.

Dvojí životní zklamání mi stačí do konce života

Vztahy

Dvojí životní zklamání mi stačí do konce života

Možná ve svém příběhu nenapíšu spoustu důležitých detailů, i když je to ve mně všechno ještě hodně živé a ráda bych to tady všechno popsala, ale to by do jednoho článku určitě nevešlo...

Svou životní lásku jsem potkala, když mi bylo 16 - padli jsme si vzájemně do oka a od té doby jsme spolu zůstali na mnoho let... V mých 18-ti jsme se vzali, narodila se nám první dcera... Pracoval ve stejném městě jako já dělala střední školu - a protože jsme už byli svoji a čekali jsme dítě, dovolil jeho zaměstnavatel, abychom se nastěhovali na jejich ubytovnu pro číšníky. Manžel pracoval v noci jako barman, takže jsem celé noci trávila sama s miminkem - daleko od blízkých lidí. Přicházel ráno, přes den spal, já prala a žehlila bílé košile, vařila, uklízela, starala se o mimčo a učila se, abych mohla se svými spolužáky normálně k maturitě. Na tablu jsem už s dcerou - byla benjamínek celé třídy...

Všechno jsem zvládla. Bez cizí pomoci, na pokraji sil, ale zvládla. Tenkrát jsem shodila na 43 kilo, ale byla jsem šťastná, že mám rodinu a hlavně manžela, který mě má rád. Pak začaly jeho pozdní příchody domů, výmluvy... Jednoho krásného dne se sebral a odjel s kamarádem stopem do Itálie - prý aby si vydělal nějaké peníze. Nechal mě s dcerou na ubytovně - bez příjmů, bez pomoci. Jeho zaměstnavatel mi pak oznámil, že musím z ubytovny pryč, že manžel odjel přes jeho zákaz a má výpověď. Musela jsem k rodičům. Po jeho návratu bydlel v pracovní dny na hotelovém pokoji s jinými číšníky.

A pak další nečekaná rána - má přítelkyni. Já se nervově zhroutila, sesypal se mi celý svět. A v té době jsem zjistila, že jsem zase těhotná. Trval na potratu. Nezbylo mi nic jiného, než s tím souhlasit - byla jsem bez práce, na mateřské, bez vlastního bydlení, s malou dcerou... na ty chvíle nikdy nezapomenu - byla jsem sice teprve v 6.-8. týdnu těhotenství a nijak jsem ho ještě nepociťovala, ale ta bolest na srdci zůstane do konce života.

Moji rodiče mezitím dostali jiný byt a mně zůstal ten po nich. Manžel - mimo dny, kdy pracoval - bydlel s námi. Vztah prý ukončil a od nás jít pryč nechce... jenže začal pít a známosti nepřestávaly, penízky se kutálely pryč ještě dřív, než je přinesl domů. Nesměla jsem po zákroku přijít nějakou dobu do jiného stavu, další potrat by nebyl možný, jenže už během šestinedělí přišel opět opilý domů a znásilnil mě. Testy potvrdily mé obavy. Ale nedalo se nic dělat. Byla jsem rozhodnutá s oběma dětmi zůstat sama. Po narození druhé dcery byl vzteky celý bez sebe, že není kluk. Já byla ráda, že je vše v pořádku a dítě zdravé... jeho avantýry nepřestávaly, rozvodu jsem se bála - neměla jsem sílu podat si žádost - byla jsem bezbranná a zranitelná...

Asi po dvou letech jsem dala mladší dcerku do jeslí, starší do školky a začala jsem chodit do továrny "ke kruhu" na brigády. Bylo mi jedno, že mám gymnázium s vyznamenáním a že se každý po mně dívá. Jenže on jednou za měsíc stál se svými kumpány u brány, vzal si ode mě všechny vydělané peníze a jel pryč. Jednoho dne přišli nějaké "gorily", vybraly mi byt včetně televize, na kterou se holky zrovna dívaly - byl večerníček - a prý, že můj manžel má nějaké nezaplacené dluhy... To byla poslední kapka - sepsala jsem žádost o rozvod. Prosil, škemral, ať to vezmu zpět, že není tak špatný, jak si myslím, že mi ještě ukáže, co pro nás může udělat... Nepodlehla jsem.

Rozvedli nás i se dvěma dětmi během 20-ti minut! V té době jsem už totiž měla výhružné telefonáty od vymahačů, že vědí, kam chodí mé děti do školky a počkají si na ně... Soud mi dal zapravdu, že jsou mé děti v ohrožení. Jenže i po rozvodu zůstal on bydlet s námi. Nebyla šance ho dostat z bytu pryč. Začal podnikat - pronajal si hospodu. Byl "pan podnikatel". A já nevěřila svým uším na úřadech, když jsem žádala o sociální podporu: váš příjem se sčítá s příjmem bývalého manžela, protože bydlíte v jednom bytě! Takže žádné peníze na obživu dětí od státu nedostanete. Sami doznali, že je to nehorázné a doplácí na to spousta rozvedených žen, které nemohou vystěhovat manžela - ale je to prý realita, se kterou se nedá nic dělat. Opět oči pro pláč...

Pak se na chvíli vše obrátilo a začal se o nás starat - asi po půl roce jsem zjistila, že má další přítelkyni. Když jsem mu to řekla, začal mě bít a nadávat mi, vyhazovat mě z balkonu atd. Děti byly u toho a plakaly - když odešly ráno do školy a do školky, zavolala jsem do práce, že nemohu přijít - dělala jsem na celnici a s rozbitou hlavou (nebylo to moc hluboké), s monoklem, krvavým okem a podlitinami po celém těle jsem tam prostě nemohla. Spolupracovník dojel k nám a pomohl mi do dodávky naházet všechny jeho věci... Dovezla jsem mu je k hospodě, kde dělal. 

Zůstal na mě tupě zírat - co prý to po celém těle mám! Řekla jsem mu, že mi to udělal on - začal se omlouvat, že prý o ničem neví, že už to neudělá. Nechápu, jak jsem mohla jeho slibům uvěřit... Pak bylo bití na denním pořádku, ženy osahával i před mýma očima, urážel mě a ponižoval, v opilosti si nic nepamatoval a pak se omlouval. Už jsem neuvěřila - ve svých třiceti letech jsem náš vztah definitivně ukončila. Byly to dlouhé roky. Byla jsem naivní a měla jsem ho moc ráda. Byl otcem mých dětí a snažil se vždy o nápravu. Ale hospoda opět vše pokazila - alkohol, automaty, nevěra... nebylo návratu zpět.

Před 14-ti dny se oženil. Začal se opět ozývat dcerám a nabídl jim, že se mohou odstěhovat k němu do domu, který příští rok dostaví... Nevycházím z úžasu - až se o ně postarám, vychovám je úplně sama, probdím s nimi všechny noci a projdu všechny dětské choroby, až se dostanu z největší finanačí tísně, kdy jsem měla obavu, že je nebudu mít z čeho uživit, prostě až vyrostou - tak mi je chce vzít? Nabídnout jim bohatství (to teď má) a svou střech nad hlavou?! Vzít mi je teď?! Snad jsem holky vychovala tak, že samy dobře posoudí, jak se zachovat, aby neublížily někomu, kdo si to nezaslouží... Ale vyčítat bych jim to nemohla - u něho by teď měly to, co já jim za celý život, kdy jsem se o ně starala sama, nebyla schopna nabídnout.

P.S. Už ten svůj životní příběh asi dopisovat nebudu - protože to nejhorší - z mého pohledu - se odehrálo až ve druhém vztahu, který následoval... Chtěla jsem psát původně o něm, ale aby to bylo od začátku, začala jsem takhle. Jenže už by to bylo asi moc dlouhé a pro čtenářky únavné. Tak snad v pokračování... Pokud je tyhle řádky ovšem neodradí od toho, aby ode mne ještě něco četly.

xx.bb



Milá xx.bb,

popravdě řečeno nevím, co Vám napsat. Váš příběh mě dojal a rozesmutnil... Ale zároveň ve mně vyvolal pocit, že jste neuvěřitelně silná žena. Obdivuji, že jste dokázala takhle sama vychovat dvě dcerky, že jste se postavila na vlastní nohy, že jste neztratila naději... 

Držím Vám palce, aby se pro Vás vše v dobré obrátilo.

P.S.: Kdybyste někdy měla chuť psát, myslím, že čtenářky číst budou - napjatě a pozorně :-).

   
19.07.2006 - Láska a vztahy - autor: Anna Plasová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [62] Anai [*]

    xx.bb: Prosím, napiš ještě o tom druhém.... já si totiž nedovedu představit, že ten druhý byl ještě horší!!!!

    superkarma: 0 20.07.2006, 08:40:36
  2. avatar
    [61] zonan [*]

    Člověk nepochopí to, co neprožil na vlastní kůži. Děvčata můžou mít svého otce za boha. To jim vydrží do té chvíle, než ho dokonale poznají. Proto bych jim nikdy nebránila v bydlení s otcem. Hanko, pokud se rozhodnou bydlet s otcem, neber to jako svou prohru. Je to pro ně škola. Řekla bych, že ta nejlepší ze všech. Možná jim to pomůže vyhnout se podobným zjevům.

    superkarma: 0 20.07.2006, 08:28:34
  3. avatar
    [60] AnoliV [*]

    Evik8: jenže inteligence člověka není měřitelná získanými tituly, ale skutkama ....

    superkarma: 0 20.07.2006, 07:02:54
  4. avatar
    [59] Evik8 [*]

    Na inteligencii či vzdelaniu nezáleží,presne jak už niektoré dámy zmienili dole.Susedia (obaja VŠ) sa po 15-tich rokoch rozviedli,ich život sprevádzali hádky,bitky,ponižovania a obaja si mysleli,že ak sa to odohrávalo za dverami ich bytu tak to nikto nevedel.Pani chodila s vrstavmi make-up,on chodil za frajerkami...Koľkokrát som sa čudovala,že sa navzájom nezabili,veď tie zvuky z bytu boli hrozné.Je smutné ak dôjde medzi partnerami či manželami k niečomu takému,ale stáva sa to a tí,ktorí sa dokážu tyranského partnera zbaviť si zaslúžia potlesk .

    superkarma: 0 19.07.2006, 20:01:00
  5. [58] Asdareel [*]

    Money (56): Myslím, že jí křivdíš. Já Nyo celkem rozumím, protože se jí, stejně jako mně, hnusí pokrytectví a svatouškovství. Rozumím, což neznamená, že vždy souhlasím s jejími názory.

    superkarma: 0 19.07.2006, 18:24:11
  6. avatar
    [56] money [*]

    Nyotaimori:
    Nikdy bych nevěřila, že zrovna tobě dám někdy za pravdu.
    A vida stalo se.
    Zcela souhlasím s tvým příspěvkem č.48. Protože, ač se jevíš jako celkem inteligentní, tak tvůj křivý charakter, kterým se navíc ještě pyšníš, vyčnívá na tolik, že fakt nejde přehlédnout.

    superkarma: 0 19.07.2006, 17:33:26
  7. avatar
    [55] xx-b [*]

    anna.plasova: tak já to jdu napsat znovu - je to zase zbytečně zdlouhavé - už od našeho seznámení a úplně prvních konfliktů - napíšu to jen nějak víc ve zkratce - ted pokusím se

    superkarma: 0 19.07.2006, 16:38:41
  8. avatar
    [53] Jaštěrička [*]

    Nyotaimori: Cizí ženská už tam je A ono by to nicnedělání nemělo dlouhého trvání, dokonce si myslím,že mám podstatně vyšší laťku tolerance ,co se týče nočních příchodů domů a podobně.Ale je fuk,co si myslím já.Je to na nich,jsou dost velký,aby si řekli,kde chtějí být.

    superkarma: 0 19.07.2006, 16:20:34
  9. avatar
    [52] xx-b [*]

    r1911:

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:53:32
  10. [51] r1911 [*]

    xx-b: Jestli druhý článek neotisknou dnes, třeba to sem dají zítra dodatečně - měli by, aby byla dodržena kontinuita.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:44:38
  11. avatar
    [50] aha [*]

    Uf, tak to je silná káva. Je to smutný a určitě nebudu psát, jak jste to mohla všechno vystát a neutéct už kvůli dětem atd... To je těžký a já to chápu až teď s mou kamarádkou, která má lehce podobný problémy. Člověk nikdy neví, co se mu v životě přihodí a jak se on zachová. Přeji Vám už jen štěstí a lásku v životě . Jste silná žena a zasloužíte si jen dobré.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:30:33
  12. avatar
    [47] femme [*]

    Nyotaimori: řekla bych, že ty budeš takový klíště a to je můj objektivní názor

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:28:15
  13. avatar
    [46] xx-b [*]

    on to má prostě v krvi - i ta jeho ví, že jí už teď zahýbá - ale neřeší to - užívá si jeho peněz... přeju jí, ať se s ním má dobře....

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:26:29
  14. avatar
    [45] AnoliV [*]

    Niké: když si dva lidi nesednout tak se hádaj, nemlátěj neponižujou atd.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:24:37
  15. avatar
    [44] xx-b [*]

    Niké: mělo tam být DOMĚ

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:23:25
  16. avatar
    [43] xx-b [*]

    Nyotaimori: nee, já tě neznám...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:22:54
  17. avatar
    [42] AnoliV [*]

    Niké: člověk kterej mlátí svojí ženu a chová se tak jak xx-b popsala, moc inteligence určitě nepobral, s tim barákem to bude spíš štěstí ...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:22:50
  18. avatar
    [41] xx-b [*]

    Niké: postavit dům neznamená, že není blb... šmelina vynáší dobře - a v takovém době by mě teda netěšilo bydlet...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:22:10
  19. avatar
    [39] femme [*]

    xx-b: řekla bych, že přímo nemorální a jsem ráda, že takovou dceru nemám

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:20:55
  20. avatar
    [37] xx-b [*]

    femme: řeknu to dobře, když mi to připadá egoistické a sobecké?

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:18:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] xx-b [*]

    femme:

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:17:47
  2. avatar
    [35] femme [*]

    Nyotaimori: děsnej názor

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:17:13
  3. avatar
    [34] xx-b [*]

    Kelly: díky všem za podporu!!!!!!!! tohle je už za mnou a moc se nad tím netrápím - souží mě teď ten druhý vztah, který už vlastně dávno skončil a já jsem na pokraji sil, protože ..... mám rozepsaný ten druhý článek, ale asi to dnes už neotisknou...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:16:39
  4. avatar
    [33] AnoliV [*]

    Nyotaimori: tahat peníze z něj můžeš přeci i na dálku a neublížíš mamce, která se o tebě starala ..

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:16:00
  5. avatar
    [32] Kelly [*]

    xx-b: ... když nemůžu jinak, tak alespoň touto cestou posílám náruč pro potěšení.
    Drž se ...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:11:10
  6. avatar
    [30] AnoliV [*]

    Nyotaimori: proč by jsi šla k tátovi?

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:09:44
  7. avatar
    [28] AnoliV [*]

    xx-b: hlavně se nenech, stále bojuj, je lepší být sama než s volem !!!!

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:02:09
  8. avatar
    [27] tyrkys [*]

    r1911: vyjádřila jsi to za mně...
    slonbidlo: viz výše. V takové situaci jsem opravdu nebyla, protože bych to nikdy nenechala zajít tak daleko. A s takovým idiotem bych si rozhodně nedělala další dítě.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:01:02
  9. avatar
    [25] SARI [*]

    Asdareel: Akorát nechápu, jak ten pán bůh může nechat po světě chodit a dejchat vzduch takový !!!!

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:00:17
  10. avatar
    [24] xx-b [*]

    r1911: tak právě o tom je můj druhý vztah a další dítě - už jsem to nezopakovala... a poučila se z té předchozí chyby...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:00:05
  11. avatar
    [23] AnoliV [*]

    já vás na jednu stranu obdivuju, že jste všechno nakonec zvládla, na druhou stranu vás naprosto nechápu, já bych si tohle nikdy líbit nenechala a už vůbec ne takhle dlouho .... jinak rozhodně piště dál, ráda si to dočtu a hlavně hodně

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:59:36
  12. avatar
    [22] SARI [*]

    xx-b: To chápu.A taky to, že když je člověk sám, nezmůže nic.Jen znovu posílám obdiv a to, že jsi tak silná, že se to ani napsat nedá.........

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:59:09
  13. avatar
    [21] Florencie [*]

    xx-b:

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:55:59
  14. [20] Asdareel [*]

    SARI: Ale jo, tak to mně taky...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:54:55
  15. avatar
    [19] SARI [*]

    Asdareel: No to by samozřejmě muselo mít všechno pravidla.Ale už jenom to, že člověk není přece na světě kvůli tomu, aby ho druhej mlátil, týral, dělal mu ze života peklo a tak podobně.Se divím, že ten člověk /jestli se mu vůbec tak dá říct/ ještě žije /myslím otec dětí/.Fuj.Je mi z něj zle .

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:51:44
  16. [18] r1911 [*]

    xx-b: Píšeš dobře, což o to, příště si od tebe taky rád apřečtu další příspěvek. Nechci tě soudit, ale svůj názor napíšu. Ale se svojí povahou nechápu ženy jako ty a třeba moji matku, které zůstavájí spoustu let s nějakým tyranem. Proč? Děti, ač třeba ty bitky nevidí na vlastní oči, stejně vnímají atmostféru a vědí co a jak, je lépe odejít ihned a nenechat mrzačit sebe a citově i ty děti. Tohle mi přijde úplně trestuhodné - sebral se a odjel s kamarádama? Tak ať si s nimi taky zůstane. Tys ho vzala zpět a znovu otěhotněla. Neumím si představit, že tvůj další vztah byl ještě horší. Ale ono se to říká, že každý má tendenci přitahovat (nebo spíš sám vyhledává) určité typy. Možná půjdou dcery za bohatstvím, ale v srdci budou mít jen tebe, protože ty jsi se o ně starala.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:49:47
  17. avatar
    [17] Jaštěrička [*]

    Asdareel: Jo,to já samozřejmě vím. Ale stejně červíček hlodá.A samozřemě je pozice mámy,která je tu i na každodenní "buzeraci" výrazně obtížnější než krásný život u tatínka,kde se nemusí nic dělat.Nevím,jestli zrovna v pubertě jsou -obzvlášť kluci - si vše schopní přebrat
    xx-b: Držet za nohu je doma nemůžeš

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:45:49
  18. avatar
    [15] xx-b [*]

    Jaštěrička: je to pro mě také strašně bolestivé, protože na ty roky pekla (a to je tu napsané jen minimum) nikdy nezapomenu, ale na druhou stranu bych jim zas ten přepych přála - ale srdíčko by mi bolem asi prasklo...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:38:35
  19. [14] Asdareel [*]

    Jaštěřička: Jestli mají dobrý citový základ, zůstanou s tebou. Každopádně ti přeji hodně

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:38:04
  20. avatar
    [13] Jaštěrička [*]

    xx-b: Můj bývalý taky teď dostavěl a najednou chce děti k sobě A stejně jako ty vím,že když půjdou,protože pro puberťáky je přepych,který já jim nemohu dít,lákavý,tak nebudu moct vůbec nic dělat.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:35:41
  21. avatar
    [12] xx-b [*]

    Florencie: jenže ony nevěděly, jak ubližoval...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:34:20
  22. avatar
    [11] Florencie [*]

    věřím, že tak silná žena dokázala vychovat chytré děti Ony si určitě uvědomí, co je jejich otec zač

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:32:18
  23. avatar
    [10] xx-b [*]

    SARI: teď už je něco o domácím násílí - ale tenkrát nebylo nic - a já se styděla s tím vyjít na světlo... dokonce i mamce jsem nic neřekla. jednou ano a ona mu pak něco vytkla, jenže my už jsme to měli vyřešené mezi sebou podobrém a tenkrát ho to naštvalo... od té doby se peru se vším sama...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:30:06
  24. [9] Asdareel [*]

    SARI: Jenže otázka je, co je spravedlivé. Najdou se i tací, kteří by klidně odbouchli někoho kdo se na ně špatně podívá. A zdálo by se jim to spravedlivé...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:27:46
  25. avatar
    [8] xx-b [*]

    tyrkys: děti dlouho dobu nic netušily - choval se k nim hezky - nevěděly, že nejsou peníze, má jiné ženy, pije... až jednou viděly, když mě bil - a pamatují si to dodnes - proto jsem ho vystěhovala - nechtěla jsem, aby to děti bolelo. Pak to dělal vždy tak, aby o tom nikdo nevěděl...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:26:14
  26. [7] Asdareel [*]

    xx-b: No, bylo by to dobré...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:26:10
  27. avatar
    [5] SARI [*]

    Mám pocit, že by se mělo uzákonit, aby člověk mohl vzít spravedlnost do svých rukou.To by úplně stačilo......Klaním se.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:25:23
  28. avatar
    [3] tyrkys [*]

    já nikdy nepochopím ženské, které v podobných vztazích zůstávají. Natož 14 let!!! Chudáci děti...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:22:04
  29. avatar
    [2] xx-b [*]

    Asdareel: mám to rozepsané, ale moc se mi do toho nechce - včera jsem měla hrozný výstup - sms trvají doteď, je toho teď na mě moc, nevím, jestli to dnes zvládnu z psychických důvodů dopsat...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:22:00
  30. [1] Asdareel [*]

    Hanko, je to silný příběh, shltl jsem ho jedním dechem a máš moji podporu . A už se těším na pokračování

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:19:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme