Domácnost

Evaspiel: Je mi líto živých stromků

Čtenářka s nickem Evaspiel se ve svém příspěvku celkem rázně obula do všech příznivců živých stromků. Samozřejmě má na to právo a vy si teď můžete přečíst její názor.

Dobrý den,
toto je ožehavé téma, nedávno jsem měla zajímavou diskusi s jednou čtenářkou na ženě-in.

Já jsem zastáncem umělého stromku. Už mí rodiče jej měli, a letos budu poprvé na Vánoce s manželem sama, a taky jsme si koupili umělý.
Má hodně výhod, člověk nemusí každoročně kupovat nový a nový, ale když si zrovna nekoupíte jeden z nejlevnějších, tak vypadá jak skutečný, neschne, nemusíte ho každoročně někde shánět, nemusíte ho pak vyhazovat. Po Vánocích, se schová zpět do krabice a je připraven na další rok.

Je mi líto těch stromků, které pak skončí po vánocích u popelnic. Příjde mi to jako zbytečné plýtvání. Je to přežitek pro rozmazlence z paneláků.

Nejsem ale úplně proti živému stromku. Ať si ho koupí ti, co jsou na domečku, mají krb a po Vánocích ho ještě pěkně využijí. Nebo když tak strašně po něm toužíte, tak si ho kupte třeba v květináči, ať vydrží déle než jen pár dní.

V té diskuzi mi ta čtenářka psala, že se pěstují na plantážích, a vyřezávají se z lesů, aby nebránili růstu dalším stromům. No, abych pravdu řekla, nezabývala jsem se tím do podrobna, ale když si jen představím, jak velká je spotřeba stromků, jak dlouho musí růst, aby vyrostl do té dané výšky, a tyto stromky se nepěstují jen na Vánoce, vždyť ze dřeva se dělá i plno dalších věcí….

Je mi jich prostě líto, i to jsou živé organismy, nejsem žádná hipeace, ale je mi toho prostě líto, mám ráda přírodu, a už jen z principu bych si stromek do paneláku nekoupila. Když chci mít přírodu doma, tak si koupím živé květiny v květináči, nebo začnu víc chodit ven. Nevidím důvod, proč bych si ho měla kupovat, jen kvůli vůně??? To je směšné zničit strom. Zvlášť když v dnešní době dokážete si koupit umělý, který vypadá opravdu jako živý. A když na něj navěšíte ozdoby, je to k nerozeznání. Někdo třídí odpad, aby chránil přírodu, a zároveň podporuje tuto rozežranost.

Omlouvám se, jestli jsem někoho urazila, ale takový mám prostě na to názor. Takže mě nekamenujte a zkuste se zamyslet.

S pozdravem Evaspiel

poz.red.:Text nebyl redakčně upraven

_____________

Děkuji za Váš příspěvek, určitě Vás nikdo neukamenuje, nebojte se :) Já bych musela hodit první, protože já jsem velkou zastánkyní pravých vánočních stromečků. To ale neznamená, že se na sebe budeme mračit ... Raději si vzájemně popřejme krásné Vánoce... a ať se nám ty naše stromečky líbí :)
Saša

 

Téma dnešního dne: Vánoční stromeček pravý, nebo umělý?

Tak jak je to u vás, milé Ženy-in?

  • Chystáte se ke koupi pravého vánočního stromečku? Ať už do stojanu, nebo toho v květináči. A už ho máte doma?
  • Anebo žádný stromeček kupovat nemusíte, poněvadž máte toho svého krasavce ve skříni a jen ho každý rok oblečete do jiného kabátku, k němuž přidáte pro vůni pár větviček jehličí.
  • Anebo máte jenom to jehličí?
  • A taky třeba taky vůbec nic. Jako zpěvačka Marta Kubišová, která kvůli zvířátkům zavěsí u stropu jen vánoční věnec.

Jak jste na tom u vás doma s vánočním stromečkem, pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Můžete posílat i fotografie loňských stromečků, než nazdobíte ten letošní – ať už pravý, či umělý :)

Jednu pisatelku odměním krásným vánočním dárkem: dámským parfémem od firmy AVON -  INTENSE

parfem

   
15.12.2011 - Příběhy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [43] navia [*]

    Mám živý stromeček, zrovna včera jsem si ho koupila na plantáži za městem. Je to  místo dost v kopci a jen tak si zkouším představit, co by se stalo, kdyby tam ty stromky nepěstovali - asi by tam byla holina, protože pěstovat se tam nic nedá, tráva by tam nešla síct, a když by se ty stromky nechali vyrůst tak by se pěkně blbě těžili. Takže suma sumárum - hned za městem je kyslík vyrábějící ozeleněná stráň, každý rok ji lidé část vyřežou kvůli vánočním stromkům, na jaře se zase  dosází a za pár let ten stromek někdo koupí na vánoce. Jo a po vánocích se stromky postaví k popelnici, Technické služby je odvezou a udělají z nich štěpku na kompost, který je potřeba na veřejnou zeleň ve městě.  Jinak v "normálním" lese se musí dělat probírka, a malé stromky se sází dost nahusto. Když se to neprořeže, je z toho neudržovatelná džungle. (Vím to, vlastním kus lesa) Jo a moje babička vždycky říkala, že dědeček, jako správný hospodář, vždycky našel v lese "dvoják", ze kterého by stejně žádný pořádný strom nevyrostl, navrtal větvičky... to by uznávám dnes už nikdo nedělal.

    Umělé stromky jsou dokonale rovné, vypadají hezky ale tak v nákupním centru, domů bych to nechtěla a navíc jestli si někdo myslí, že jejich výroba a likvidace je ekologičtější, tak je to podobný mýtus jako že je humánní pustit na štědrý den kapra do řeky.

    superkarma: 0 16.12.2011, 07:59:41
  2. [42] elienka13 [*]

    jsem stejného názoru

    superkarma: 0 16.12.2011, 06:55:52
  3. avatar
    [41] saruz [*]

    máme umělý už pěkných pár let Sml16 a u něj už zůstaneme

    superkarma: 0 15.12.2011, 22:46:42
  4. [40] Evuska007 [*]

    Také máme umělý, ale je fakt, že nás známý lesník říkal, že se les musí průběžně pročišťovat a stromky prořezávat, je to prý pro les zdravé.

    superkarma: 0 15.12.2011, 22:11:29
  5. avatar
    [39] babicka11 [*]

    co člověk - to názor ....Sml16

    superkarma: 0 15.12.2011, 21:53:05
  6. [38] Trefa [*]

    TREFA,JE PRAVDA,ZACHOVEJME PRIRODU.

    superkarma: 0 15.12.2011, 21:49:56
  7. [37] jerenika [*]

    ..hlavně, když jsou pak mrsknuté pod okny že.. Sml80

    superkarma: 0 15.12.2011, 20:03:46
  8. [36] Saritka [*]

    Přesně, nikdy neprodávají jiné stromky, než s přořezávky.

    superkarma: 0 15.12.2011, 19:02:22
  9. [35] járuš1 [*]

    Stromečky se musí prořezávat.

    superkarma: 0 15.12.2011, 18:28:44
  10. [34] Mistery [*]

    nemám ráda dokonalé uměliny Sml16

    superkarma: 0 15.12.2011, 18:27:12
  11. avatar
    [33] Evaspiel [*]

    Mapela — #30 květiny mám v květináči, nemám ráda umělé, ty patří na hřbitov. A ještě jsem neviděla umělou květinu, co by opravdu vypadalá jak živá. Ale stromek je jen stromek

    superkarma: 0 15.12.2011, 17:52:05
  12. avatar
    [32] átéčko [*]

    Ale to jsou neprodané stromečky, ne ty odzdobenéSml23. Sromky na vánoce pochází z prořezávání, nebo plantáží k tomu určených, ale stejně mám umělý.Sml24

    superkarma: 0 15.12.2011, 17:38:13
  13. avatar
    [31] dasena [*]

    názor je názor

    superkarma: 0 15.12.2011, 17:30:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] mapela [*]

    Je každého věc jaký stromek bude mít, ale s tímto názorem nesouhlasím. Jak to máte s květinami? Taky musí vyrúst, prorazit půdu, vyrůst, vykvést a pak je někdo utrhne a dá do vázy. Nebo vy nemáte v bytě živé květy?

    I když zřejmě ty umělé jsou někdy k nerozeznání. Jednou budou i umělí lidé, nerada bych se toho dožila, ale to snad nehrozí.

    1. na komentář reaguje Evaspiel — #33
    superkarma: 0 15.12.2011, 17:28:19
  2. [29] dadma [*]

    Jak píše v příspěvku reniček,stromky se musejí prořezávat,tak takhle se ještě využijí.

    superkarma: 0 15.12.2011, 17:12:37
  3. [28] jithule [*]

    již několik let mám umělý strom

    superkarma: 0 15.12.2011, 17:06:37
  4. avatar
    [27] Beruška1 [*]

    Já mám už 15 let stromek umělý, vypadá jako živý, a jsem s ním spokojená. Vánoční náladu mám díky němu už od Mikuláše, kdy ho nazdobím a každý večer si rozsvítím svíčky a je mi fajn. Jsem proti pravým stromečkům, protože prořezávat by se měly jen ty špatné, a ty se na vánoce určitě neprodávají, to by je nikdo nechtěl, kdyby měly stěží jednu větev, a navíc, rok co rok vyráží do lesů hordy zlodějů, kteří uříznout kde co a to lesům určitě neprospívá.

    superkarma: 1 15.12.2011, 16:48:36
  5. [26] MagdalenaKar [*]

    Každý máme jiný A SVŮJ názorSml15Sml22

    superkarma: 0 15.12.2011, 16:41:11
  6. [25] Rikina [*]

    Dimsy — #23 Sml52 to mi nedělej - teď jsem si šla pro mandarinku, a po přečtení tvého komentáře mám dojem, že se na mě vyčítavě kouká! Sml57 Jak ji mohu teď bezcitně oloupat a sníst? Sml27 

    superkarma: 2 15.12.2011, 16:18:00
  7. avatar
    [24] ratonito [*]

    vánoční stromky se po vánocích vozí třeba do Zoo jako krmení pro slony

    superkarma: 1 15.12.2011, 16:17:06
  8. avatar
    [23] Dimsy [*]

    A co mrkev, celer, petržel, brambory, cibule, obilí, řepa, a další a další... Jsou to taky živé rostliny a všechno to spotřebujete v jediný den. Těch Vám není líto? O praseti, kaprovi, kuřeti ani nemluvím. Ten stromek vydrží minimálně do tří králů. Jak dlouho Vám vydrží to, co do sebe za ten jediný večer úplně zbytečně nacpete? Sml80

    Jo a chudák vejce! Nebožátko!Sml52

    1. na komentář reaguje Rikina — #25
    superkarma: 1 15.12.2011, 16:11:51
  9. avatar
    [22] Dante Alighieri [*]

    Simic — #20 Kapří masakry na ulicích mi ani nepřipomínej.

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:38:30
  10. [21] Boženečka [*]

    Sml30

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:30:38
  11. [20] Simic [*]

    taky vám je líto i kapra?

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #22
    superkarma: 0 15.12.2011, 15:27:55
  12. [19] Rikina [*]

    Evaspiel — #17 Tak samozřejmě že ne úplně všechny živé stromky jsou jen z prořezávek. Sml80 Hodně se jich pěstuje jen a pouze za tím účelem, aby z nich vánoční stromky byly. Pole stromků, na kšeft. V Polsku, v ČR na Vysočině třeba. Tzv. lesní plantáže. Jo, jsou toho tisíce. Upřímně - víc mi vadí pole fotovoltaických panelů, popřípadě pole budoucího biopaliva. To jsou pro přírodu větší pecky, než vánoční stromky. Sml80 

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:14:49
  13. [18] murat [*]

    Evaspiel — #17 za prachy se kupuje sposta věcí a pak se...ještě hůř... prožerou a pro erou Sml58

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:13:15
  14. avatar
    [17] Evaspiel [*]

    dwolfova — #12 Mimo rozhodně nejsemSml31, ale pochybuju, že se musí čistit taková kvanta stromů. Víte, jaká to je vůbec spotřeba pro celou ČR, nebo Evropu? Musí toho být tisíce... Člověk si to stejně koupí za prachy a pak to vyhodí, je to plýtvaní. Raději kdyby ty peníze dal na charitu, nebo na nějakou dobrou věc, než každoročně kupovat nový a nový!

    1. na komentář reaguje secret — #18
    2. na komentář reaguje Rikina — #19
    superkarma: 0 15.12.2011, 15:08:58
  15. [16] kajinek [*]

    ano každý máme svůj názor

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:08:20
  16. avatar
    [15] Hanula [*]

    Sml22když jsem včera vidělan na Olšanském náměsti tu spoustu krásných stromků, tak mi jich bylo líto

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:07:50
  17. [14] murat [*]

    v podstatě se dá říct, že by ten chudinka stromeček zahynul bídnou smrtí tak jako tak, ale takhle si to před totálním skonem ještě trochu užije Sml54

    superkarma: 1 15.12.2011, 15:07:14
  18. avatar
    [13] honzik101 [*]

    je smutné, jak se posvátcích válejí stromečky u popelnic a na ulicích

    superkarma: 0 15.12.2011, 15:03:55
  19. [12] dwolfova [*]

    Mysko1 a Rikino - souhlasím s Vámi a pí. Evaspiel je absolutně mimo, stromky se musí v lese prořezávat, aby ty ostatní mohly růst atd. atd., chce si to jen trochu více osvětit biologii!! Takže soucit je absolutně scestný!! - Je to absolutní neznalost!! Nemám čas ji popisovat vývoj přírody

    1. na komentář reaguje Evaspiel — #17
    superkarma: 2 15.12.2011, 15:01:50
  20. [11] Rikina [*]

    Sapita — #6 Sml67 neměla bych tu trpělivost takhle zeširoka to vysvětlit, takže jsem ráda, že to napsal někdo jinej. Jenom doplním - ve Vrchlabí se prodávají stromky z Krkonoš, z národního parku. Taky by se musely tak jako tak vyřezat a vyhodit, a tím, že si to člověk koupí, přispívá na rozvoj a údržbu právě toho národního parku. Na jiné stromy, které za ty peníze dostanou šanci. Sml80 

    superkarma: 1 15.12.2011, 14:56:13
  21. [10] myska1 [*]

    to ti nemusí být líto, tyhle stromky co prodávají jsou jen plánována prořezávka...........ty by šly stejně do kompostu...........Sml54

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:48:49
  22. avatar
    [9] Jindriska8 [*]

    Proč ne?Každý máme jiný názorSml22

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:46:37
  23. [8] marienka-m1 [*]

    Už v jednom příspěvku bylo psáno, že se stromy musí prořezávat Sml80

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:41:44
  24. avatar
    [7] hubajda [*]

    Peggy89 — #2 moje rec

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:41:19
  25. avatar
    [6] Sapita [*]

    Ach jo, ta čtenářka jsem já...

    takže ještě jednou - pokud by se stromy vysázely rovnou v tom sponu, v jakém mají růst cca ve 100 letech, tak by do těch 100 let pomalu žádný nevyrostl. Možná pár košatin... jak jsem psala, některý stromek uschne, některý si dá ke svačině zajíc, jelen... a některé se prostě postupně odbornými zásahy, kterým se říká výchova porostu, odeberou, aby postupně rostoucí stromy měly prostor, nebyly utlačované a na druhou stranu zase příliš košaté a rozvětvené... zkrátka "tak akorát", ale tento předmět "pěstování lesa" se na vysoké škole učí několik let, nemůžu to tady zvládnout v pár větách, jen podstatu - ty stromky, které se kupují (ne ty z plantáží, to je zase jinak a ty tak jako tak v lese nechybí už vůbec), ty by se vyřezaly stejně, a věřte mi, v tomhle věku se nijak zvlášť jinak zužitkovat nedají, snad jen naštěpkovat a někde z nich vyrobit mulč nebo pelety, ale tak velký zájem o to není. takže to, co se vyřezat musí, dělá dál radost jako vánoční stromek-co je na tom tak zlého.  A že se pak "Vyhazují"? To je na každém z nás - v každém případě - na bioodpadu nic špatného není - není to plast, není to nic, co by naše životní prostředí zatěžovalo... v tomto směru si o výrobě a recyklaci umělých vánočních stromků iluze nedělám...

    A že je to živý organismus - Sml23  je to strom, podobně jako rostliny, tráva, brambory- pláčeš taky nad každým stéblem trávy, které "zabiješ" svou nohou, nad každou oškrábanou bramborou? A co maso, jíš ho?

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    superkarma: 5 15.12.2011, 14:36:34
  26. avatar
    [5] Dante Alighieri [*]

    secret — #3 Furt lepší, než řezat do živýho.

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:35:44
  27. avatar
    [4] Dante Alighieri [*]

    Mě jsi neurazila. Já si představuju, že se stromek dívá psíma očima, ale dřevorubec jde, nastartuje pilu.. Né. Sml18

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:26:23
  28. [3] murat [*]

    ať žije umělá hmota. a nejlepší jsou ti, co tu umělotinu ani neodzdobují a fláknou ji do skříně jak je. a napřesrok zas jen vytáhnou... každej co má rád...Sml30

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #5
    superkarma: 1 15.12.2011, 14:22:59
  29. [2] Peggy89 [*]

    přesně tak no a když už někdo chce tu vůni tak to zvládne pár větviček ve váze

    1. na komentář reaguje hubajda — #7
    superkarma: 0 15.12.2011, 14:19:58
  30. avatar
    [1] ahoi [*]

    Souhlasím :-)

    superkarma: 0 15.12.2011, 14:17:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme