Červená je barva základní. Je výchozí téměř pro všechny kombinace, je stěžejní pro naše oko, pro barevnou duhu i pro umělce... Bez červené barvy to jednoduše nejde.

 

Červená... tak výrazná, tak silná, tak  kontroverzní... Jednou příjemně poutá naši pozornost, jakoby říkajíc „podívej se na mě!“, jindy na nás může působit rušivě až agresivně. 

 

Červená je opravdu všude... Všechny děti znají pohádku o   Karkulce, muži určitě nepřehlédnou červené Ferrari a žádné ženě nechybí smyslná červená rtěnka...

 

Červená je krev, srdce – symbol lásky nebo naše tvář, když se stydíme... Červené je jablko, víno i letní západ slunce... Červená pobuřuje, poutá i vzrušuje...

 

 

V průběhu staletí se navíc význam červené  podstatně změnil. Ve středověku se nevěsta nevdávala v bílém, ale v červeném, na výrobu purpuru měl monopol císař. Zajímavé je, že například Maurové znali více než sto druhů červené.

Červená (i černá) barva určovala příslušnost ke společenské skupině. V roce 1791 si červenou přivlastnili pařížští revolucionáři a později i ostatní levicová hnutí. Během nedávné historie se pak obě barvy dostaly do symboliky nacistů i komunistů.

Když v některé kultuře u domu vyvěsíte červené světlo, znamená to, že jsou tam k mání ženy. V jiné kultuře to ale může být symbolem požárníků nebo policie.

 

Našim průvodcem červeným fenoménem bude opravdový odborník, Igor Přerovský, viceprezident pro značku a komunikaci společnosti Oskar.  Červená barva totiž ovlivňuje jeho život víc než život kohokoliv jiného...

 

K červené barvě se nám vyjádřil i zástupce našeho „červeného“ operátora:

 

IGOR PŘEROVSKÝ, VICEPREZIDENT PRO ZNAČKU A KOMUNIKACI, OSKAR

K červené mám též velmi blízký osobní vztah. V práci je všude kolem mě, a tak ji mám silně spojenou s důležitými momenty a pracovními výzvami, které jsem u Oskara zažil.

 Vibrace a síla červené jsou těmi nejlepšími charakteristikami pro vyjádření smělého a nezávislého ducha značky Oskar.  A podle dosavadní odezvy Čechů můžeme jednoznačně potvrdit, že naše rozhodnutí (zvolit červenou) bylo správné. (Oskar byl  nejvyhledávanější značkou na portálu www.centrum.cz v roce 2004)


 

 

 

KLÁRA NADEMLÝNSKÁ

Módní návrhářka

...červená je vždy v módě a aktuální... Sexy červené šaty jsou věčné...

 

KAREL HUMHAL

Klinický psycholog

...je nápadná, je vidět, nedá se přehlédnout... Oblibují ji asertivní, agresivní, aktivní, dominantní, iniciativní, kompetitivní (soutěživí) lidé...

 

MOJMÍR RANNÝ

Architekt a designér

...ta nejpříjemnější barva, co znám...  Teplo, přítulnost, jistota jasně daných vztahů, signál, cesta, jednoznačnost...

 

MARKÉTA ANDREJSKOVÁ

Modelka a make-up artist

...červená pro mě symbolizuje energii, vášeň, životabudič...

 

Právě dnes začíná soutěž, která je spojena s červenou barvou a kde můžete získat super ceny!

Reklama