Domácnost

Facku dítěti čeká zákaz!

 

Facka už nesmí být současí výchovy. Ministryně Džamila Stehlíková (SZ) připravuje rozsáhlou kampaň, která se zaměří fyzickým trestům dětem.

Facky jsou totiž údajně specialitou naší kultury. A to je úder na tvář přitom srovnatelný s úderem na jiná citlivá místa – přes břicho nebo genitálie.

Kampaň se bude jmenovat Výchova bez násilí a má vysvětlit nesmyslnost fyzického trestání děti. Teprve po ní se očekává zákonný zákaz bití.

V Česku se nápady Stehlíkové zatím nesetkaly s nadšenou odezvou, zákaz bití mezi ně patří. To ale ani původně v Německu či ve Švédsku, kde už podobné kampaně proběhly. V severské zemi to trvalo i třicet let, než rodiče přijali fyzický trest jako nenormální. Němci si zvykli daleko dříve.

   
25.07.2008 - Dům a byt - autor: Jan Exner

Komentáře:

  1. avatar
    [29] jiraka [*]

    K tématu asi tolik. Jsem proti tomu, aby se děti otloukaly jak píšťaličky, ale když sedí, tak sedí.

    superkarma: 0 27.07.2008, 21:14:03
  2. avatar
    [28] Dimsy [*]

    Tedy nevím,jak je to s tou autoritou,ale když vyváděl skopičiny jako malej kluk můj táta,tak jeho otec sundal řemen a bylo.A věřte,že autoritu měl a jakou !A z mého otce vyrostl hodný a slušný člověk,tak slušný,že mu to kolikrát v životě až překáželo.

    superkarma: 0 27.07.2008, 18:22:07
  3. avatar
    [27] kareta [*]

    ani psa nebiju, natož děti - asi 2x mi ujely nervy a dostali pár plácnutí na zadek, když se ohrožovali na životě- ulevilo se mi, ale výchovné to nebylo násilí nefunguje a podkopává autoritu

    superkarma: 0 27.07.2008, 17:26:26
  4. avatar
    [26] Heduš [*]

    Dimsy:

    superkarma: 0 27.07.2008, 14:57:44
  5. avatar
    [25] *Kotě* [*]

    Dimsy: pro mě jsou situace, kdy u fakt malého dítěte vidím našupání na zadek jako jedinou možnou alternativu - a to ne, když "zlobí", ale když opakovaně dělá něco nebezpečného, zdraví či život ohrožujícího. Když mi bezmála tříleté dítě přes opakované zákazy a vysvětlování vběhne na silnici, tak mi prostě to sešupání zadku připadá jako jediný způsob, jak mu skutečně názorně vysvětlit, že toto fakt ne - v jeho vlastním zájmu a koneckonců i v mém mluvím o tom, že přesně v těchto situacích se u nás tělesný trest osvědčil, jinak malý prakticky bit není.

    superkarma: 0 27.07.2008, 14:51:38
  6. avatar
    [24] Dimsy [*]

    Pořád si myslím,že tenhle zákaz nevyřeší týrání dětí.To,že rodič dá svému dítěti,ktré jinak miluje, výprask,neznamená,že ho týrá.Zásadně nesouhlasím s tím,že pár na zadek je selhání rodiče.Někdy nestane chvíle,kdy si můžete hubu umluvit a vaše zlatíčko prostě neposlechne a neposlechne.Asi si nedovedete představit,co někdy dokážou tři děti!Když už ztrácíte hlas a robátka jsou stále hlučnější,že už sousedi tlučou do stropu smetákem,pak pomůže pár dobře mířených a je klid.Někdy jsem měla pocit,že si o ten výprask zrovna říkají.Mé děti už jsou dospělé a když jsme o bití dětí s dcerou tuhle mluvily,řekla,že si nepamatuje,že bych je bila.Ono je totiž rozdíl bití a bití !

    superkarma: 0 27.07.2008, 13:34:15
  7. avatar
    [23] Libča [*]

    ja bych jeste neco dodala... me prijde vychova deti tedy me osobne jako neco dost tezkeho, narocneho kdy clovek musi neustale kombinovat ruzne smysly, citove, vychovne atd.atd. me to nekdy tak desne vycerpava... ze spis bych mila redakce prijala rady uz zaslouzilych maminek a ze jich tu je hora jak ony resily urcite veci ve vychove... protoze mi prijde ze ty starsi maminy uz maji zkusenosti a obcas docela super nazory... tak proc neudelat takovou diskuzi.. ja se klidne rada priucim a sama vim ze ve vychove delam jeden sekanec za druhym...

    superkarma: 0 27.07.2008, 09:38:08
  8. avatar
    [22] evelyn [*]

    Madison: a v Kazachstanu uz maji otazku biti, ci nebiti, vyresenou? Nemela by to radeji resit doma?

    superkarma: 0 27.07.2008, 09:30:16
  9. avatar
    [21] Madison [*]

    Eva_Fl: z Kazachtánu

    superkarma: 0 27.07.2008, 07:30:13
  10. avatar
    [20] Eva_CZ [*]

    Verba movent, exempla trahunt.

    superkarma: 0 27.07.2008, 02:34:52
  11. avatar
    [19] Eva_CZ [*]

    Tak to rezte, dokud vam to nejaka Dzamila ( odkud TOHLE prislo?) nezarazi.

    superkarma: 0 27.07.2008, 02:31:20
  12. avatar
    [18] paníliška [*]

    Zákazy nic neřeší.

    superkarma: 0 26.07.2008, 21:25:58
  13. [17] Milanka [*]

    Když jsem měla prvního syna, dost zlobil. Když jsem domlouvala,tak mi moje maminka říkala, ty máš nervy, kdybys mu nařezala, bylo by to lepší. Měla jsem ten názor, že když mu vysvětlím, proč musí poslechnout, že to pochopí. Když se tak nestane, prostě mu to poručím. Většinou za mnou za chvíli přišel a řekl, že zjistil, že mám pravdu. Ale když byl drzý, většinou jsem se neudržela a nějakou dostal.Stávalo se, že bral přestupky kamarádů na sebe, protože byli doma biti řemenem, provazem a pod.
    Mladší syn na 2 letech se tak vztekal na ulici, že jsem ho vzala za baráky, aby nás nikdo neviděl a tam jsem mu dala přes zadek, začal tak šíleně řvát, že jsem lekla, začala jsem ho utěšovat a myslím, že to bal první a poslední výprask v jeho životě. Čím víc jsou děti byti, tím víc jsou vzdorovitější.Někdy jsou děti byty, že rodiče jsou nervní a mají vztek. Takovou křivdu si nese dítě celý život.

    superkarma: 0 26.07.2008, 16:14:02
  14. avatar
    [16] breberka [*]

    Nesnáším období vzdoru , to se u nás pořád dupe do země, všechno se musí opakovat nejméně desetkrát a když už příjdu na to, že některé věci synek dělá vyloženě proto, aby mě snad zdeptal, tak mám chuť si vyrvat vlasy z hlavy .Nejlepší bylo jeho poslední estenpóre, když mi utíkal (protože nechtěl jít ještě domů) a u toho se smál a volal :"Ty mě nechytíš, ty máš bříško( ).Chtěla bych vidět tu maminu, která by v téhle situaci vydržela nedat latu na prdel.Ta by totiž musela mít nervy z oceli a ty já v takových situacích už opravdu nemám.A kdo by o mě pochybovaL, tak ten by si ho půjčil na půl dne a ještě rád by mi ho vrátil
    (jinak facky taky u malých dětí neuznávám a u velkých se to už míjí účinkem

    superkarma: 0 26.07.2008, 14:55:56
  15. avatar
    [15] Libča [*]

    boze.. jeste mi nekdo bude rikat a zakazovat jak mam vychovavat sve dite??
    dam tem vsem ministrum me dva spratecky na mesic... (abych si odpocinula) a at si s nima praktikuji celodenni prakticky zivot, tusim ze by on byli prave ti prvni kdo by uderili... kurnak snad kazdy normalni rodic vi jak ma sve deti vychovavat a kdyz uz to jde pres hranice tak mala na zadek nikomu neublizila. Naopak se dite probere z transu.... vim o cem mluvim. Je dulezite najit ty hranice i kdyz je pravda ze kdyz muj starsi byl nedavno ke me znacne sprosty tak holt uz i pres tu pusu jednu dostal, az jsme se sama lekla co jsem provedla proste mi ta ruka vylitla a bylo to.. no a co bylo pak dal??? stali jsme koukali jsem se na sebe a bylo ticho, a pak se omluvil on a pak jsme ja rekla ze vim ze to bylo moc ... a od te doby drze slovo uz neni. Jedine co ho neodnaucim je mit posledni slovo.. hm hm hm po kom to dite ma??

    superkarma: 0 26.07.2008, 12:39:34
  16. avatar
    [14] sarobrouk [*]

    Džamila mě vždycky pobaví.Jak se nerve za cigány, tak se rve za zákaz týrání. Ovšem od kdy je facka týrání. A ohledně našupání na zadek. To je podle ní taky týrání. Vím, že občas plácnu přes zadek a přes ruce, když nemusím, ale výše vychvalované země moc s domluvama neuspěly, když na dovolené největší bugr dělají grázlíci z Německa a nikdo a ně nemá. Ve Švýcarsku zas se v rodině, kde dělala kámoška oper děti tak nenáviděly, že by se zabily a matka je opravdu nebila. Ona si jich vůbec nevšímala.

    superkarma: 0 26.07.2008, 12:27:15
  17. avatar
    [13] Jeremi [*]

    Vivian: Tak ono jsou zkušenosti ze skandinávských zemí, kde když se začalo mluvit o zákazu fyzických trestů, tak taky byla většina lidí proti. Zatímco dneska tam mají víceméně všichni v podvědomí uloženo, že děti se prostě nebijou (excesi s týraním tam ale samozřejmě fungujou taky). Podle mě je špatně přijít se zákazem shora. Zákaz nezmění myšlení. Zvlášť v Čechácn ne, když jsme prakticky všichni povahou kverulanti. Takže jestli se na to Džamila konečně rozhodla jít přes vysvětlující kampaň, tak je to krok správným směrem. Ale taková kampaň by teda měla nejen vysvětlit, proč bít ne, ale i nabídnout nějaké alternativy, jak na tu výchovu jinak. Protože většina těch, co nemají pro facku daleko, rozhodně v nějakých psychologických příručkách listovat nebude.

    superkarma: 0 26.07.2008, 08:43:35
  18. avatar
    [12] Vivian [*]

    Pochybuju, že to Češi přijmou, když mají v bití děcek takovou zálibu... IMHO bez toho ani vychovávat neumějí

    superkarma: 0 26.07.2008, 01:43:45
  19. [11] janina01 [*]

    charouzka: máš pravdu, po plesknutí se mi ulevilo, nevěděla jsem si rady a neměla jsem trpělivost, ale děti už jsou dospělé a nevyčítají, naopak mi řeknou, jak jsem to mohla vydržet, když zlobily , samozřejmě týrání je o něčem jiném...

    superkarma: 0 25.07.2008, 21:53:19
  20. avatar
    [10] charouzka [*]

    souhlasím s paní ministriní, žádné tresty a facky ani plácnutí nejsou opodstatněné a správné.Ani ty na zadek. Je to právě tak jak říká v česku již jakási "kultura", ale nic a nikdo nedává rodiči právo udeřit jakkoliv dítě. A většinou jde jen o to, že si rodič uleví od svých emocí a "pleskne" dítě v situaci, kdy si neví sám rady a nemá trpělivost.

    superkarma: 0 25.07.2008, 21:27:25
  21. avatar
    [9] Mimaka [*]

    Eliana: souhlas

    superkarma: 0 25.07.2008, 21:27:12
  22. avatar
    [8] bookcase [*]

    Do hlavy a obličeje ne . Jak píše kotě, je to ponižující a taky, když se udeří víc než je zdrávo - a v afektu se to stává , může facka ublížit.
    Když už tak přes prdel.

    superkarma: 0 25.07.2008, 20:54:58
  23. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    Daleko bolestnější jsou mnohdy slova. Kolikrát bych radši držela pár facek.

    superkarma: 0 25.07.2008, 18:13:49
  24. [6] Rikina [*]

    *Kotě*: s tím souhlasím, facku ne, ale na zadek, je-li už toho zapotřebí. A ono toho někdy zapotřebí je. Čímž samozřejmě nemyslím zmlátit potomka do fialového odstínu.

    superkarma: 0 25.07.2008, 16:31:32
  25. avatar
    [5] MEK [*]

    škoda každé rány,která padne vedle

    superkarma: 0 25.07.2008, 16:21:57
  26. avatar
    [4] *Kotě* [*]

    Já tedy souhlasím s tím, že facku bych svému dítěti nikdy nedala. Uhodit někoho do tváře je ponižující a hnusné. Pamatuju si, že mě tak párkrát zfackoval otec, a nikdy jsem na to nezapomněla.

    Nemám problém našupat tříletému dítěti na zadek, tam má takový trest své opodstatnění, pokud si to zaslouží, ale fackovat ne a větší děti bych nebila vůbec, tam už se to úplně míjí výchovným účinkem

    superkarma: 0 25.07.2008, 15:47:49
  27. avatar
    [3] Eliana [*]

    když to dnes a denně vidím.. tak jeden pořádný šupanec na zadek je lepší než dvacetiminutový hovor na téma, nemlať tu kočičku kamenem...

    superkarma: 0 25.07.2008, 15:33:31
  28. [2] janina01 [*]

    Facka ještě nikomu neublížila, nesouhlasím.

    superkarma: 0 25.07.2008, 15:29:20
  29. avatar
    [1] Juana [*]

    Taky ty dnešní mladý jsou v těch zemích pěkně nevychovaný frackové

    superkarma: 0 25.07.2008, 15:20:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme