je skutečnost, zda Jana je či není chorobně žárlivá.

Nutno dodat, že je jí přes třicet, takže určité zkušenosti se vztahy samozřejmě má. Franta je o devět let starší. "Franta je kliďas, zatímco já jsem cholerik, on je nenapravitelný realista, zatímco já mám bujnou fantazii," popisuje úskalí jejich jinak vyrovnaného vztahu Jana.

"Mezi mnou a Frantou se často strhne hádka. To když on přehlédne jasné signály, že ho balí nějaká ženská.
Samozřejmě, že já si toho hned všimnu, a připouštím, že se mám na pozoru. Jenže Franta je flegmatik a ještě k tomu chlap, který si myslí, že má všechno pod kontrolou. Absolutně není schopen představit si, že si na něj nějaká jiná ženská políčí a on jí nevědomky skočí na špek. Asi je skálopevně přesvědčený o tom, že iniciativa, pokud jde o seznamování, je na něm, protože je mužský. Ale já samozřejmě znám moc dobře ženské.
Na střední škole jsme byly dívčí třída, a kolektiv, kde se pracovně pohybuji, tvoří z drtivé většiny taky ženské. Takže moc dobře vím, čeho ženské jsou schopné, pokud si zamanou."

Janu nejvíc rozčiluje fakt, že signály, které vycházejí od jiné ženy směrem k jejímu partnerovi, dokáže vyhodnotit, jak ona říká, reálně. A upozorní ho na to. "Franta si hned myslí, že žárlím. Hádáme se ani ne tak kvůli konkrétní situaci, že to na něj nějaká ženská zkouší nebo že by se mu nějaká líbila, ale proto, že v tomhle ohledu jeden druhému nerozumíme. Takže ať se děje cokoli, on mi stejně vmete do obličeje, že jsem chorobně žárlivá, což mne naštve. Není to vůbec pravda."

Aby to nebyla jen suchá teorie, uvedu příklad, který Janu naposledy vyvedl z míry. Zjistila totiž, že Franta si v její nepřítomnosti prohlížel na internetu seznamky, což ji znejistilo.
"Samozřejmě, že jsem mu od plic řekla, co si o něm myslím, když jsem na to náhodou přišla, a nemůže se tomu divit," postěžovala si Jana. "Co má co brousit na seznamovacích webových stránkách, když chodí se mnou? A pokud mu nevyhovuju, tak ať mi to laskavě řekne. To přeci není projev žárlivosti. Franta mi řekl, že tím nic nemyslel, že chtěl jen přijít na jiné myšlenky. Dost divná výmluva."

Jana je hezká ženská, takže chlapi se okolo ní točí. "Jenže já si právě proto umím na druhou stranu představit, jak to chlapi zkouší, jsou svým založením lovci," komentuje Jana jejich chování. "Osm z deseti je ženatých, ale to jim absolutně nebrání v tom, aby se mě nesnažili dokopat do postele. V čem je Franta jiný? Je to přeci taky chlap, nepodceňuji ho."

A co na to Franta? Jeho stanovisko je, řekla bych, racionální. "Jana není můj majetek, jsme spolu, protože spolu chceme být, a nebudu jí nic zakazovat jenom proto, že spolu už čtyři roky chodíme," říká Franta. "Jaký to má smysl, když ji budu špehovat? Akorát se jí zprotivím. Je to dospělá ženská, tak snad ví, jak se má chovat. A pokud se přeci jen zamiluje do někoho jiného, co s tím asi tak vyvedu? Nic. Já Janě věřím, i když je to opravdu pěkná ženská."

Janina reakce je klasická: "Vždyť to říkám jasně, nezáleží mu na mě, kdyby mě měl rád, tak by měl strach, že o mne přijde, že mne ztratí. Tak jako se já bojím o něj..."

Sympatizujete spíš s Janou nebo Frantou? Nebo máte naprosto odlišné zkušenosti, pokud jde o žárlivost?

Příběh svých známých, jejichž jména jsou změněna, převyprávěla

   
04.10.2004 - Láska a vztahy - autor: Annamarie

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [46] Jarkka [*]

    Můj manžel je sice flegmatik ale tohle je úplně jiná liga..

    superkarma: 0 02.10.2012, 09:36:54
  2. avatar
    [45] Minda [*]

    Hmmm, svagrova me dcery nezarlila, nezjistovala... a ted se leci na chlamydii

    superkarma: 0 06.10.2004, 01:54:00

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [43] vládík [*]

    1_Kopretina: já jsem taky holčička
    to nebylo nic proti Tobě, souhlasím, že je to vydírání a s takovým člověkem žít musí být dost hrůza ... tenhle to říkal taky mockrát, ta holka tomu taky nevěřila a on skočil. Je to blb, s tou holkou stejně už není (a jak jsem říkala, hlavně tý holky je mi líto) a i když mu většina těla nefunguje, blbem zůstal dál ...

    superkarma: 0 05.10.2004, 11:28:47
  2. avatar
    [42] 1_Kopretina [*]

    vládík: já jsem normálně hodná holka, ale když furt vyhrožoval sebevraždou tak co s ním - je to stejný i naopak, copak by ses nechal nějakou holkou vydírat??

    superkarma: 0 05.10.2004, 08:03:01
  3. avatar
    [41] klara.kr [*]

    Galadriel: Taky jsem zvedava

    superkarma: 0 04.10.2004, 22:19:59
  4. avatar
    [40] Dudlajlama [*]

    Fiona #26, presne tak, ja koukam na vselijake inzeraty, na seznamku zabrousim jen vyjimecne a divam se i na zenske, proste inzeraty lecos vypovidaji o dobe, ve ktere zijeme.
    Bombai #32...

    superkarma: 0 04.10.2004, 20:06:47
  5. avatar
    [38] Blueberry [*]

    Proc spolu "chodi" uz ctyri roky? V jejich veku je to trochu dlouho, ne? Mozna proto si Jana Frantou neni tak jista.

    superkarma: 0 04.10.2004, 18:38:16
  6. avatar
    [37] vládík [*]

    1_Kopretina: tak tos měla štěstí - znám jednoho, co ale fakt vyskočil. Teď je na vozíku, ochrnutý na všechny 4 končetiny a mně je líto tý holky, že s tím pocitem musí žít

    superkarma: 0 04.10.2004, 16:19:21
  7. avatar
    [36] Suzanne [*]

    Já si nemyslím, že by se Jana měla léčit, spíš by měli "přeléčit" vztah - asi je to zase v komunikaci...můj pohled.
    Jo, ale Jany se musím zastat. Ona ani nemusela špehovat, prostě otevřela roletku adres a tam na ni seznamka vykoukla To mohla zjistit úplně nevinně.

    superkarma: 0 04.10.2004, 15:33:29
  8. avatar
    [35] 1_Kopretina [*]

    bombai: souhlas - můj bejvalej dokonce vyhrožoval že skočí kvůli tomu z okna. Vyhrožoval tak dlouho až se mu to okno otevřela a neskočil - tak jsem to ukončila - s citovým vyděračem se nedá žít

    superkarma: 0 04.10.2004, 15:15:13
  9. avatar
    [34] Amálie [*]

    Klonim se k postoji "Franty". Myslim, že člověk, který je sám se sebou spokojený a má dostatek svých i společných aktivit, nemá ani náladu ani čas neustále hledat, co ten druhý dělá. Osobně zastávam názor "Franty", když mam někoho ráda a chci s nim být, tak s nim jsem a věřim mu a necham ho volně dýchat. "Jany" třeštění bych pociťovala jako omezování. Ale já jsem vodnářka a potřebu svobody mam prostě vrozenou, ikdyž tim nemyslim nějaké pokoutné úmysly a ve vztahu žiju spokojeně už x let. Podotýkám, že reaguju na zlomek výše vylíčeného vztahu a neznam další souvislosti

    Tak a teď si jdu přečíst další názory

    superkarma: 0 04.10.2004, 15:12:51
  10. avatar
    [33] Evča [*]

    Hannah01:

    superkarma: 0 04.10.2004, 14:45:20
  11. [31] Rikina [*]

    bytecek: takový vztah jsem opravdu nezažila. Ale mě by to vadilo, kdyby se mě ten můj pořád ptal "kam jdeš, s kým, kdy se vrátíš, co tam budeš dělat, a musíš tam vůbec chodit?" A kdyby mi ještě navíc vyčítal, co čtu, a proč to čtu, to už by teda vůbec nešlo. Abych se vrátila k článku - mně připadá to, že mu Jana vyčítá seznamku, stejně absurdní, jako kdyby mu vyčítala čtení jízdního řádu - co když to čte proto, aby mohl od ní odjet a opustit ji, padouch jeden ? Myslím, že odpověď na otázku z úvodu článku je jednoznačná - Jana je chorobně žárlivá, a měla by se léčit.

    superkarma: 0 04.10.2004, 13:36:47
  12. avatar
    [30] Hannah01 [*]

    Evča: ... hlásím se do klubu

    superkarma: 0 04.10.2004, 13:10:51
  13. avatar
    [29] Evča [*]

    Fiona: to samé já, píšeš mi z klávesnice

    superkarma: 0 04.10.2004, 12:54:02
  14. [27] Rikina [*]

    Tak tohle já nechápu, protože já jsem naopak ráda, když se nějaká žena zajímá o mého přítele, je to přece známka toho, že je na něm něco zajímavého a přitažlivého. Taky jsem ráda, když on se na ulici třeba otočí za pěknou ženou, je vidět, že umí ocenit ženský půvab, a tudíž ocení i ten můj, že. Nevím, proč by mi mělo vadit, jaké stránky si prohlíží, třeba i s erotickými fotkami, proč ne, proboha, na tom není nic špatného. Spíš je ostuda někomu takhle hlídat, co si prohlíží, jako to dělá Jana. To je jako číst cizí dopisy, to se prostě nedělá. Stejně jako prohlížení kapes a tašek, to je vrchol vší nevychovanosti, přinejmenším. Když s někým žiju, tak mu věřím, a chci, aby on věřil mně, a pokud to bude fungovat, žádné prohlížení internetových stránek to nezmění. Jana je asi hodně nejistá a málo sebevědomá, že má takový strach o partnera. Určitě by s tím měla něco dělat, nebo o něj doopravdy přijde, ale jenom svou vlastní zásluhou.

    superkarma: 0 04.10.2004, 11:56:27
  15. avatar
    [24] pajda [*]

    Taky se mi Jana nezdá úplně v normě...proboha když mi to vadí, tak se o to nestarám a ne že někoho šmíruju a zjišťuju, co kde provedl...nebo spíš neprovedl?

    superkarma: 0 04.10.2004, 11:21:34
  16. avatar
    [23] medved [*]

    tak to ja jsem flegmatik Frantisek...Jana z clanku by potrebovala skutecne starosti, aby prestala delat z komara velblouda proc delat doma dusno kvuli blbinam ? nechapu

    superkarma: 0 04.10.2004, 11:19:15
  17. avatar
    [22] marcellina* [*]

    muj mi vcera sdelil, ze s nim musim jit do bazenu (az za nim prijedu) pac po nem nejaky pokukovaly, tak aby jim ukazal, ze nemaji sanci .
    Spis nez ja, zarli ale one... ale zas jen tak "v norme"

    superkarma: 0 04.10.2004, 11:14:56
  18. avatar
    [19] evusche [*]

    Abrakadabra: jo jo, zjistila a OPRAVDU SE SNAŽÍM zuby nehty nevyvolávat žárlivé scény...zatím to jde dá se to překousnout a když vidím nějakou jeho kolegyni, snažím se usmívat a nemyslet na nesmysly...jestli je vidět, že se zuby nehty přetvařuju, tak to netuším, ale asi to vidět není, protože mi miláček ještě nic neřekl

    superkarma: 0 04.10.2004, 10:31:36
  19. avatar
    [17] 1_Kopretina [*]

    Je fakt, že ženská si spíš všimne signálů, které vysílají lovkyně na chlapa, ale taky je fakt, že pokud je člověk zainteresovanej ve vztahu je na všechno citlivější. Znám to z obou stran. Když jsem někde s partnerem připadá mi, že se vždycky najde některá, která to chce zkusit. Na druhou stranu, když jdu někam sama, tak už si dávám velkýho bacha, abych se nechovala moc kamarádsky ke kamarádovi, který tam má přítelkyni. Nemusí to ani být nic sexuálního, ale potvrdilo se mi, že stačí když s nimi (kamarád a partnerka) chvíli hovořím a pak se s kamarádem zasmějeme něčemu, co nám připomělo společné mládí. Partnerka (která neví o co jde a nezná mě dlouho) je z toho nesvá a přestává mluvit a pokud to nerozchodí tak maj asi pak doma veselo. A přitom jsou to situace skutečně nevinné.
    Ale abych se vrátila k článku, myslím že Jana žárlivá bude, nevidím na tom nic špatného, když si chlap prohlíží web, spíš by mě zajímalo, jak to zjistila, to ho šmírovala??
    Můj děda až do 75 let si v novinách zaškrtával seznamovací inzeráty, které ho zaujali a to byl s babičkou šťastně ženatej 55 let.

    superkarma: 0 04.10.2004, 10:22:31
  20. avatar
    [16] Gabi [*]

    No, nevím, ale Jana by s tím měla něco dělat Že bych kontrolovala partnerovi, na jaké chodí webové stránky? Ale možná se k sobě jen nehodí ... Dospělého člověka nejde změnit a "signály" o tom, že "o mě někdo opravdu stojí", si nelze vynutit.

    superkarma: 0 04.10.2004, 10:20:11
  21. avatar
    [14] opravdový muž [*]

    Myslím si, že trocha žárlivosti ve vztahu neuškodí. Ten kdo žárlí si uvědomí, co pro něj partner znamená a ten kdo dává důvod zase že není partnerovi lhostejný. Příště si dá na nějaké svody a nástrahy pozor, aby partnerovi zbytečně neubližoval. Tak to vidím já.

    superkarma: 0 04.10.2004, 09:37:17
  22. avatar
    [13] evusche [*]

    Binder: tak to je idiot!

    superkarma: 0 04.10.2004, 09:36:23
  23. avatar
    [11] evusche [*]

    Já taky žárlím...a snažím se to nepřipouštět. Už bylo kvůli tomu doma hádek až až, takže už na to kašlu. Říkám si, kdyby chtěl, tak to udělá a já se to stejně nedozvim, takže to házim za hlavu...

    superkarma: 0 04.10.2004, 09:02:43
  24. avatar
    [10] Hannah01 [*]

    Bella: Souhlasím s tebou, taky jsem podobný vztah zažila. Tenkrát jsme s kamarádkou rozebíraly, jestli je horší žárlivec (její případ), nebo flegmatik a shodly jsme se, že obojí stojí za

    superkarma: 0 04.10.2004, 08:54:29
  25. avatar
    [9] Bella [*]

    Nemyslím si, že v tomto případě jde u Jany o chorobnou žárlivost. Jeden takový vztah jsem zažila taky. Franta je totiž typický příklad mužskýho flegmatika. Ta poslední Janina věta zní skutečně hrozně, ale nedovedete si představit, co je to žít s chlapem, kterýmu je všechno jedno. To pak nějaký ptákoviny uděláte i z trucu. Když se ho zeptáte jestli mu nevadí, že půjdete do kina třeba s Břétou a on řekne ne, tak je to začátek konce. Takovou ženskou brzo přestane bavit neustále se dožadovat jakékoliv pozornosti a vyvinutí nějaké energie ve prospěch vztahu. Mně zní hrozně spíš ta Frantova věta, když mě bude chtít opustit tak mě stejně opustí. Z toho je cítit akorát pohodlnost a sobeckost. Myslím si, že kdyby Franta nedával Janě příčinu k žárlení, tak ji to ani nenapadne. Natož aby šlo o jev přímo chorobné žárlivosti.

    superkarma: 0 04.10.2004, 08:30:24
  26. avatar
    [8] verousek [*]

    Léthé: vypadá to, že nic, ale mohl by a o to jde ne? Můj kolega v práci to má s manželkou podobné, možná ještě horší a už si kolikrát i říká, "já jí jsem věrný a stejně mě pořád obviňuje, dělá scény, takže kdybych jí opravdu zahl, tak se nic nezmění, hysterčit bude pořád stejně, tak ať z toho taky něco mám". Zatím to ale ještě neudělal, ale kdo ví, jak dlouho to ještě vydrží.

    superkarma: 0 04.10.2004, 07:58:12
  27. avatar
    [5] Léthé [*]

    A co ten Franta vlastně udělal?

    superkarma: 0 04.10.2004, 07:41:31
  28. avatar
    [4] Eva_CZ [*]

    Asi jsem divna, ale ja teda nezarlim vubec... Nejak neni duvod... A trapit se tim, co by MOHLO BYT? No tak to uz vubec ne, mam jine starosti.

    superkarma: 0 04.10.2004, 03:14:26
  29. avatar
    [3] Dudlajlama [*]

    No a co, tak si Franta juknul do seznamky, ja jsem stastne vdana a nehodlam meho muze menit , semtam ale taky posmejdim na techto strankach, proste jen tak, abych videla jaky je trh . Treba ty zenske na Frantu najizdeji prave z duvodu, ze vi o zarlivosti Jany a maji z toho skodolibou radost. Pokud Franta bude chtit zahnout, udela to stejne, i kdyby byl pod bdelou kontrolou, takze trocha duvery by neskodila. Jako kazdemu chlapovi mu zajem bab lichoti, nemusi se z toho ale nutne po...

    superkarma: 0 04.10.2004, 02:34:41
  30. avatar
    [2] *Kotě* [*]

    "Vždyť to říkám jasně, nezáleží mu na mě, kdyby mě měl rád, tak by měl strach, že o mne přijde, že mne ztratí. Tak jako se já bojím o něj..."

    No, chtěla jsem být hodnější, ale když jsem si přečetla tuto poslední perlu a pokud je to skutečně autentický výrok zúčastněné, nemůžu si pomoct. Ta Jana je ale kráááva nebeská

    superkarma: 0 04.10.2004, 00:56:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme