„Režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková zvolila k dalšímu pokračování volné minisérie velice zajímavý koncept ‚filmu ve filmu‘. Hlavní hrdinka tak, při natáčení filmu inspirovaného vlastním životem, vyvolává z hlubin své minulosti dávné viny a bolesti, což jí paradoxně pomáhá překonávat překážky a pasti, kterým čelí v současném životě,“ říká kreativní producent Jan Štern, v jehož tvůrčí producentské skupině film vznikl.


Renata a Ivan mají desetiletou dcerku a žijí v prvorepublikovém dřevěném srubu na břehu zatopeného lomu. Místo je to idylické, vztahy mezi Renatou a Ivanem jsou ale komplikovanější. „Postava Renaty se velmi vyvinula, protože za těch čtrnáct let toho poměrně dost zažila. Narodilo se jí dítě, přestěhovala se, vystřídala více partnerů a ukotvila ve vztahu s Ivanem Holým. Nicméně je vidět, že ten vztah není ideální a přichází krize. Mám pocit, že už je to dospělá žena,“ popisuje svou postavu Tatiana Vilhelmová.
 
Z Ivana je nyní zapomenutý mrzout. „Dá se říct, že nyní jsou pro mou postavu slova jako Charta 77 nebo underground mrtvou záležitostí, nebo to aspoň tak říká. Myslím ale, že ta doba v něm stále je. Žije v ústraní a ani nemá potřebu se stýkat s lidmi, se kterými dříve trávil čas. Těch frajerů, kterých si váží, ubývá, anebo jsou už po smrti,“ uvádí Oldřich Kaiser. Zatímco Ivan je stále pasivnější, Renata se stala režisérkou a je na vrcholu svých sil. Režíruje film, do nějž obsadí mladého herce Ondřeje Hellebranta. Vzniká mezi nimi intenzivní citové pouto, což pro Renatu představuje problém, který bude nucena bolestivě řešit. „No jen se na mě podívejte. Charisma, skvělá postava, humor. To všechno se velmi nenásilně přesunulo i do role Ondřeje,“ odpovídá Vojtěch Dyk na otázku, čím jeho postava Renatě učarovala.


„Scénář Dívky za zrcadlem jsem začala psát zhruba po šesti letech od natáčení filmu Opravdová láska v okamžiku, kdy mě napadlo téma rozpadající se lásky a hledání vztahu k matce. Přála jsem si napsat příběh, kde se nachází hodně paralel a zrcadlových situací mezi minulostí a přítomností,“ uzavírá Andrea Sedláčková.

Volný cyklus, jehož protagonistkou je postava Renaty Soukupové, započala Andrea Sedláčková televizním filmem Ze života pubescentky (1999). Následovaly snímky Můj otec a ostatní muži (2003), Krásný čas (2006) a Opravdová láska (2007).
 
režie a scénář: Andrea Sedláčková // kamera: Jan Baset Střítežský // vedoucí výroby: Jan Rolínek // dramaturgie: Helena Slavíková // hudba: Ondřej Gregor Brzobohatý // kreativní producent: Jan Štern // hrají: Tatiana Vilhelmová, Oldřich Kaiser, Vojtěch Dyk, Eva Josefíková, Vojtěch Kotek, Jiří Lábus, Logan Hillier, Kryštof Hádek a další

Reklama