Reklama

Jaké oblečení si Češi v souvislosti s dovolenou kupují a kolik peněz za něj vydávají? A kolik mužů vlastně nosí ponožky v sandálech? Odpovědi nejen na tyto otázky přináší nový dlouhodobý průzkumný projekt Fashion report největšího českého online obchodu s módou ZOOT a výzkumné agentury Perfect Crowd.

sd

Fashion report si klade za cíl mapovat nejen současné oblékání, ale i styl Čechů a Slováků, jejich měsíční výdaje za oblečení či ochotu nakupovat v průběhu roku. Opírá se o reprezentativní vzorek lidí od 15 do 55 let a zachycuje aktuální stav oblékání u nás.

  • Letní dovolená není pouze čas strávený na pláži nebo v horách, ale také večery v restauraci nebo zábava ve společnosti. Jak vyplynulo již z prvního šetření Fashion reportu, Češi si nejvíce libují v tričkách, džínách a mikinách a do první desítky nejoblíbenějších kousků se dostaly také tepláky.  Preference pohodlí se navíc promítá i do letní a dovolenkové módy.
  • Hlavní dovolená patří mezi důležité módní nákupní sezony. Před dovolenou nakupujeme zejména trika, plavky, šortky, sandály, šaty, kalhoty, sukně, tílka, sportovní obuv a muži také ponožky. Celková částka za módu na dovolenou se vyšplhá aspoň na 1 000 Kč u více než poloviny Čechů.
  • Zatímco v českém kufru na dovolenou jsou mnohem častěji předměty jako toaletní papír či náplast, ten slovenský obsahuje ve větší míře předměty sloužící k úpravě zevnějšku (např. tělovou kosmetiku) a spotřební elektroniku. Antikoncepci na dovolenou vozí dvakrát více Češek než Slovenek. Zatímco ochranu si přibalí pouze 15 % slovenských žen, fén si nezapomene vzít 23 %. A rozdíl je i v péči o pleť. Zatímco pleťovou kosmetiku s sebou vozí 55 % slovenských mužů, čeští muži si ji přibalí jen v 43 %.
  • Ženy, které míří na dovolenou k moři, se naopak neobjedou bez šatů, které považují za nutnost. Česká dovolená, se rozhodně nenese v duchu elegance.
  • Samostatnou kapitolou je samozřejmě také dovolenková obuv. Čecha na dovolené bychom si měli představit buď jako muže v sandálech, nebo jako ženu v žabkách. Oblíbená je u Čechů také sportovní uzavřené obuv, zejména u mužů, kteří míří do přírody. Podle očekávání si ponožky v sandálech, jakmile udeří vedra, neváhá obléknout každý desátý muž.

sd
Zdroj: tisková zpráva