Vztahy

Facka ve vztahu: Ano, či ne?

facka

Tento článek jistě vyvolá spoustu reakcí. Žijeme v jednadvacátém století a panuje mezi námi rovnoprávnost, přesto se najdou lidé, kteří se domnívají, že docela obyčejná facka v partnerském vztahu prostě provětrá vzduch a může být velice prospěšná. Osobně na to nemám ujednocený názor a zajímal by mě ten váš. Ještě, než budete číst dál, vyjádřete ho v následující anketě (nebojte, na konci článku dostanete možnost, hlasovat znovu)...

Facka do partnerského vztahu…

Možnost%
… nikdy nepatří.67,2
… v extrémní situaci patří.32,8

Odhlasováno? Dobře. Teď nechám zaznít názor jedné mé kamarádky, který jsem si s ní vyměnil v korespondenci. Kamarádka s uveřejněním souhlasila, jen si nepřála být jmenována...

Kamarádka: „... těžko soudit, víš. Když neznáš pozadí situace... Dovedu si představit, když je ženská úplně hysterická, může jí výchovný pohlavek pomoci - vrátit ji do reality. Čímž pochopitelně neříkám, že jsem zastáncem domácího násilí."

Moje odpověď: Něco na tom bude. Ale celé moje vnitřní já se brání s něčím takovým souhlasit. Přijde mi to hrozně na hraně. Něco jiného je výchovný pohlavek dítěti, ale ženě? Nemám na to ujednocený názor, chápu, že to může pomoct, ale přijde mi to jako něco, co se prostě dělat nemá, nemyslíš?

Kamarádka:Víš, ono je toto téma dost na hraně. Ale podle mě prostě nejde jednorázově zavrhnout chlapa, který někdy uhodil ženu. Takový extrém, kdy má muž v hlavě jednoznačně zakodóváno, že ženské se zkrátka nebijí, pak může vést k domácímu násilí na něm samotném. Protože i žena občas potřebuje ukázat hranice a nemůže si myslet, že ONA jeho bít může. Nebo třeba pokud žena surově tluče jejich dítě, také pochopím, pokud jí chlap jednu vrazí. Jsou to dost ojedinělé případy, já vím, ale podle toho, co člověk občas vídá na ulici... Extrémní situace si zkrátka říkají o extrémní řešení. K lidem se pak dostane už jen ta část příběhu, kdy muž uhodil ženu, ale co tomu předcházelo, to se nedoví."

Musím říct, že mě kamarádka trochu přesvědčila. Přirozeně ale nejde o facku pouze ženě, dnes už si ale dokážu představit situace, při kterých si jeden z partnerů prostě zaslouží výchovný políček.

A tak je čas na druhou anketu, jsem celkem zvědavý, jestli dopadne stejně, jako ta v úvodu článku.

Facka do partnerského vztahu…

Možnost%
... v extrémní situaci patří.35,7
... nikdy nepatří.64,3

   
03.09.2010 - Láska a vztahy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [44] Lydia001 [*]

    Já jsem se jednou neovládla a přítelovi tu facku dala, ale kdyby ji dal on mě tak bych to netolerovala. Ze strany ženy teoreticky může být, protože nemáme takovou sílu, ale opačně NIKDY!

    superkarma: 0 09.12.2011, 19:29:58
  2. [43] FAXÍK [*]

    jedna facka byla, ale tu jsem si zasloužila: řekla jsem, že už nechci žít ani kvůli dětem...

    superkarma: 0 06.12.2011, 10:00:33
  3. [42] buldocek1984 [*]

    denkas — #41 On by mi za to stál...těch kopanců,ran,bolesti,už nikdy

    superkarma: 0 15.09.2010, 17:45:53
  4. avatar
    [41] denkas [*]

    buldocek1984 — #40 Jo člověk je někdy blbej! Ale zapíchnout chlapa? To né ,abys pak šla do kriminálu ,za to ti nestojí!Sml80

    1. na komentář reaguje buldocek1984 — #42
    superkarma: 0 12.09.2010, 18:21:52
  5. [40] buldocek1984 [*]

    Já jsem byla mlácena skoro tři roky a proč jsem to tak dlouho vydržela?protože jsem byla blbá a bála jsem se bránit...jednoho dne se mi podařilo utéct a skončit to..dostala jsem ho na policajty,ale tí to smetly ze stolu a dneska si ten zmetek chodí po světě jako by nic!!!Dnes kdyby mě chlap uhodil,tak ho zapíchnu ve spánku a je mi jedno co semnou bude!Sml57

    1. na komentář reaguje denkas — #41
    superkarma: 0 11.09.2010, 01:52:09
  6. avatar
    [39] syrrit [*]

    mastička — #35 vraz si sama jednu  z každé strany, určitě tě hysterie přejde :-)) a přestaneš se prát s kamarádkami.

    superkarma: 1 09.09.2010, 08:05:10
  7. [38] molly [*]

    mastička — #37 Sml79

    superkarma: 0 07.09.2010, 14:38:28
  8. [37] mastička [*]

    molly — #36 jéé, já nechtěla, aby to vyznělo jako tažení do války za fackování. Jen mi vadí, že si všichni myslí, že jsou nedotknutelní i když se chovají jako hov... 

    1. na komentář reaguje molly — #38
    superkarma: 0 07.09.2010, 11:34:00
  9. [36] molly [*]

    mastička — #34 To už jsme se dostali asi úplně někam jinam. Jak říká jeden můj známý: dělat si můžeš co chceš jen si to musíš umět zdůvodnit!  Já si prostě jen myslím, že tělesné tresty (u dospělého, dítěte nebo zvířete) nejsou v pořádku. S tou tvojí hysterkou se dalo třeba zatřást, chrstnou sklenici vody, atd. Ale nechci to už hrotit - mír - souhlas?

    1. na komentář reaguje mastička — #37
    superkarma: 1 07.09.2010, 11:27:58
  10. [35] mastička [*]

     Jo, ještě dodám, nechci obhajovat mlácení se navzájem, jen tvrdím, že se skutečně najde situace, kdy je nejlepší dát druhé osobě facku (těžko budeš dávat dospělému na zadek), než ho pevně objímat (zkuste to u člověka, který zběsile ničí okolí) nebo čekat až ho/jí to milostivě přejde. Prostě ne každá facka znamená týrání a kolikrát udělá mnohem více práce než lecjaký psycholog nebo psychiatr...

    1. na komentář reaguje syrrit — #39
    superkarma: 0 07.09.2010, 11:04:31
  11. [34] mastička [*]

    molly — #33 člověk i v dřívějších (nemoderních) dobách nebudoval jen vztahy, ale i určitý bezpečný domov. Pokud by se tato situace přenesla do dávných dob (těžko by měla hysterický záchvat z pavouka, vím) a ničila by mi přístřešek pro rodinu myslím, že by dopadla mnohem hůř, než je utržení jedné facky...

    Kdybych tam měla terárko s pavoukem, jak se málem stalo, když to u kámoše vypadalo, že se bude muset tvorečka vzdát kvůli dnes už ex, tak by mi ho beztrestně měla rozmlátit a mě by se pak volně po bytě toulal sklípkan?

    1. na komentář reaguje molly — #36
    superkarma: 0 07.09.2010, 11:01:36
  12. [33] molly [*]

    mastička — #32 Tvoje reakce je asi pochopitelná, ale když to hodně přeženu: je to odraz naší doby, materiální hodnoty mají převahu nad respektem k živému tvoru.

    1. na komentář reaguje mastička — #34
    superkarma: 0 07.09.2010, 10:06:28
  13. [32] mastička [*]

    Když mi začla známá na návštěvě u nás shazovat věci z police jen proto, že tam viděla pavoučka a ječí u toho, jak kdyby ji někdo vraždil, tak se na mě nezlob, ale ano, po několikerém slovním upozornění jsem jí tu facku dala. Nenechám si od ní zničit věci, které pro mě mají citovou hodnotu.

    1. na komentář reaguje molly — #33
    superkarma: 0 07.09.2010, 09:23:31
  14. [31] molly [*]

    A myslíš že udeřit někoho do obličeje něco vyřeší? Nebo si jen upustíš ventil?

    superkarma: 0 07.09.2010, 09:04:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] mastička [*]

    sarkenn — #28 mně ale zajímají názory běžných lidí, než těch odborníků. budu-li chtít odborný článek, půjdu na jiné stránky... Ženské podle mě nejsou hysterické jen kvůli nevhodnému jednání partnera. Lecky vyvádí kvůli kravinám tak, že bych jim dala taky jednu..Sml24

    superkarma: 0 07.09.2010, 08:21:32
  2. [29] sarkenn [*]

    Jestliže je někdo novinář, měl by zvažovat jak jeho zamyšlení může působit na lidi. A to čím článek uzavřel nebylo zrovna to pravé.Už jen úvaha o možnosti udeřit je špatná,má-li člověk možnost ovlivňovat veřejné mínění. A to novináři mají. A měli by mít také opovědnost. jastura — #27

    superkarma: 0 06.09.2010, 19:56:30
  3. [28] sarkenn [*]

    Možná jsem byla poněkud ostřejší, ale nějaký čas jsem pracovala s týranými ženami a přišla jsem do kontaktu i s agresory. Nevěřili byste kolik z nich se odvolávalo na podobné pitomosti jaké jsem si měla možnost přečíst v tom článku. A kolik žen uvěřilo tomu, že jsou vlastně "vychovávány" právem. Tak se nedivte těm procentům.Taky je smutné, že se ještě stále o ženách mluví jako o těch hysterkách, které se musí usměrnit. Je pravda, že klasická hysterie s pláčem, tak jak si ji každý představuje je výsadou zejména žen. U mužů se projevuje spíše razantním "pálením mostů" a velkými gesty. A to je přesně to co u ženy může vyvolat záchvat té klasické hysterie, která jde podle někoho řešit tím výchovným políčkem.Což by mělo být pro normálního člověka nepřípustné.Žádný člověk by neměl trpět kvůli tomu, že spojil svůj život s jiným člověkem. Většinou totiž na začátku byla láska, která často v týraném partnerovi překvapivě přetrvává. Omlouvám se tedy panu Kočímu, pokud jsem se jej dotkla. Předpokládám a doufám, že on se ke své ženě chová určitě tak jak se sluší na vzdělaného člověka.

    Možná, když už se dotknul tohoto tématu, mohl by také napsat článek o jiných formách týrání. Možná Vás překvapí, ale psychické týrání je daleko ničivější a má daleko více devastující účinek.Po facce se partner celkem rychle vzpamatuje, ale pokud Vám partner stále předhazuje různé Vaše "chyby a nedokonalosti" může to velice těžce narušit psychiku.A jsme znovu u hysterické partnerky......Pokud ovšem budete pane Kočí o tomto psát obraťte se spíše na odborníka než na kamarádku, ano.

    1. na komentář reaguje mastička — #30
    superkarma: 0 06.09.2010, 19:51:55
  4. [27] jastura [*]

    sarkenn — #22 pokud jsem dobře četla, je to jenom zamyšlení se. Jakub nikde netvrdil, že hodlá doma svou paní fackovat...Sml28

    1. na komentář reaguje sarkenn — #29
    superkarma: 0 06.09.2010, 10:54:16
  5. avatar
    [26] syrrit [*]

    no to je dobrý, podle, zde zveřejněné, statistiky, 41% žen-in souhlasí s tím, že by měly občas nějakou dostat, aby se vzpamatovaly.  Možný by stačilo klečení na hrachu nebo že, by bylo lepší přivazovat řetězem k ústřednímu topení? Tam se taky člověk může "vzpamatovat".

    superkarma: 0 05.09.2010, 22:47:31
  6. [25] Jaška [*]

    Myslím, že to Jakub asi myslel jinak. Myslím, že nikdo z nás si nemyslí, že by byl typ který fackuje kohokoliv z jakýchkoliv důvodů. Myslím, že jen chtěl říct, že v krajním případě je omluvitelné pokud někoho uhodí, je-li to kvůli tomu, aby jak se říká vrátil člověka na zem. Nemyslím si, že by to myslel tak, že by po té ráně šel dotyčný či dotyčná k zemi. Spíše aby se vzpamatoval a uvědomil si co dělá. Neříkám, že s tím souhlasím, ale přece jen to není tak tvrdé jak se může zdát.......Sml16

    superkarma: 0 05.09.2010, 20:36:20
  7. [24] molly [*]

    sarkenn — #23 Naprostý souhlas, už spojení "výchovný políček" mě vytáčí, a co takhle výchovně vytrhat pár vlasů, nebo výchovně vyrazit zub... Taky nejsem dokonalá a občas jsem dětem naplácala(nikdy do hlavy) a vůbec na to nejsem hrdá. A zaútočit na druhého člověka bych mohla snad jen při obraně svých mláďat.

    superkarma: 0 05.09.2010, 19:59:32
  8. [23] sarkenn [*]

    Chlap, který má zakódováno, že se ženy nebijí, a že prý mu hrozí, že ho bude manželka mlátit? Proboha to si opravdu někdo myslí, že je třeba ženu občas praštit, aby věděla kde je její místo. Jen zbabělec a duševní mrzák může bít slabšího, a to platí pro muže či pro ženy.... A když uvidím, že moje partnerka či partner bijí naše dítě, tak ho fakt nepůjdu seřezat. Bu´d je to vyjímečně+ a pak se zamyslím nad tím co ho k tomu vedlo a sice mu v tom zabráním, ale budu se zajímat co se děje, a nebo je to pravidlo a pak není něco v pořádku v naší rodině celkově a to by měli řešit odborníci a ne facky. Buď jsem v takové pozici, že zabráním partnerovi v tom aby dítě bil už svojí autoritou a postojem a nebo svojí agresí můžu situaci jen vyhrotit. Tím, že vůbec zvažujete možnost uhodit partnera, můžete nějakému primitivovi posvětit jeho chování....Proboha když chcete probírat tak důležité téma neraďte se s kamarádkou, ale s někým kdo do toho vidí. Krizových center, kde pomáhají lidem, kterým dal partner jen výchovnou facku, je plno....A většinou to začíná jen výchovným políčkem.....

    1. na komentář reaguje molly — #24
    superkarma: 0 05.09.2010, 17:40:41
  9. [22] sarkenn [*]

    Tak tenhle článek mě tak nadzvedl, že jsem se rozhodla zapojit do diskuze. Už několikrát jsem měla pocit, že pan Kočí nemá asi zrovna jasno jak se chovat ve vztahu, ale co je moc to je moc. Samozřejmě, že nikdo za žádných okolností nemá právo toho druhého bít!!!!! Jakkoliv je rozčílený a cokoliv mi ten druhý řekl či udělal. Protože většinou jsou to spojené nádoby. Když se chlap chová někdy jako debil, tak se žena někdy může chovat jako hysterka.A výchovný políček? Proboha pane Kočí koho chcete vychovávat? Svoji ženu? Pokud se nechová tak jak byste si představoval, neměl byste spíš přemýšlet o tom proč.A ne ji chtít vychovávat. Mám pocit, že vychovat byste možná potřeboval vy..... Nepochopím jak může někdo dospělý vůbec uvažovat o tom, že by druhého člověka vychovával bitím.....

    1. na komentář reaguje jastura — #27
    superkarma: 0 05.09.2010, 17:26:52
  10. [21] molly [*]

    Udeřit někoho do hlavy, neřkuli do obličeje, je pro mě nepřípustné (ať už jde o dospělého nebo o dítě) proto je zarážející výrok Jakuba:"Něco jiného je výchovný pohlavek dítěti, ale ženě?" Plácnout přes zadeček, no s výhradami, ale budiž, ale mlátit někoho přes tvář - i když to třeba nezabolí je to hrozně ponižující a navíc si děcko do života nese, že je to tak v pořádku a normální. Můj muž pro mě nikdy nepoužil ani vulgární oslovení natož aby vztáhl ruku. Když ho vytočím do běla tak se raději sebere a práskne dveřmi.

    superkarma: 0 05.09.2010, 12:20:37
  11. avatar
    [20] Hortenzie [*]

    denkas — #19 Měl by už přijít čas,kdy bude běžné upozornit policii,nebo úřady,že nějaká "matka" na ulici mlátí dítě.Já osobně bych jí nejradši jednu vrazila.Neříkám,dát mu malou na zadek,což není na závadu,protože dítě musí znát hranice,kam až může zajít,ale facka?Každopádně ne!

    superkarma: 0 04.09.2010, 16:10:12
  12. avatar
    [19] denkas [*]

    Né fackovat né! Jestliže ženská surově mlátí dítě,tak od ní pryč! I s dítětem,tam stejně facka nepomůže! Sml80

    1. na komentář reaguje Hortenzie — #20
    superkarma: 0 03.09.2010, 23:37:29
  13. avatar
    [18] Hortenzie [*]

    libuno — #17 Máš pravdu,něco takového se těžko přiznává.Já jsem vdaná za bezva chlapa už 37 let,leccos jsme spolu prožili,ale že by na mě vztáhl ruku,to si ani neumím představit.Vůbec bych si ho nemohla vážit.Moje rodiče nepoužívali žádné tělesné tresty a nepřicházelo do úvahy,aby mě jednou mlátil "cizí" chlap.Kdyby to udělal,šel by z domu...Sml22

    superkarma: 0 03.09.2010, 21:44:32
  14. [17] libuno [*]

    Toto téma je natolik ošemetné, neboť málokdo sem napíše, že někdy facku použil. Kdo by sem dával svoji kůži na trh. Přispívá sem spousta stálých přispěvatelů, kteří chtějí jakýmsi svým způsobem svoji identitu, svoji rodinu chránit. Mám pocit, že toto je natolik choulostivé téma, že vám napíše málokdo, kdo facku dostal či ji uštědřil.

    1. na komentář reaguje Hortenzie — #18
    superkarma: 0 03.09.2010, 20:08:16
  15. avatar
    [16] femme [*]

    já to už mám jasné snad odjakživa, jestliže by mi chlap dal facku, tak by špatně dopadl Sml45 Sml31 

    superkarma: 0 03.09.2010, 19:48:53
  16. avatar
    [15] peetrax [*]

    Mám ujasněný názor. Tohle ne. Ani facka od chlapa ženské, ani naopak. Prostě ne. Sml23

    superkarma: 0 03.09.2010, 15:57:37
  17. [14] Bébina [*]

    Kuře — #9 Spatne zvolena taktika. Takovy kop do holene, ten by ho chladnym nenechalSml57.

    superkarma: 0 03.09.2010, 15:46:54
  18. avatar
    [13] Milala [*]

    Ne a ne...jsou účinnější argumenty než facky!

    superkarma: 0 03.09.2010, 14:51:25
  19. [12] Anai [*]

    Já v té druhé anketě dala ANO, v první NE (mám za sebou taky domácí násilí), a to jen proto, že jsem si představila hysterickou matku, jak mlátí opravdu hlava - nehlava dítě, nedává mu tedy výchovný pohlavek, ale páchá na něm násilí, tedy si tu facku zaslouží, rozhodně ale NE, když v tom žádný další člověk nefiguruje, protože do té hysterie jí zpravidla přivede ten manžel-násilník, znám to moc dobře....

    superkarma: 0 03.09.2010, 14:41:39
  20. avatar
    [11] Vivian [*]

    Kdybych se doopravdicky naštvala, zabiju ho holýma rukama, a on to ví, takže si to musí rozmyslet... Sml24Sml57Sml57Sml57

    superkarma: 0 03.09.2010, 14:33:55
  21. avatar
    [10] catcat [*]

    nepatří, ale leckdy mi svrbí rukaSml32

    superkarma: 0 03.09.2010, 14:22:42
  22. avatar
    [9] Kuře [*]

    Tobbi — #8 U nás je to totéž, kdyby mi zkusil jenu ubalit,t ak by mě pak seškrabával z nejbližší zdi. Ale já jsem se jednou děsně naštvala,když by totálně na šrot a nechtěl mě nechat spát a začala do něj bušit pěstičkama (do hrudníku) a on stál a čekal, až mě to přejde... Po vystřízlivění mi řekl, že masáž to byla fajn a že z toho pochopil, že nemám na žertíčky náladu. Sml28 Bodejď, ve tři ráno, v devátým měsíci, utahaná jak čokl a budu hrát člobrdo s někým, kdyo sotva stojí.

    1. na komentář reaguje Bébina — #14
    superkarma: 0 03.09.2010, 13:29:42
  23. [8] Tobbi [*]

    Můj přítel zná moje postoje k násilí a za deset let na mě ani nezvýšil hlas, natož aby třeba při sporu stál příliž blízko mě. Jednou si dokonce v půlce debaty najednou sedl na gauč, aby se nade mnou netyčil Sml30 Když jsem se ho ptala, co dělá, řekl mi, že vidí, že je mi to nepříjemné.

    Roli hraje i to, že je skoro o půl metru vyšší a jednou tak těžký. Kdyby mi jednu ubalil, urazí mi hlavu.

    1. na komentář reaguje Kuře — #9
    superkarma: 0 03.09.2010, 12:32:38
  24. [7] Tobbi [*]

    Manžel mojí kamarádky je na vozíčku. Myslíte, že když dostane hysterický záchvat, může mu jednu ubalit? Rozhodně jí to těžko bude vracet... Další kamarádka má přítele s těžkou vadou zraku. Stačí mu sebrat brýle a může fackovat dle libosti.

    A co třeba starého rodiče, toho taky můžeme umravnit dobře mířenou ranou?

    Tak proč to proboha připadá někomu normální ve směru muž dá facku ženě?

    Jednoduchá věc, aby ten silnější ve vztahu určoval, kdy ten druhý "propadá hysterii a je třeba ho umravnit".  Facka do vztahu v žádném případě nepatří. Nikdy. Za žádných okolností.

    superkarma: 1 03.09.2010, 12:20:14
  25. avatar
    [6] Florencie [*]

    Andrea2509 — #3 Souhlas. NEPATŘÍ. NIKDY.

    superkarma: 0 03.09.2010, 11:10:44
  26. [5] Bébina [*]

    Ne a ne a ne, v partnerskem vztahu nikdy. Na hystericky zachvat funguje terapie pevnym objetim. A krom toho, kdo chyta hysteraky, mel by byt misto fackovani spis objednan k psychiatrovi.

    superkarma: 0 03.09.2010, 09:51:22
  27. [4] Goldenhair [*]

    facka je zoufalý čin člověka, kterému už došly argumenty, a proto říkám ne, nepatříSml68Sml68  čímž ale nevylučuju možnost, že někteří naši politici by zasloužili vyfackovat do bezvědomíSml31

    superkarma: 0 03.09.2010, 09:18:51
  28. [3] Andrea2509 [*]

    nesnáším takové řeči, kdy se spekuluje o tom jestli ano nebo ne. Já osobně jsem zažila něco, čemu se  nyní říká domácí násilí - a nebylo to pár facek,ale škrcení,krev a modřiny.

    JEDNOZNAČNĚ ŘÍKÁM NE

    1. na komentář reaguje Florencie — #6
    superkarma: 0 03.09.2010, 08:45:52
  29. [2] Anime Otaku [*]

    Já být chlap, tak bych některým ženským taky ubalila. A je pravda, že na hysterický záchvat opravdu malý políček zabírá. Většinou to člověka vyvede z míry natolik, že je schopen se se uklidnit a odvrátí se tím další zdravotní komplikace, které mohou nastat.

    superkarma: 0 03.09.2010, 08:45:32
  30. avatar
    [1] syrrit [*]

    uáá, ta má nejspíš kreténa, co ji řeže pravidelně. A Kočí by zasloužil občas preventivně facku na ulici, aby se probral.  Málo tě řezali v dětství, teď už to nedohoníš :-))

    superkarma: 0 03.09.2010, 06:50:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme