Bulvár

Dvě děti? Aha, tak pro vás práci bohužel nemáme...

Máte rádi horory? Milujete ten plíživý strach, který se vám občas svíjí kolem nohou, někdy dokonce i kolem celého těla? Pak máme podobný vkus na filmy.

Dnes se tak jemně o horor otřeme, ale obávám se, že tenhle druh hororu se většině z vás nebude líbit ani za mák.

 

Nástup do práce po škole, po mateřské... Nezvyk, nervy, přizpůsobení se. Není to občas nic příjemného, ale katastrofa také ne (většinou).

Ale co situace, kdy si práci hledáte po škole, či po mateřské?

Nu a náš horor může začít...

 

David začal chodit do školky ještě před tím, než já zahájila akci: Hledám práci.

Chodil tam jen dopoledne a nepravidelně. Zvykl si bez problémů, netrvalo dlouho a ani občasné slzičky už nebyly.

Fajn, řekla jsem si, mám o starost míň...

Chyba lávky.

Starost o slzičky byla sice zažehnána, leč na mě čekala starost jiná ... první hororová příšera při hledání zaměstnání, a to v podobě těchto vět:

Aha, děti? Tak to bohužel nepůjde..., A máte děti? No, my se vám ještě ozveme, ale děti, to bude asi problém..., Jste ale bezdětná, že slečno?

 

Myslím, že tohle poznala většina z nás. Děti nepřekonatelný problém některých zaměstnavatelů.

 

Obíhala jsem kanceláře, podniky a někdy jsem měla pocit, že tím, že jsem porodila, spáchala jsem neodpustitelný zločin, kvůli kterému nemám nárok na dobrou práci...

 

Jedno deštivé odpoledne jsem opět vyrazila na obchůzku s mým vlastním soukromým názvem: Jsem matka, zabte mne!

A po cestě jsem si v duchu říkala, že tohle není fér... Je to prostě hnusný a nelidský odmítnout někoho jen proto, že má doma malé dítě.

Ta myšlenka mě nažhavila.

 

Vešla jsem do kanceláře a položila tu samou, ohranou, stokrát vyřčenou otázku Nemáte volné místo?

A slyšela jsem pochopitelně tu samou, ohranou, stokrát vyřčenou odpověď. Odpověď ve stylu: Na otázku otázkou.

 A děti, máte? Pokud ano, jen tu ztrácíte čas...

Neodpověděla jsem té osobě sedící za stolem, otírající si zpocené čelo a vydávající zvuk umírajícího vepře.

Otočila jsem se a bez jediného slova vyšla ze dveří.

Ztráta času.

Jak si tak zapínám bundu, pozoruji maminku s dítětem, jak vchází do kanceláře toho upoceného tlusťocha. Neodolala jsem a nalepila ucho na dveře.

(Dobré vychování šlo v tu chvíli mimo mě).

 

Ona žena, byla manželkou tlouštíka a dítě jeho synkem.

Mé nažhavení přerostlo v požár.

Vtrhla jsem do kanceláře, otočila se na ženu, dlouze se jí zahleděla do očí a řekla:

„Také vás váš muž považuje za něco méněcenného?“

Žena zalapala po dechu, tlouštík otevřel ústa.

„No, když máte to malé....“ Tu větu jsem už pronesla směrem k upocenému otci, který mě před deseti minutami vykázal z místnosti.

 

Pochopitelně mi to nijak nepomohlo v hledání zaměstnání, ale pomohlo to mému vnitřnímu napětí.

Výbuch – a klid, pohoda...

 

Práci jsem nakonec našla. Snad i díky tomu, že má zaměstnavatelka byla matkou čtyř dětí...

 

Nejen já, ale i naše čtenářky mají s tímto životním hororem zkušenosti:

 

Čtenářka Xym:Mne sa stalo, že keď som si hladala novu pracu (mala som 26), tak ma na jednom mieste odmietli so slovami, ze som casovana bomba - kandidat na matersku, hoci som slobodna...“

 

Čtenářka Dagmara: „Mám dvě děti (4 a 7let) a právě minulý týden jsem měla rozhovor s jednou paní zaměstnavatelkou. První, na co se zeptala bylo, jak mám staré děti a hned "natvrdo" mi řekla, že v tom případě o mne nemají zájem, neboť má kolektiv zaměstnankyň, které mají děti již odrostlé a já bych jim nabourávala pracovní pohodu, pokud bych měla občas paragraf a byla doma s nemocnými dětmi.“

 

Čtenářka Žábina: „Stalo se mi, že jsme s kamarádkou nastoupily do jedné firmy, která obchodovala s podlahovými krytinami... Posadili nás spolu do kanceláře, byla tam s námi jedna dívčina, která nás zaučovala... Práce nás bavila, šla nám, proto nás velmi překvapilo, když si nás asi po 3 týdnech majitelka zavolala a oznámila nám, že nás propouští bez udání důvodu ... Jenže já jí nedala pokoj, dokud jsem z ní nedostala, že ona zaměstnankyně jí řekla, že se celou pracovní dobu bavíme jen o dětech... Že práci jsme si udělaly, to nikoho nezajímalo... Bavily jsme se o dětech, místo o fakturách, byly jsme neperspektivní...“

 

Každý horor má svůj konec a já doufám, že tento výše popisovaný horor skončí jednou pro vždy.

 

Od 1. 10. 2004 totiž vstoupí v platnost zákon o zaměstnanosti, který osobní otázky nesouvisící s prací zakazuje.

Děti a manželství je od dnešního pátku soukromá věc každé z nás a zaměstnavatel už nemá právo pokládat otázky tímto směrem.

 

Podle slov iDNES tento zákon považuje právník Úřadu pro ochranu osobních údajů za průlom: "Zaměstnavatel teď bude povinen prokázat, že odpověď na tyto otázky potřebuje, aby člověk mohl dobře vykonávat svou práci. Jinak se nemá právo ptát na žádné osobní věci. A já neznám práci, kde by firma musela vědět, že žena je matka."

Pokud se přesto zaměstnavatel bude vyptávat, na co nemá, postižený si na něj může stěžovat. Nejdřív na úřadu práce, pak na Úřadu pro ochranu osobních údajů. Může také firmu zažalovat pro diskriminaci. "Žalobu by pak s velkou pravděpodobností vyhrál," říká právník.

"A pozor - diskriminace se dá dokázat, i když se jednání odehrálo mezi čtyřma očima. Máme na to metody," tvrdí Bartík.

A nám milé maminky nezbývá, než jen doufat, že tento zákon bude opravdu k užitku a že si vychytralí zaměstnavatelé nenajdou nějakou tu cestičku, jak jej obejít...

   
01.10.2004 - Společnost - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [189] paní domácí [*]

    Vivian: Nikdy jsem nepodnikala a taky nejspíš nebudu, protože nemám na to schopnosti - vést firmu, řídit lidi. Budu vždy jen zaměstnanec, ale teď snad ani to ne - nikdo mě nezaměstná.
    To je snad jasný, že všichni podnikatelé dělají kvůli zisku.Měla jsem jen na mysli to, že některé práce v jejich oboru baví a zákazníci jsou s nimi spokojeni,což je ono, ale najdou se i tací,kterým jde jen čistě o zisk.Já jim přece nevyčítám, že mají úspěch.
    Jitka Vostálová: Nebo bychom si měly najít bohatého podnikatele a taky by bylo po starostech.

    superkarma: 0 05.10.2004, 15:31:58
  2. [186] teruna [*]

    je to těžké snad ve všech obdobích, po škole absolventi neseženou práci, protože nemají praxi, ale kde ji získat, že? Potom problémy s tím, že je slečna svobodná, protože může mít děti a pak nebude perspektivní, další problém když už ty děti má, protože mohou být často nemocné, tudíž také neperspektivní a nakonec, když už jsou děti starší, tak chtějí lidi většinou jenom do 35 let, pak už jsou staří. Tak babo raď. Snad abychom vyhrály (my ženy) a neměly celý život tyhle starosti.

    superkarma: 0 05.10.2004, 11:03:09
  3. avatar
    [185] Vivian [*]

    paní domácí: nejspíš jste nikdy nepodnikala, paní domácí. Podnikatel prostě MUSÍ myslet na to, aby neprodělával. Drtivá většina z nich to dělá proto, že je to baví a chtějí něčeho dosáhnout, ale to jaksi nepůjde, když budou prodělávat...

    superkarma: 0 04.10.2004, 22:55:15
  4. avatar
    [184] paní domácí [*]

    gryzli: Pokud to tvé ženě doma vyhovuje, proč ne ? Ale jak už jsem psala, myslím si, že každý stereotyp se jednou omrzí. Já jsem doma už skoro 7 let ( 2 děti ) a už mě to doma moc nebaví, i když mám různé zájmy. Manžel vydělává dost a rodinu zabezpečí. Přesto bych ráda chodila zase do práce,kde bych mohla uplatnit svoje vědomosti a znalosti, poznat nové lidi, pracovat v kolektivu. Ale holt za současných podmínek nemám šanci, nikdo mě s dětmi nezaměstná.
    A proč lidé podnikají ? Někteří jen kvůli zisku, ale pochopitelně existují i druzí, kteří chtějí něčeho dosáhnout v oboru, co je baví. Ale myslím si, že převažuje ta první skupina, bohužel.

    superkarma: 0 04.10.2004, 18:42:04
  5. avatar
    [173] werka [*]

    Ťapina: Oni jsou zaměstavatelé a zaměstavatelé - vzpomeň na ty magory, co chtěli zavádět červené čelenky . Ovšem na druhou stranu je pravda, že příliš mnoho ochrany je taky kontraproduktivní ... Jo najít v tom rozumný kompromis nebude jen tak

    superkarma: 0 02.10.2004, 19:01:16
  6. avatar
    [172] paní domácí [*]

    Ťapina: Naprosto souhlasím.

    superkarma: 0 02.10.2004, 17:26:20
  7. avatar
    [171] Ťapina [*]

    Já se obávám, že všechny tyhle právní úpravy matkám s dětmi jenom škodí, protože z nich dělají přdem neperspektivní. Zaměstnavatel musí vyjít vstříc matce při nemoci dětí? Tak ji ani nepřijme. Nesmí se ptát ženy, jestli má děti? Tak nepřijme ženu vůbec. Nechala bych to na dohodě mezi konkrétním zaměstnavatelem a zaměstnancem a ono by to šlo.

    superkarma: 0 02.10.2004, 15:31:26
  8. avatar
    [170] Vivian [*]

    Lesana: o tom píšu od začátku, vidím to úplně stejně, ale ty máš nesrovnatelně víc informací a zkušeností z praxe

    superkarma: 0 02.10.2004, 15:23:52
  9. avatar
    [169] L_B [*]

    lesana...tak tak...pro zamestnavatele prilis riskantni skupina...

    superkarma: 0 02.10.2004, 14:49:13
  10. avatar
    [167] Lesana [*]

    Hodně se tu mluví o neschopenkách, já nabízím ještě další pohled na věc: u ženský s dětma mám svázaný ruce při vysílání na pracovní cestu, musím k jejich zájmu přihlížet při zařazování do směn, jejich zájem při čerpání dovolené je lehce odhadnutelný, do tří let věku jejich dítěte je v podstatě nemám šanci propustit, jsem povinna jim na jejich žádost umožnit kratší pracovní dobu (dovolují-li to podmínky, nicméně jsem povinna vhodné podmínky vytvářet)... u těhulí je to obdobné... proč bych teda měla přijímat ženu s dětma, když vím, že je pro mne problém dodržet jejich práva vyplývající ze Zákoníku práce? Proč, když zaměstnankyně na RD znova otěhotní a nastoupí MD, tak já jí musím umožnit vyčerpat řádnou dovolenou (a vyjde to minimálně v roční výměře, při troše štěstí i víc, když se jí mateřská vyjde na přelom roku), ačkoli u mne v daném roce neodpracovala ani hodinu? Proč žesnská na RD nemá povinnost nahlásit, kdy se chce vrátit zpátky do práce, a pak bud nastoupit, nebo dát výpověď? Proč musím strpět, aby si kpříkladu podala žádost o RD na půl roku... pak ji protáhla na další půl rok... a pak znova... jak si přitom mám nějak smysluplně za ní najít náhradu, když netuším, jak dlouho doopravdy hodlá zůstat doma? Proč bych si měla zbytečně komplikovat život? Pravda je taková, že čím víc je nějaká skupina zaměstnanců chráněná, tím menší je vůle je zaměstnávat. JInak to, co jsem tu psala, je v zákoně opravdu zakotveno převážně jako právo MATKY, nikoli jako právo OTCE nebo RODIČŮ. Možná i proto se zaměstnavatelé ptají na děti žen, nikoli mužů ;o)

    superkarma: 0 02.10.2004, 14:28:56
  11. avatar
    [166] Libča [*]

    Lotka: mas dobre zamestnavatele..

    superkarma: 0 02.10.2004, 13:40:18
  12. avatar
    [165] Vivian [*]

    ad.astra: milá astro, přečti si moje příspěvky znovu. Já se nikde zaměstnavatelů nezastávám, jen píšu svůj názor na to, jak smýšlejí při výběru zaměstnanců a projevuju jisté pochopení. Kdybys měla firmu, nejspíš bys to taky pochopila. Máš dost jednoduchý pohled na věc, ale uvědom si, že nic není černobílé.

    Holka, jasně že to mám vychytaný. Evidentně jsi moje příspěvky nečetla...
    Jak píše L_B, v dnešní době si člověk prostě nemůže dovolit čekat s rukama v klíně, co mu "osud" přihraje do cesty, já se prostě musím starat o to, abych nedopadla jako tyhle maminy, které nikde nikdo nechce. Opravdu ti to připadá tak směšný?! Já říkám, že jaký si to udělám, takový to budu mít. A věř, že to tak prostě je. Nebo myslíš, že je lepší čekat, až jaký mi to udělá někdo jiný? Mám se přestat starat a čekat, co bude? Mám se na to vykašlat a dopadnout jako tyhle ženy? Ty jsi opravdu chytrá ženská

    superkarma: 0 02.10.2004, 13:28:07
  13. avatar
    [164] L_B [*]

    ad.astra: re. to pocitani - myslim, ze v soucasne dobe to je vpodstate nutnost, aby si mlady clovek nebo par udelal nejakou lajnu/plan, ktere se chce drzet (hlavne financne)...protoze je tolik veci, ktere musi/chce obstarat - bydlenim a zarizeni bytu/domu pocinaje a mimiskem konce - a podle myho pokud clovek nema extra-naprumerny plat, aby se nemusel starat, tak holt musi planovat.
    My sami s planujeme vsechny zasadni kroky a to samozřejmě i to dite - a nepripada mi to nijak uhozene.

    superkarma: 0 02.10.2004, 11:19:57

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [163] ad.astra [*]

    Vivian: nezlob se na mě, ale máš dost jednoduchý pohled na věc, zastáváš se z části zaměstnavatelů, ale oni ti zaměstnavatelé se ani nesnaží zjistit, jestli ta ženská, co má dvě děti, bývá s nimi během nemoci doma...většinou to každá sflikuje tak, aby nemusela v práci chybět, protože má strach o zaměstnání. Až budeš mít svoje děti, a budeš hledat zaměstnání, tak potom budeš na stejné lodi, jako tyto dnešní matky. Ale ty to máš vychytaný, což? Všechno předem nalajnovaný, vypočítaný...musím se usmívat, první dítě, za dva roky dovolená , potom druhé dítě, potom auto....

    superkarma: 0 02.10.2004, 10:56:32
  2. avatar
    [162] Lotka [*]

    Mám to štěstí, že mí zaměstnavatelé věděli, proč mě chtějí přijmout. Na děti a jestli jsem vdaná, se mě ptali, až mě přijali a to jen tak mezi řečí

    superkarma: 0 02.10.2004, 07:25:12
  3. avatar
    [161] Vivian [*]

    paní domácí: no bohužel je to tak .
    Zaměstnavatel jasnovidec není, ale vychází z toho, že pokud má žena děti (což zjistí i bez toho, že by se jí na to ptal), bude s nimi doma ona, ne její manžel, protože ve většině případů tomu tak opravdu bývá. Takže radši vezme chlapa, protože chlapi s dětmi doma obvykle nebývají (i když samozřejmě existují výjimky, kterých je stále víc).

    superkarma: 0 01.10.2004, 22:39:20
  4. avatar
    [160] paní domácí [*]

    Vivian: Jak může ale ten majitel firmy už dopředu vědět, že se mu nevyplatím, když mě vůbec nezná? Je snad jasnovidec ? Když má žena děti, tak to přece automaticky neznamená, že s nimi zůstane doma, když budou nemocné. Může si přece zajistit hlídání -babička, paní na hlídání apod. Ale on radši zaměstná bezdětnou ženu, nerozhoduje se podle schopností, ale podle toho, jestli máš nebo nemáš děti. Takže mít dnes děti se nevyplatí, je to vlastně handicap. A pak se má zvýšit porodnost ? Když jsou ženy s dětmi všemožně diskriminovány - např. nesmí s kočárkem do obchodů, na úřady. A to nemluvím o té almužně, kterou dostávají od státu za celodenní péči o děti. A když chtějí jít do práce, tak je nikde nevezmou.

    superkarma: 0 01.10.2004, 22:26:34
  5. avatar
    [159] Libča [*]

    no ja se musim priznat ze kdyby mi zustala ta pracovni doba po narozeni meho druheho decka co mam ted, tak je to super neb to jsem vzdy zvladli kdyz Krystof marodil... jeste bych brala to stridani odpoledni, ranni i u me.. neb ty nastupy jsou vcelku o.k a to by taky slo s marodnym deckem, ze by ani zamestnavatel nepoznal ze neco takoveho je.... uvidime... jeste je cas

    superkarma: 0 01.10.2004, 22:09:10
  6. avatar
    [158] Vivian [*]

    paní domácí: no ale vžij se do situace, že bys byla majitelkou firmy a hledala člověka na práci. Ten člověk si za současné situace opravdu nemůže hrát na humanistu a zaměstnávat někoho, kdo se mu nevyplatí. Podnikání je obchod, ne charita. Na prvním místě je prosperita firmy, ne prospěch zaměstnanců. Jo, je to drsný, ale je to prostě tak, tak to dnes funguje.

    superkarma: 0 01.10.2004, 21:54:29
  7. avatar
    [157] Vivian [*]

    paní domácí: pak zbývá jedině najít si optimální zaměstnání (abys mohla třeba dělat doma nebo chodit na pracoviště jen na pár hodin)...

    superkarma: 0 01.10.2004, 21:46:58
  8. avatar
    [156] Vivian [*]

    Libča: no vždyť to je právě to... jenže většina chlapů tady prostě nevydělá tolik, aby žena, která má malé děti, nemusela pracovat.

    superkarma: 0 01.10.2004, 21:35:34
  9. avatar
    [155] paní domácí [*]

    Suzanne137: Přesně tak, ne každé ženě by to vyhovovalo.
    Vivian135: Nedovedu si představit být pořád doma s dětmi,starat se o domácnost, myslím, že ten stereotyp by každého dřív nebo později omrzel. A pak je tu i finanční stránka věci, manžel by rodinu zabezpečil, ale ten pocit, že jsem zcela závislá na manželovi, třeba bych si chtěla koupit něco pro sebe a musela bych ho pokaždé žádat o peníze. A už slyším, jak říká : vždyť nic nepotřebuješ, máš oblečení,bot a já nevím čeho dost.
    Gryzli má bohužel pravdu, prostě taková je skutečnost, ale způsob jeho vyjadřování mi nesedí. Pro něho žena s dětmi není kvalitní pracovní síla. Takže pracovat mohou jen 100% zdraví lidé,kteří nikdy v životě neonemocní, jen bezdětné ženy. Ostatní nemají podle něj šanci získat místo. To jsme to dopracovali...

    superkarma: 0 01.10.2004, 21:34:37
  10. avatar
    [154] werka [*]

    Lotka: Stejně tak není třeba házet do jednoho pytle všechny zaměstavatele - třeba má zkušenost je veskrze dobrá (už jsem to psala na redakční auditko - když mi končila RD, tak jednak předpokládal můj stávající zaměstavatel, že se mu vrátím, a jednak jsem měla nabídky na dvě další místa, kde to, že mám tehdy tříletého pochopitelně věděli, protože mi práci nabízeli slovy "až vám skončí RD")

    superkarma: 0 01.10.2004, 21:23:39
  11. avatar
    [153] clarCa [*]

    Lotka: problém je v tom, že to, jestli ta máma si vezme paragraf aby si "napekla před vánocema" když je ve firmě největší frmol, to předem nevíš. My jsme nakonec jednu maminku dvou malých dětí zaměstnali - ale to bylo tím, že jsme jí znali a věděli jsme, že je svědomitá a že má babičky. Ano, chyběla v práci třeba první den nemoci dítěte, když mělo dítě horečky a bylo mu fakt zle, ale pak už zase přišla... jenomže to prostě při pohovoru nepoznáš....

    superkarma: 0 01.10.2004, 21:01:09
  12. avatar
    [152] Libča [*]

    Vivian ja ti k tomu povim jeste jednu vec, ptala jsi zda by tedy bylo dobre aby maminky byly doma s detmi a muzi vydelavali... rikam tu na tomto miste... kdyby muj muz prinasel domu o pulku vic nez ted nosi.. tak bych se na nejake nervaky ohledne me prace uplne vyprdla... a fakt byla klidne par let MAMOU.. at mam tu praci sebe vic rada obetovala bych to pro me deti..... jenze muj muz nosi min domu nez ja, takze mam pred sebou velmi kratkou materskou a kdo vi jake jeste prekvapka... ale fakt ja bych doma byla..

    superkarma: 0 01.10.2004, 20:42:12
  13. avatar
    [151] Nanet [*]

    Žena po mateřské má dost dobrou kvalifikaci dělat cokoliv:
    je vytrvalá, po probdělé noci funguje téměř normálně,
    je trpělivá, kdo měl na starost v období vzdoru, jistě chápe,
    je kreativní, najde náhražku čehokoliv kdykoliv,
    je pohotová, malé děti jsou neuvěřitelně rychlé,
    je vnímavá, rozezná řev vlastního mezi tisíci,
    pokud beru MD jako práci, tak "zaměstnanci" jsou spokojení i přes nedostatek financí většina takových "firem" neprodělává, ale prosperuje

    superkarma: 0 01.10.2004, 20:37:52
  14. avatar
    [150] Exupery [*]

    Kotě 147: No jo, paragraf by si manžel vzal, ale ženská tím říká, že chce nastoupit a do roka možná na 3 roky odejít, to je docela zásadní rozdíl Mě se na to zatím nikde neptali a to je 32 a nemám děti a jsem tedy jistě hodně potenciální matka.

    superkarma: 0 01.10.2004, 17:52:50
  15. avatar
    [149] L_B [*]

    nejak moc jsem se rozepsala - omlouvam se

    superkarma: 0 01.10.2004, 17:24:53
  16. avatar
    [148] L_B [*]

    Jak to tady tak procitam, tak se taky musim zapojit do diskuze: ja sama mam velke stesti, protoze uz 5 let pracuju pro soukromou firmu, kde se me pri vstupnim pohovoru (to mi bylo 21) nikdo neptal na to, jestli planuju nebo neplanuju deti atd. Naopak, kdyz jsem se hned v prvnim tydnu rozesla s tehdejsim pritelem a prisla jsem za sefikem, ze holt budu potrebovat zvysit puvodne dohodnuty plat, protoze neutahnu najem, tak mi vysel vstric - a za to ziskal naprosto loajalniho zamestnance
    Kdyz jsem mu pred cca rokem oznamila, ze s planujeme tak za 2-3 roky , tak to vzal jako fakt a vubec se nad tim nepozastavoval. Taky jsme se uz ted jasne domluvili, ze az budu na materske, tak budu pracovat na castecny uvazek, aby nemusel hledat nahradu (pokud samozrejme nebudou problemy).

    Jak uz tady nekolikrat zaznelo, je to vzdycky a jedine o tom, jestli se lidi chteji domluvit.

    A musim se teda zastat Vivian a Gryzliho, protoze z pohledu zamestnavatele bych asi taky nebyla dvakrat odvazana z toho zamestnat potencialni matku. Holt ne kazdy je takovy lidumil jako muj sefik...

    A jeste k tomu systemu samotnemu - mozna by misto tehle novely mela nase vlada spis uvazovat o tom, jak zvyhodnit zamestnavatele, kdyz zamestna matku s detma - napr. vyrazne odpocty dani pro zamestnavatel apod. - protoze jestli ty prachy stat zaplati matce, ktera si akorat protahne materskou na co nejdelsi dobu, popr. ji bude platit soc. davky v nezamestnanosti, protoze ji nikde neprijmou, tak je snad lepsi ty prachy dat zamestnavateli formou odpoctu a treba by pak bylo vic spokojenych na vsech stranach

    superkarma: 0 01.10.2004, 17:24:20
  17. avatar
    [147] *Kotě* [*]

    Myslím, že už jsem to tu jednou kdysi psala, ale jako poměrně trefný, absurdní příklad diskriminujícího přístupu je to dobré: mému manželovi nabídli práci v jedné velké, a podotýkám že zahraniční, advokátní kanceláři v Praze. Sice o to místo dvakrát nestál ani ho nepotřeboval, ale na pohovor šel. Po zkušebních testech ho chtěli všema deseti. Jelikož nebyl na tom místu závislý, bral to celkem relaxovaně. U pohovoru se ho jeden z partnerů zeptal, proč by chtěl přejít z volné nohy do zaměstnání. Manžel odpověděl, že se nedávno oženil, rád by měl děti a hledá proto něco stálejšího. Pánové pokývali hlavou - a zvýšili nabídku platu...

    Dovedete si představit, že by něco podobného odpověděla ženská? A co by na to řekl potenciální zaměstnavatel? Přitom můj muž, jak ho znám, by si kvůli nemocnému dítěti klidně vzal paragraf stejně jako já. To ale by ale samozřejmě nikdo ani ve snu nepředpokládal, že...

    superkarma: 0 01.10.2004, 16:23:11
  18. avatar
    [146] Vivian [*]

    Suzanne:

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:51:51
  19. avatar
    [145] Suzanne [*]

    Vivian:
    A krásný víkend všem

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:50:39
  20. avatar
    [144] Lotka [*]

    Proč ale zase házet do jednoho pytle všechny maminy? Jasně, že jsou takové, co využijí každého kýchnutí dítěte, aby byly doma. Ale jsou i takové, které práci potřebují a dokáží si jí vážit. Hlídání si zajistí a práci udělají.

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:45:27
  21. avatar
    [143] Amálie [*]

    taky jsem měla problém se zaměstnáním. Vícekrát se mi stalo, že mi nedali práci, protože nemam děti a jsem delší dobu vdaná, tudíž potenciální "hrozba" pro zaměstnavatele. Řekli to dost otevřeně. Tak jsem to vyřešila podnikáním

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:42:57
  22. avatar
    [142] Vivian [*]

    Suzanne: no jo, ráda analyzuju to jo.
    Píšu smířlivěji, protože se vyjadřuješ tak nekonfliktně, že nemám potřebu reagovat nijak ostře

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:27:40
  23. avatar
    [141] Suzanne [*]

    Suzanne: Ale já jsem nepsala, že mi připadáš radikální Ale prostě jsi tu vyjádřila nějaký pohled na svět (v tom tkví diskuse) a jiní s ním nesouhlasili (i v tom tkví diskuse), takže je vše v pořádku. Mně osobně se zdá (ale to ty ani nepopíráš), že ráda nestranně analyzuješ situaci. A ve chvíli, kdy se ona situace někoho velmi osobně dotýká, je nabíledni, že může reagovat emocionálně a může mu to vadit. Ani jeden způsob není špatně. Jsou prostě jiné.
    Mimochodem tvůj příspěvek 139 vyznívá o mnoho smířlivěji než některé předchozí

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:25:41
  24. avatar
    [139] Vivian [*]

    Suzanne: a co ti na mně připadá tak radikální? Já jsem jen psala, jak (podle mého názoru) uvažují dnešní zaměstnavatelé. Já zaměstnavatel nejsem, ale chápu ty lidi. Taky podnikám a taky mi jde o zisk, to se snad dá pochopit, ne?
    Jo, asi koukám z druhého břehu a komentuju, jak se někdo topí... a co bych měla podle tebe správně udělat? Všechny ty maminy zaměstnat a utopit se sama?
    Asi už budu radši ticho

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:13:39
  25. avatar
    [138] Suzanne [*]

    Vivian: Ano, není na škodu se dívat z druhého břehu. Ale stát na jednou břehu a bez emocí komentovat, jak se u druhého břehu někdo trošku topí... to může jednoho nakrknout.

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:03:12
  26. avatar
    [137] Suzanne [*]

    Vivian: to by bylo fajn, pokud by to ženě vyhovovalo. Mně třeba ne, já pracovat chci, baví mě to.

    Jak jsem psala v č.76, je to trochu jinak. I z pozice zaměstnavatele. Můžeš si přečíst i v čísle 8.

    Vivian, každý přichází do diskuse s tím svým. Chápu, že o něčem chceš a o něčem nechceš číst, ale s tím nic nenaděláš. "Jejich" způsob není horší ani lepší. Je prostě jiný.

    superkarma: 0 01.10.2004, 15:00:46
  27. avatar
    [136] Vivian [*]

    Suzanne: ono někdy není na škodu podívat se na problém taky z druhého břehu...

    superkarma: 0 01.10.2004, 14:51:40
  28. avatar
    [135] Vivian [*]

    paní domácí: a nebylo by fajn, kdyby ženy mohly být doma s dětmi a chlap by vydělával tak dobře, že by zabezpečil rodinu?

    Gryzli má bohužel pravdu, pokud někdo podniká, tak ne pro něčí zlatý očička, ale pro zisk, to se nedá nic dělat. Nemůže si dovolit platit někoho, kdo mu žádný zisk nepřinese nebo ho stojí víc peněz, než mu vydělá. Proto zaměstnavatelé rozvazují smlouvy s často nemocnými lidmi, proto se zdráhají přijímat ženy s malými dětmi. Ať už je to dobře nebo špatně, je to tak.

    superkarma: 0 01.10.2004, 14:50:33
  29. avatar
    [134] Suzanne [*]

    šája: ono z jednoho břehu se na druhý vždycky kouká z dálky, Viv to dělá ráda, vždycky a s nasazením

    superkarma: 0 01.10.2004, 14:49:44
  30. avatar
    [133] paní domácí [*]

    mam-ča74:Naprostý souhlas !
    gryzli38:No hrůza, to může napsat jenom chlap ! Přirovnávat ženu ke spotřebiči !Jak sprosté a ubohé !Je to určitě velký "pan podnikatel" který za vším vidí jen zisk, ale ne člověka.Takže pracovat podsle něj budou jen chlapi a všechny ženy budou doma s dětmi, tak by si to asi představoval.Chtěla bych vidět, co dělá jeho manželka a jestli má děti !
    Jinak si jako většina ostatních myslím, že ten zákon stejně nic nevyřeší, zaměstnavatel si vždycky najde způsob jak zjistit, co potřebuje a když tě nebude chtít zaměstnat, tak si vždycky nějakou výmluvu najde.
    Jinak mě to za rok taky čeká - mám dvě děti- 3 a 6 let. Můj zaměstnavatel už neexistuje, firma skončila v konkursu, když jsem byla na mateřské. Takže to vypadá, že asi zůstanu doma s dětmi, protože práci mi stejně nikde nedají...Úžasná perspektiva !

    superkarma: 0 01.10.2004, 14:45:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme