Bulvár

Dvě jména, dvě tváře svobody


Oba dva bývají spojováni se svobodou a s bojem za ni. Jeden byl revolucionář, druhý zpěvák. Jeden neváhal rozpoutat válku, druhý usiloval o mír. Jeden před čtyřiceti lety, 9. 10. 1967 zemřel, druhý se před sedmašedesáti lety téhož dne narodil. Kdybychom si hráli na numerology, jistě bychom v těch číslech – čtyřicet a šedesát sedm – mohli najít hlubokou symboliku.

Ernesto Guevara de la Serna, slavný Che Guevara, se stal symbolem revoluce chudých proti bohatým, utlačovaných proti utlačovatelům. Vystudovaný lékař, vůdce guerillových jednotek a jeden z hlavních protagonistů úspěšného povstání na Kubě, spolubojovník Fidela Castra, zemřel stejně jako žil – byl zrazen, raněn v boji a nakonec popraven, když vedl partyzány v Bolívii.

John Lennon, umělec, rebel a zakladatel slavných Beatles se stal symbolem boje proti válkám a proti všemu zkostnatělému a starému. Proslul mimo jiné svou tezí, že Beatles jsou slavnější než Ježíš Kristus. Na přebal jedné své desky se nechali s Yoko Ono vyfotit nazí. Lennon byl zastřelen přede dveřmi svého bytu duševně nemocným Markem Davidem Chapmanem, kterému pár hodin předtím podepsal své nejnovější album.

SOUTĚŽ!!! - Najděte a poznejte revolucionáře!
Do článků dnešního vydání Vám schovám fotky revolucionářů, označené písmeny a heslem „soutěž gel". Do dnešních novinek umístím jména revolucionářů označená „soutěž gel". Vaším úkolem je najít fotky a jména a přiřadit je k sobě. Odpovědi nepište pod tuto novinku, ani pod články, ale do tohoto odkazu (klikni).

Soutěžit můžete ode dneška od 12:00 do zítřka do 9:00, pak ze správných odpovědí vylosujeme vítězku, která obdrží lubrikační gel Gyntima.

Který z těchto mužů je Vám sympatičtější? A proč? Co myslíte, čím si byli podobní a čím se lišili? Je podle Vás známější Lennon nebo Che Guevara? Koho z nich byste označila za „důležitějšího“ v dějinách lidstva? A který z nich se Vám víc líbí jako chlap (mně tedy Che Guevara :)) ?

   
09.10.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [80] Lukáš Čejka [*]

    kareta: Myslim ze todle je opravdu jeho soukroma vec, takze o tom ani nepremyslim

    superkarma: 0 10.10.2007, 10:43:20
  2. avatar
    [79] kareta [*]

    lukas.cejka: přesto věřím tomu, že SH služeb genetiky využil a děti splodil s rozmyslem, protože zrovna on ví, co by jeho děti čekalo, kdyby měly to co on

    superkarma: 0 10.10.2007, 10:24:24
  3. avatar
    [78] Lukáš Čejka [*]

    kareta: Ale kolik takových SH je??? - na tom preci nezalezi kolik jich je, prave jeden staci aby zrusil pravidla selekce, protoze jsou proste neplatna

    superkarma: 0 10.10.2007, 09:51:44
  4. avatar
    [77] Lukáš Čejka [*]

    bruna: Nevim zda nevhodny - podle toho co je o eugenice na wiki tak SH presne zapada do skupiny tech kteri jsou neperspektivni - nemuzes plest dohromady dnesni poznatky genetiky a mediciny s poznatky se kterymi operovala eugenika.Podle toho co jsem se o eugenice docet tak to byla nejaka "veda" na pomezi filozofie a socilologie - takze neslo o to zda je nemoc dedicna, ale spis o to zda by mohla byt dedicna - proto jsem take psal, ze to je paveda - asi se musim opravit a rict ze to byla paveda, nevim kam se posunula dnes

    superkarma: 0 10.10.2007, 09:50:22
  5. [76] bruna [*]

    Ad Stephen Hawkin: ta jeho choroba /aspon teda podle toho, co jsem si ted o tom nasla, lekar nejsem, tudiz za spravnost nerucim/ zpravidla dedicna neni, takze by na ni byla cela mila eugenika kratka. Tudiz pro tuto debatu je jeho priklad nevhodny

    superkarma: 0 09.10.2007, 22:12:16
  6. avatar
    [75] kareta [*]

    čeština můj kobylek Omluvte mě

    superkarma: 0 09.10.2007, 19:46:31
  7. avatar
    [74] kareta [*]

    lukas.cejka: četla jsem o něm poprvé před cca 20ti lety, to byl ještě trochhu mobilní, jeho zdravotní prognoza byla prý napřčed něco přes 20 let, pak přežil, prognozy neustále posouvali, ale on je výjimka- lidé s jeho chorobou se tak vysokého věku nedožívají. Ale kolik takových SH je??? Navíc, jeho postižení je docela neobvyklé, na rozdíl od Vivian zmiňovaných nemocí, kterých se původně eugenika týkala.
    Faktem ale je, že Che byl fešák, i kdyby byl nakrásně debil

    superkarma: 0 09.10.2007, 19:45:24
  8. avatar
    [73] Lukáš Čejka [*]

    kareta: ja nevim jestli by me to bavilo ani nevim jestli je to zivoreni - co jsem ho videl v ruynzch poradech a co jsem o nem cet tak ma docela svuj svet kam ja nikdy nevstoupim
    Tak ani nedokazu posoudit jak kvalitni jeho zivot je.

    superkarma: 0 09.10.2007, 19:22:21
  9. [72] bruna [*]

    Vivian: no o to nic...ale ivana psala, ze to byla prej supr vec. S cimz teda nesouhlasim

    superkarma: 0 09.10.2007, 18:30:46
  10. avatar
    [71] Vivian [*]

    bruna: klid řeč je o minulém století

    superkarma: 0 09.10.2007, 18:24:42
  11. avatar
    [70] Vivian [*]

    ivana.kuglerova: pokud vím, tak proti krátkozrakým nikdo nic neměl :) Ani proti lidem se srdeční vadou (jak psala Tobbi)... Problém byla schizofrenie, epilepsie, alkoholismus a pár dalších "dědičných chorob", takoví se množit nesměli. A taky třeba recidivisti, prostitutky nebo "osoby práce se štítící". Tebe s tvou krátkozrakostí by nechali :) Pokud nepatříš do jiných kategorií :-D

    superkarma: 0 09.10.2007, 18:23:29
  12. [69] bruna [*]

    Tyjo, to s tou eugenikou myslite fakt vazne? Jakoze kdo ma 4 dioptrie, ma zakazano mit potomky, a kdo mezi dvouma a trema a pul, muze mit jen s bystrozrakym partnerem A ty hranice bude urcovat rada odborniku

    superkarma: 0 09.10.2007, 18:22:35
  13. avatar
    [68] kareta [*]

    lukas.cejka: nepopírám genialitu SH, ale co on sám? Tebe by bavilo takové živoření??

    superkarma: 0 09.10.2007, 17:56:01
  14. avatar
    [67] Lukáš Čejka [*]

    kareta: v souvislosti s tvou otazkou me napadl jedne citat: a co na to Jan Tleskač ?

    superkarma: 0 09.10.2007, 17:23:15
  15. avatar
    [66] Lukáš Čejka [*]

    kareta: ted nevim co ma videt? behani pres prekazky,nebo mnozeni?

    superkarma: 0 09.10.2007, 17:10:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [65] kareta [*]

    lukas.cejka: otázka je, jak to vidí SH

    superkarma: 0 09.10.2007, 17:04:50
  2. avatar
    [64] Lukáš Čejka [*]

    ivana.kuglerova: pokud by potomek Hawkina zdedil jeho mozek tak at se mnozi jak kralik .Sice Hawking nebude zadny prebornik v behu pres prekazky, ale jeho duleyitost pro lidstvo je jinde

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:41:20
  3. avatar
    [63] kareta [*]

    JA je Jižní Afrika? Che zemřel v 67 roce, tos byla na houbách, ne?

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:40:03
  4. avatar
    [62] ivana.kuglerova [*]

    Moderní genetika je mnohem složitější záležitost, než jenom křížení bílých a černých králíků. Jsou vady vylučující z chovu, jsou vady, které lze tolerovat, ale je třeba křížit s partnery bez vad, jsou jedinci, u nichž tolerujeme i jinak vylučující vadu, pokud mají v něčem zásadní přednosti - ovšem musí to být přednosti dědičné a to třeba genialita jako taková není. Geniální rodiče obvykle nemívají geniální potomky.

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:37:27
  5. avatar
    [61] ivana.kuglerova [*]

    lukas.cejka: Nikdo neříká, že nemá existovat - nemá se množit. To je dost zásadní rozdíl. Korok taky vyhrál Velkou Pardubickou i s vrozenou vadou, ale v chovu terno neudělal...

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:34:38
  6. avatar
    [60] ivana.kuglerova [*]

    Tobbi: Já se pasovala do k chovu nevhodné části Máme v rodině dědičnou krátkozrakost a generaci za generací se to zhoršuje. A i pár nevhodných povahových rysů, které jsou do značné míry dědičné, by se našlo

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:29:21
  7. avatar
    [59] Lukáš Čejka [*]

    ivana.kuglerova: podle toho co pisou na wiki tak by podle eugeniky nemel sanci treba ani Stephen Hawking - pritom podle me, prispel k poznani vic nez vsichni eugenicti vedci dohromady

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:29:02
  8. [58] Tobbi [*]

    ivana.kuglerova: "Velmi stručně řečeno je to snaha aplikovat známé poznatky z genetiky nejen na chov krav, psů a koní, ale také na lidstvo"

    Chov lidstva? Hm, páni.
    Ono se to hezky poslouchá, protože člověk sám sebe autamaticky pasuje k té "dobré" a k chovu vhodné části populace. Ale už vidím, jak nadšení bychom byli, kdyby nám někdo řekl "Cože? Vy máte v rodině sklony k srdečním vadám? Tak to na děti zapomeňte. A vy mít děti můžete, ale ne s tímhle pánem. Že je to váš manžel? A koho to zajímá..."

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:22:20
  9. avatar
    [57] Lukáš Čejka [*]

    ivana.kuglerova: tak nevim z toho co jsem se tam docet tak jsem nebyl daleko od pravdy, i kdyz paveda bylo asi hodne prikre
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Eugenika

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:19:41
  10. avatar
    [56] Lukáš Čejka [*]

    ivana.kuglerova: Za Hitlera to jiste nemelo nic spolecneho s genetikou, v te dobe se o to preci nevedelo skoro nic ?
    Kouknu na wiki

    superkarma: 0 09.10.2007, 16:15:42
  11. avatar
    [55] ivana.kuglerova [*]

    lukas.cejka: Pavěda? Ne. Velmi stručně řečeno je to snaha aplikovat známé poznatky z genetiky nejen na chov krav, psů a koní, ale také na lidstvo. Když má pes vysokou dysplazku, vyloučím ho z chovu. Když je hysterický a agresivní, tak taky (samozřejmě v závislosti na požadavcích chovu a dalších okolnostech). Jenom lidi se pořád množí bez kontroly
    "Mentálně retardovaní jedinci mají také právo mít děti!" - jedno z hodně pitomých a zkázonosných hesel moderních obhájců práv čehokoliv a kohokoliv, jen když se dá hlasitě křičet. Tak proti tomu je eugenika. Například.

    superkarma: 0 09.10.2007, 15:59:44
  12. avatar
    [54] Lukáš Čejka [*]

    ivana.kuglerova: Eugenika například - teda clovece ja si nejsem jisty, ale neni to ta paveda?

    superkarma: 0 09.10.2007, 15:13:50
  13. avatar
    [52] ivana.kuglerova [*]

    lukas.cejka: Eugenika například.

    superkarma: 0 09.10.2007, 15:05:33
  14. avatar
    [51] Lukáš Čejka [*]

    ivana.kuglerova: jestli podlehl presvedceni o rase az v prubehu sveho zivota, tak to bylo dlouho pred tim nez se zacal prosazovat politicky - tedy za jeho pobytu ve Vidni.
    Ty dobre myslenky na ktere navazoval by me docela zajimaly?

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:44:44
  15. avatar
    [50] ivana.kuglerova [*]

    lukas.cejka: A to je právě ten problém, že nemůžu Kdybych mohla, bylo by mi líp

    A Hitler z počátku jel hlavně na tom, že navazoval na dobré myšlenky - udělal v podstatě jednu zásadní chybu, podlehl přesvědčení, že rozhodující je rasa. Ale jinak měl v mnohém dobré nápady. Zlatá Sparta

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:27:33
  16. avatar
    [49] átéčko [*]

    Mně tedy určitě JOHN LENNON!!!!

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:25:59
  17. avatar
    [48] hraluc [*]

    odesláno

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:24:49
  18. avatar
    [47] k@tchabinka [*]

    jj Pinochio byl svina dlouhonosa :)

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:23:13
  19. avatar
    [46] OlgaMarie [*]

    kareta: I diskuze na vážné téma musí mít svou špetku humoru.
    katchabinka: I když mu mnohdy nerozumém.

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:21:42
  20. avatar
    [45] Vivian [*]

    Che, che... :-)
    On to Adolf nakonec taky myslel dobře. Bude v dubnu článeček? :-)

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:20:42
  21. avatar
    [44] Lukáš Čejka [*]

    kareta: Pinochet byl taky hajzl - souhlas
    to ze rozprasil "revolucionare" je taky pravda
    To jestli je Chile jinde nez ostatni zeme v Latinske americe prave diky postupu Pinocheta je z hlediska tveho celkoveho pohledu spatne Chile patrila vzdycky mezi ty bohatsi zeme - je to dano zasobama surovin - takze v celkovem pohledu se tam seslo v minulem stoleti tolik faktoru, ze je Chile tam kde je.Nic to ale nemeni na faktu, ze zlociny spachane Pinochetem (tyka se i dalsich kteri v te dobe participovali na moci) tim nejsou omluvitelne.
    Preci nemuzu zastrelit otravneho souseda a cekat ze mi vsichni budou tleskat, prestoze si cely barak oddychnul.

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:18:07
  22. avatar
    [43] k@tchabinka [*]

    OlgaMarie: Stanik je ukazkovy priklad solidniho politika s dobrym umyslem :)

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:13:28
  23. avatar
    [42] kareta [*]

    OlgaMarie: staník nebyl myšlen Josef ??? Tak to jsem se sekla

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:12:31
  24. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    Omluva všem,koho jsem zbrklostí mystifikovala.V příspěvku č.36 jsem měla na mysli Stanislava Grosse.

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:10:00
  25. avatar
    [40] k@tchabinka [*]

    OlgaMarie: nic neni nemozne, znas to :)

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:09:24
  26. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    katchabinka: Ano a jeho téma bylo IN.Byl ale vynikající muzikant.A doufám,že se nedožiju doby,kdy se na něj bude házet,že díky němu se začaly masívně šířit drogy a byl tedy zločinec.

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:07:34
  27. avatar
    [38] kareta [*]

    OlgaMarie: staník měl syfla a che ? Dějiny píší vítězové, dost se jim z toho zvrtlo. To byste museli odsoudit všechny revolucionáře a většinu politiků, a to i ty demokratické.
    lukas.cejka: áda byl parkinsonik, taky trpěl Taky to myslel dobře
    Pinochet byl taky hajzl, jenže na správné straně, ale zas díky němu je Chile jinde než jiné Latinoamerické země- koukejte se na to celkově.

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:05:09
  28. avatar
    [37] k@tchabinka [*]

    kareta: kdyz chces neco k Johnovi tak dle meho, i kdyz jsem ho pravda neznala, byl jeho boj za mir cistym pozerstvim. Ale zpival pekne :)

    superkarma: 0 09.10.2007, 14:00:37
  29. avatar
    [36] OlgaMarie [*]

    kareta: A staník to myslel upřímně.Che to myslel dobře a zůstali za ním mrtví a nevinní a nepohodlní...

    superkarma: 0 09.10.2007, 13:56:12
  30. avatar
    [35] Lukáš Čejka [*]

    kareta: Che to myslel dobře - to Hitler taky - snizil zlocinost na minimum, nezamestnanost na minimum - Nemci se nemeli od konce prvni svetove valky lip a presto je mi z nej na zvraceni

    superkarma: 0 09.10.2007, 13:54:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme