.

Erika (38): „Děti mi daly nůž na krk, prý další dítě mít nemůžu. Ony si to totiž nepřejí!“

Rodina

Erika (38): „Děti mi daly nůž na krk, prý další dítě mít nemůžu. Ony si to totiž nepřejí!“

Není nic horšího, než když jste zahnáni do kouta a je vám přiložen „nůž“ na krk. Takovou situaci momentálně zažívá Erika. Nejhorší je, že ultimátum, před kterým nyní stojí, jí daly vlastní děti. Ty si nepřejí, aby matka měla další dítě. A vyhrožují tím nejhorším, co pro mámu může být.

Zdroj: www.shutterstock.com

Zdroj: www.shutterstock.com

Erika má za sebou neúspěšné manželství. S exmanželem spolu nevycházejí, ale alespoň jeví zájem o jejich děti. Erika je znovu šťastná. Již třetím rokem žije po boku jiného muže. S tím momentálně chce i společného potomka. Její děti jsou ovšem razantně proti. „S mým přítelem dcery vycházejí dobře. Možná právě proto mě udivuje jejich momentální chování. Když jsem jim oznámila, že chci další dítě, prvně byly celkem v pohodě, ale nyní je tomu úplně jinak. Z jejich postoje a slov je mi do breku,“ vysvětluje.

První polovinu života nám znepříjemňují rodiče, druhou děti.
Neznámý autor

Dcery Eriky jsou už velké slečny. Jedné je 11 a druhé 14 let. Erika si tak myslela, že když jim oznámí, že by chtěla miminko, bude to dobré. Třeba budou holky nadšené, doufala. Navíc, když jejich otec má už také další dítě. Bohužel se šíleně spletla. „Po pár dnech mi holky řekly, že nechtějí, abych měla další dítě. Prý mají rády mého přítele, ale nejsou zvědavé na miminko. Chtějí mít klid a ne, aby jim tam dítě řvalo, atd. Snažila jsem se jim to vysvětlit, marně. Jen mi odsekly, že pokud otěhotním, odstěhují se k otci. Za tímto názorem si paličatě stojí!“ To samozřejmě Eriku ranilo. Rozhodla se, že tomu dá ještě čas a doufá, že holky změní názor. Erika se také chce sejít se svým exmanželem, ač tuší, že ten se jí jen vysměje. Ovšem chce udělat maximum. Nechce přijít o dcery, jsou její život, ale ani se vzdát snu o dalším dítěti.

Čtěte také:

   
21.04.2016 - Rodina - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [89] moravačka Aja [*]

    Dcerunky budou zřejmě pěkně rozmazlené.Vůbec bych se jich neptala na jejich názor.A už vůbec bych neřšila jejich výhružky útěkem k otci.Však ony by se brzo vrátili.A jak rády.Sml68

    superkarma: 0 18.01.2017, 04:13:18
  2. [88] Rapunzela [*]

    Povyprávět si s dětmi, proč ne? Ale co kdyby matka otěhotněla neplánovaně, to by kvůli dcerám musela na potrat? Jsou v životě věci, které nám nemusí být příjemné, ale je třeba je přijmout. Kolik dětí by zůstalo jedináčky, kdyby do toho byly mohly mluvit.

    superkarma: 0 27.04.2016, 11:31:13
  3. avatar
    [87] denkas [*]

    peetrax — #86 Jasně!!!Sml15 Naštěstí už nic takovyho řesit nemusim. Už vůbec nechapu,jak sem puberťaky zvladala. Je pravda,že se lehce radí,ale když si uprostřed dění,tak je vše jinak. A tu despotickou matku neber vážně,to sem jen popíchla. Přeji ti hezky den. peetrax — #86

    superkarma: 0 25.04.2016, 11:51:41
  4. avatar
    [86] peetrax [*]

    denkas — #85 v článku je napsáno, že ta paní si s nima zkoušela promluvit. Nepodařilo se jim to vysvětlit, takže tím má akce "nové dítě" skončit? Asi jo. Kdo píše o ztrátě dětí? Myslíš ty puberťáky, kteří mají názory jako na houpačce? Vždyť je to i v tom článku - prvně byly celkem v pohodě, pak se sekly.

    Pokud bys byla v hypotetické situaci, že ti rozmáchaní frackové nedovolí další dítě, jednej si, jak uznáš za vhodné a já taky budu. Ahoj. Sml53

    1. na komentář reaguje denkas — #87
    superkarma: 1 25.04.2016, 11:46:11
  5. avatar
    [85] denkas [*]

    peetrax — #84 Já sem za celou dobu neřekla! že se mají ty děti poslouchat,že ta matka má udělat,co ony řeknou. To v žádným případě ne! Jen celou dobu řikám,že se s nima má promluvit.Sml80Prostě bych nechtěla dítě za cenu,že ty co už mám bych ztratilaSml80Neřikej,že ty bys to tak chtěla. A i mě nepřijde dobrý řešení,že by odešly k otci,to by se mě osobně hluboce dotklo. Brala bych to jako svou prohru. Já si prostě myslim,že ty holky se kvůli něčemu sekly.Třeba jim to někdo hororově vysvětlil,prostě se bojí.Sml80a proto je potřeba si s nima promluvit. Jak řikám,kdyby to byla nějaká blbost,tak řeknu bude to jak řikám já a třeba i že musí poslouchat atd atd,ale toto je dle mě jiná situace. to je můj názor.

    1. na komentář reaguje peetrax — #86
    superkarma: 1 24.04.2016, 22:23:13
  6. avatar
    [84] peetrax [*]

    denkas — #83 despotický. Sml30 Pokud neochota nechat o svém životě rozhodovat vlastní potomky = despotismus, hlásím se mezi despoty, byť ani nejsem matka. A to jsem s nimi hozena do jednoho pytle. Sml39 Nechám si tuhle diskusi ve sledování, jsem zvědavá, co se ještě dozvím. Sml24

    1. na komentář reaguje denkas — #85
    superkarma: 0 24.04.2016, 21:57:35
  7. avatar
    [83] denkas [*]

    leontieen — #81 To máš pravdu,ale vypadá to,že se tu sešly despotický matky.Co svým dětem poručí a ty MUSÍ ,bez řečí vždy poslechnout. Jak sem řekla,tak bych se kvůli nim miminka nezřekla,ale rozhodně bych ani kvůli miminku nechtěla ztratit ty dětiSml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #84
    superkarma: 1 23.04.2016, 20:41:29
  8. avatar
    [82] denkas [*]

    kareta — #77 Prosimtě,manipulaci kolikrát neprokouknou ani dospělí.Sml80

    superkarma: 0 23.04.2016, 20:35:38
  9. [81] leontieen [*]

    Rikina — #79 Přesně tak, měla by si s dcerami nejdříve promluvit, než učiní takovéto zásadní rozhodnutí, jež ovlivní životy nás všech. Absence komunikace nebo špatná komunikace zavinily nejeden problém.

    1. na komentář reaguje denkas — #83
    superkarma: 1 23.04.2016, 13:35:56
  10. avatar
    [80] 38riki [*]

    Rikina — #78tak v tom případě měl ten druhej docela štěstí, ze ten první se ještě tehdy neuměl vyjadřovat, taky se nemusel vůbec naroditSml16

    superkarma: 1 22.04.2016, 06:05:22
  11. [79] Rikina [*]

    denkas — #66 Přesně tak, nikdo přece nechce, aby matka poslouchala dcery a splnila jim všechna přání. Ale o tak důležité věci, která jim významně změní životy, by se s nima mluvit mělo. Sml80

    Matka vlastně vůbec neví, co jim vadí, a jen tiše doufá, že se stane nějaký zázrak a ony změní názor. Kdyby se obtěžovala zjistit, v čem ty dívky vidí problém, určitě by se snáz hledalo nějaké řešení. Direktivně nařídit "bude mimino, a hotovo dvacet" rozhodně nezpůsobí obrat situace a velkou lásku mezi sourozenci. Jestli si chce matka užít trochu adrenalinu, prosím, mně to je jedno, já jí to mimino nezakazuju Sml57 ale ať si potom nestěžuje.

    1. na komentář reaguje leontieen — #81
    superkarma: 1 21.04.2016, 23:43:43
  12. [78] Rikina [*]

    Lídy — #64 Neřešili. Prvnímu potomkovi ještě nebyly ani dva roky, a jeho vyjadřovací schopnosti byly úměrně tomu omezené, a jeho schopnost pochopit, co to znamená mít sourozence, byla nulová. Takže jakákoli diskuze by byla jaksi bezpředmětná. Sml57

    1. na komentář reaguje 38riki — #80
    superkarma: 1 21.04.2016, 23:37:17
  13. avatar
    [77] kareta [*]

    denkas — #76ano, když budu chtít, aby si čistili zuby, tak jim to budu zakazovat. každopádně, kdyby paní otěhotněla, tak se dítě narodí do té nejodpornější puberty, což pak může holky docela zklidnit a přenesou se přes ni jako pták...nebo půjdou to osladit tatínkovi, což taky není od věci. Já bych se s dětma vůbec neradila předem. jednak se to vůbec nemusí podařit a druhak- jich se to prostě netýká ani v případě, že by to byl jejich otec a ne přítel. Děti prostě nemohou v takových věcech řídit život dospělých, maximálně se mohou dohadovat co uvaří na večeři, ale tohl efakt ne. Manipulaci každopádně prokouknou, nejsou blbí, jen mladí.

    1. na komentář reaguje denkas — #82
    superkarma: 3 21.04.2016, 22:30:04
  14. avatar
    [76] denkas [*]

    kareta — #75 No to je taky pravdaSml30. Ale i nevědí co chtějí,takže se dají lehce ovlivnit.

    1. na komentář reaguje kareta — #77
    superkarma: 0 21.04.2016, 22:08:33
  15. avatar
    [75] kareta [*]

    denkas — #74když oni puboši na rodiče už moc náladu nemají...co nestihneš do 10 let, později těžko doženeš. Sml80

    1. na komentář reaguje denkas — #76
    superkarma: 0 21.04.2016, 22:02:22
  16. avatar
    [74] denkas [*]

    kareta — #71haha,dědit. I ja si myslim,že když dítě chtějí,tak ať ho mají. Sml80 ale kvůli tomu přeci neodstrcí holky na druhou kolej. Možna to už vidí u táty, má novy děti a na ně nema čas,naladu. Sml80 Tak se prostě bojí.

    1. na komentář reaguje kareta — #75
    superkarma: 1 21.04.2016, 21:45:06
  17. avatar
    [73] denkas [*]

    peetrax — #70Však neřikam,že se mají dětí ptat co smějí a co ne. Ale mají se dětí ptat co je trapí . Pokud ty holky nejsou rozmalený ,tak se prostě něčeho bojí,něco je trápí. Prostě mají komunikovat.

    superkarma: 1 21.04.2016, 21:38:36
  18. avatar
    [72] kareta [*]

    Moje starší děti sourozence chtěly a ještě nás nabádali k pohlavnímu stykuSml52

    superkarma: 1 21.04.2016, 21:36:14
  19. avatar
    [71] kareta [*]

    denkas — #66hele, puboši chtějí každou chvíli něco jiného, a hlavně testují hranice. Nelze jim vyhovět v tak zásadní věci. Jen by si udělali zle. A nepochybuju o tom, že by to za pár let matce vyčetli, že vlastně chtěly miminko a však to neměli dospělí brát vážně. Ostatně, jestli chtějí jednou dědit, musejí se chovat slušně a držet hubu a krokSml8

    1. na komentář reaguje denkas — #74
    superkarma: 0 21.04.2016, 21:34:35
  20. avatar
    [70] peetrax [*]

    denkas — #66 ano, řekla bych jim, že budou mít sourozence. Sml80 Pořád jsem nepochopila, co je na tom špatně. Neznám rodinu, kde by se rodiče dotazovali dětí, co smějí a co ne (ti rodiče). Naštěstí. Přece jen preferuju rodinný model, kde odpovědnost nesou dospělí a kde nevládnou frackové. Sml24

    1. na komentář reaguje denkas — #73
    superkarma: 3 21.04.2016, 21:22:46
  21. [69] Keltka [*]

    kareta — #58 Souhlas

    superkarma: 0 21.04.2016, 21:10:29
  22. [68] Keltka [*]

    Normálně bych jim to ani neřekla a oznámila bych to jako hotovou věc. Smířit by se s tím měly ony, ne ona. Pokud by jen tohle byl důvod k jejich odstěhování, tak jsou asi docela nevychované nebo nevím-ale proč by takhle jednaly, pokud mají svou mámu aspoň trošku rády a cítí se s ní dobře...nerozumím tomu. Asi zrovna prožívají pubertu, ale ohledně rozhodnutí MÍT nebo NEMÍT další dítě, tak to bych se na ně neohlížela, mohl by pak taky ujet mezitím vlak a žádné další dítě už by nebylo.

    superkarma: 0 21.04.2016, 21:09:08
  23. [67] bobani [*]

    proč se ptala ? měla to těm puberťačkám oznámit jako hotovou věc

    superkarma: 0 21.04.2016, 21:02:14
  24. avatar
    [66] denkas [*]

    Já myslim,že tu nikdo neřekl,že má matka poslouchat dcery. A neřikejte,že kdyby ste se do takový situace dostali,tak že byste holkám řekli :Dítě bude a vy držte ústa a krok! Jen si myslim,že je potřeba o tom si promluvit. A zjistit,proč vlastně to dítě nechtějí a rozumně jim vysvětlit,proč oni ho chtějí atd atd. A taky ještě třeba jaký mají byt? Aby holky nemusely chodit v 8 spát .A i jka tu někdo zmínil,že vlastně ten přítel bude živit i ty její děti. I z toho můžou nastat problémy.Sml80 Ale je jasný,že poslední slovo mají dospělíSml22

    1. na komentář reaguje peetrax — #70
    2. na komentář reaguje kareta — #71
    3. na komentář reaguje Rikina — #79
    superkarma: 2 21.04.2016, 20:08:35
  25. [65] telelot [*]

    Lídy — #64mě se tedy naši na nic neptali... Ale je pravda, že ségra je mladší o 16 měsíců a brácha o 3,5 roku... Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 2 21.04.2016, 19:59:14
  26. avatar
    [64] Lídy [*]

    Rikina — #52 A můžu se zeptat, jestli jste teda u vás doma s manželem a prvním dítětem společně řešili otázku, jestli se může narodit jeho sourozenec?

    1. na komentář reaguje telelot — #65
    2. na komentář reaguje Rikina — #78
    superkarma: 2 21.04.2016, 19:52:48
  27. avatar
    [63] SNÍŽEK [*]

    jo a k tatínkovi ať klidně jdou,bude z nich nadšený a oni z jeho dítěte taky Sml30

    superkarma: 3 21.04.2016, 19:43:15
  28. avatar
    [62] SNÍŽEK [*]

    holky jsou asi rozmazlené a nechtějí se dělit a starat.Rozkazovaly by matce v její soukromé věci,na to nemají právo Sml23

    superkarma: 0 21.04.2016, 19:41:50
  29. avatar
    [61] peetrax [*]

    denkas — #49 za pár let budou ty holky z domu. Jen proto, že si kdysi nepřály další dítě, nemá jej matka mít vůbec? Ale ono je dnes in podléhat kultu fracka a podřizovat se tomu, co dětičky řeknou, takže proč mě to vlastně udivuje? Sml80

    superkarma: 4 21.04.2016, 19:18:56

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] diblice [*]

    to chce klid, mně dělala zle 15letá dcera a jak je dneska ráda, že má ségru, sice to tenkrát taky skončilo odchodem k otci, ale v tom bylo i něco jinýho než další sourozenec, dneska je to ta nejbáječnější dcera, akorát ty dva roky co se mnou nemluvila nám nikdo nevrátí

    superkarma: 3 21.04.2016, 17:48:45
  2. avatar
    [59] 38riki [*]

    Rikina — #36no tak nevím, zda se dá srovnávat pořízení si psa do rodiny s pořízením si dalšího dítěte. Pořízení si domácího mazlíčka samozřejmě, chápu. Sejde se rodinná rada a všichni se společně domluví, protože zde se očekává že se všichni budou muset společně na výchově psa podílet. Ovšem ptát se na radu pubertálních dcer, kdy je navíc jedna teprve v mladším školním věku, zda mi dovolí si se svým novým partnerem pořídit jim dalšího sourozence, je jaksi poněkud hodně zvláštní. Neříkám se svými dětmi nemluvit, nedomlouvat se na různých věcch týkajících se chodu rodiny a domácnosti, ovšem tyhle intimní záležitosti by se dětí týkat neměly. Jak k tomu nakonec přijde nový partner, který si třeba potomka přeje.

    superkarma: 3 21.04.2016, 17:39:17
  3. avatar
    [58] kareta [*]

    Rikina — #52otázka sexuálního života a nožství potomků není věc dětí, nýbrž dospělých. Jinak komfort dětí je smaozřejmě určen i tím, kolik jejich matka vydělá, ale já nejsem přesvědčená, že jim hmotný blahobyt zajistí správný vývoj, do života potřebují spíš mírný diskomfort a umět se uskromnit, neb jednou odejdou a pokud nebudou hned po škole vydělávat nadstandardně, tak jejich představy a zvyky z domova tvrdě narazí na realitu.

    1. na komentář reaguje Keltka — #69
    superkarma: 4 21.04.2016, 17:06:46
  4. avatar
    [57] cherinka [*]

    Rikina — #52 Já se se svými potomky taky radím, nebo spíš radila, ale ne o tom, jestli mít nebo nemít další dítě - většina dítek zvyklých mít komfort jen pro sebe by ti stejně skoro na 100 % řekla, že další dítě v žádném případě. A bylo by to jak píše Suzanne — #54 .Sml57

    superkarma: 3 21.04.2016, 16:03:22
  5. [56] Andreadornova [*]

    Já bych se jich neptala jen jim oznámila až by bylo dítě na cestě. Už mají věk na to aby se chovali jako rozumné holky...

    superkarma: 0 21.04.2016, 15:24:37
  6. avatar
    [55] evelyn [*]

    Rikina — #52Sml67

    superkarma: 0 21.04.2016, 15:08:53
  7. avatar
    [54] Suzanne [*]

    Nu, já nevím. Odborník nejsem. Ale myslím, že kdyby se matky všeobecně radily se svými potomky, zda mít či nemít další dítě, lidstvo by už dávno vymřelo Sml30

    1. na komentář reaguje cherinka — #57
    superkarma: 4 21.04.2016, 14:56:12
  8. [53] Elaine [*]

    Tátovi holčičky další dítě dovolily? Spíš se jich asi neptal.... Jednoznačně do toho nemají co mluvit, stačí oznámit, až je jisté, že budou mít sourozence.

    superkarma: 5 21.04.2016, 14:30:14
  9. [52] Rikina [*]

    Sml80 Koukám, že jsem asi nějaký exot - nikdy jsem si nemyslila, že mí potomci jsou mimo hru a budou bezvýhradně poslouchat a do ničeho nemluvit. Naopak u všeho, u čeho jsem si myslela, že už to jsou schopní pochopit a mít na věc nějaký svůj názor, jsem s nima o spoustě věcí diskutovala. Někdy to teda byl záhul na nervy, a samozřejmě konečné rozhodnutí bylo vždycky moje rozhodnutí. Ale to neznamená, že jsem nebrala v potaz jejich názor, a často jsem právě své konečné rozhodnutí upravila, protože mládenci použili inteligentní argumenty a dokázali mě přesvědčit, že jejich úhel pohledu si zasluhuje, aby se na něj bral ohled. A to vesměs šlo o méně důležité věci, než pořízení dalšího sourozence Sml57 to pokládám za velmi zásadní změnu v životě celé rodiny, a k tomu by se snad proboha vyjádřit měli všichni, co žijí ve společné domácnosti.

    1. na komentář reaguje evelyn — #55
    2. na komentář reaguje cherinka — #57
    3. na komentář reaguje kareta — #58
    4. na komentář reaguje Lídy — #64
    superkarma: 2 21.04.2016, 14:29:38
  10. avatar
    [51] Majoranka1997 [*]

    Nechápu, proč se s nimi maminka radí? Myslím, že jednodušší by bylo jim oznámit, že miminko je na cestě. Takto si to jen zkomplikovala a holky nyní maminku prostě vydírají. Vědí, čím jí zraní a tak si urputně stojí za svým. Přesvědčování asi nepomůže... ovšem chápu strach maminky. Nicméně, pokud má paní dojem, že její nynější přítel je ten pravý, tak bych šla do rizika a doufala, že se holky vzpamatují.... S "ex" bych to neřešila už vůbec!!!

    superkarma: 0 21.04.2016, 14:17:17
  11. [50] Pavla_b [*]

    Od kdy rodiče se s dětmi radí o dalším miminku a nechávají si to povolit či zakazovat? Sml80

    superkarma: 2 21.04.2016, 14:08:11
  12. avatar
    [49] denkas [*]

    AmeA — #47 To máš pravdu,jsou určitý meze.Ale tady jde o dítě a ty holky ho nechtějí. A přivést dítě někam,kde ho nechtějíSml15 Taky záleží jaký sou ty holky jinak,to by ta máma měla vědět,zda sou tvrdohlavý,nebo zda je naděje,že změní názor. Možná by i bylo dobrý,kdyby s nima promluvil někdo "cizý".Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #61
    superkarma: 0 21.04.2016, 13:57:51
  13. avatar
    [48] denkas [*]

    misa.35 — #46 Tak to byla jiná situace,psa našliSml80Kdyby přišla,že je těhotná,tak by to taky bylo jinakSml80 Ale když plánujou,..No nevim,sama nevim,jak bych se zachovala.Sml23 asi by to chtělo pořádně ty holky rozebrat,v klidu si promluvit.Možná,že je za tim nějaká blbost. Možná je hecnul táta,..

    superkarma: 0 21.04.2016, 13:55:01
  14. avatar
    [47] AmeA [*]

    Je to na rodičích a zaleží na nás rodičích, jak dovolíme dětem by nám rozkazovali a skákali jsme podle nich Sml22Sml22

    1. na komentář reaguje denkas — #49
    superkarma: 1 21.04.2016, 13:31:09
  15. avatar
    [46] misa.35 [*]

    cherinka — #44 Plný souhlas

    denkas — #45 Hele, u nás to bylo naopak. Když mi bylo 20 a studovala jsem na VŠ doma, tak si naši pořídili psa - tedy našli ho v popelnici - a bylo Sml52. Ranní procházky se staly nutnosti, míchání tvarohu s vajíčky - pro lepší srst - taky Sml52 a myslím si, že našim i zachránil manželství Sml30

    1. na komentář reaguje denkas — #48
    superkarma: 3 21.04.2016, 13:29:17
  16. avatar
    [45] denkas [*]

    misa.35 — #43 Jasně,to chápu,ale pes je taky člen rodiny a o pořízení by se měli domluvit všichni.I když si myslim,že většinou právě ty děti ho chtějíSml30

    1. na komentář reaguje misa.35 — #46
    superkarma: 1 21.04.2016, 13:17:51
  17. avatar
    [44] cherinka [*]

    denkas — #41 Já si to myslím, ovšem rodiče by neměli pak ze starších sourozenců udělat chůvy, to by pak pěkný vztah k mladšímu dítěti opravdu nezískali, to chápu.

    1. na komentář reaguje misa.35 — #46
    superkarma: 3 21.04.2016, 13:12:23
  18. avatar
    [43] misa.35 [*]

    denkas — #41 Naopak si myslím, že výchova k tomu, že něco - např. venčení psa - , musíš udělat, i když se ti to moc nehodí je nutnost. Sml58

    1. na komentář reaguje denkas — #45
    superkarma: 2 21.04.2016, 13:03:07
  19. avatar
    [42] vodilulu [*]

    to jsou sobci aby nahodou neprisli zkratka. ubohost sama

    superkarma: 0 21.04.2016, 12:53:18
  20. avatar
    [41] denkas [*]

    misa.35 — #37 No pokud u psa rozhodnou jen rodiče,tak by pak neměli nutit děti se o něj staratSml80

    cherinka — #38 No to si nemyslím.Řekla bych,že pořídit si dítě je dost závažný rozhodnutí a velký děti by měli u takového rozhodnutí být. Není to koupě auta,nebo nový ledničky.Je to další člen rodiny.Sml80 Je jasný ,že ať se rozhodnou jak se rozhodnou,tak jednou toho můžou všichni litovat. Je možný,že holky se do mimina hned zamilujou,ale taky je možný že to mimi naruší všechny vztahy a holky to poznamená. Je to zapeklitá situace. Sml22

    1. na komentář reaguje misa.35 — #43
    2. na komentář reaguje cherinka — #44
    superkarma: 2 21.04.2016, 12:50:53
  21. avatar
    [40] kareta [*]

    Holky s tím mohou nesouhlasit, ale to je asi tak všechno. Za pár let odejdou stejně, jestli si chtěj vyzkoušet tatínkovy nervy, nebránila bych jim.Sml32

    superkarma: 4 21.04.2016, 12:20:28
  22. [39] Rikina [*]

    Ovšem že to definitivní rozhodnutí udělají vždy rodiče. Ale pokud jej udělají i s tím vědomím možných problémů, tak si pak nemůžou stěžovat - věděli, do čeho jdou. A dobře jim tak. Sml80 Pubertální dítě, když chce, tak dokáže připravit rodičům slušné peklo. A nemusí to být ani aktivní odpor a záškodnictví, stačí i pasivní rezistence. Navíc teda to fakt není způsob, jak by si starší sourozenci zamilovali toho mladšího, bude-li jim vnucen. Ve výše uvedeném případě si ty dívky můžou připadat ohrožené, můžou to cítit tak, že otec si pořídil nové dítě, novou rodinu, teď si i matka pořídí nové dítě a novou rodinu, a ony co? Nebudou patřit vlastně ani do jedné. Budou pendlovat tam a zpět a v obou domácnostech budou na okraji zájmu, neb se bude ňuňat nad těmi novými malými dětmi. Ztratí jistotu a zázemí. Možná to nedokážou popsat a pojmenovat, ale že se jim to může nelíbit, o tom snad nelze pochybovat. Sml80

    superkarma: 3 21.04.2016, 12:10:22
  23. avatar
    [38] cherinka [*]

    misa.35 — #37 Rikina — #36 Přidávám se k Míši, myslím si totéž. Děti jsou pořád jen děti a rozhodné slovo mají mít vždy pouze rodiče.

    1. na komentář reaguje denkas — #41
    superkarma: 4 21.04.2016, 12:00:15
  24. avatar
    [37] misa.35 [*]

    Rikina — #36 Možná jsem zpátečník, ale ano myslím. V tomto případě do toho děti nemají co mluvit. A mm i u psa si myslím, že by měli rozhodout pouze rodiče.

    1. na komentář reaguje cherinka — #38
    2. na komentář reaguje denkas — #41
    superkarma: 5 21.04.2016, 11:55:54
  25. [36] Rikina [*]

    Sml57 Mno, fakt si myslíte, že je to tak jednoznačné, že děti musí držet ústa? Při pořízení psa se velice doporučuje, aby s tímto krokem byla srozuměna a souhlasila celá rodina. Aby všichni její členové tuto myšlenku přijímali ne-li s nadšením, tak aspoň ne s odporem, a byli připraveni, že se budou muset o psa postarat. Je tedy v tomto kontextu pořízení dítěte méně závažným krokem a není třeba o tom vůbec hovořit? Sml58

    1. na komentář reaguje misa.35 — #37
    2. na komentář reaguje cherinka — #38
    3. na komentář reaguje 38riki — #59
    superkarma: 3 21.04.2016, 11:49:06
  26. [35] alenabl [*]

    já bych teda děti o svolení nežádala - ale je fakt, nejsem v této situaci

    superkarma: 0 21.04.2016, 11:46:01
  27. avatar
    [34] SandraAbigail [*]

    Řekla bych jim, že když to vidí takhle, tak ať táhnou. Frackové rozmazlení, budou diktovat rodičům, co můžou a co ne...

    superkarma: 0 21.04.2016, 11:42:02
  28. [33] iřka [*]

    Já už se nedivím ničemu. Dnes je běžné,že rodiče poslouchají děti. Sml80

    superkarma: 1 21.04.2016, 11:36:45
  29. avatar
    [32] baraval [*]

    No nevím nevím, jestli bych žádala děti o svolení......

    superkarma: 1 21.04.2016, 11:36:31
  30. avatar
    [31] risina [*]

    Myslím podobně jako Maria28 — #19 a gerda — #4, že bylo zbytečné oznamovat dcerám plán mít další dítě. Takováhel věc se má dětem oznaovat, až když je to jisté - a sdělit jim to, nikoli s eradit nebo ptát na dovolení Sml80.

    V čláku chybí informac eo tom, zda by otec dcery vůbec chtěl a mohl u sebe mít. Pokud ano, dcery se za chvíli můžou rozhodnout žít u něj, i kdyby Erika dítě neměla. A i kdyby - bylo by to pro Eriku těžké, ale nakone cby se to uklidnilo a třeba by to všem vyhovovalo nebo by se dcery časem vrátily k ní - znám takové případy.

    superkarma: 6 21.04.2016, 11:20:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme