.

Emigrace do Vídně i pohled na okupaci přes dobové sovětské týdeníky. Česká televize připomene srpen 1968

Redakční novinky

Emigrace do Vídně i pohled na okupaci přes dobové sovětské týdeníky. Česká televize připomene srpen 1968

Sérií sedmnácti speciálních pořadů připomene Česká televize srpnové události roku 1968. Tematické vysílání nabídne pohled na ikonické osobnosti i dobový kontext. Diváci uvidí například snímky Petra Nikolaeva, Miloše Zábranského či Jana Hřebejka.

První program České televize připomene hned několik osobností, které srpnové události zasáhly. Osud scenáristy, herce a režiséra Martina Friče, jenž zemřel jen několik dnů po sovětské invazi, se promítne ve snímku Zdeňka Zelenky - Martin Frič, klasik českého filmu. Mezi další osobnosti, do jejichž života sovětská okupace zasáhla, patřily také Jaroslava Panýrková a Kamila Moučková. Televizní hlasatelka Panýrková dostala v roce 1974 hodinovou výpověď z kádrových důvodů, moderátorka Moučková musela ze své práce odejít úplně. Jejich osudy přiblíží dva díly pořadu 13. komnata. Na statečnost i velkou vynalézavost pracovníků Československé televize, jíž rozčilovali při invazi Leonida Brežněva, poukazuje ve vzpomínkách dokument Televize v srpnu 1968.

vetchy

Portréty dvou osobností české kultury, jež jsou s událostmi srpna 1968 a následné normalizace neodmyslitelně spjaty, zařadí do vysílání program ČT art. Medailon mimořádně úspěšné zpěvačky Marty Kubišové, Proudy lásku odnesou, nabídne v pondělí večer, hned po něm bude následovat střihový hudební pořad Karel Kryl v Ostravě. Ve středu se bude Martě Kubišové věnovat 13. komnata a Karlu Krylovi jeden z dílů cyklu Příběhy slavných.

kkk

kubisova

Pohled na 21. srpen netradičně z druhé strany, představí dokument Josefa Pazderky Invaze 1968 -Ruský pohled. Výpovědi sovětských vojáků, novinářů a disidentů i dobových sovětských týdeníků referujících o invazi do ČSSR se objeví na ČT2 v pondělí ve 20 hodin.

Celé tematické vysílání odstartují již v neděli 20. srpna Rebelové, muzikál zasazený do léta 1968, těsně před srpnové události. Chybět ale nebudou ani Pelíšky, Českým lvem třikrát oceněná komedie odehrávající se na sklonku šedesátých let. O životě českých emigrantů bude vyprávět snímek Psí dostihy, tragikomedie s Pavlem Landovským a Josefem Charvátem v hlavních rolích. Speciální vysílání uzavře snímek Báječná léta pod psa.

Seznam pořadů k výročí 21. srpna 1968

neděle 20. 8. 2017 ČT1 21:30

  • Rebelové

Filmový muzikál zasazený do horkého léta roku 1968, plný lásky, tance a melodií, které nelze vymazat z paměti (2001). Hrají: Z. Norisová, J. Révai, T. Hanák, F. Němec, A. Veselá, A. Stanková, L. Kostelný, M. Kubačák, J. Nosek, O. Šípek, S. Norisová a další. Scénář F. Renč a Z. Zelenka. Kamera M. Šec. Režie F. Renč.

pondělí 21. 8. 2017 ČT1 10:15

  • Martin Frič, klasik českého filmu

Životní příběh výjimečné osobnosti československé kinematografie 20. století, který se uzavřel v srpnu 1968 (2008). Scénář a režie Z. Zelenka.

pondělí 21. 8. 2017 ČT1 14:10

  • 13. komnata Kamily Moučkové

Známá moderátorka musela po roce 1968 odejít od své práce v televizi. Do veřejného života se po letech zase vrátila (2006). Připravili J. Lacina a O. Sommerová.

pondělí 21. 8. 2017 ČT2 15:05

  • Televize v srpnu 1968

Statečnost i velká vynalézavost pracovníků Československé televize rozčilovala při srpnové invazi i Leonida Brežněva. Vzpomínky těch, kteří byli tenkrát u toho (1990). Kamera M. Fojtík. Scénář a režie J. Látal.

pondělí 21. 8. 2017 ČT2 16:20

  • Polibek Alexandra Dubčeka

Učnice z Tesly Hloubětín políbila prvního muže Pražského jara a dostala se na titulní stranu časopisu. Dva lidé - dva osudy - jeden chvíli na výsluní, druhá v davu. Co je spojovalo a co rozdělovalo? (2007). Nedávná historie v nevšedním paralelním portrétu M. Dolenského.

pondělí 21. 8. 2017 ČT2 17:15

  • Cesta do Vídně

Dokumentární film mapující situaci československých občanů, kteří po srpnu 1968 zvolili emigraci do Vídně. Jak se k této emigrantské vlně zachovala rakouská vláda? Jakou jim nabídla budoucnost? Ve filmu vzpomínají doživotní i bývalí emigranti na své zkušenosti z pobytu v Rakousku (2008). Režie V. Olmer.

pondělí 21. 8. 2017 ČT2 20:00

  • Invaze 1968. Ruský pohled

Dokument J. Pazderky nabízí unikátní výpovědi sovětských vojáků, novinářů i disidentů o srpnu 1968. Představuje i sovětské archívní týdeníky, referující o invazi do ČSSR.

pondělí 21. 8. 2017 ČT art 20:20

  • Psí dostihy

Pavel Landovský a Josef Charvát v hlavních rolích tragikomedie o životě českých emigrantů (1983). Režie Bernard Šafařík.

pondělí 21. 8. 2017 ČT2 21:05

  • Skryté zločiny osmašedesátého

Stovky zraněných, desítky mrtvých - tragická bilance prvních dnů okupace spřátelených armád (2008). Dlouho ukryté tajné dokumenty byly po čtyřiceti letech poprvé odhaleny v dokumentu Š. Horákové a J. Nováka.

pondělí 21. 8. 2017 ČT art 21:50

  • Proudy lásku odnesou

Medailon mimořádně úspěšné hvězdy šedesátých let Marty Kubišové (1969). Kamera J. Macháně. Scénář a režie J. Němec.

pondělí 21. 8. 2017 ČT art 22:10

  • Karel Kryl v Ostravě

S Jarkem Nohavicou a Milanem Kaplanem, někdejším organizátorem kultovního festivalu Folkový kolotoč, nad záznamem koncertu legendárního písničkáře z prosince 1989. Střihový hudební pořad (1990).

Pondělí 21. 8. 2017 ČT1 20:00

  • Pelíšky

Hvězdně obsazená filmová komedie o dětech a jejich rodičích, odehrávající se na sklonku šedesátých let na pražské Hanspaulce. Hrají: M. Donutil, J. Kodet, S. Stašová, E. Vášáryová, B. Polívka, E. Holubová, S. Zázvorková, J. Dušek, J. Krejčík, K. Nováková, M. Beran, S. Koblížková, M. Morvai-Javorský a další. Scénář P. Jarchovský. Kamera J. Malíř. Režie J. Hřebejk.

středa 23. 8. 2017 ČT1 14:10

  • 13. komnata Marty Kubišové

Obdivuhodná žena, která se jako zpěvačka se stala symbolem národa. Co považuje za svou 13. komnatu? (2009). Připravili M. Hein a K. Vondrová.

středa 23. 8. 2017 ČT art 20:20

  • Občan Karel Kryl

Mýtus a legenda, která neunesla podivnou svobodu a blbou náladu. Účinkují: P. Landovský, P. Dostál, I. M. Jirous, V. Třešňák, V. Malý, P. Pecháček, I. Binar, J. Kryl, D. Bakerová, A. Opasek a další (1999). Režie M. Zábranský.

čtvrtek 24. 8. 2017 ČT1 14:05

  • 13. komnata Jaroslavy Panýrkové

Známá televizní hlasatelka, ve své době jedna z nejpopulárnějších a nejpůvabnějších, dostala z práce v roce 1974 hodinovou výpověď z kádrových důvodů. Musela se vyrovnat s nespravedlností i existenční nejistotou (2012). Připravili: Š. Volemanová, A. Vebrová, J. Nekvasil a A. Derzsiová.

sobota 26. 8. 2017 ČT1 15:00

  • Vyloženě rodinná historie

Příběh jedné obyčejné rodiny, který nenechá nikoho na pochybách, že z prostoru privátního míří k obrazu společenskému, k absurditám doby, ovládané totalitní mocí... (1969). Hrají: B. Záhorský, V. Menšík, J. Tříska, P. Haničinec, L. Křiváček, S. Budínová, K. Jerneková a M. Myslíková. Scénář O. Zelenka. Kamera A. Navara. Režie J. Dudek.

neděle 27. 8. 2017 ČT1 21:35

  • Báječná léta pod psa

Libuše Šafránková a Ondřej Vetchý ve filmové komedii podle známého románu Michala Viewegha. Koprodukční snímek ČT (1997). Dále hrají: J. Wehrenberg, J. Ježková, V. Javorský, V. Cibulková, V. Dlouhý, V. Preiss, A. Veselá, K. Fialová, M. Kantorková, J. Zahálka, O. Brousek st., S. Zindulka a další. Scénář J. Novák. Kamera M. Duba. Režie P. Nikolaev.

   
18.08.2017 - Redakční novinky - autor: Česká televize

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [135] Dudlajlama [*]

    Eva_CZ — #129Radsi kolem deset coklu, nez jednoho politikaSml58.

    gerda — #128Znam vic takovych, co naprosto zhnuseni odesli z politiky a nikdy vice.

    superkarma: 0 24.08.2017, 19:38:37
  2. avatar
    [134] Eva_CZ [*]

    gerda — #133 strasny.

    superkarma: 0 24.08.2017, 10:20:13
  3. avatar
    [133] gerda [*]

    Jo, a nejhorší je podle mě to, že nebýt špatně vedeného porodu, mohli mít doma zdravou holku a ještě i další děti. Porodit nějakého nevyvinutého tvora, neschopného života, je něco jiného, než nosit 9 měsíců zdravé dítě a takhle dopadnout.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #134
    superkarma: 1 24.08.2017, 09:55:36
  4. avatar
    [132] gerda [*]

    Eva_CZ — #131A to oni už leta dělají a nemocniční mafie má samozřejmě tak dobré právníky, že na ně prostě nestačí.Sml15 Ano, i já jsem pro to, aby se takovému dítěti, které ze života absolutně nemá nic, nějak pomohlo...jenže u nás to nejde, chudák dítě, ještě větší chudáci rodiče.

    superkarma: 0 24.08.2017, 09:53:38
  5. avatar
    [131] Eva_CZ [*]

    gerda — #130aha. No - ja ted budu strasne hnusna, ale v takovych pripadech jsem pro eutanazii toho decka. To dite nevi, ktera bije a jeho rodice a pribuzni se budou starat az do smrti. A samozrejme bych nemocnici zalovala a chtela tak vysoke odskodne, ze by se z toho podelali. Sml31

    1. na komentář reaguje gerda — #132
    superkarma: 0 24.08.2017, 08:07:49
  6. avatar
    [130] gerda [*]

    Eva_CZ — #129Ale oni nechtějí léčbu s rizikem. Oni chtějí odškodné po nemocnici za zničený život dítěte, které musí být na přístrojích a vyžaduje celodenní odbornou péči. To zajišťuje matka, nemůže teda chodit vydělávat a jeden plat na to nestačí. Stará se o ně doma v bytě. Porodnice zbabrala porod a nechce přiznat vinu. O to běží - o odškodné a peníze na péči o to dítě. Do ústavu ho dát nechtějí. Opravdu to zničilo celou rodinu. Jen si to představ, denně na očích a bez naděje.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #131
    superkarma: 0 23.08.2017, 18:43:30
  7. avatar
    [129] Eva_CZ [*]

    Dudlajlama — #127 a nejvic coklu. Sml22

    Gerdo, ja nevim, ale pojistovny se brani tim, ze proplaci pouze OSVEDCENOU a proverenou lecbu. Ze na experimenty penize nejsou. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #130
    2. na komentář reaguje Dudlajlama — #135
    superkarma: 0 23.08.2017, 18:11:21
  8. avatar
    [128] gerda [*]

    Dudlajlama — #127 Oni se za to už ani nestydí. Narostla jim hroší kůže, poznali, že jsou nepostižitelní a můžou všecko, na co si vzpomenou. Proto lezli do politiky, aby byli ve vatě. Jak já tu sebranku nesnáším...Sml15 Ale co s tím??Sml80 Vyházet všecky není možné. Já vím o případu lékaře Košty, který v dobré víře nastoupil k Ano a jeho tvář zaručovala, že voliči můžou věřit té straně. Slušný člověk. A jakmilepak nechtěl skákat, jak mu jeho vrchnost poručila, hned z něj dělali alkoholika a nehodil se ani na hnůj. Kdyby sám neodešel (fakt to zapotřebí neměl a do politiky šel s ideály, o které rychle přišel), tak by z něj udělali jistě i pedofilaSml57). No, tak zas ordinuje a má pokoj. Udělal zkušenost, jak to v politice chodí. Vím, že je to nanejvýš slušný, poctivý člověk se sociálním cítěním. Takoví se tam holt neudrží.Sml15 Teď místo něj dělá hejtmana nějaký Okleštěk. Každý si může vygooglit, co o něm vox populi říká.Sml30

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #135
    superkarma: 1 23.08.2017, 17:52:13
  9. avatar
    [127] Dudlajlama [*]

    gerda — #126Hlavne, ze mame na svete nejvic politiku na pocet obyvatel. Plus si tito pravidelne navysuji penize. Jak nastane den, kdy se hlasuje pro zvyseni, jsou v plnem poctu a odhlasovano je natensup. Jine a dulezite zakony se tahnou tydny, tedy hlasovani.

    1. na komentář reaguje gerda — #128
    2. na komentář reaguje Eva_CZ — #129
    superkarma: 0 23.08.2017, 17:26:44
  10. avatar
    [126] gerda [*]

    Eva_CZ — #123Taky na to nevěřím. Ale den co den bývají hlavně v bulvárních denících příběhy postižených dětí, jejichž rodiče nemají na léčbu. Žebrají o peníze - jak ponižující!Sml31 Sama znám případ, kdy porodnice zpackala porod. Kolega má druhé dítě - dcerku - ve vegetativním stavu. Soudí se, peníze na to nemají, je to fakt hnus. Nejen, že mají doma před očima zničený život, ale doktoři zničili celou rodinu.

    tady

    je ten případ. Taky nemám život jednoduchý, ale toto je fakt hrůza.

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #127
    superkarma: 0 23.08.2017, 16:27:29
  11. avatar
    [125] gerda [*]

    man-mimo — #124Problém je, že se toho chytili političtí prospěcháři. Toto je pokrytectví nejhrubšího zrna. Už je jasné, že vepřín stál jinde, než tábor. Ale romským aktivistům pořád není dost dobrý památník tam, kde je, a kde se jednou v roce sejde hrstka křiklounů za přítomnosti kamer. Ne, oni musí vydojit státní rozpočet, i kdyby se mělo sáhnout na peníze pro sirotky a vdovy. Nasrat!!!Sml45

    superkarma: 0 23.08.2017, 16:23:23
  12. avatar
    [124] man-mimo [*]

    gerda — #121 v těch Letech to není prasečák na místě vyhlazovacího koncentráku, ale lehce se překrývají okraje s bývalým táborem pro osoby práce se štítící. Možná by tam mohl být památník toho, že tenhle problém se kdysi řešil lépe než teď. Sml24 Jen to bohužel bylo za okupace Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #125
    superkarma: 0 23.08.2017, 14:29:06
  13. avatar
    [123] Eva_CZ [*]

    gerda — #121 Česko jako nějaká infekce zaplavila myšlenka (nebo chcete-li mem) sbírání víček od PET lahví - většinou na nějaký dobročinný účel. Víčka od PET lahví jsou sice kvalitní surovinou a je vhodné je recyklovat, jako výdělek však jejich sběr nefunguje a ani nemůže. Sbírání víček je blbost.

    1. na komentář reaguje gerda — #126
    superkarma: 0 23.08.2017, 14:19:06
  14. avatar
    [122] gerda [*]

    Ono to vypadá, že mluvím o něčem trochu jiném. Ale ne, navazuju na Dudlajlámu, politická hyperkorektnost jak vyšitá.

    superkarma: 0 23.08.2017, 14:01:48
  15. avatar
    [121] gerda [*]

    Dudlajlama — #120Máš pravdu. U nás je to jako v Kocourkově. Na jedné straně nejsou peníze na operace nemocných dětí, lidi po jednom sbírají víčka z petek, nejsou elektrické vozíky, invalidé musí strpět potupná opakující se vyšetření, jestli náhodou neokrádají stát a neberou na chybějící končetiny peníze zbytečně (osobní zkušenost, známý bez nohy) - a najednou jsou miliardy na inkluzi do škol, která ztrpčí život nejen učitelům, ale i spolužákům těch nešťastných retardovaných dětí!!! Anebo utajovaná částka za odkup vepřína v Letech...proč to má zaplatit daňový poplatník? Stát přece nezavinil, že tam tábor kdysi byl. To by musely stát pomníky po celé republice, případně by se rušily podniky, bourala sídliště....to nemá se zdravým rozumem nic společného. Když to Romům tak strašně vadí, ať mezi sebou vyberou peníze oni, beztak o tom 99% z nich vůbec neví, to jen někdo křičí, aby si zasloužil být placen neziskovkou. Jen se přissávají pijavice, kterým do nenasytného chřtánu tečou peníze z rozpočtu. No, však se vezmou těm nejbezbrannějším, tak co...Sml3

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #123
    2. na komentář reaguje man-mimo — #124
    superkarma: 1 23.08.2017, 13:46:28

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [120] Dudlajlama [*]

    peetrax — #116 Ona nejspis bude Evropa v celkem brzke dobe natolik prevalcovana islamem, ze na nejake "rudochy" nebude ani pomysleni. Zivotni styl se zmeni od zakladu, a tipovala bych, o dost truchlivejsim zpusobem nez za komance. Jsem rada, ze jsem uz stara a vetsiny techto zmen se nejspis nedockam.

    1. na komentář reaguje gerda — #121
    superkarma: 2 22.08.2017, 23:24:34
  2. avatar
    [119] Dudlajlama [*]

    man-mimo — #118 Prijde mi fakt neuveritelne, ze v dobe dnesni informovanosti, tohle lidi v CR nevidi. Ze v Americe zacina ruda svoloc strhavat sochy, popirat historii, vysoke skoly produkuji (cest technickym univerzitam) genderove a multikulti fanatiky. Ze kluk, ktery drzel cestnou straz u sochy generala Lee, byl vyhozeny ze skoly. Ze politicka korektnost dosahla takovych rozmeru, ze uz clovek nevi, jak by mel mluvit a chtelo by to zalozit prislusny slovnik. Atd. Ze by nic z techto faktu neprosaklo do ceskych novin?

    superkarma: 0 22.08.2017, 23:17:53
  3. avatar
    [118] man-mimo [*]

    peetrax — #116 Sml80 problém dnešní doby je ten, že komouši jsou spíš na Západě Sml24

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #119
    superkarma: 1 22.08.2017, 15:42:50
  4. avatar
    [117] gerda [*]

    peetrax — #116No vidíš. Můj dědeček byl velká osobnost, řídící učitel, legionář, Sokol. Proto se stal náckům nepohodlný, a tak přečasně penzionovali. Zemřel brzo a jeho pohřeb byl velkolepý (podle fotografií), čestná stráž Sokolů atd.... Můj otec zas byl duchovní. Mladé Církve československé. Proto ho komunisté, kteří zakazovali všecko, čemu nerozuměli, v padesátých letech šoupli k pétépákům. Mohla bych se tím užírat a užírat - proč? Někde jsem četla, že neodpustit znamená denně požívat jed, dokud ten, koho nenávidíme, nezemře. Tady, pravda, nejde o žádné "odpuštění", ale spíš o vyrovnání se s tím. Jinak si člověk duši otravuje zrovna tak.

    superkarma: 2 22.08.2017, 15:34:12
  5. avatar
    [116] peetrax [*]

    gerda — #114 A to ja bych si rada poslechla, treba pribuzneho, ktery byl odsouzeny k trestu smrti a pak nastesti "jen" vezneny a posleze v uranovych dolech, protoze si dokonce dovolil byt letcem RAF. Koneckoncu moji prarodice casto vypraveli o valce a nikoho to neobtezovalo, i kdyz jsme to slyseli po tisiciprve. Pri reci se treba ukazalo, jaky dobytek byli prislusnici Rude armady nejen pri osvobozovani a vim to nejen od nich, nebyla to zaujatost nebo vymysly. Jen pro tohle nikdy nebudu inklinovat k Vychodu a komousum a je mi lito lidi, kteri nemaji dostatek informaci k tomu, aby se poucili z minulosti. Zneklidnuje me akorat, ze i tito maji volebni pravo, takze nam to tu do budoucna muzou poradne podelat. Jen moje zkusenosti a muj nazor.Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #117
    2. na komentář reaguje man-mimo — #118
    3. na komentář reaguje Dudlajlama — #120
    superkarma: 0 22.08.2017, 14:57:33
  6. avatar
    [115] peetrax [*]

    gerda — #114 ono je asi neco jinyho, kdyz pak clovek nezazije zadny perzekuce, zakazy studii nejen na vysokych, ale i na strednich skolach, vyhazovy z prace, vyslechy kvuli uplnym blbostem atd. Takze treba moji pribuzni si zivoty nepokazili, pokazila jim je v tomto ruda svoloc, a to nejen v tom, co jsem vyjmenovala. To mi nikdo nevymluvi, bohuzel. Mela bych se tvarit, ze se to nestalo, ze si to vybrali sami nebo si to vymysleli? To neni muj styl a ani mi to neni jedno. Tohle bude uz navzdy v historii nasi rodiny, byt to nikdo z tech, co to prozili, nezduraznuje a neomila.

    superkarma: 1 22.08.2017, 14:43:41
  7. avatar
    [114] gerda [*]

    peetrax — #112Já jsem to prožila, měla jsem krásných 16 a v tu dobu to teda byla věcSml15, demonstrovali jsme, odsuzovali, nevěděli, co přijde...no, ale na druhou stranu - přece si tím nepokazím zbytek života?Sml80 To už bych si připadala jako ten pověstný dědeček, co každou návštěvu mordoval vyprávěním, jak bojoval na Piávě.Sml57 Já navíc ani nebojovala, jen jsem to zažila. Vše má mít své meze.Sml24

    1. na komentář reaguje peetrax — #115
    2. na komentář reaguje peetrax — #116
    superkarma: 0 22.08.2017, 14:33:14
  8. avatar
    [113] Eva_CZ [*]

    peetrax — #112 Sml25 Moje blba svagrova mi rekla : ser na to, to uz bylo davno. No nezabili byste ji?Sml45

    superkarma: 0 22.08.2017, 06:49:37
  9. avatar
    [112] peetrax [*]

    gerda — #110 ja si taky nedovedu predstavit, ze bych prozila osmasedesatej a pak z toho byla po zbytek zivota klidna a delala, ze nic. A to jsem to neprozila, "jen" se to dotklo mych pribuznych a nikdo ve mne zadnou nenavist nebo nesympatie ke komousum a Rusum nerozdmychaval nebo me neponoukal.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #113
    2. na komentář reaguje gerda — #114
    superkarma: 0 21.08.2017, 21:19:43
  10. avatar
    [111] Dudlajlama [*]

    Rikina — #100 Presne tak, v minulosti bylo hodne spatneho, je dobre si historii pamatovat, ale lidi by se meli venovat pritomnosti a hrozbe , ktera se na nas vali v blizke budoucnosti. Nezavidim nasim detemSml23.

    Nesnasim novou ultralevici jako morovou ranu a je mi srdecne jedno, odkud prichazi, zleva nebo zprava. Rusko si levicovou revoluci jiz proslo, na zapade se rozjizdi. Bylo by nadherne, kdyby celym svetem vladla spravedlivost a prosperita, ale k tomu nikdy nedojde.

    superkarma: 1 21.08.2017, 20:53:53
  11. avatar
    [110] gerda [*]

    Eva_CZ — #109Ale jasně, že žiješ něčím jiným. Jenom, že když dojde na tohle téma, prostě do toho vkládáš příliš mnoho emocí, nestojí to za to, fakt.Sml79

    1. na komentář reaguje peetrax — #112
    superkarma: 1 21.08.2017, 19:45:07
  12. avatar
    [109] Eva_CZ [*]

    gerda — #108 co bylo, bylo? Si delas kozy, ze? Myslis, ze ziju 24 hodin denne svou nenavisti k Rusum, komousum a blbum? Kdepak. To bych se musela zblaznit. Ja jen, ze ses ptala.

    1. na komentář reaguje gerda — #110
    superkarma: 0 21.08.2017, 17:46:53
  13. avatar
    [108] gerda [*]

    Eva_CZ — #106A pak se div, když jsi nemocná. Necháš cloumat prchlivostí svůj majestát, a máš to. Co bylo-bylo. Horší, co budeSml57 Nějak se nám ten kapitalismus ne a nedaří vybudovatSml52 A to už jsme do zahraničí rozprodali všecko možné, železárny, ba i tu vodu!Sml58 Tak jsme byli velkorysí a teď nám říká Brusel, jak a co máme dělat, co správně jíst a čím máme luxovat.Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #109
    superkarma: 3 21.08.2017, 14:58:39
  14. avatar
    [107] peetrax [*]

    gerda — #104 tak. Ale libi se mi cela diskuse. Sml67 Konecne je tady co cist a clovek ani neveri, ze je jeste na z-in.

    superkarma: 0 21.08.2017, 14:18:26
  15. avatar
    [106] Eva_CZ [*]

    gerda — #104 Sml67 Riki je chytra, ma prehled a trpelivost. Ja Ti jen v kratkosti napisu, ze JA nenavidim ten zkur****y rusky narod. Od A do Z. Banda vypitejch debilu. Ted jsem prisla z Vaclavaku. Ty hovada tam diskutuji pred vzpominkovymi plakaty k 21.srpnu 68. Mela jsem chut kazdemu z nich rozbit tu tupou drzku. Ale jen jsem si parkrat uplivla. Sml31 grrrrrrrrrrrrr

    1. na komentář reaguje gerda — #108
    superkarma: 0 21.08.2017, 14:05:31
  16. avatar
    [105] gerda [*]

    Rikina — #101Však já vím, co napsat, aby lidi diskutovaliSml52 Jinak by to bylo samé och a ách.

    superkarma: 0 21.08.2017, 13:21:16
  17. avatar
    [104] gerda [*]

    Rikina — #100Dyť říkám - tebe je v politice třeba, někdo přece musí umět myslit!!! Ve všem máš pravdu.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #106
    2. na komentář reaguje peetrax — #107
    superkarma: 1 21.08.2017, 13:20:30
  18. avatar
    [103] man-mimo [*]

    Rikina — #101 televizního programu propagandistické žumpy Sml30 Sml30 Sml30

    superkarma: 0 21.08.2017, 12:37:00
  19. avatar
    [102] jarka1234 [*]

    Rikina — #101Sml16já taky na to koukám. Čtu to ale se zájmem.Sml67

    superkarma: 0 21.08.2017, 12:09:42
  20. [101] Rikina [*]

    Sml57 Stovka komentářů k obyčejnému přehledu televizního programu. To by člověk neřekl, co vzbudí vášně. Sml30

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #102
    2. na komentář reaguje man-mimo — #103
    3. na komentář reaguje gerda — #105
    superkarma: 0 21.08.2017, 12:03:06
  21. [100] Rikina [*]

    gerda — #97 Asi takhle bych to viděla - jak Rusové, tak Němci byli pro nás v minulosti představiteli okupační armády. Přišli si sem zavést svoje pořádky a neptali se, co my na to. Nic moc pěkného ani z jedné strany z toho nebylo. Historicky taky nebyli první, už předtím si leckdo nárokoval šéfovat střední Evropě. Takže by bylo dobré už neřešit, co nejde změnit, a radši se postarat do budoucna, aby se to pokud možno nezopakovalo. A je úplně jedno, kdo by sem strkal nos, měli bychom umět tomu zabránit. Zatím se obávám, že toho nejsme schopni. A rozebírání minulosti tomu nepomůže, dneska je situace ve světě natolik jiná, že žádné "poučení" se nedá z těch událostí tenkrát získat. A ani omlouvání se už dneska není k ničemu, ani jedné straně. Dopředu by se mělo koukat. Jenže to se neděje. Sml15 Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #104
    2. na komentář reaguje Dudlajlama — #111
    superkarma: 1 21.08.2017, 12:00:04
  22. avatar
    [99] Davidek [*]

    .. jo NDR a jejich dederonové košile ..

    to všechno odnes čas a hlavu za to dám že nevrátí se zas Sml23

    superkarma: 0 21.08.2017, 11:37:03
  23. [98] Rikina [*]

    man-mimo — #95 Sml30 Ani já ne. Sml57 Za mého mládí měl nejvyšší stranickou funkci v NDR Honecker. Ale o toho taky nebylo moc co stát, že by si člověk běžel pro autogram. Sml24

    superkarma: 0 21.08.2017, 10:52:38
  24. avatar
    [97] gerda [*]

    Rikina — #96Tak v tom se asi neshodneme. Já nejsem tak politicky zdatná, abych vysypala z rukávu nějaké argumenty. Ale pokud se Hermann hodlá omlouvat, měl by to dělat za všechny. Já nemám pocit, že jsme se provinili. No, ale aktuálně mi dělá starosti vystupování amerického prezidenta. Ten chlap tam nemá co dělat, jitří už tak napjatou situaci. Že je Kim z Koreje magor, to snad všichni vidí. Jenže na magora se musí jít speciální cestou a ne tím, že se mu bude vyhrožovat. Tady vidím nebezpečí pro celý svět.

    1. na komentář reaguje Rikina — #100
    superkarma: 0 21.08.2017, 10:51:27
  25. [96] Rikina [*]

    gerda — #93 Herman v Německu prožil větší část života, studoval tam i pracoval. Bylo by divné, kdyby k té zemi neměl obecně pozitivní vztah. Ostatně dlouhá staletí byli Němci normálními obyvateli českých zemí, a zanechali zde významné kulturní i hospodářské stopy. V podstatě se vzájemné vztahy "pošpatnily" až v devatenáctém století, a samozřejmě největší průšvih nastal po 2.světové válce a po vyhnání sudetských Němců. To bylo provázeno mnoha lidskými tragédiemi na obou stranách. Což snad proboha ani ministr Herman nezpochybňuje. Sml80 Jak to bylo s vyznamenáním strýce, to netuším, a je mi to i jedno. Nepovažuju to za nic podstatného, čím bych se měla zabývat. Různá vyznamenání byla bohužel v minulosti udělena mnoha lidem, u kterých bych to nečekala a nesouhlasím s tím, ovšem to je taky jediné, co s tím můžu dělat. Sml80 Osobně si nemyslím, že Herman je tím nejlepším ministrem kultury, jaký by mohl být, navíc je z KDU - ČSL, což mu taky v mých očích nepřidává kladné body, ale už tady byli horší ministři na podstatnějších ministerstvech, co nadělali daleko větší škody. A mě žádný ministr nereprezentuje. Ministr reprezentuje své ministerstvo, svou politickou stranu, ke které přísluší, a v některých případech i vládu, ale ne prostého občana, který má samozřejmě právo se od konání ministra distancovat, když to pokládá za vhodné. A následně se podle toho zařídit při volbách. Sml57

    1. na komentář reaguje gerda — #97
    superkarma: 0 21.08.2017, 10:47:29
  26. avatar
    [95] man-mimo [*]

    Rikina — #89 a nejaktivnějším zastáncem obrany socialismu před probíhající kontrarevoluci měl být snad Walter Ulbricht Sml80

    (netvrdím, nezažil jsem ta jednání) Sml30 Sml30 Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #98
    superkarma: 0 21.08.2017, 10:43:06
  27. [94] Rikina [*]

    man-mimo — #92 To už byla poněkud jiná situace celkově ve světě, a taková intervence jako u nás by v Polsku už neprošla tak snadno. Ale jo, máš pravdu, uvažovalo se o tom a probíhala výmluvná "cvičení" vojsk Varšavské smlouvy hodně blízko u polských hranic.

    superkarma: 0 21.08.2017, 10:21:00
  28. avatar
    [93] gerda [*]

    Rikina — #91A co ministr kultury Hermann?Sml58 Ten leze Němcům do pozadí velmi a takto reprezentuje i mě i tebe. To přece není jedinec? A co vyvedl se svým strýčkem, který k tomu dění přišel jak slepý k houslím, chudák, to je opravdu nou cement.Sml15 Jen posloužil.

    1. na komentář reaguje Rikina — #96
    superkarma: 3 21.08.2017, 10:20:42
  29. avatar
    [92] man-mimo [*]

    Rikina — #89 no, ona naše slavná armáda taky v 81' stála na polských hranicích, a nebýt Jaruzelského a jeho výjimečného stavu, tak by taky šla Poláky hrdinně osvobozovat Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #94
    superkarma: 1 21.08.2017, 10:01:01
  30. [91] Rikina [*]

    gerda — #90 To je ale záležitost jedinců. Stejně jako - asi - jsou lidi upřímně nenávidějící Rusko, tak - možná - jsou i lidi obdivující Německo. Osobně to nemohu potvrdit, protože neznám nikoho, kdo by se takto extrémně vymezoval. Nepochybuji, že v obou národech se najdou lidi s náturou a chováním hovada, a takové samozřejmě nikdo neoblibuje, ale zatím jsem nepozorovala žádnou vražednou nenávist k Rusům všeobecně (jo, většina lidí je ráda, že "na věčné časy" už skončilo, ale to je snad pochopitelné), ani nějaké klanění se Němcům v masovém měřítku. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #93
    superkarma: 0 21.08.2017, 09:58:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme