Víte na čem závisí energetická hodnota potravin? Naučte se jíst zdravě!

Když se snažíte zhubnout, musíte brát v potaz energetickou hodnotu toho, co jíte. Ta se z velké části odvozuje od hmotnosti jídla, ale závisí i na dalších věcech. Objem, způsob přípravy...

Jenže když se chcete skutečně najíst a při tom i trochu zhubnout, zjistíte za krátko, že mnoho potravin vám jaksi nevyhovuje. Počet kilojoulů je často zdrcující. Co s tím? Musíte si vybírat potraviny s tzv. nízkou denzitou neboli hustotou, tedy potraviny, které obsahují málo energie. Jak ale na to?

Platí, že čím více vody potravina obsahuje, tím menší je její energetická denzita. Z tohoto hlediska je pro hubnutí ideální zelenina, která obsahuje 75 % až 95 % vody.



Průměrné energetické hodnoty:

Zelenina – 100 kJ / 100 g
Sladkosti – 1800 kJ / 100 g
Tučné – 3800 kJ / 100 g

Odborníci většinou doporučují, že by vaše hlavní jídlo mělo vypadat asi takto: polovinu talíře má tvořit zelenina, čtvrtinu maso a čtvrtinu příloha. Když si ovšem místo přílohy dáte pouze zeleninu, rozhodně si tím neublížíte.

Počítáte energetickou hodnotu potravin? Stavíte svůj jídelníček na zelenině? Nebo se v jídle neomezujete a jíte, co vám chutná?

Reklama