Bulvár

Fanatik ublížil mým dětem

 

 

Setkali jsme se s nimi asi všichni… Zazvoní zvonek, otevřeme dveře a za nimi stojí dva usměvaví členové sekty Svědci Jehovovi. „Máte chvíli čas? Rádi bychom si s vámi popovídali o Bohu…“ Tak nějak začíná jejich komunikace. Většina z nás reaguje rázným zabouchnutím dveří, případně slušným vysvětlením, že na tento druh konverzace skutečně nemá čas ani chuť.

 

Přiznávám – jsem na tyto „laskavé poutníky“, kteří chodí od dveří ke dveřím, alergická. A i to je hodně mírné slovo. Vztek, jaký cítím, když slyším slovo Jehova, je tak velký, že bych s ním mohla podpírat Chrám sv. Víta.

 

Jeden takový hodný a všeobjímající „jehovista“ totiž kdysi velmi ublížil mým dcerám. Nebyl to ale žádný z oněch podomních obchodníků s vírou, nýbrž jejich příbuzný. Konkrétně strýc.

 

O tom, že je členem této sekty, jsem neměla ani tušení. Kontakt s ním probíhal naprosto normálně v rámci rodinných oslav a nikdy jsem nepojala sebemenší podezření, že by se zmíněným strýcem „nebylo něco v pořádku“.

 

Jedny prázdniny, když bylo mým dcerkám 9 a 6 let, vypravila jsem je na týden k babičce na chatu. S nimi tam byli i tento strýc a jeho žena. Chodila jsem do práce a žila ve vědomí, že o mé holčičky je dobře postaráno. Jako vdova jsem byla vděčná za možnost, že mi někdo pomůže s pokrytím celých prázdnin a děti nebudou muset do družiny.

 

Po návratu dcer domů jsem ale zažila šok. Místo dvou šťastných a spokojených holčiček se mi vrátily dvě vyplašené a vyděšené děti. Nevrhly se na mne hned ve dveřích, nevykládaly jedna přes druhou, co všechno zažily. Byly zamlklé a na první pohled bylo jasné, že se jim v hlavičkách honí něco, co je velmi trápí.

 

Po nějaké chvíli se konečně rozpovídaly. A mně se před - doslova hrůzou rozšířenýma - očima odvíjel celý týden, který prožily ve společnosti babičky, tety a strýce. Hlavní postavou celého vyprávění byl ale strýc.

 

Jak vyplynulo z jejich vyprávění, strýček se rozhodl zasvětit své malé neteře do světa víry. Přesněji – Svědků Jehovových. A učinil tak opravdu důkladně. Z holčiček padala moudra, fráze, šokující zprávy a zaručené prognózy, co a jak na tomto světě bude. Co se jim bude dít, když neuvěří, co bude se mnou….

 

Nevěřila jsem vlastním uším. Dlouho jsem jenom seděla a poslouchala a nechala dcerky, aby mi všechno vypověděly. Dozvěděla jsme se tak například, že až přijde konec světa, zahynou v hrozných mukách a bolestech všichni, kteří nevěří. Budou jim zaživa hnít oči a odpadávat maso z těla. Tyto sadistické vize mi chuděry vykládaly a očka jim přitom kmitala ze strany na stranu jako vyděšeným zvířátkům.

 

A pak přišla na řadu opravdová lahůdka. Dodnes nechápu, jak může dospělý člověk tak moc ublížit. Když mi dcerky všechno vypověděly, upřely na mne svá kukadla a úpěnlivě mne prosily, abych tomu všemu začala věřit. Že když budeme věřit všechny tři, tak nám obživne tatínek. A že když tomu věřit nebudu, tak to znamená, že jsem ho neměla ráda. Tak to prý strýček říkal.

 

To už byla hodně silná káva. Dlouho a dlouho jsme si povídaly, rozebíraly všechno ze všech stran. Nebylo to vůbec jednoduché, protože obě dcerky byly pořádně zmasírované a vysvětlit jim vše tak, aby to jejich dětské dušičky dokázaly přijmout a pochopit, bylo opravdu těžké. Po několika hodinách se mi to nakonec podařilo.

 

Byla jsem ale strašně rozzlobená a chtěla jsem jít toho strýce zabít. Neudělala jsem to. Co jsem ale zajistilaí bylo, že jsem zakázala, aby se ten člověk k mým dcerám ještě někdy přiblížil. Už je to třináct let a skutečně je od té doby neviděl.

 

Dcery už jsou dospělé, mají svůj vlastní rozum a názory… Přesto i dnes cítím ten vztek, který jsem měla tehdy, když se mi vrátily domů….

 

Zajímalo by mne, jestli jste se i vy setkali s něčím podobným. Jste členem nějaké sekty? Máte ve své rodině někoho, kdo se vás snaží obrátit na tu „pravou víru?“ Jak to ovlivňuje vaše rodinné vztahy? Zajímají mne i vaše názory k tomuto tématu.

 

Pište mi i dnes na náš redakční e-mail redakce@zena-in.cz

 

I přes toto závažnější téma vám všem přeji krásný pátek a těším se na všechny vaše příspěvky.

 

 

   
19.08.2005 - Společnost - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [166] sara.l [*]

    106:

    superkarma: 0 20.08.2005, 22:16:54
  2. avatar
    [164] sara.l [*]

    106: hele ty jsi to asi špatně pochopila,pokud někdo chce ať mu ten druhý vyjádří soucit a politování tak joooo,ať to udělá,mě to vůbec nevadí,ale já o to nestojím a od cizích lidí už vůbec nééé,chápeš to...prostě nepotřebuju to..vystačím si s tím co mám,proč bych to měla chtít,prostě jsem taková a ty jsi zase jiná...ale nechtěj po mě slyšet další odpovědi,prostě to nepotřebuju...to je všechno...neber to jako urážku,ale já už taková jsem a nebude pořád vysvětlovat proč...ty ani nikdo jiný mě stejně nepochopí tak je zbytečné se rozepisovat proč a jak..prostě jsme každá jiná,to je všechno...

    superkarma: 0 20.08.2005, 22:06:26
  3. avatar
    [161] sara.l [*]

    106: nevím co by jsi chtěla slyšet,já jsem pouze napsala jak to cítím a to je všechno,nepotřebuju aby semnou někdo soucítil,jsem velká holka a život se semnou nemazlil,vystačím si sama.Dovedeš si představit vlka samotáře jak prosí o soucit,tak ten vlk jsem přesně já...

    superkarma: 0 20.08.2005, 21:48:30
  4. avatar
    [156] floo [*]

    Galina: Galino jenže ono to bude asi v tom, že spousta lidí ani nemá zájem se snažit pochopit podstatu jejich víry, mě se zdá že už tak je tu náboženství až dost a kvůli němu se válčí kam se podíváš....Souhlasím s Lowel, ať si každý na svou víru přijde sám, pokud chce. Taky mě přijde zajímavé že Jehovisti nesmí kouřit, ale sem tam skleničku, tak to jo to už jim víra nezakazuje...A už jen to jméno Jehova - no promiň.

    superkarma: 0 20.08.2005, 09:32:06
  5. avatar
    [154] Galina [*]

    Lowel: přiznávám,že chodit ode dveří ke dveřímmi mi příjemné nebylo,ale oni to dělali z přesvědčení,že následují v tonmto konání Ježíše.Uznám,že extrémy,kdy je někdo neodbytný a snaží se manipulovat děti, není ani trošku správné!Kdyby ale člověk pochopil(nebo se snažil pochopit) jejich víru a ne jen z informací z doslechu si dělal obrázek o všech sektách,tak by to mohlo probíhat v daleko větším klidu a ne třískáním dveří.

    superkarma: 0 19.08.2005, 21:15:55
  6. avatar
    [152] Galina [*]

    omlouvám se za hrubku ve druhém odstavci

    superkarma: 0 19.08.2005, 19:35:13
  7. avatar
    [151] Galina [*]

    nečetla jsem příspěvky,ale...
    taky jsem kdysi byla Svědkem Jehovovým a zmanipulovaná jsem si nepřipadala.Odešla jsem,protože jsem chtěla žít po svém.Nikdo mi ničím nevyhrožoval,nikdo mě nepronásledoval,bylo to moje svobodné rozhodnutí a všichni to tak brali.Nikdy jsem nic proti Svědkům Jehovovým neměla,vše,čemu jsem uvěřila,jsem si sama musela ověřit různými zdroji,nikdo mě do ničeho netlačil.Dodnes jejich víře nemám co vyčítat...
    Ale hrozně mě mrzí,at už jde o Svědky Jehovovi nebo jiná menší nábožesnká seskupení,že podle několika jedinců,ze kterých mají lidé špatné zkušenosti,hodnotí ostatní členy a hážou je do stejného pytle.
    Vážně nechápu,proč ten strýc povídal takové věci,co povídal...asi to špatně pochopil nebo to špatně podal svým neteřím...
    Proč podle toho strýce a jiných špatných příkladú lidé hážou Svědky Jehovovy do jednoho pytle?Proč, když vidíme katolíka,který kouří,pije,doma mlátí ženu,jednou za rok se jde vyzpovídat...proč neříkáme,že katolíci jsou špatní???
    Nechci se nikoho zastávat,každý at věří,tomu,čemu chce,ale at se podle té víry i chová!!!
    A zamyslete se nad tím,jestli taky nepatříte mezi ty,kteří menší náboženské skupiny odsuzují jen podle několika jednotlivců,o kterých něco slyšeli!

    superkarma: 0 19.08.2005, 19:32:05
  8. [150] Rikina [*]

    david.lister: paralelní protějšek rimmerová :-))) ( to už je snad z 2.série, že ? )- začínám litovat, že se už vážně musím rozloučit - zdá se, že máme podobný vkus, pokud jde o filmy. Tak zase někdy v diskusi nashledanou...

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:24:44
  9. [148] Rikina [*]

    Osobně jsem spíš nakloněna věřit v existenci paralelního vesmíru plného ztracených drobností - propisek, lžiček, sponek, kolíčků, klíčů, skleněných kuliček...

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:16:54
  10. [147] Rikina [*]

    david.lister: stroj to byl německého původu, a já nevládnu dostatečně dobře tímto jazykem, abych s ním mohla probírat otázky víry v křemíkové nebe. Nicméně by ho zasluhoval, a já naopak potrestání za zanedbání ochrany mně svěřené technologie před živelnými událostmi. Možná mám teď mínus v "knize osudu"

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:14:10
  11. avatar
    [146] sara.l [*]

    david.lister: Rikina: no jenom aby nám nepřistálo z toho křemíku něco na zahradě,to by celkem bolelo

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:10:54
  12. avatar
    [145] sara.l [*]

    david.lister: i to je možné,vždyť já sama nechápu proč jsem se zapojila,protože debaty na náboženství nemusím,ale bylo to protože zvířata se měly odlišovat a s tím sem teda fakticky nemohla souhlasit i když je to samozřejmě jenom můj názor a nenutím lidi aby mě to věřili

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:09:55
  13. [142] Rikina [*]

    david.lister 138: jestli je křemíkový nebe, doufám, že je v něm i jeden z mých prvních PC, umrlej, chudáček, po zásahu bleskem

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:04:00
  14. avatar
    [141] sara.l [*]

    david.lister: proč mě si neotrávil,ale přiznávám,že taky dovedu být otravná když s něčím nesouhlasím možná jsme otrávili někoho jiného

    superkarma: 0 19.08.2005, 16:00:04
  15. avatar
    [139] sara.l [*]

    david.lister: vidím že sis pokecal a nikde nikdo

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:50:42
  16. avatar
    [136] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: nojo..nemáš to jednoduché bez urážky

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:41:05
  17. [134] a.... [*]

    koukám, že na straně těch věřících nic moc ohlas!!!Myslím, že víra je každého osobní věc a nelze ji paušálně ztotožňovat s církevními institucemi a chozením do kostela.Zrovna tak mě vždycky nadzvednou ty argumenty jako jsou křížové výpravy nebo čarodějnické procesy-to přece s vírou nemá nic společného, ale je to příklad toho jak ji lze zneužít.

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:38:14
  18. avatar
    [132] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: teď teda jenom nechápu proč teda ta debata...když vlastně v nic nevěříš ,ale i tak se měj krásně

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:30:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [130] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: jooo a soucítěné neboli empatie je totéž

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:24:31
  2. avatar
    [129] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: já mám stejný názor jako david.lister: včetně těch opic a taky souhlasím s Rikinou ale to co ty popisuješ jako soucítění mě spíš vyzní jako ironie a navíc nestojíme jak sis mohla přečíst ani o jedno

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:23:24
  3. [127] Rikina [*]

    Jaruška-beruška 124: tak tohle mě ještě vrátilo do židle - žádný zevšeobecňování, bych prosila. Jako žena tohle, a jako chlap tamto. Takové zjednodušující formulace nemám ráda. Každej jsme nějakej, a zahrnovat všechny ženy do jedné škatulky nelze. Stejně tak muže.

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:20:36
  4. avatar
    [126] sara.l [*]

    david.lister: já to pochopila zase obráceně,proto ten nesouhlas,ale pokud to myslela jak píšeš ty tak se Jarušce-berušce ...doprčic jak já ty zdrobněliny nemusím omlouvám

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:18:19
  5. [125] Rikina [*]

    To je dneska strašně moc filozofie, při pátku - teď ještě křemíkový nebe s davidem souhlasím ohledně soucítění - hlavně ať se nikdo nemodlí za moje prozření - ještě by se to náhodou stalo, a co bych dělala potom ? radši balím a odcházím

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:16:47
  6. avatar
    [120] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: já ti děkuju,ale o Tvůj soucit vůbec nestojím,promiň vystačím si sama bez Tvé pomoci a to nemyslím jako urážku,ale nepotřebuju aby si mě litovala,já Tě taky nelituju...nechávám každého žít

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:03:15
  7. avatar
    [119] sara.l [*]

    david.lister: ..znám lidi,kteří bohužel nejsou ani na úrovni opice,ale iQ tykve i bez piva

    superkarma: 0 19.08.2005, 15:01:44
  8. avatar
    [117] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: a když to teda umíš tak hezky vysvětlit co na to tvůj rozum ...jak to cítíš ty bez knížek...jenom sama

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:59:48
  9. avatar
    [115] sara.l [*]

    david.lister: jo pro mě je to taky slovíčkaření a stejně mě,promiň Jaruška-beruška: nepřesvědčíš ani z filozofického hlediska,bohužel...

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:58:14
  10. avatar
    [113] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: já se třeba neliším asi ničím,jsem takové zvíře aspoň to o mě říkával

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:56:36
  11. [106] Rikina [*]

    david.lister 103: krásný film, což ? Některé fóry nezapomenutelné, třeba "sebevražedné komando"

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:49:21
  12. avatar
    [104] sara.l [*]

    Jaruška-beruška: nevěřím,že zrovna tímhle se lišíme od zvířat

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:45:21
  13. [100] Rikina [*]

    Jaruška-beruška: asi bych to rozlišovala - věřit někomu ( něčemu ) a věřit v NĚKOHO ( NĚCO ). Věřím, že v jižních Čechách bude plno komárů, vzhledem k počtu rybníků. Ale nevěřím v Aštara Šerana, například. Teď jsem si ovšem urazila vesmírné lidi, a se spasením je to v kýblu... zůstanu raději u fialových draků, konajících japonský čajový obřad kolem obří dračí konvice, a hned jdu nahodit nějaké to desatero a sehnat pár aktivistů...

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:34:05
  14. avatar
    [99] sara.l [*]

    david.lister: to je celkem srandovní věřit že nevěříš a tím vlastně věříš taky Jaruška-beruška: promiň,ale to mi hlava nebere

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:34:01
  15. [95] Rikina [*]

    david.lister 91: ano, čajová konvice může být. Čaj já přímo miluju, a to bez rozdílu barvy, černý, bílý, zelený... Velká čajová konvice je přímo ideální jako symbol k uctívání

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:20:22
  16. avatar
    [90] sara.l [*]

    moje chodila na církevní školu 2 roky a já jsem nestačila žasnout...škola hlásala,že tam může chodit každé dítko a je jedno jestli je rodina věřící,či ne...takže když jsem ji nedala do náboženství,věřila jsem,že škola je opravdu pro všechny,ale omyl a první velká chyba,když přišla domů s tím,že musí chodit každý den před školou do kostela aby přišla do nebe tak jsem myslela,že puknu vzteky,ale zachovala jsem klidný obličej a řekla,ať tedy do kostela chodí..ráno jsem ji budila o 1.5hodinku dříve a byla vyléčená,další sranda byla,když si vyprávěli s p.učitelkou zajimavé příběhy a ona jim vyprávěla jak v nebi sedí bůh,který má počítač a píše všechny hříchy,které děti udělají a že vesmír vůbec neexstuje a kosmonauti jsou pouze výplod chorých mozků... taky přišla s troškou do mlýna a řekla jestlipak p.učitelka slyšela,že jsou na světě lidé,kteří dokáží žít bez potravy a bez kostela...to už jsme měli tězce nahnuto a když řekla,že peklo neexistuje a maminka to ví nejlíp,protože řekla,že peklo je jenom tady na zemi a dělají si ho lidi sami tak jsme raději přešli na jinou školu a církevní už nikdy ne

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:05:34
  17. avatar
    [89] Kelly [*]

    zn0uz4: přesně, to jsem tam zapomněla také dopsat. Každý by měl věřit hlavně v sebe sama ...

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:00:46
  18. [88] Rikina [*]

    Jaruška-beruška: tak jo, když myslíš, že fakt musím na něco věřit, tak budu věřit na fialové draky a třeba založím nějakou prima sektičku, hlavně aby mi pak věřící nosili ty desátky

    superkarma: 0 19.08.2005, 14:00:38
  19. avatar
    [85] zn0uz4 [*]

    kemy - kazda valka je o moci, a za kazdou valkou se driv skryvalo nabozenstvi. at chceme nebo nechceme, nabozenstvi ma bohuzel az moc dlouhe prsty a dotyka se nas vsech - co treba silne katolicke polsko nebo irsko, tam chudak zenska nemuze ani na legalni interrupci, protoze panbickari to dovedli takhle daleko. Neni to preci az tak davno, co se o to same snazili panove z KDU-CSL. Vsechny 'legalizovane' cirkve platime z nasich dani, bohuzel, cirkev se domaha majetku, mozna nastane doba jako driv, za feudalismu, kdy svetska hlava byla ovladana tou cirkevni :(

    ja zastavam nazor, ze kazdy musi verit hlavne v sebe sama, zadny Buh ani nikdo jiny mu neotevre dvere, ani neutre zadek.

    superkarma: 0 19.08.2005, 13:51:34
  20. [83] Rikina [*]

    david.lister 77:

    superkarma: 0 19.08.2005, 13:45:25
  21. avatar
    [81] Kelly [*]

    Meryl, při čtení Tvého článku jsem se tak nas*.., že bych také reagovala, jako Ty. Zabít takového člověka málo, dobytek jeden.
    Já věřím v zachování energie. A co se týče víry, nikam se necpu. Mám ji v sobě a je jen má. Řídím se totiž zákonem karmy.
    Ne ten, kdo chodí do kostela je "spasen" - co s takovými pokrytci, kteří se neřídí desaterem.

    superkarma: 0 19.08.2005, 13:44:27
  22. [80] Rikina [*]

    david.lister: tak to jsme zřejmě tady už dva takoví - do kostela jedině kvůli obrazům, sochám, architektuře, když je kostel prázdný. Při náznaku nějaké začínající bohoslužby mizím. Bibli jsem četla, ale stejně jako stohy jiných knih - je to literatura, která svým způsobem "patří ke vzdělání" - konec konců křesťanství zde ve střední Evropě ovlivňovalo kulturu, umění, vzdělávání a skoro všechno ostatní hezkých pár století, to nejde jen tak přejít. Směrem k věřícím mám jediný přání - nechte si svou víru, ale nikomu ji nevnucujte. Misionáře jakékoli církve nemám ráda, každý si může věřit nebo nevěřit, ale cpát to svoje druhým nemá právo nikdo. Bohužel od mnohých to jejich víra přímo vyžaduje, a neváhají používat i krajně nevhodné prostředky, jako působení na děti a podobně.

    superkarma: 0 19.08.2005, 13:43:47
  23. avatar
    [74] Trinii [*]

    Lowel: tak to je moc smutné, ale když je to tak, to tě teď chápu proč tam chodíš. Nepochopila jsem jaké setkání s rodinou tam máš.

    Jenom že je moc lidí co si přes rok říkají ateisti a na svátky jdou do kostela, protože se to tak dělá.

    superkarma: 0 19.08.2005, 13:13:23
  24. avatar
    [69] Trinii [*]

    Lowel: neříkám, že nejsi tolerantní, ale pokecat si radši půjdu do hospody, restaurace když chceš a ne do kostela... ale ty jsi určitě z těch co tam příjdou, stojí vzadu, nezabírají místo na lavičce věřícím co jdou na tu mši a samozřejmě se nepokřižuješ, že ne? tak to je potom všechno v pořádku...ale nějak nechápu jak někdo může být napůl ateista, tak buď sem nebo ne, ne?

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:51:42
  25. avatar
    [67] Trinii [*]

    kemy: Budhismus je totiž teď strašně moderní...a přitom skoro každý u nás ví prd o čem to je (já taky:o) a bere si z toho jen co se do tohoto prostředí hodí...ale co třeba Taoismus, ten by se ti možná líbil víc

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:46:22
  26. avatar
    [64] Avilka [*]

    david.lister: 37 pretože sa celý svet bude pýtať: A prečo dal zabiť toho kaderníka? No a tých 10% si nik nevšimne..

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:37:35
  27. avatar
    [63] kemy [*]

    Jaruška-beruška: já vim. když sem dopsala svuj příspěvek, hned sem si přečetla tvuj a všimla sem si, že to tam píšeš, že to neni náboženství. asi se to jenom tak mylně řiká. vim, o čem buddismus je. teda jakž takž. a moc se mi to líbí. podle mě je totiž nejdůležitější žít tak, abych se za sebe nemusela stydět, nebýt zlá a podobně a myslim, že něco takovýho je i základem tvýho přesvědčení, ne?

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:31:20
  28. avatar
    [61] Trinii [*]

    Lowel: tak to žiju asi úplně jinde, protože mi nikdo nikdy neříkal, že když nebudu věřit v Boha a něco provedu tak že příjdu do pekla, nebo že jsem hříšník a jako dítě mi věřící matka a nevěřící otec k ničemu nenutili a žili jsme co se víry týče v pokoji, šla jsem sama na církevní gympl a tam byli různí lidi a neměli před nevěřícíma dveře zavřené, naopak a nikdo nikoho k ničemu nenutil, jen prostě že jsme si vybrali katolickou školu tak třeba výlety byli asi trochu jiné než na normálních. Ale aspoň nás tam naučili toleranci.

    Jo Svědci Jehovovi to je úplně o nečem jiném.

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:10:14
  29. avatar
    [60] Suzanne [*]

    Tak to je na blití Dobře jsi udělala

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:05:57
  30. avatar
    [59] kemy [*]

    Jaruška-beruška:

    superkarma: 0 19.08.2005, 12:04:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme