.

FACEBOOK: pískoviště pro dospělé, kde si mohou – a někdy dokonce musí - hrát hry na přátelství

Vztahy

FACEBOOK: pískoviště pro dospělé, kde si mohou – a někdy dokonce musí - hrát hry na přátelství

Sociální síť FACEBOOK se stala pro mnohé za poslední roky nepostradatelným nástrojem. Nejen že díky ní můžeme nonstop sledovat, co je nového u lidí, které máme v tzv. přátelích, ale v mnohých zaměstnáních je dokonce povinné tam být, ať už si o tom myslí kdokoliv cokoliv…  

Slovo „přátelé“, tak jak jej máme zafixované, pomalu mění – aspoň co se facebooku týká - svůj význam. Opravdových přátel má člověk většinou pár. Jsou to lidé, které dlouho znáte, víte, že se na ně můžete spolehnout a hlavně že vztah funguje na základě oboustranné dobrovolnosti. Tu dobrovolnost zmiňuji záměrně, neboť právě ta nám z facebookových přátelství často mizí, ba dokonce je nahrazována přesným opakem.

facebook

Odmítnout něčí „přátelství“, ke kterému vás prostřednictvím facebooku někdo vyzve, může být totiž často velmi ošemetné, zvlášť když jde například o velkého šéfa v práci, který doslova může rozhodovat o vašem bytí a nebytí, tedy aspoň v rámci společnosti, které velí a která vás živí.

Zuzana (27 let)

Když jsem nastoupila po mateřské do velké firmy, měla jsem facebook jen proto, abych si udržovala kontakty se svými kamarády ze střední školy, kteří se rozprchli po celé republice a částečně i po světě. Poučena o správném zabezpečení jsem měla profil uzavřený a přístupný opravdu jen pro těch pár přátel, kteří byli skutečnými přáteli. Znala jsem je roky a naše facebooková komunikace nahradila tu reálnou u kafíčka, kterou jsme nemohli vzhledem ke vzdálenostem a životnímu stylu uskutečňovat tak často.

Jenže v práci jsem najednou dostala za úkol dát si do přátel všechny kolegy z oddělní a také šéfa a jeho „přátele“ a najednou jsem byla mezi úplně cizími lidmi. Samozřejmě bych mohla každý příspěvek nastavovat jen pro určité lidi nebo skupiny, ale rozhodla jsem se, že mi to za to nestojí, že vlastně nemám ani tolik času a energie, abych to nějak řešila.  

  • Beru to tedy tak, že nyní mám facebook kvůli práci a stavím i tak příspěvky, protože vím, že mě šéf a kdokoliv jiný může sledovat. Buduji si proto image „dobré pracovnice“, která žije 24 hodin pro svou firmu a zatím to jde.  

Nicméně podobné nesnáze mohou vzniknout i v soukromém životě, i když ne s takovým dopadem jako je ztráta zaměstnání, které chce každý soudný člověk předejít a udělá pro to maximum, mnohdy i za cenu určitých ústupků.

Co ale dělat, když nás o přátelství na facebooku požádá tchyně, kterou zrovna moc nemusíme, nebo známá, s kterou sice vycházíme, ale úplně k tělu si ji pouštět nechceme, či dokonce bývalá láska, která má nyní svůj život, své přátele a svou součastnou ženu v přátelích? Opravdu se chceme nechat vtáhnout do této společnosti?

Jitka (32 let)

Facebook mám už nějaký ten rok a nikdy jsem nemusela řešit, koho si přidám do přátel, protože vše plynulo tak nějak hladce. Byla jsem ve spojení jen s lidmi, které jsem znala dobře ze školy a z bývalé práce. Na mateřské mi navíc sloužil jako takové pojítko se světem za „našim polem“, protože jsem se u nás na venkově cítila najednou trochu osamělá.

S chutí jsem LAJKOVALA vtipné statusy svých bývalých kolegů a komentovala jejich součastné aktivity. Byli jsme dobrá parta a tak byla naše komunikace mnohdy peprná a pro nezúčastněného člověka možná i těžko stravitelná. O to víc mě zamrazilo, když mě o přátelství požádala tchyně, která se v rámci nějakého kurzu naučila pracovat s internetem a najednou byla strašně moderní a chtěla se zapojovat do mého virtuálního světa.

Pro klid v rodině jsem přátelství přijala, ale připadala si od té doby jako kdybych stále na bedničce s dynamitem. Samozřejmě to dopadlo, jak jsem předpokládala. Hltala každé slovíčko, které jsem napsala na zeď nebo do komentáře, a dedukovala si z toho následně vlastní závěry, které pak rozebírala se svým synem, mým manželem. Že vytržené z kontextu působily někdy opravdu bizarně, asi nemusím říkat.

  • Z problému mě nakonec vysvobodil úplně cizí člověk, s kterým se tchyně seznámila a jenž smysluplně naplnil její život tak, že přestala brouzdat po internetu, dohlížet na ctnost své snachy a hrát si na inspektora Columba.  

Jsme znovu na dětském pískovišti

Do titulku jsem dala slovo pískoviště – ve smyslu dětského hřiště. Pokaždé, když mi někdo líčí nějaké povedené historky ohledně přátelství na facebooku, tak mi to připomíná právě tu dobu, kdy jsme jako děti řešili, s kým si ten den budeme na pískovišti hrát, koho přijmeme do party, s kým uzavřeme křehké „přátelství“.

Museli jsme se tehdy se svými minimálními zkušenostmi dobře rozhodnout, komu půjčit kyblíček či lopatičku, kdo nám ji vrátí, kdo si s námi bude hezky hrát, s kým stavět hrad z písku. Dost často se totiž stalo, že nějaký vypečený „přítel“ ten náš společný hrad rozboural, lopatičku nevrátil a ještě běžel žalovat mamince, že jsme mu nasypali písek do očí… a nechceme s ním kamarádit, přátelit.

Teď jsme dospělí, máme spousta zkušeností a většinou víme, co chceme. Přesto nás určité tlaky nutí dělat někdy věci, s kterými vnitřně nemusíme souhlasit, třeba přijmout „přátelství“, abychom si zachovali práci nebo dobré vztahy v rodině. Joo, život není peříčko …  

Odmítli jste někdy někomu přátelství na facebooku?

Možnost%
Ano, dávám si tak skutečně jen své přátele, které dobře znám a které tam CHCI mít.47,1
Zcela výjimečně ano, když dotyčného příliš neznám nebo jde o nějakého úplně cizího náhodného žadatele.20,4
Ne, přidám si každého, kdo mě požádá.0,6
Nejsem na facebooku!31,8

Přečtěte si také:

   
22.09.2015 - Příběhy - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [52] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #48 To máš pravdu, příteli - dodneška jsem skutečně nepochopila, k čemu je facebook dobrý. Sml80 Tedy k čemu je dobrý uživatelům... samozřejmě provozovatelům je dobrý, je to neocenitelný zdroj informací, které se dají dál využívat, a taky se na tom dalo příjemně zbohatnout. To bezesporu. Ale za sebe jsem nenalezla důvod, proč bych s tím měla ztrácet čas. Čím víc profilů si kde jeden vyrobí, tím víc se jim musí věnovat, aspoň občas, udržovat, aktualizovat, komunikovat... jsem líná. Sml80 A asi teda i zpátečník... jenže já ten přínos fakt nevidím.

    superkarma: 1 23.09.2015, 21:14:35
  2. avatar
    [51] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #48 taky mi přijde, že kolem toho moc kecá na to, jak je jí to ukradený. Sml80 Kdyby jí to bylo jedno, nemá potřebu svůj postoj obhajovat. Sml24

    superkarma: 2 23.09.2015, 19:46:04
  3. avatar
    [50] Jandywoman [*]

    Mickey Mouse — #48Děkuji za psychologický rozbor mé osoby a obsáhlou přednášku na téma:sociální sítě. Jste, jak vidno, skutečně odborník na vše. Mimochodem, byl jste zde za to ženami již mnohokrát "obdivován". V každém případě, je mi zcela lhostejné, jaké máte Vy potřeby, a kam si chodíte šimrat ego, či kam chodíte diskutovat a hledat si přátelé. Já si za svým názorem stojím bez ohledu na to, zda se Vám to jeví jakkoli nepochopitelné. Apropó, ... to o Šalamounovi znáte???Sml58

    superkarma: 1 23.09.2015, 19:36:39
  4. avatar
    [49] átéčko [*]

    Na facebooku jsem. A jsem ráda například za to, že si mě tam přes svou vnučku našla hodně milá známá, kterou jsem neviděla 33let a jedna druhé jsme scházely.

    Já mám facebook docela ráda. V mobilu jej nepoužívám, používám však messenger.

    Píšu "docela", protože je tam snad větší % blbců. Dělá to ta anonymita. Lidé jsou "odvážnější". Hlavně ti hloupější.

    superkarma: 0 23.09.2015, 19:14:28
  5. avatar
    [48] Mickey Mouse [*]

    Jandywoman — #47 Ne, nerozumím. Nemít potřebu a vyhýbat se (nebo dokonce odmítat) jsou úplně různé postoje a také se různě vyjadřují. Když někdo nemá potřebu FCB, nejspíš mu je naprosto lhostejný a nemá k tématu co říct - a ani by neměl. Jestliže se k FCB vyjadřujete zásadně odmítavě, pak nejspíš skutečně nechápete způsob jeho používání a hlavně k čemu je dobrý.

    On FCB opravdu není špatný (stejně jako desítky jiných sociálních sítí - Skype, LinkedIN, Google+, Twitter...) Stačí jen přemýšlet, k čemu vlastně která ta síť je.

    Zdejší výkřiky ukazují naprosté nepochopení. Jako byste nadávaly na telefon, že se s ním nedá podat ruka nebo halekat do lesa...

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #50
    2. na komentář reaguje peetrax — #51
    3. na komentář reaguje Rikina — #52
    superkarma: 5 23.09.2015, 15:04:39
  6. avatar
    [47] Jandywoman [*]

    peetrax — #45 Sml30 Čekala jsem minimálně jednu takovou reakci...Sml16 Takže znovu a lépe... (pro nezarputilé Sml58). Chápu dobře fungování principu FB, přeci jen moje IQ není na úrovni tykve Sml58, ba dokonce mám velmi ráda i moderní technologie, neboť je využívám ke své náročné práci. Chtěla jsem jen vyjádřit vlastní postoj k FB s poukázáním na to, že se svými reálnými přáteli a rodinou jsem tak často v osobním kontaktu, že si s nimi nepotřebuji sdělovat dojmy, pocity, fota a další rádoby důležité info prostřednictvím FB. Kapišto???Sml54Sml16

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #48
    superkarma: 1 23.09.2015, 09:32:14
  7. avatar
    [46] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #40 jak se tady s tebou někdy dohaduju, tak dnes naprosto souhlasím. Mě ty argumenty normálně až baví, jak ztotožňují Facebook pomalu se samotným satanášem. Sml16

    superkarma: 3 22.09.2015, 22:52:30
  8. avatar
    [45] peetrax [*]

    Jandywoman — #34 a teď si představ, že někdo má v přátelích i ty reálné. Sml2 Tak hlavně, že jsi zarputilá a všem nám to dáváš na odiv. Sml54

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #47
    superkarma: 2 22.09.2015, 22:49:54
  9. avatar
    [44] peetrax [*]

    Suzanne — #29 kéž by toto tvoje vysvětlení pochopili i zarytí odpůrci Facebooku a jiných sociálních sítí. Ne, že si poběží zřizovat FB, ale že tam fakt není zločinecký prostředí prolezlý různou úchylnou svoločí a dá se tam nastavit soukromí. Ale věřím, že v diskusi u příštího článku o FB, páč je to téma velice výživné dle počtu příspěvků, to bude to stejný.

    superkarma: 3 22.09.2015, 22:48:32
  10. avatar
    [43] peetrax [*]

    kobližka — #22 ve skutečnosti je Facebook dost out, ten byl na špici tak kolem roku 2010. Díky těmto stokrát převařeným cancům - jako je dnešní článek - se v lidech vzbuzuje pocit, jak to je in a jak je to vlastně i nebezpečné. Málokdo si zjistí reálné informace, ale hned to zavrhne.

    superkarma: 0 22.09.2015, 22:45:38
  11. avatar
    [42] peetrax [*]

    amphora — #15 a tohle bu bu bu info jsi vzala kde, prosím tě? Kdo ti nakukal, že si lidé vybírají přátele na Facebooku? Dál raději nekomentuji. Jestli takovýmto blábolům věříš i v jiných oblastech svého života, tak tě lituji. Musíš být absolutně mimo realitu. Sml79

    superkarma: 2 22.09.2015, 22:43:21
  12. avatar
    [41] Mickey Mouse [*]

    Mickey Mouse — #40 ...nebýt otrokem...

    nějak mi utekl pravopis Sml15

    superkarma: 1 22.09.2015, 22:36:20
  13. avatar
    [40] Mickey Mouse [*]

    Hmm, to jsou argumenty jak proti parním lokomotivám nebo splachovacím záchodům. Kdysi se lidi obešli i bez elektřiny, ale není důvod to takhle hrotit.

    Facebook se dá používat naprosto smysluplně a v pohodě. Mohu mít profil a nebít otrokem FCB. Tyhle řeči jen svědčí o neznalosti a o tom, že nad způsobem používání někteří prostě nepřemýšlí. Když si lidi pořídili domů telefon, tak se také nestali jeho otrokem. Jen si museli rozmyslet, k čemu chtějí telefon používat a jak.

    Na ulici se nebavím s každým, na FCB také ne. Na ulici mně nikdo nemůže nutit ke kamarádství, na FCB také ne. Pokud má zaměstnavatel firemní profil na FCB, mohu ho sledovat, ale nevidím žádný důvod přidávat si kolegy nebo šéfy do přátel.

    Takže i na FCB platí: JAKÉ SI TO UDĚLÁŠ, TAKOVÉ TO MÁŠ.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #41
    2. na komentář reaguje peetrax — #46
    superkarma: 5 22.09.2015, 22:34:37
  14. [39] Nikar [*]

    SandraAbigail — #24nevím proč by si měla šéfa dávat do přátel - už jen to slovo - přátel, je to můj šéf, není to nikdo z okruhu mých přátel (tedy alespoň většinou to tak je), takže už jen z toho důvodu ho tam mít? Na co?

    superkarma: 0 22.09.2015, 22:16:39
  15. avatar
    [38] Julča [*]

    Nevím, proč bych si měla dávat do přátel, koho nechci. I těm, které mám občas vypnu sledování, protože mi na zdi naskakují nesmyslné kraviny. Všechno se dá ošéfovat.

    superkarma: 2 22.09.2015, 19:58:12
  16. avatar
    [37] Julča [*]

    kobližka — #22 FB mám, ale zase nemám moderní aplikaci v mobilu a ani nechci. Mobil mám na volání a smsky, FB mám v notebooku.

    superkarma: 0 22.09.2015, 19:49:04
  17. avatar
    [36] samecka [*]

    Rikina — #20Že se píše bizarně a ne bizardně, jsi tu už někodlikrát vysvětdlovala, drahá, vydkašli se na to.

    superkarma: 0 22.09.2015, 19:06:49
  18. avatar
    [35] Suzanne [*]

    Rikina — #31 S novou komunikační technologií přichází vždycky určitý tlak, to máš pravdu.Sml22 Zaměstnavatel, přátelé, příbuzní, vždycky se najde někdo, kdo začne s pošťuchováním, aby sis už KONEČNĚ pořídila ten mobil, mail, ...poštovní holuby Sml30 Kdo podlehne nerad, stejně tam nevleze, jak je rok dlouhý. A takový neaktivní profil nic nedá, nic nevezme.

    ToraToraTora — #32 Tak Sml22Sml67

    superkarma: 0 22.09.2015, 16:18:35
  19. avatar
    [34] Jandywoman [*]

    Moc hezky napsané.Sml67 Jako zarputilé odpůrkyni FB mi to jen a jen potvrdilo, že mé rozhodnutí nenechat se "ukecat" k založení profilu bylo správné. Live přátel mám tolik, že by mě beztak ti facebookoví jen zdržovali.Sml16

    1. na komentář reaguje peetrax — #45
    superkarma: 2 22.09.2015, 15:17:15
  20. avatar
    [33] gerda [*]

    Co je povinné, to nebaví. Viz povinná četba, napřSml57. Jsou zaměstnání, kde je fb nutností a kdo tam chce pracovat, tak se musí podřídit, kvůli kšeftu. Stejně tak musí mít služební mobil a být dosažitelný i doma, někde - vím to opravdu přesně - neexistuje doma si vypnout mobil. Pěkná otravaSml3 - sami jsme si na sebe upletli biče. Není úniku, leda se takového zaměstnání vzdát a jíst se někam pást, pokud ještě zbývá zelená tráva a není zaasfaltovaná a zabetonovaná na obchodní centrum.

    superkarma: 2 22.09.2015, 14:58:18
  21. avatar
    [32] ToraToraTora [*]

    Suzanne — #29 To je asi to hlavní. Někteří lidé používají FB hlava nehlava, aniž by si nastavili soukromí, podksupiny nebo vůbec přemýšleli nad obsahem sdělení. Pokud se s FB naučí, pak může být skutečně nástrojem komunikace. V opačném případě je to průser.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #35
    superkarma: 0 22.09.2015, 14:48:27
  22. [31] Rikina [*]

    Suzanne — #29 No jo, jenže ta dobrovolnost v tom právě už skřípe. Sml15 Stejně jako u těch mobilů. Tomu jsem se taky dlouho bránila, a mobil nemám ani dnes kvůli sobě, ale kvůli druhým lidem, já ho sama za sebe na nic nepotřebuju. A ten facebook taky ne. Jenže i u toho už se často setkávám s tím, že okolnosti a jiní lidé člověka zvolna postrkují směrem ku přizpůsobení se davu, až tomu nakonec časem podlehne, ač nerad. No a kdyby to mělo formu příkazu od nadřízeného, tak to pak nemůže být o nějaké dobrovolnosti řeč. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #35
    superkarma: 1 22.09.2015, 14:42:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] slávenka [*]

    Nemám FB a vůbec mně nechybí.Sml16

    superkarma: 0 22.09.2015, 14:40:34
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    V době nedávno minulé jsem od různých lisí slyšela, jak nikdy nebudou mít mobilní telefon, protože nehodlají být každému kdykoli k dispozici, telefonovat i na zastávce a na záchodě. K FB jsou tu velmi podobné argumenty. Není to žádná povinnost, nikdo nemusí mít tisíc "přátel", slovo "přítel" zde označuje někoho, s kým jsem v dobrovolném spojení. V dobrovolném. Mám skupinu "rodina", spolupracovníky, zájmovou skupinu. Pokud chci něco ukázat všem, ukážu to. Pokud ne, uvidí to rodina/spolupracovníci/sportovní skupina, zkrátka ti, kteří to vidět mají. Je to stejné, jako posílat e-mail, akorát se tam lépe sdílejí fotografie, můžu mít svoje nastavení a všechno pohromadě. Kdo chce komunikovat přes email, ať komunikuje přes email. Kdo chce rozesílat a dostávat papírové fotky v klasickém dopise. Vždyť je to na každém, na ochotě přijmout komunikační tok a nastavit si ho podle svého. Hlavně už o tom bylo vše řečeno. A není to ničí povinnost Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #31
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #32
    3. na komentář reaguje peetrax — #44
    superkarma: 6 22.09.2015, 14:17:41
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    Rikina — #20Bizardně podle vzoru blizzard.Sml57

    superkarma: 0 22.09.2015, 13:53:49
  4. avatar
    [27] gerda [*]

    kobližka — #22nemusíme mít všecko. Docela věřím tomu, že za nějaký čas se budou lidi strašně řehtat všem, co fb propadli a stali se jeho otroky. A rádi!Sml52

    superkarma: 0 22.09.2015, 13:50:33
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    amphora — #23 Sml30

    superkarma: 0 22.09.2015, 13:48:56
  6. [25] Pavla_b [*]

    Rikina — #20 Je to marný, je to marný....je to marný.

    superkarma: 0 22.09.2015, 12:45:50
  7. avatar
    [24] SandraAbigail [*]

    Kdyby po mě zaměstnavatel vužadoval přidat si na fb šéfa a kolegy, bez řečí to udělám. Ale vytvořím těm nechtěným vlastní skupinu a sdílet budu i nadále pro přátele s výjimkou té nechtěné skupiny. A kdyby to bylo nutné, tak pro tu nechtěnou skupinu občas vytvořím příspěvek, který pro změnu neuvidí přátelé. Není nutné sdílet všechno všem.

    1. na komentář reaguje Nikar — #39
    superkarma: 2 22.09.2015, 12:24:37
  8. avatar
    [23] amphora [*]

    Sml16 toho hovoří za vše:

    Syn se vrací domů a volá ode dveří na otce:

    - Tati, už jsem doma!

    Otec sedí za počítačem a prohlíží si facebook, ani nezdvihne hlavu od monitoru a odpovídá:

    - Fajn. A kde si vlastně byl?

    - Na vojně.

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 3 22.09.2015, 11:46:34
  9. avatar
    [22] kobližka [*]

    Já jsem ta stará konzerva bez Fcb,jelikož si myslím,že ať mám rodinu,či přátele bůhví jak daleko,dá se s nimi telefonovat přes bezplatnou aplikaci v chytrém mobilu,pořád ještě existují maily,kde se mohu rozepsat jak mi libo,mohu skypovat a pořád budu v obraze.Jenže Fcb je prostě fenomén,tak holt kdo tam není,asi není moderní.Mě je to fuk,že jsem "staromódní",ale tenhle moloch fakt k životu nepotřebuju.A to moderní technologie využívám moc ráda.

    1. na komentář reaguje gerda — #27
    2. na komentář reaguje Julča — #37
    3. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 2 22.09.2015, 11:44:08
  10. avatar
    [21] Motty [*]

    Žádnej vedoucí nemá pravomoc někomu nařizovat, aby byl na FB a koho si má přidávat do přátel. Mně se stal opak, FB mám v práci zablokovaný Sml30

    superkarma: 3 22.09.2015, 11:37:29
  11. [20] Rikina [*]

    A "bizardně" se nepíše. Bizarně - to je to slovo. Bez D. Ale to je marný... Sml80

    1. na komentář reaguje Pavla_b — #25
    2. na komentář reaguje gerda — #28
    3. na komentář reaguje samecka — #36
    superkarma: 2 22.09.2015, 11:33:36
  12. avatar
    [19] amphora [*]

    Kadla — #16 taky mám část rodiny a přátel hooodně daleko, ale FB mi v tom opravdu nepomůže.Je spousta jiných možností, jak se " vídat" , jak jim poslat zprávy o sobě, jak s nimi komunikovat....smysl FB mi v těchto případech jaksi uniká....Sml80Sml80Sml80Sml80

    superkarma: 3 22.09.2015, 11:29:41
  13. [18] Rikina [*]

    No nevím, jestli bych setrvala ve firmě, kde by mi dali za úkol být na facebooku a ještě si tam dát celé osazenstvo. Jo, kdyby šlo o firemní profil, ne o můj, tak bych - možná - váhavě souhlasila, že tam budu taky jmenovaná. Mezi ostatními zaměstnanci. Ale krajně nerada. Sml80 To jsem i teď, na webovkách firmy, pro kterou pracuju, nelíbí se mi to, a trvala jsem na tom, že tam budou jen velmi stručné dvě věty a bez fotky. Na FB nejsem a nebudu, dokud to nebude nějak životně důležité a nutné, že by bez toho nešlo existovat. Zatím neznám důvod, který by mě přesvědčil, že tam být mám a potřebuju. Ostatně nejsem ani nikde jinde, na žádné sociální síti, a vůbec se snažím systematicky vyhýbat tomu, mít někde nějaký osobní profil. Před 14 dny jsem si nainstalovala skype, a už toho lituju. Naštěstí důvod pro to je přechodný a krátkodobý, až pomine, okamžitě to zase zruším. Sml24

    superkarma: 1 22.09.2015, 11:28:19
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    Jak jsem šťastná, že mám svobodu bez fb!

    superkarma: 2 22.09.2015, 11:18:31
  15. avatar
    [16] Kadla [*]

    amphora — #15Proč 265.000? Naprostá většina lidí, co znám a co má profil na Facebooku, tam má pár skutečných přátel, snimiž nemá možnost se vídat. Já mám například přes Facebook kontakt se svou rodinou v MaĎarsku, které jsem spoustu let neviděla a dlouho neuvidím, ale díky FB vím, co se u nich děje, jak se mají, co dělají a oni zase mají zprávy o mně... Myslím, že s FB je to stejně jako s ohněm - dobrý sluha, špatný pán. Ale to je na každém jedinci, jak si to nastaví. Každopádně bych s vaničkou nevylívala dítě...

    1. na komentář reaguje amphora — #19
    superkarma: 9 22.09.2015, 11:18:06
  16. avatar
    [15] amphora [*]

    FB nemám, nechci a mít nebudu.Rozhodně můžu bez něj existovat, nechybí mi k mému životu.Přátelé mám a vídám i bez podpory FB a tak to tak i zůstane. K čemu by mi bylo 265 000 přátel, když ti opravdoví chybí ?? Takhle mám jen ty opravdové a zbytek je mi fuk.A v práci velmi strikně odděluji pracovní a soukromé věci.Nikdo není dokonalý, ale své přátelé si vybírám jinde než na FB.Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje Kadla — #16
    2. na komentář reaguje peetrax — #42
    superkarma: 2 22.09.2015, 10:28:20
  17. avatar
    [14] ToraToraTora [*]

    To jsme v Bravíčku? A otěhotním, když se líbám?

    Marcelo, nožkama na zem. Sml24

    superkarma: 4 22.09.2015, 09:44:25
  18. [13] cilani [*]

    Brixik — #9s klidným srdcem žádosti odmítám, aby mi tam nesvítilo to číslo, jak maják..

    Mmch, ex partnery v přátelích normálně mám, nevím, proč bych kvůli tomu, že už spolu nejsme, měla rušit veškerý kontakt.. Sml80

    Jinak - ani se nedivím, že spousta neznalých považuje FB za stvůru podobnou ďáblu. Jestliže informace o fb čerpají z takovýchto slohovek, není se čemu divit.

    superkarma: 5 22.09.2015, 09:28:02
  19. [12] cilani [*]

    Je to celé nějaké kostrbaté. Nevidím důvod přidávat si do přátel šéfa. Kdyby na tom trval, udělám si druhý profil. Po mém soukromí je mu prd, ale nejprve by mi musel vysvětlit, proč trvá na tom, že mám mít někoho z práce mezi přáteli.. Sml80

    superkarma: 1 22.09.2015, 09:17:05
  20. [11] 1alena [*]

    Mám jen pár lidí a někdy se nestačím divit, když u některých čtu sto, dvěstě i vice přátel???. A i plno celebrit???

    superkarma: 1 22.09.2015, 09:12:16
  21. avatar
    [10] Kadla [*]

    Nechápu, proč si ta paní pro pracovní účely nezřídila další profil... Většina lidí to tak má, pokud to firma vyžaduje... Zdá se mi, že paní je trochu hloupá...

    superkarma: 6 22.09.2015, 08:59:36
  22. avatar
    [9] Brixik [*]

    Já mám facebook kvůli tomu, že tam dost často lidi dávají zajímavý akce, o kterých bych jinak nevěděla. Teď tam navíc máme uzavřenou skupinu na výuku angličtiny. Co se týče přátel, tak úplně neznámé lidi v klidu odmítnu a protože to moc nesleduju, tak tam čeká na schválení přátelství asi 150 lidí a já to neřeším. Prostě jim to nepotvrdím a je to.

    1. na komentář reaguje cilani — #13
    superkarma: 1 22.09.2015, 08:41:59
  23. avatar
    [8] Pentlička [*]

    Pajinka — #2 Totéž.

    superkarma: 0 22.09.2015, 08:11:35
  24. [7] Maria28 [*]

    Včera jsem měla na FB dvě žádosti od cizích lidí, bylo to na základě mých příspěvků na jeden jazykový německý web. Tak jsem s gustem odmítla - byli to čmoudi jak vyšitý, beztak islamisti. Jsem možná paranoidní, ale nevidím důvod se s "kdekým" přátelit. Pokud by měl šéf o to žádal, no neumím si to představit, asi bych vyhověla, ale jak už se tady psalo, založila bych si další adresu.

    superkarma: 1 22.09.2015, 07:47:23
  25. avatar
    [6] datura [*]

    Na FC jsem se přihlásila jen kvůli nějaké soutěži, mám tam jen jednu známou v přátelích, ta mi posílá oznámení o kulturních akcích u nás, vernisáže, divadla a tak. sem tam se podívám na profily lidí z města. Sml16

    superkarma: 0 22.09.2015, 07:33:45
  26. avatar
    [5] kaba [*]

    nemám FB a nijak mě to nebrání, se svýma kamarádama se domluvit a popovídat jinak a nehledě na to, že nemusí každej vědět o každým prdu. Upřímně mě to ani u pseudokamarádů nezajímá Sml68

    superkarma: 6 22.09.2015, 07:23:57
  27. [4] assaly [*]

    Odmítla jsem přidat si na FB šéfa i jeho zástupce a kromě toho, že si občas rýpnou, to vzali sportovně. Soukromí do práce nepatří a co dělám ve volném čase je moje věc.Sml16

    superkarma: 1 22.09.2015, 07:06:44
  28. [3] kimil [*]

    Pajinka — #2souhlasím, ani já facebook nemám a mít nechci

    superkarma: 2 22.09.2015, 06:50:27
  29. avatar
    [2] Pajinka [*]

    facebook nemám a doufám, že to tak zůstane Sml22

    1. na komentář reaguje kimil — #3
    2. na komentář reaguje Pentlička — #8
    superkarma: 2 22.09.2015, 06:46:12
  30. avatar
    [1] danca79 [*]

    Jitka si mohla udelat druhy profil, pracovni....ja to tak vyresila. Semtam mel nekdo kecy ze na FB nemam moc pratel, a ja na to kyvla a dal to neresila...na osobnim profilu mam fotku podle ktere me nikdo nepozna a je to.

    Tchyni i tchana na Facebooku mam taky, nastesti jsou v pohode Sml67

    superkarma: 0 22.09.2015, 02:36:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme