Nejcennější evropskou značkou je s hodnotou přesahující 38 miliard eur (téměř 920 miliard korun) finský výrobce mobilních telefonů Nokia. Ukazuje to studie Evropského institutu pro výzkum značek.

Pomyslnou druhou příčku v žebříku obsadil výrobce a prodejce luxusního zboží LVMH (bezmála 35 miliard eur) následovaný britským mobilním operátorem Vodafone, jehož hodnota překonala 24 miliard eur.

Hodnota deseti prvních značek v Německu, Británii a Francii tvoří 46 % celkové sumy za všech 24 zkoumaných zemí. Dalšími 44 % přispívá Itálie, Španělsko, Švýcarsko, Nizozemí, Finsko, Švédsko a Rakousko.

Východoevropským zemím dominují mezinárodní značkové firmy, zatímco národní značky jsou zastoupeny velmi málo. Výjimkami jsou OTP Bank, Beeline nebo Gorenje.

Reklama