Česká republika zahájila oficiální kampaň ke svému předsednictví v čele Evropské unie.

Spolu s mottem Evropa bez bariér bude celou akci doprovázet spot od režisérky Alice Nellis. Kampaň bude probíhat až do června příštího roku a přijde zhruba na 12 milionů korun.

Logo bude podle zvyklostí zveřejněno asi měsíc před zahájením předsednictví. Spolu s ním odstartuje v listopadu i druhá část kampaně, která má být hlavně vysvětlovací.

Z českého pohledu půjde podle slov premiéra Mirka Topolánka o historickou událost srovnatelnou s dobou Karla IV. a s tehdejším postavením království v Evropě.

„Nechceme, abychom byli vnímáni jako země, která si neustále na něco stěžuje. Byl bych rád, aby se lidé během našeho předsednictví s EU sžili spolu se všemi přednostmi i nedostatky, které unie nese,“ řekl při zahájení kampaně.

Negativních ohlasů se premiér neobává. Spolu s vicepremiérem Alexandrem Vondrou v nadsázce uvedl, že lepší je sladký čaj než hořký.

Natočený spot je podle vicepremiéra Alexandra Vondry způsob, jak s lehkou nadsázkou připoutat pozornost lidí. K osobnostem ve spotu tak patří i anonymní tvář – český vynález kostky cukru. „Kdybychom to dali nějaké firmě, nikdy z toho nedostaneme to, co se podařilo udělat touto cestou,“ domnívá se Vondra. 

Odborníci však komunikační kampaň příliš nechválí. Není podle nich úplně jasné, co chce veřejnosti sdělit. „Vládá cítí potřebu komunikovat, ale úpěnlivě neví, co by komunikovala,“ domnívá se Daniel Köppl z časopisu Marketing&Média.  

Tváře české kampaně:

Architektka Eva Jiřičná
Primabalerína londýnského baletu Darja Klimentová
Objevitel léku proti rakovině Antonín Holý
Topmodelka Tereza Maxová
Hokejista Jaromír Jágr
Brankář Petr Čech
Dirigent Libor Pešek

Zdroj. Česká televize

Reklama