V poslední době jako by se roztrhl pytel s tzv. třicetidenními výzvami, které mají za úkol jedno: Během měsíce zocelit vaše tělo a vykouzlit vám postavu bohyně. Jenže jak to tak bývá, není všechno zlato, co se třpytí. Jak je to tedy s výzvami, má vůbec smysl podle nich každodenně mučit své tělo? Zjistili jsme to pro vás!

Jistě jste už někdy slyšela o nějaké té bezvadné třicetidenní výzvě, díky které váš zadeček promění z rozkydlého čehosi na zadeček k zulíbání, nebo se vám během pár dní na břiše udělá pekáč buchet. Těžko soudit, ale faktem je, že lidé po výzvách tohoto charakteru momentálně přímo šílí a mnozí je již praktikují. „Třicetidenní výzvy, které spočívají v odcvičení konkrétních cviků každý den po celý měsíc, jsou poslední dobou velmi populární. K jejich rozmachu přispěl dle mého názoru zejména facebook, kde se podobné věci šíří mezi přáteli a jejich přáteli jedna radost,“ říká k tématu výzev Marcela Macáková, certifikovaná instruktorka fitness a provozovatelka webových stránek www.aerobic.cz pro všechny aktivní lidi.

as
Zdroj foto: www.facebook.com

Sama doporučuje ke zlepšení v rámci změny životního stylu spíše návštěvu osobního trenéra, zejména pokud s pohybem začínáte po nějakých x letech nicnedělání. „Některé cviky, například na přiloženém obrázku uvedené zkracovačky s přítahem kolen, jsou velmi náročné na techniku a správné provedení a začátečník si může při takové výzvě, kde se zuby nehty snaží daný cvik odcvičit, aby si mohl udělat pomyslnou čárku, spíš ublížit,“ míní bývalá instruktorka, jež přešla od praxe k teorii a kromě fitness témat píše pro Žena-in.cz například do rubriky Cestování.

Lze tedy vůbec odcvičit dané cviky kvalitně, aniž bychom nějaký způsobem znali zásady správného cvičení a cvičili jen podle svého rádoby správného úsudku? „Až budete ovládat základy správné techniky cviků na posilování břišních a zádových svalů, můžete směle cvičit doma podle videí na youtube,“ vzkazuje Marcela a dodávává, že přiložené video je velmi kvalitně zpracované, i když některé cviky by také začátečníkům nedoporučovala. Pokud tedy začínáte se cvičením a nevíte, jak se správně dělají sklapovačky, nebo jak má vypadat dobře provedený dřep, raději se do toho nepouštějte, tedy zdali je vám vaše zdraví milé.

A jak už třicetidenní výzva sama o sobě napovídá, cvičit budete téměř každý den, ale je to vůbec pro člověka, který není zvyklý na každodenní cvičení, ideální? „S posilováním břišních svalů to rozhodně není třeba přehánět a rovněž neplatí, že budete-li je cvičit po úmorných dávkách opakování, zhubnete v dané oblasti. Není to pravda, bohužel! Za prvé tělo k odbourání tukových zásob potřebuje aerobní pohyb, například již zmíněnou svižnou chůzi po delší dobu, a za druhé úbytek tukových zásob probíhá podle pro ženy zcela nespravedlivých kritérií, jejichž výsledkem je to, že se vám jako první zmenší prsa, nikdy ne pneumatika kolem břicha, nebo zadek a stehna,“ dodává Marcela a potvrzuje to, co jsme psali o pár řádek výše. „Chcete-li docílit zformování postavy, je potřeba zapracovat na svém cíli komplexně a nejlépe pod dohledem odborníka.“

Čtěte také:

Reklama